Sinä olet joku pohjoiskarjalainen versio eteläkarjalaisesta minusta.kun ruokalistalla on sieniä, kalaa tai poroa en päästä ketään muuta keittiöön.
Minä olen pohjoiskarjalais-lappalaisen kulinarismin harras harrastaja. Ensin otetaan muutama kilo lihaa, litra kermaa, kilo voita ja kourallinen suolaa. Sitten havahdutaan, että tarvitaankos tässä edes mitään muuta.Sinä olet joku pohjoiskarjalainen versio eteläkarjalaisesta minusta.
Kuulostaa täydelliseltä.Minä olen pohjoiskarjalais-lappalaisen kulinarismin harras harrastaja. Ensin otetaan muutama kilo lihaa, litra kermaa, kilo voita ja kourallinen suolaa. Sitten havahdutaan, että tarvitaankos tässä edes mitään muuta.
Ja auton keulassa.Poro on parempi kuin hirvi. Lautasella ja luonnossa.
Joo, ehkä... Itse pidin aina tärkeänä että en jonottanut Alkoon. Annoin ekojen, kiireisten mennä ja sitten kävelin Alkoa kohti ja menin sisään... Vähän niinkuin että kasvain, alko onkin auki, voisihan siellä piipahtaa. Vaikka varmaan osa Alkon myyjistä tunnisti minut vakioasiakkaaksi.Eiks se oo ihan tervettä hävetä itseään olemalla se ensimmäinen asiakas kaupassa heti ysiltä kaljaa liukuhihnalle lappamassa?
Ei kai tossa mitään, pettterin normipäivä.Eiks se oo ihan tervettä hävetä itseään olemalla se ensimmäinen asiakas kaupassa heti ysiltä kaljaa liukuhihnalle lappamassa?
No joo. Ehkä itseäni kohtaan tuntema myötähäpeä on pettteristä nynnyä. Itse olen ylpeä tuntemuksestani.Ei kai tossa mitään, pettterin normipäivä.
Niinpä tosiaan, oi niitä aikoja... olipa tänään piitkä aamu viideltä heräämään tottuneelle. Ois voinu olla puolet lyhempi, jos aika ois toinen. Mikään ei oo kuin ennen. Tai on toki jokin.Oi niitä aikoja kun krapulakaljaa sai lähikaupasta jo seitsemältä kun ovet aukesi.
Homehtuuko viina?Mie ostan aina paljon enemmän viinaa kuin jaksan kerralla juoda. Tunnen itseni: useimmiten myös seuraavana päivänä tekee mieli juoda. Eipä tarvitse katsoa kelloa eikä lompakkoa, kunhan lampsii jääkaapille. Ja jos ei seuraavana päivänä heti niitä juo, niin menee ne joskus. Koskaan ei ole tarvinnut homehtunutta viinaa viemäriin kaataa.
Valkovenäläiset ainakin piimii jos niitä väsää liikaa ja jääpi juomatta. Mulle ei ole käynyt, mutta olen sallinut itseni tulla kerrotuksi.Homehtuuko viina?
En tiedä, siksi kysyn.
Oon kyllä kuullut, että joistakin sanotaan että siinä se istuu perse homeessa. En ole sitäkään päässyt varmistamaan, sillä istuja ei ole noussut ylös.
Koko viime yö veti käteen, kun tuuletusikkuna unohtui selälleen yöksi.
Jos häpeäksi itseäni tuon takia niin elämäni olisi vielä ankeampaa.Eiks se oo ihan tervettä hävetä itseään olemalla se ensimmäinen asiakas kaupassa heti ysiltä kaljaa liukuhihnalle lappamassa?
Ajattelin juuri kirjoittaa että sadepäivä, mitäs silloin tekisi.. muuta kuin juopottelisi?Eiks se oo ihan tervettä hävetä itseään olemalla se ensimmäinen asiakas kaupassa heti ysiltä kaljaa liukuhihnalle lappamassa?
No onhan sitä siinäki syytä kerrakseen eli pannaan sen piikkiin. Oishan tuolla kohtapuolin taloyhtiön kesäkaudenpäättäjäiset tjn.Ajattelin juuri kirjoittaa että sadepäivä, mitäs silloin tekisi.. muuta kuin juopottelisi?