Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 315 756
  • 66 798

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Yksinäinen olo. Miksi aina krapulassa on yksinäinen olo? Ja tällaisessa melankoliadarrassa ainakin oma luovuus on ihan uusilla leveleillä. Olen tämän päivän aikana kirjoittanut viisi uutta runoa/tekstiä ja säveltänyt kitaralla muutaman uuden melodian jonka lisäksi opetellut soittamaan vielä pari uutta biisiä.

Kesäkin kohta ohi. Itselläni meni työt alta koronan vuoksi ja koulukin jatkuu vastaa elokuun viimeinen, joten olen vain lorvinut koko kesän. Siitäkin kamala morkkis. Mutta nyt harmittaa, että kesä loppuu. Ehkä yksi hienoimmista kesistä takana, viettänyt niin paljon aikaa ystävien kanssa, ja olen vihdoin alkanut oppimaan näyttämään ystävilleni kuinka tärkeitä he mulle ovat. Rakkauden kesä, ellen jopa sanoisi. Silti mielen päällä vain haikeus. Olen ehkä myös rakastumassa, mutta sitä en uskalla myöntää. En itselleni enkä varsinkaan hänelle.

Pahoittelut epämääräisestä viestistä ja ajatusten virrasta, mutta tottelin vain ketjun otsikkoa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tässä on vielä kukkia teidän iltaanne (ks liite). Keltaiset on kehäkukkia omasta maasta. Tämän päivän sade sitten kaatoi ne mutta nuo on kerätty eilen. Ehkä sieltä kehäkukkamaasta vielä saa kukkia jos sade hellittää. Toiset on sitten kiinanastereita (omasta maasta). Ne alkoivat vasta kukkia. On paljon lilaa. Ehkä se väri on vahvin kasvamaan. Valkoista on tulossa ainakin yhdessä varressa ja aniliininpunaista on jo auki. Vielä voisi olla punaista ja vaaleanpunaista tarjolla mutta tokko on minun kasveissa niitä.
Hyvää yötä! Nukkukaa hyvin... niin yritän minäkin vaikka sade hakkaa kattoon. Laitan korvatulpat että melu kaikkoaa...
 

Liitteet

  • IMG_20200822_173231.jpg
    IMG_20200822_173231.jpg
    780,7 KB · kertaa luettu: 76

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ostin Ilveksen pelin jälkeen kotimatkalla mäkkäristä kaksi 1.2 euron juustoa, eikä oo viäkään ollu nälkä. Riittoisia on perkeleet.
 

Baldrick

Jäsen
Koronavirus -ketju on kerännyt enemmän viestejä puolessa vuodessa, mitä Salkkarit -ketju on saanut kokoon 19-vuodessa.

Tiesiköhän @RäpyläRepe kuinka suositun ketjun herra avasi tammikuussa?

Kyllä taudin laajuus, siihen liittyvä vääntö, politiikka ja huhut jne. yllättivät ja sitä kautta myös viestimäärä. Itse pistin merkille, kun ketju pamahti Trump-ketjun ohi.
 

Glove

Jäsen
Joku voitti kymmenen miljoona lotossa eilen. Näin luin hetki sitten netistä ja pitihän se mennä veikkauksen sivuille tarkistamaan olinko minä se onnellinen joka sen sai. Ja todentotta, lottovoittaja minä olen. Niin siellä,luki, että kymmenen euroa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Talkoisiin lähtö edessä. Ruuat vain kainaloon ja menoksi (tein eilen lihapaistia)... Ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin kun tullaan paikalle niin kaikki on alkutekijöissään. Isäntäväki juo kahvia ja pohtii että jotain vois tehdä... Muu talkooväki notkuu vielä kotona tai on matkalla jossain tulossa (ehkä). Sitten aletaan miettiä että mitähän me tarvitaan, onko kaupasta ostettu oikeaa tavaraa ja tarpeeksi vai pitäisikö ensin lähteä kauppaan. Ja minä kihisen turhautuneisuutta asioiden etenemättömyyteen ja ahdistun. Vaikka tiedän että asiat on noin yleensä aina ja hommat lähtee usein liikkeelle verkkaisesti. En vain voi omille tunteilleni mitään. Ja sitten kun talkoot saadaan käyntiin niin tulosta tulee kyllä... Alku aina hankalaa...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Talkoisiin lähtö edessä. Ruuat vain kainaloon ja menoksi (tein eilen lihapaistia)... Ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin kun tullaan paikalle niin kaikki on alkutekijöissään. Isäntäväki juo kahvia ja pohtii että jotain vois tehdä... Muu talkooväki notkuu vielä kotona tai on matkalla jossain tulossa (ehkä). Sitten aletaan miettiä että mitähän me tarvitaan, onko kaupasta ostettu oikeaa tavaraa ja tarpeeksi vai pitäisikö ensin lähteä kauppaan. Ja minä kihisen turhautuneisuutta asioiden etenemättömyyteen ja ahdistun. Vaikka tiedän että asiat on noin yleensä aina ja hommat lähtee usein liikkeelle verkkaisesti. En vain voi omille tunteilleni mitään. Ja sitten kun talkoot saadaan käyntiin niin tulosta tulee kyllä... Alku aina hankalaa...
Noinhan noi aina menee. Talkoot on kyllä perseestä. Ne on yleensä semmottet "tulkaa meille tekeen kun ei ite viittitä" pippalot. Minen talkoisiin osallistu jos ei saa ilmasta viinaa. Sillon muutenkin on aina henki paljon parempi ja tulosta syntyy. Mutta onko ne sitten enää talkoot jos tarjotaan ilmasta viunaa? Hullu sitä täysin ilmaseksi työtä tekee.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Varasin tänään auton itselleni ja lähden aamupalan jälkeen ovesta ulos. Ajan mun mielipaikkaani, jossa saan nostaa kasvot aurinkoon ja kehrätä, vaikka nukahtaa. Hyvä juttu.

Toisaalta jos olisi jotkut talkoot kuten @Iisoppi kertoo, sekin olisi ihan jees. Saisi fyysisen rasituksen ja ajatuslevon samalla. Toki tuo turhautuneisuus voisin iskeä kyllä minuunkin...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ovathan nämä rauhalliset aamut vapaapäivien yksi suola. Arkisin sitä pitää kiireellä lähteä aamuisin töihin että ennähtää töihin ajoissa mutta viikonloppuisin sitä saa sitten rauhassa herätä ja aamu kotosalla on melko pitkä. Eilen se aamu oli vielä pidempi kun arkirytmi oli silloin vielä päällä ja heräsin ilman herätyskelloakin jo puoli kuudelta. Tänään sitten nukuin jopa vartin yli kahdeksaan saakka. Oli yllätyskin että nukuin tänään noin pitkään vaikka menin eilen illalla ajoissa maatekin.

Yksi iso suola viikonloppuun oli aikoinaan myös se kun urheilua tuli vuorokauden ympäri aina viikonloppuisin. Aamut ja aamupäivät ensin hiihtourheilua ja sitten illat ja yötkin jääkiekkoa ja jalkapalloa. Kyllä noita aikoja taas kaipaakin kun sai penkkiurheilla niin pitkiä aikoja putkeen. Se oli aika mahtavaa. Nyt en tällä hetkellä ole vielä kovin innostunut urheilun seuraamisesta.

Syksy on aina innostuttanut minua koska silloin alkaa seuraamieni urheilulajien uudet kaudetkin mutta nyt elämme kai aika epävarmoja aikoja koronan takia? TIedä uskaltaako tässä pahemmin innostua mistään ettei tule kovia pettymyksiä?

Ensimmäinen työviikko lomani jälkeen meni puolestaan taas normaalinkin nopeasti. Olisin viihtynytkin töissä varmaan yllättävän hyvin jos jalkaterissä ei olisi sitä helkkarin kipua mikä tekee välillä kyllä työn teosta aika hankalaa. Etenkin taukojen jälkeen kun on istunut vähän aikaa paikoillaan niin niiden jälkeen sai melkein perjantainakin ontuen mennä jatkamaan työn tekoa. Välillä saa melkein huulta pureskella ettei kipu tunnu niin pahalta mutta kyllä sitä nyt töitä pystyy silti just ja just tekemään. Olisi silti tietenkin hienoa jos tuohon kipuun jotain helpotusta saisi. Vaikuttaisi varmasti työssä viihtyvyyteen ainakin ja varmaan tehokkuuteenkin taas omalta osaltaan.

Ensimmäinen viikko loman jälkeen sujui muuten hyvin. Totuttelua se työn teko ja se työrytmi taas vaati mutta varmaan ensi viikko on vielä iisimpi töissä sitten kun on paremmin sisäistänyt taas sen työn teon. Tällä viikolla sain jopa tehdä uusia hommia itselleni sillä pääsin nyt saliinkin työskentelemään ensimmäisiä kertoja. Kysymään vanhuksilta että mitä ruokia ja juomia he ottavat ja hakemaan tarjottavat ja viemään ne asukkaille pöytiin. On siinä kova muistaminen kun jotkut ottaa ruoan salaatilla jotkut ei, jotkut taas kahvin mustana, joku parin sokerin palan kanssa ja joku maidolla... Esimerkkejä mainiten. Mutta onneksi sentään tässä paikassa ei tarvitse asukkaita auttaa syömisessä ja syöttää heitä niin kuin eräässä aiemmassa työpaikassani.

Niin ja allekirjoitin tällä viikolla sen työsopimuksenkin. Työsopimus on nyt puolen vuoden pituinen ja palkka on suoraan sanottuna noin 1800 euroa kuukaudessa miinus mahdolliset verot ja ulosottomaksut. Voi olla että lopulta saan suunnilleen saman verran rahaa tilille kuin työkokeilussakin mutta josko nyt tulisi sitten vauhtia ulosottomaksuihin?
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
@vilperi Sun kannattaa selvittää tuo kivun syy nyt heti alkuunsa. On jalassa virheasento tms, pidemmän päälle se alkaa vaikuttaa ylemmäs kehoon ja sätii selkään, lantioon, ylemmäksikin. Ihan jo fysioterapia voi auttaa. Onko sulla työterveyshuoltoa?

Työsi kuulostaa tosi hienolta ja arvokkaalta, hattua nostaisin jos moista käyttäisin. :)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi Sun kannattaa selvittää tuo kivun syy nyt heti alkuunsa. On jalassa virheasento tms, pidemmän päälle se alkaa vaikuttaa ylemmäs kehoon ja sätii selkään, lantioon, ylemmäksikin. Ihan jo fysioterapia voi auttaa. Onko sulla työterveyshuoltoa?

Työsi kuulostaa tosi hienolta ja arvokkaalta, hattua nostaisin jos moista käyttäisin. :)

Juu, en kirjoittanutkaan edelliseen viestiin että olen ottanut asian jo puheeksi keittäjä-emännän kanssa ja ollaan kai jossain vaiheessa minulle työlääkärille aikaa varaamassa. Minulla tulee olemaan myös todennäköisesti töihin tulotarkastus jossa voin ottaa asian puheeksi. Uskon että asiat alkavat tässä etenemään kun tuo emäntäkin tulee varsinaisesti töihin ensi viikolla. Tällä viikolla oli vain välillä käymässä töissä.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Juu, en kirjoittanutkaan edelliseen viestiin että olen ottanut asian jo puheeksi keittäjä-emännän kanssa ja ollaan kai jossain vaiheessa minulle työlääkärille aikaa varaamassa. Minulla tulee olemaan myös todennäköisesti töihin tulotarkastus jossa voin ottaa asian puheeksi. Uskon että asiat alkavat tässä etenemään kun tuo emäntäkin tulee varsinaisesti töihin ensi viikolla. Tällä viikolla oli vain välillä käymässä töissä.

No mutta sittenhän asia on hoidossa, hyvä juttu. :)
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hera80 kännissä kotisohvalla ja jos ootte tarkkana niin näkyy siellä Upikin
Muuten vastaa kyllä täysin mielikuvaa minkä palstan juttujen perusteella on saanut, mutta kaljamaha puuttuu. Vaimonhakkaajapaita ei yllätä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Noinhan noi aina menee. Talkoot on kyllä perseestä. Ne on yleensä semmottet "tulkaa meille tekeen kun ei ite viittitä" pippalot. Minen talkoisiin osallistu jos ei saa ilmasta viinaa. Sillon muutenkin on aina henki paljon parempi ja tulosta syntyy. Mutta onko ne sitten enää talkoot jos tarjotaan ilmasta viunaa? Hullu sitä täysin ilmaseksi työtä tekee.

Se on sama tämän "muuttoavun" kanssa.

1. ei viitsitä maksaa muuttofirmalle.

2. ei viitsitä edes pakata, sekin täytyy "muuttoavun" tehdä.

3. eikä ymmärretä hävetä, kun ollaan laiskoja paskoja.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on sama tämän "muuttoavun" kanssa.

1. ei viitsitä maksaa muuttofirmalle.

2. ei viitsitä edes pakata, sekin täytyy "muuttoavun" tehdä.

3. eikä ymmärretä hävetä, kun ollaan laiskoja paskoja.
Sitten on niitä toisia, jotka kutsuu koko vitun 40 henkilön suvun muuttoavuksi ja kannettavana on yksi sohva ja sänky. Sitten 38 neuvoo, että miten päin se pitää sieltä rappusista kantaa. Voi vittu.
 

Glove

Jäsen
Muutin viimeksi ihan yksin. Toki matkakin oli lyhyt, ovelta ovelle noin kaksi metriä. Toki siinäkin hieman haasteita kun yksin raahaa sohvaa, sänkyä tai pesukonetta.
 

redpecka

Jäsen
Menin tilaamaan Lonkeron plus kolme shottia Daniels-viskiä.
Saako ravintelissa siis ostaa pöydällisen juomia kerralla? Jotenkin olen ollut käsityksessä että mentäis annos kerrallaan (taisi yhdessä Pasila-jaksossakin näin olla kun Routalempi olisi halunnut ison lasin viskiä tmv mutta tarjoilija sanoo että mennään ihan yhden snapsin kertatahdilla).

Toisekseen, jos Alkossa väkeviin on se 20v ikäraja niin baarista silti saa niitä 18 täytettyään? En enää omalta kohdalta muista miten oli ja on saattanut säännöt muuttuakin.

Kolmanneksi, aika hurjan kuuloista tuo läträyksesi, toivottavasti sinusta ei sentään minunlaistani tule vaikka pahalta ja samalta vaikuttaakin (yksin baarin nurkkapöydässä, melankolista fiilistelyä ellei tule Jump jukeboxista..)
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Paikan tarjoilijat tulivat siivoamaan ja antoivat satasen laskun.
Vahva suoritus, mutta näitä sattuu kyllä. Itse kerran "menin vessaan" oksentamaan. Tai siis en mennyt, vaan oksensin baarissa vessan oven viereen. Ei hirveesti auttanut kun sanoin että "en ollu minä" kun poke seisoi noin metrin päässä takana. Noh ei siinä mitään, kävin vessassa oksentamassa vielä lisää, sitten portieerin kanssa tiskin kautta että 50 euron siivousmaksu. Maksoin, kiitin hyvästä illasta ja sanoin että palataan viikon päästä, ravintola toivotti tervetulleeksi taas.

Toki tästä on se kymmenisen vuotta aikaa itselläkin ja aika monella taitaa olla vastaavista kokemuksia. Ei kannata kuitenkaan ottaa tavaksi, parempi se on juoda maltilla ja pitää ne juomat sisälläkin. Toki mikäs minä olen puhumaan, aika usein tullut laatoitettua itsekin kännissä.

Itsekin tuli tintattua eilen ja sen verran hyvin oli tuo keho marinoitu sisäpuolelta että oksennushan siinä tänään lensi. Mielenkiintoista kyllä, nyt on kesän aikana useampikin ryyppyreissu johtanut siihen että krapulapäivänä oksettaa. Eikä se ole mitään sellaista pitkäkestoista laattaamista, mutta kunnon puklu ja homma on siinä. Hyvähän se toki on että elimistö puhidstaa itsensä.

Tosin juhannuksena ei jäänyt ihan "yhteen pukluun" silloin laatoitusurakka alkoi puoli kahden maissa päivällä ja jatkuikin sinne lähemmäs iltakuuteen.
 

redpecka

Jäsen
Muuten vastaa kyllä täysin mielikuvaa minkä palstan juttujen perusteella on saanut, mutta kaljamaha puuttuu. Vaimonhakkaajapaita ei yllätä.
Millaisen kuvan itse olen saanut @Hera80 :sta niin aika hyvin tuo kuva puolsi mielikuvaani: sporttinen mies joka huolehtii itsestään, vaimostaan ja koiristaan. Karvattomuuden puolestapuhujana on tullut tunnetuksi hän, joten siinä mielessä kyllä yllätti tuo hirvee heviletti. Ja kunnon ihmisetkin voivat relata vkl.

P.S. Plussaa ettei sheivaa koiriaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös