Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 333 186
  • 66 849

Nick Neim

Jäsen
Mitä eläkkeelle jäävälle työntekijälle kannattaa hommata lahjaksi? Budjetti tulee olemaan varmaan jossain 150-200 euron tienoilla.

Museokorttia ajateltiin hankkia, kun on ikäisekseen niin menevä ja aktiivinen mies. Ja aikoo kuulemma reissailla Suomea ympäri eläkepäivillään, joten tuo osuu just eikä melkein maaliinsa, kun tuolla kortilla ympäri Suomen museoihin pääsee. Mitäs muuta? Joku Alkon lahjakortti on ehkä vähän pliisu valinta...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mitä eläkkeelle jäävälle työntekijälle kannattaa hommata lahjaksi? Budjetti tulee olemaan varmaan jossain 150-200 euron tienoilla.

Museokorttia ajateltiin hankkia, kun on ikäisekseen niin menevä ja aktiivinen mies. Ja aikoo kuulemma reissailla Suomea ympäri eläkepäivillään, joten tuo osuu just eikä melkein maaliinsa, kun tuolla kortilla ympäri Suomen museoihin pääsee. Mitäs muuta? Joku Alkon lahjakortti on ehkä vähän pliisu valinta...
Kausikortti kannattamansa joukkueen peleihin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota Bond-ketjua luettuani palauttelin mieleen, miltä eri Bond-tytöt näyttivätkään. Varsin tarkkaan muistin kyllä miltä Pussy Galore näytti, mutta etsinpä kuitenkin. Oli Duckduckgo'ssa Safe search pois päältä. Ei ollut Honor Blackman ihan ensimmäisten kuvaosumien joukossa.

Mikä lie pervo on käynyt laittamassa sen pois päältä. *vaivautunutta naureskelua*
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vietin taas eilen täällä Naantalissa hienon päivän. Eilen tein sillä vuokraamallani fillarilla ainakin opasteiden mukaan lähes 30 kilometrin lenkin. Kävin sellaisessa paikassa kuin Särkäsalmi ja kahvit join Särkäsalmen kioskissa. Ihan niin paljoa en nähnyt tällä kertaa saaristolaismaisemia kuin toivoin näkeväni mutta kyllähän tuolta Särkäsalmen sillan kohdalta oli etenkin hulppeat maisemat.

Pyöräillessä minun eilinen päivä sitten lähes tulkoon vierähtikin. Ensin aamupäivällä kun kiertelin pyörällä vielä Vanhaa Naantalia ja napsin valokuvia.

Niin kuin jo todettua, on täällä Naantalissa ollut hyvin kaunista ja kelitkin ovat onneksi suosineet. Eilenkin jopa paisteli hieman aurinko. Sääennusteet lupasivat tänne tosi huonoa säätä mutta sellaista ei ole ainakaan vielä nähty.

Kaikki reissut kuitenkin loppuvat joskus. Tänään tulen täältä Naantalista höyrylaiva Ukko-Pekan kyydillä pois Turkuun. Sitten Turusta tulen vielä tänään bussilla Hämeenlinnaan. Mutta tämä reissu on ollut kyllä 1-5 arvoasteikolla täysi kutonen. Aika bueno!
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä eläkkeelle jäävälle työntekijälle kannattaa hommata lahjaksi? Budjetti tulee olemaan varmaan jossain 150-200 euron tienoilla.

Museokorttia ajateltiin hankkia, kun on ikäisekseen niin menevä ja aktiivinen mies. Ja aikoo kuulemma reissailla Suomea ympäri eläkepäivillään, joten tuo osuu just eikä melkein maaliinsa, kun tuolla kortilla ympäri Suomen museoihin pääsee. Mitäs muuta? Joku Alkon lahjakortti on ehkä vähän pliisu valinta...
Hyvä kun kysyit. Jos on kerran aktiivinen ja menevä mies, niin ostakaa se museokortti vaikka vuoden työntekijälle. Tälle eläkkeelle jäävälle ostakaa elämyksiä. Esim. tandemhyppy laskuvarjolla, lambourghinilla ajoa, pimeä illallinen kahdelle/yhdelle (suhdestatus?), olutpanimossa käyntiä, jne. Ei eläkkeelle jäävä museoon kuulu, vaan viestin pitää olla, että elämä jatkuu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt näyttää niin pilviseltä ja on vähän sadettakin ilmassa niin en ole lähdössä metsään. Eilen kävin illalla vielä lakkoja keräämässä ja ihan niin paljon en saanut kuin ekalla kerralla. Oli sitten sen hikisen rypistyksen jälkeen kiva mennä saunaan...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hyvä kun kysyit. Jos on kerran aktiivinen ja menevä mies, niin ostakaa se museokortti vaikka vuoden työntekijälle. Tälle eläkkeelle jäävälle ostakaa elämyksiä. Esim. tandemhyppy laskuvarjolla, lambourghinilla ajoa, pimeä illallinen kahdelle/yhdelle (suhdestatus?), olutpanimossa käyntiä, jne. Ei eläkkeelle jäävä museoon kuulu, vaan viestin pitää olla, että elämä jatkuu.
Komppaan. Nuo elämyslahjat on oikein hyviä sellaisille, joille ei oikein tiedä tarkkaan mitä ostaa. Lahjakirjalla saa sitten itse valita mitä tekee - ja valinnan varaa todellakin on. Jos sellaiseen päädytte, niin pilkkokaa se summa pariksi pienemmäksi lahjakortiksi, ei tarvitse tuhlata kaikkea kerralla. @Kari Runk
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joku Ed Sheeran kuulemma esiintyi vuosi sitten Suomessa. Voisiko joku kertoa kuka tämä Ed Sheeran oikein on?
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt näyttää niin pilviseltä ja on vähän sadettakin ilmassa niin en ole lähdössä metsään. Eilen kävin illalla vielä lakkoja keräämässä ja ihan niin paljon en saanut kuin ekalla kerralla. Oli sitten sen hikisen rypistyksen jälkeen kiva mennä saunaan...

Lakkojen kerääminen on hikistä hommaa, mutta myös hyväksi pääkopalle. Luonnossa mieli lepää, kun kroppa raataa. Neljä lakkareissua olen tehnyt ja olen saanut pakkaseen n. 35 kg lakkaa. Sillä määrällä pärjää koko ensi talven ja kenties pidemmällekin. Mustikat sitten seuraavaksi.

Maanantai oli erityisen hikinen päivä suolla, lämmintä 27 astetta. Ei löytynyt paidasta kuivaa kohtaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jatkiksen pahimman draamakuningattaren kauan sitten kadonnut poikaystävä on näemmä tehnyt paluun palstalle.
Onneksi tällaisten viestien kirjoittaminen ja jonkinlainen riidan hakeminen ei vaikuta yhtään draamakuningattaren touhuilta. Syvä ironia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuutteks te juttuun noiden kanssa, jotka pystyy karaokessa laulamaan samaa tahtia ton viivan kanssa. Meitsi ainakin enemmän niiden kanssa, jotka vetää sekunteja myöhässä.
 

redpecka

Jäsen
Jee. Sain puolen vuoden suunnittelun jälkeen vaihdettua kylppäriin loisteputkilampun ja sen pikku osan mikä lie nimeltään. Nyt ei tarvii enää kynttilää tai taskulamppua kun käy siellä. Seuraava projekti saada tänne huoneeseenkin jotain valoa kun tommoset yhden watin energialamput joilla olen mennyt viimeiset kaks-kolme vuotta. Kolmanneksi sellainen tietsikkanäppäimistö missä olisi ne kirjaimet ihan nähtävissä ja pääsisi näistä teippauksista eroon ja ehkä lukuisista kirjoitusvirheistä. Kyllä tää tästä. Uskon huomiseen.
 
K

Kiekkokatsoja

Jee. Sain puolen vuoden suunnittelun jälkeen vaihdettua kylppäriin loisteputkilampun ja sen pikku osan mikä lie nimeltään. Nyt ei tarvii enää kynttilää tai taskulamppua kun käy siellä. Seuraava projekti saada tänne huoneeseenkin jotain valoa kun tommoset yhden watin energialamput joilla olen mennyt viimeiset kaks-kolme vuotta. Kolmanneksi sellainen tietsikkanäppäimistö missä olisi ne kirjaimet ihan nähtävissä ja pääsisi näistä teippauksista eroon ja ehkä lukuisista kirjoitusvirheistä. Kyllä tää tästä. Uskon huomiseen.
Sytytin?
Uusia kattolamppuja saa parillakympillä kaupasta. Hommaa 1-2 semmosta, ja tuo alkava pimeäaika menee mukavammin?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kävin kuitenkin tänään vielä iltapäivällä mustikassa vaikka epäilin ettei tänään pääse kun on niitä sateita. Täällä oli iltapäivä poutaa. Kyllähän minun saaliit tähän mennessä kalpenee @Krepon keräämisiin. Olen kyllä jo myynyt parille tutulle mustikoita reilun kymmenen litraa ja ne on nyt kerätty. Meille riittää kymmenen litraa omaan käyttöön talveksi. Vielä on vähän viime vuotisia jäljellä. Eikä minun lakkasaalis oli mitään @kamikin rinnalla. Litroissa minä yleensä kerään enkä kiloissa mutta vissiin muutama kilo on tuosta paikalliselta suolta tullut ja se on hyvin. Itse en syö lakkoja eli kaiken myyn eteenpäin. Suokävelyt otan lähinnä kuntoilun kannalta... Tuotto on sen verran pientä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jee. Sain puolen vuoden suunnittelun jälkeen vaihdettua kylppäriin loisteputkilampun ja sen pikku osan mikä lie nimeltään. Nyt ei tarvii enää kynttilää tai taskulamppua kun käy siellä. Seuraava projekti saada tänne huoneeseenkin jotain valoa kun tommoset yhden watin energialamput joilla olen mennyt viimeiset kaks-kolme vuotta. Kolmanneksi sellainen tietsikkanäppäimistö missä olisi ne kirjaimet ihan nähtävissä ja pääsisi näistä teippauksista eroon ja ehkä lukuisista kirjoitusvirheistä. Kyllä tää tästä. Uskon huomiseen.

Meni joskus 10v sitten paskahuussista peilikaapin lamppuosa rikki eikä tuota saa vaihdettua ilman koko kaapin vaihtamista. Nostin sillon väliaikaiseksi valoksi vanhan pöytävalon tuon kaapin päälle ja aika hyvin on toiminut, varsinkin kun kaapiston pistorasia tottelee tuota valokatkaisijaa.

Kohta tuo kyllä menee vaihtoon kaiken muun mukana.
 

redpecka

Jäsen
Sytytin?
Uusia kattolamppuja saa parillakympillä kaupasta. Hommaa 1-2 semmosta, ja tuo alkava pimeäaika menee mukavammin?
Oisko sytytin? Vai joku polttimo? Rautakaupassa antoivat kumminkin oikean osan kun sanoin että "palanen pieni". Voi kun olisikin joku kattolamppu johon kiertää lamppu-bulb-lamppuja kiinni. Tai olisi edes katossa ne piuhat kattolamppua varten. Himmeällä jalkalampulla tostaiseksi mennään + tietsikan näytön loisteella. Oon kyllä funtsinut sellaista kirjoituspöytälamppua johon ostais sitten kirkkaan lampun.
 
K

Kiekkokatsoja

Oisko sytytin? Vai joku polttimo? Rautakaupassa antoivat kumminkin oikean osan kun sanoin että "palanen pieni". Voi kun olisikin joku kattolamppu johon kiertää lamppu-bulb-lamppuja kiinni. Tai olisi edes katossa ne piuhat kattolamppua varten. Himmeällä jalkalampulla tostaiseksi mennään + tietsikan näytön loisteella. Oon kyllä funtsinut sellaista kirjoituspöytälamppua johon ostais sitten kirkkaan lampun.
Kyllä siellä katossa yleensä jotkut johdot roikkuu, taikka johdot ja liitin.
Lisäys. Joskus olen joutunut nuita irtojohtoja laitteleen, ja kytkemään. Joo en ole sähkömies, kuten kai nykyisin pitäisi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

redpecka

Jäsen
Kyllä siellä katossa yleensä jotkut johdot roikkuu, taikka johdot ja liitin.
Ei ole joka puolella maailmaa. Minä satun asumaan siellä jokapuolella missä ei tällaista herkkua ole oletuksena valmiina. Lisäksi kun kokkaan saan sähäreitä ja kun laitoin sähköinstrumentin piuhalla tietsikkani MIC-aukkoon niin oli sormet kyllä aika sähäkät ja tukka tyyliä pallorastatupeeraus.

Nautitaan nyt tästä kylppärin loisteputkesta vähän aikaa, myöhemmin sitten noihin seuraaviin utopistisiin hankkeisiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös