Alkaa tässä aika haikeakin fiilis jo olemaan. Kesälomaa nimittäin jäljellä enää yksi viikko ja kesän lomareissut tehtynä. Muistan sen fiiliksen kun olin lomani alussa täynnä virtaa ja onneni kukkuloilla kun koko viiden viikon loma oli vasta edessä. Nyt loma on yhtä viikkoa vaille purkissa ja onni ei kukoista enää yhtä lailla.
Elinpähän kuitenkin todella hienon kesäloman. Loma meni ihan ekstra nopeasti ja melkein puolet lomasta olin lopulta jossain reissussa, puolet kotosalla. 16 päivää olin reissussa ja liesussa tarkalleen ottaen ja loput 19 päivää olin ja olen ihan vain kotona. Eli loma oli ja on hyvä sekoitus menoa ja meininkiä sekä sitten ihan kotona rentoutumista ja lepäämistä.
Lomallani näin myös paljon upeita paikkoja, upeaa luontoa, kauniita rakennuksia ja taloja sekä hienoja maisemia. Otin lomani aikana erittäin monta kuvaa. Ja lomani aikana olen ehtinyt unohtamaan myös työni täysin ja se se kai on loman päällimmäinen tarkoituskin?
Rahaa jäi loman jälkeen hieman vähemmän säästöön kun laskin jäävän mutta en kadu silti mitään ja kyllä ainakin tulen taas pärjäämäänkin elämässä eli tarkoitan että rahaa jäi kuitenkin ihan hyvin elämiseen. Toisaalta rahaa on hyvä käyttääkin jos sitä on. On elämä kuitenkin sen verran ainutlaatuista.
Ja kohtahan sitten alkaa oikein palkkatyöt. Osan palkasta vie ulosotto mutta eiköhän sitä rahaa jää taas säästöönkin?
Täytyy muistaa vielä että yksi viikko on kesälomaa vielä jäljelläkin. Siitäkin pitää vielä nauttia vaikka töiden alku alkaa ajatuksissa enenevässä määrin pyörimäänkin.
Ja vielä on parin tunnin verran tätä Rauman reissuakin jäljellä. Bussissa istumista ja Hämeenlinnassa pitää raahata tuota raskasta retkikassia vielä 2,5 kilometrin verran eli kotiini asti. Nyt ei ole nimittäin varaa taksiin. Rahat kun on tosiaan siellä välitystilillä ja saan niitä aikaisintaan vasta huomenna taas käyttötililleni.