Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 272
  • 66 547

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rullaluistelu on hyvä vaihtoehto. Jarrupala pitäis vaihtaa mutta sehän ei ole iso ongelma.

Tarviiko sitä edes välttämättä? Pelasin Espanjassa asuessa rullalätkää ja aina sitä jotenkin pysähtyi. Tarvittaessa vaikka törmäten vastustajaan. Tosin ne manolot vähän pahoitti mieltään siitä.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan se kiva, että änäri pyörähti käyntiin, mutta voi vitalis sentään, mitkä himot iski itelle pelaamaan ulkojäille taas. No, kaipa tässä vielä muutaman kuukauden jaksaa kärvistellä.
Pakko kysyä, että mitä vaihtoehtoja sulla on kuin kärvistellä? Elokuun helteisenä viikonloppuna jää sopii parhaiten lonkerolasiin.

Ei muuta kuin katsomaan jäähallien varauskalentereista höntsävuoroja. Vaihtoehtoisesti ottaa yhteyttä jääaikavastaaviin ja kyselee, mihin vuoroille voisi päästä mukaan pelaamaan.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Tarviiko sitä edes välttämättä? Pelasin Espanjassa asuessa rullalätkää ja aina sitä jotenkin pysähtyi. Tarvittaessa vaikka törmäten vastustajaan. Tosin ne manolot vähän pahoitti mieltään siitä.
Oman mielenrauhan kannalta on hyvä, että on tieto että sitä menoa voi hillitä. Lonkassa näkyy vieläki jälki kun alamäessä aikoinaan paahdoin menemään liian lujaa ja kaaduin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Täällä päin (Vantaalla) ei ainakaan viime talvena tarvinnut paljoa ulkojäillä luistella. Toki joululomalla käytiin lasten kanssa pari kertaa Lappeenrannassa tekojäällä, mutta siinä ne viime talven luistelut olikin. Tuossa olisi ihan lähellä hyvä kenttä, mutta eipä siihen viime "talvena" jäätä saatu missään vaiheessa aikaiseksi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuosta Hangon veneturmasta: ikävä tapaus, kun ainakin yksi kuolonuhri tuli. Videoista näkee kuitenkin että tämä pienempi vene vetää tosi kovaa vauhtia ihan satamassa, jossa on paljon veneitä. Enkä siis tiedä, kummasta veneestä uhri oli, mutta virheen voi aika helposti osoittaa.

Osanotot joka tapauksessa. Aika turhalta onnettomuudelta vaikuttaa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaimon kanssa lähdettiin mökille. Ja koirien myös, tottakai hupsut. Saunottiin ja sitä ennen pelattiin futista. Vaimo teki sitten sen, että saunassa meni makaamaan ja oli itse näppäillyt nännit koviksi. Mutta vittu kun ei vanha jaksanut. Olin ihan poikki ja tyydyin saunomaan. Kai tänne myös saa kirjoittaa jos ei pannut?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään on reissuni päätöspäivä. Erittäin nopeasti on aika ja tämä viikko mennyt ja oikeastaan vasta eilen illalla tunsin oloni ensimmäisen kerran tällä viikolla hieman tylsistyneeksi. Olkoot tuo jo merkki siitä että olen viihtynyt hyvin reissullani.

Päätöspäivä siis menossa ja sitä nyt kiroan miten olen oikein sinä yönä ajatellut kun olen bussimatkat Raumalta Hämeenlinnan suuntaan ostanut. Kello 12 on majoituspaikan avainten luovutus mutta kello 17 lähtee vasta bussi Turkuun. Eli siihen jää vielä viisi tuntia aikaa odottaa bussia. Kaippa olen ajatellut että on aikaa vielä tutustua Raumaan tuollakin ajalla mutta mihin laitan siksi aikaa kapssäkkini?

Eikä bussin vaihdos mene Turussakaan ihan sulavasti vaan joudun sielläkin odottamaan kahden tunnin verran. Olisihan sitä voinut paremmatkin bussivuoroliput varmaan ostaa tälle päivälle.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päätöspäivä siis menossa ja sitä nyt kiroan miten olen oikein sinä yönä ajatellut kun olen bussimatkat Raumalta Hämeenlinnan suuntaan ostanut. Kello 12 on majoituspaikan avainten luovutus mutta kello 17 lähtee vasta bussi Turkuun. Eli siihen jää vielä viisi tuntia aikaa odottaa bussia. Kaippa olen ajatellut että on aikaa vielä tutustua Raumaan tuollakin ajalla mutta mihin laitan siksi aikaa kapssäkkini?
Itse jätän matkalaukut tällaisessa tilanteessa hotellin säilytyshuoneeseen, tietty kaikenlaiset majoituspaikat eivät vastaavaa palvelua tarjoa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En tiedä monettako kertaa tapaan nummiksen, mutta joka kerta hän avautuu enemmän itsestään. Olen kyllä vähän ylpeä itsestäni että minuun luotetaan niin paljon.
Se ei oo kun parit rehvit ja naitte kuin makakit.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olin joku syksy yksin mökillä. Ulko-ovi oli silloin sellainen, että ei pysynyt kiinni, jos sitä ei laittanut lukkoon. Lähdin käymään ulkohuussissa pelkät bokserit ja saappaat jalassa. Ja painoin oven kiinni. Saman tien tajusin, että ne avaimet on tuvan pöydällä. Vara-avaimia ei ole.
Niin onnekashan minä olin kun tuo vara-avain vaikka se olikin aika hankalassa paikassa. Ei tarvinnut miettiä murtautumista omaan kotiin. Ehkä olisi pitänyt tulla ikkunasta lävitse... No joo, onneksi ei edes tarvinnut miettiä tuollaista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuli raapastua vissiin ihan reipas humala eilen. Jännä sinänsä että keho meni niinkin rappiolle vaikka pelkkää olutta join. Toisaalta jos sitä juo sen parikymmentä niin kyllähän sitä yllättävän hyvään kuosiin pääsee. Pitkästä aikaa tuli oksennettua tänään krapulassa.

Mutta eipä siinä, nyt on kyllä aika fressi olo sinänsä ja voisi vaikka syödäkin jotain. Ja olisihan tuota pari laatikkoa vielä olutta kellarissa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eilen säilöin kokonaisia kurkkuja ämpäriin. Tänään on ohjelmassa kurkkurouheen teko. En aio pyhittää mitään lepopäivää. Tämä on nyt toinen satsi kurkkurouhetta tälle kesälle. Ostokurkuista noita olen tehnyt. Omista kurkuista ei ole ollut tarpeeksi tuotantoa säilömiseen, mitä nyt ajattelin niitä pariin tölkkiin viipaloida ja kaataa liemen päälle.

Jotkut ihmettelee miten viitsin tehdä kurkkurouhetta kun se on niin vaivalloista. No onhan siinä nyt vähän työvaiheita mutta ei se nyt kovin raskas homma ole....
Kurkut pestään. Poistetaan kannat ja jauhetaan yleiskoneella raasteeksi. Muutama sipuli myös jauhetaan joukkoon (pitää tietty kuoria ne). Keitetään liemi ja upotetaan raaste siihen. Kiehautetaan. Sitten purkitetaan puhtaisiin purkkeihin. Päälle kiepautetaan tillinoksa pitämään raasteet nesteessä. Purkit kiinni, nimet kylkiin ja kellariin. Sieltä voi sitten talvella jaella niitä...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yksi kuva vielä ja sitten lupaan rauhoittua. Tässä futiksenpelaajat tauolla.
 

Liitteet

  • IMG-20200809-WA0000.jpg
    IMG-20200809-WA0000.jpg
    479,4 KB · kertaa luettu: 134

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eilen säilöin kokonaisia kurkkuja ämpäriin. Tänään on ohjelmassa kurkkurouheen teko. En aio pyhittää mitään lepopäivää. Tämä on nyt toinen satsi kurkkurouhetta tälle kesälle. Ostokurkuista noita olen tehnyt. Omista kurkuista ei ole ollut tarpeeksi tuotantoa säilömiseen, mitä nyt ajattelin niitä pariin tölkkiin viipaloida ja kaataa liemen päälle.

Jotkut ihmettelee miten viitsin tehdä kurkkurouhetta kun se on niin vaivalloista. No onhan siinä nyt vähän työvaiheita mutta ei se nyt kovin raskas homma ole....
Kurkut pestään. Poistetaan kannat ja jauhetaan yleiskoneella raasteeksi. Muutama sipuli myös jauhetaan joukkoon (pitää tietty kuoria ne). Keitetään liemi ja upotetaan raaste siihen. Kiehautetaan. Sitten purkitetaan puhtaisiin purkkeihin. Päälle kiepautetaan tillinoksa pitämään raasteet nesteessä. Purkit kiinni, nimet kylkiin ja kellariin. Sieltä voi sitten talvella jaella niitä...
Virolaisen kaverini edesnennyt mummo teki tosi hyviä hapatettuja avomaankurkkuja.. Oli mainioita krapulassa savusaunan jälkeen, kun vierailin kaverini perheen kotitilalla Virossa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En ole ikinä kuullut kurkkurouheesta, onko se sama asia kuin kurkkusalaatti?
Kyllä se vähän sellaista on mutta paremman makuista (oma mielipide). Kurkkurouhe nimellä tuo löytyy vanhasta reseptivihkosta joten sillä nimellä itse sitä valmistan. Äitini puhuu relissistä. Kyseessä on siis etikan ja sokerin avulla säilöttyä kurkku-sipuliraastetta.

Virolaisen kaverini edesnennyt mummo teki tosi hyviä hapatettuja avomaankurkkuja..
Kyllähän nuo Venäjän ja Baltianmaiden kurkut on vähän erilaisia kuin nämä mitä minä teen jotka säilötään lähinnä etikan ja sokerin avulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös