En ole ikinä kuullut kurkkurouheesta, onko se sama asia kuin kurkkusalaatti?Tämä on nyt toinen satsi kurkkurouhetta tälle kesä
En ole ikinä kuullut kurkkurouheesta, onko se sama asia kuin kurkkusalaatti?Tämä on nyt toinen satsi kurkkurouhetta tälle kesä
Virolaisen kaverini edesnennyt mummo teki tosi hyviä hapatettuja avomaankurkkuja.. Oli mainioita krapulassa savusaunan jälkeen, kun vierailin kaverini perheen kotitilalla Virossa.Eilen säilöin kokonaisia kurkkuja ämpäriin. Tänään on ohjelmassa kurkkurouheen teko. En aio pyhittää mitään lepopäivää. Tämä on nyt toinen satsi kurkkurouhetta tälle kesälle. Ostokurkuista noita olen tehnyt. Omista kurkuista ei ole ollut tarpeeksi tuotantoa säilömiseen, mitä nyt ajattelin niitä pariin tölkkiin viipaloida ja kaataa liemen päälle.
Jotkut ihmettelee miten viitsin tehdä kurkkurouhetta kun se on niin vaivalloista. No onhan siinä nyt vähän työvaiheita mutta ei se nyt kovin raskas homma ole....
Kurkut pestään. Poistetaan kannat ja jauhetaan yleiskoneella raasteeksi. Muutama sipuli myös jauhetaan joukkoon (pitää tietty kuoria ne). Keitetään liemi ja upotetaan raaste siihen. Kiehautetaan. Sitten purkitetaan puhtaisiin purkkeihin. Päälle kiepautetaan tillinoksa pitämään raasteet nesteessä. Purkit kiinni, nimet kylkiin ja kellariin. Sieltä voi sitten talvella jaella niitä...
Kyllä se vähän sellaista on mutta paremman makuista (oma mielipide). Kurkkurouhe nimellä tuo löytyy vanhasta reseptivihkosta joten sillä nimellä itse sitä valmistan. Äitini puhuu relissistä. Kyseessä on siis etikan ja sokerin avulla säilöttyä kurkku-sipuliraastetta.En ole ikinä kuullut kurkkurouheesta, onko se sama asia kuin kurkkusalaatti?
Kyllähän nuo Venäjän ja Baltianmaiden kurkut on vähän erilaisia kuin nämä mitä minä teen jotka säilötään lähinnä etikan ja sokerin avulla.Virolaisen kaverini edesnennyt mummo teki tosi hyviä hapatettuja avomaankurkkuja..
Meeliksillä sekä Iivanoilla on kyllä taito tehdä kurkuista mitä oivallisimpia krapulalääkkeitä. Votkapaukun kera, tok.Virolaisen kaverini edesnennyt mummo teki tosi hyviä hapatettuja avomaankurkkuja.. Oli mainioita krapulassa savusaunan jälkeen, kun vierailin kaverini perheen kotitilalla Virossa.
Tuli raapastua vissiin ihan reipas humala eilen. Jännä sinänsä että keho meni niinkin rappiolle vaikka pelkkää olutta join. Toisaalta jos sitä juo sen parikymmentä niin kyllähän sitä yllättävän hyvään kuosiin pääsee. Pitkästä aikaa tuli oksennettua tänään krapulassa.
Mutta eipä siinä, nyt on kyllä aika fressi olo sinänsä ja voisi vaikka syödäkin jotain. Ja olisihan tuota pari laatikkoa vielä olutta kellarissa.
Siis itellähän on "viinapäähän" tullut toleranssia vuosien karttuessa vaikka millä mitalla, mutta krapulat taas paljon kamalammat. Oliskohan tää evoluution keino kertoo että Johnny vois nyt pikkuhiljaa jättää sen ryypiskelyn nuoremmille ja komeemmille. Ja toki @Evil :lle.En tiedä minkä ikäinen olet, mutta oma viinapää on heikentynyt huomattavasti, kun vuosia tulee lisää. Toki näin 2-vuotiaan lapsen isänä nuo juontikerrat ovat myös aika harvinaisia joten jollain 12-15 oluella saan jo muistin pätkimään.
Vähän nyt meni väärin. Lienet tarkoittanut että nuoremmille, ja komeammille kuten Evil.Siis itellähän on "viinapäähän" tullut toleranssia vuosien karttuessa vaikka millä mitalla, mutta krapulat taas paljon kamalammat. Oliskohan tää evoluution keino kertoo että Johnny vois nyt pikkuhiljaa jättää sen ryypiskelyn nuoremmille ja komeemmille. Ja toki @Evil :lle.
Olinko minä jossain?Tervetuloa takaisin kehiin.
Vanhus? Vielä mulla syntymä on lähempänä kuin satavuotisjuhlat.Johnny ja Eevili tehneet paluun palstalle? Voi vittujen kevät kiva kun vanhukset jaksavat.
Johnny ja Eevili tehneet paluun palstalle? Voi vittujen kevät kiva kun vanhukset jaksavat.
Jos noista pitää valita niin otan intelletkun. En tiedä miltä veli Johnny näyttää, mutta mulla ei ole muuta yhteistä Headbergin kanssa kuin kansallisuus ja sukupuoli.Kumpi niistä oli se Hedbergin näköinen ja kumpi se komea intellektuelli?
No mutta. Luulin sinun ohittaneet jo viiden kympin. Et siis ihan vielä ole riittävän vanha SDP-nuoriin.Vanhus? Vielä mulla syntymä on lähempänä kuin satavuotisjuhlat.
Voisin liittyäkin, oltaisiin siellä Sannan kanssa ihan kaksisteen. Tosin vasta meni avioon, mutta ehkä me silti keksittäisiin tekemistä.No mutta. Luulin sinun ohittaneet jo viiden kympin. Et siis ihan vielä ole riittävän vanha SDP-nuoriin.
Itse kun piti mennä armeijassa kääntymään niin ajoin parran ja hiukset pois. Oli ihan helvetin outoa katsoa peilistä naamaa kun ei ollut hiuksia, eikä partaa.Ajoin parran kokonaan pois ensimmäistä kertaa varmaan pariin vuoteen. Lähti samalla vähintään 5 vuotta ikää naamasta pois.
Ei tähän oikein meinaa vielä tottua.
Keväällä 2010 joku teki Hämeenlinnassa biisin "Sä Turun pyyhit silmistäni pois".Hassu virhe:
Mtv:n suoratoistopalvelussa oli otsikkona päivän Salatut elämät-jaksossa "Sä surun tanssit silmistäsi pois"
Ja kun ohjelman laittoi pyörimään Chromecastilla telkkariin niin otsikko olikin "Sä surun ryypit silmistäsi pois"
No joo, pieni virhe. Mutta kiitos että sain jakaa huomioni jossain.