Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 308 768
  • 66 754
K

Kiekkokatsoja

Hommahan on niin, että kissat luulevat olevansa leijonia. Ja kuten leijonat, nekin viettävät päivän kuumat tunnit mieluummin jossain löhöillen ja säästävät energiaa. Leijonat sitten käyttävät tämän energian metsästämiseen ja hengissä pysymiseen, kissat ihan johonkin muuhun.

Meidän kissa sai sellaisen kunnon ahvenen kokoisen ja näköisen leikkikalan. Iskettiin sinne vähän kissanminttua sisälle ja annettiin kissalle iltapalan jälkeen. Aikamoinen meteli kuului kisun yksiöstä pari tuntia, mutta sen jälkeen nukkui kuin tukki aamuun asti.
Ohoh, ootte testaillut kissan toimintaa. No ite oon tänään houkutellut mirriä ulos.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tarjosin aikoinaan autoani muutamalle isolle autoliikkeelle sähköpostitse. Yhdestä vastattiin, että hintapyyntöni on aivan liian korkea eivätkä he siten ole kiinnostuneita. Muutama tunti tästä soi puhelin ja kertoivat että voisivat sittenkin ostaa autoni. Ihmettelin kyllä tuota kovasti. Parin viikon päästä tsekkasin huvikseni missä autoni menee niin kyseisen firman maajohtajan omistuksessa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Niinistöhän alkaa näyttämään jo ihan vanhuuden höperöltä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei. Sanoi että nousuissa lähtee joskus lapasesta ja tykkää kuunnella musiikkia. Ja ettei vapaan pelikielto ole hänen kannaltaan mikään huono ratkaisu ollenkaan.
Jos viitsit, niin kerro Jompalle, että musiikkia voi kuunnella vaikka ei tänne niitä linkittäisikään. Noin niinkuin tulevaisuutta silmälläpitäen. Ja kaikkea hyvää, kivaa ja nastaa huomiselle!
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Vituttaa ihan kaikki Whatsapp-ryhmät. Ihan kaikki
Laitoin eston, ettei mua saa lisätä ilman lupaa niihin ryhmiin.
 

redpecka

Jäsen
Kauankohan iltapuluilla kestää hiffata että Rambolla on suomalaisen bändin paita päällä? Ja sitten isoa otsikkoa kehiin!

Sadat poliisit jahtaavat ”Saksan Ramboa” metsässä – taisteluvarustukseen pukeutunut koditon piilotellut jo vuorokauden aseiden ja jousipyssyn kanssa Sadat poliisit jahtaavat ”Saksan Ramboa” metsässä – taisteluvarustukseen pukeutunut koditon piilotellut jo vuorokauden aseiden ja jousipyssyn kanssa
En saa teepaidan koukeroista selvää, mutta uutisessa sanotaan Ensiferum. Olisiko nyt syytä asettaa bändin sponsorit parin viikon boikottiin?

Noin muuten hakisin vertauskuvaa John Ramboa lähempää, sillä tällä jonnella tuskin on Vietnamin sodan veteraanikokemusta. Pikemminkin kotkalaista muraslaista nuolipyssy + tulitusase -teemaa. Vain susikoira puuttuu. Ja tietysti pakki.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Sanon kaksi asiaa: Elämä osaa välillä yllättää mitä odottamattimmalla tavalla ja minä olen väsynyt.

Voisi siis pikkuhiljaa alkaa vähentämään vaatetusta ja suunnata unille.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Ja kukapa ei pitäisi banskusta. Lapset, naiset ja jatkoaikalaiset. Kaikki tykkää tasapuolisesti, on se vaan semmonen epeli.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sain viime yönä nukuttua todella hienosti eli suunnilleen noin 10-11 tuntia. Heräsin ensin siinä jo puoli viiden maissa aamulla mutta eipä onnekseni siitä sängystä ylös nousemisesta silloin vielä mitään tullut joten päätin jatkaa uniani ja tavoistani ehkä jopa poiketen niin sain vielä nukuttua kaksi ja puoli tuntia lisää.

Tänään oli alunperin tarkoitus lähteä käymään Riihimäellä. Siellä on ainakin neljä museota jotka kiertäisin ja sinne kannattaa mennä keskiviikkona sillä aika moneen kaupungin museoista pääsee silloin ilmaiseksi joskus kello 14-16 aikavälillä. Siellä on Riihimäen lasimuseo, Riihimäen kaupunginmuseo, Riihimäen taidemuseo ja Riihimäen metsästysmuseo.

VIelä kun olisi jossain arkistojen kätköissä tuo Veikkauksen korttikin niin pääsisi kahden muun museon lisäksi kolmanteenkin museoon just keskiviikkona ilmaiseksi. Mutta enhän minä ole tuota korttia juuri käyttänyt niin ei se taida tallessakaan olla. Nyt sille kuitenkin olisi tarvetta.

Mutta tosiaan, enpä tiedä jaksanko tänään lähteä käymään tuolla Riihimäellä. Tekisi mieli tänään viettää ihan vain lepopäiväkin. Tai sitten käydä jossain Hämeenlinnan kohteissa tai ihan vain Hämeenlinnan lähiseuduilla. Yllättävän paljon nimittäin vie voimia ihan vain tuo lyhytkin reissaaminen kun pitää niin paljon kulkea joko pyörällä tai kävellen. Ja onhan tässä nyt ollut ohjelmaa jo sunnuntaista aina tiistaihin asti. Lepopäiväkin tekisi terää!
 

444

Jäsen
Sanon kaksi asiaa: Elämä osaa välillä yllättää mitä odottamattimmalla tavalla ja minä olen väsynyt.

Voisi siis pikkuhiljaa alkaa vähentämään vaatetusta ja suunnata unille.
Sulta ei yleensä paljon kirjoitusvirheitä löydy, mutta tuohon lihavoimaani jäin jotenkin jumiin. Piti oikeasti yrittää tavata sitä mielessäni, että miten se oikeasti menee. Aivot kun joskus menevät juuri sopivasti jumiin, eikä meinaa saada mieleen, mikä on varsinainen muoto. Eikä tässä ole siis tippaakaan vittuilua mukana.
Yritetään: odottamattomimmalla. On tää kyllä hieno kieli. Onnea vaan heille, jotka oppivat tämän vieraana kielenä.
 

Glove

Jäsen
Kanadan Ontariossa on kylä nimeltä Swastika. Kai se nyt olisi aika jo kieltää sekin kun Suomen Ilmavoimatkin poisti hakaristin tunnuksestaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lisään nyt tähänkin ketjuun pari kuvaa tämän ja eilisen päivän kuvasaaliistani. Kuvasaalis on runsas tältä kesäloman alulta ja se sisältää mielestäni paljonkin hienoja kuvia mutta kun tähän viestiin voi lisätä liitteeksi vain kaksi kuvaa. Toinen kuva on otettu Hauhon Vanhan raitin pienestä näkötornista ja toinen kuva tänään Ahveniston eli kotoisimmin Apparan järven ympäryslenkiltä.

Komeita maisemia ja upeaa luontoa olen jo tähän mennessä saanut lomallani ihailla aika runsaastikin mielestäni ja se on hieno juttu. Just näitä asioita nimittäin lomaltani myös kaipasinkin. Viihdyn luonnossa näemmä ja kauniiden maisemien äärellä, etenkin järvimaisemat ovat minulle mieluisia. Varmaan toki monelle muullekin. Ja olen päässyt vielä näitä maisemia ihailemaan Hämeenlinnassa. Ei ole vielä paljoakaan loma rahapussin päällekään käynyt.

Kesälomani on mielestäni alkanut ihan mukavasti. Eilen tein sen reissun Hauholle ja kävin kiertelemässä Hauhon Vanhalla raitilla ja tänään olin täällä Hämeenlinnassa Apparan metsissä ja uimapaikalla. Uimassa en vieläkään käynyt kyllä mutta kiersin sen Ahveniston järven ja sen lenkin varrella on kyllä kauniit maisemat. On hienoa kun luonto on kuitenkin niin lähellä täällä.

Viime päivät olen kirjoittanut paljon lomastani ja lomakuulumisiani. En tiedä ärsyttääkö se jotakin mutta ainakin toisaalta itse tykkäisin lukeakin muiden lomakuulumisia. Minä en itse masennu ja ärsyynny siitä että joku toinen viettää nyt lomaa ja itse on vaikka jo viettänyt tai ei ole lomaa lainkaan. Tai no silloin voisi vähän ketuttaa jos ei ole lomaa ollenkaan itsellä mutta en silloinkaan sitä varmaan julkisesti näyttäisi.

On kivaa kun allekirjoittaneen elämässä tapahtuu välillä muutakin kuin työasioita ja niistä on kiva kertoa täälläkin.
 

Liitteet

  • Hauhon Vanhaa raittia.jpg
    Hauhon Vanhaa raittia.jpg
    601,8 KB · kertaa luettu: 176
  • järvimaisema.jpg
    järvimaisema.jpg
    820,8 KB · kertaa luettu: 242
K

Kiekkokatsoja

En tiedä minkä hintaisia ovat tai onko sinulla edes aikaa tai kiinnostusta, mutta suosittelen @vilperi sinulle valokuvauskurssia. Ikävästi toisessa kuvassa kaide tulee eteen.
Kaidetta riittää, totesi eräs suomalaisen sketsin henkilö.
--------------
Pääsi tulemaan ihan hyvä nälkä. No kävin ostamassa pizzan, sellaisessa paikassa jossa suomenkielessä on pientä aksenttia. Hinta 8.50e ja syötävää oli paljon. Makukin ok 4 täytteen jutussa.
Mietin vertaillen, että tuo laatikkoon osin vain taitettuna mahtunut myyty pizza, oli lähes samaa kokoa, kuin kotipizzassa. Hinta ihan eri.
Tai vertailin sitä tämän vuoden surkeinpaan pikaruokaani, hesen ruispurilais ateriaan. Se hese juttu oli surkea, ja hintakin lähes sama.
Kuitinkin sain, niin kokonaisuutena tämä pizzaostos oli hinta/laatusuhteeltaan ym oikein hyvä/erinomainen.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
En ole jaksanut enää hetkeen seurata koronakeskustelua ja/tai koronauutisia kovinkaan intensiivisesti. Rajoituksia on purettu ja tautitilanne Suomessa on ainakin hetken parempi, kuin kuukausiin.

Nyt sitten kun erinäisiä rajoituksia matkailuun liittyen on alettu purkaa, niin porukka on yhtäkkiä matkustuskiimassa kuin ei huomista olisi lainkaan? Ymmärrän toki, että rajoituksia pitää jollain tavalla purkaa jos/kun tautitilanne sen sallii, mutta olisikohan oikeasti porukalla vähän miettimisen paikka, että onko juuri nyt ihan pakko päästä sinne ulkomaille? Varsinkin maihin, joissa koronaa oli aiemmin paljon liikkeellä. Voisiko esim. suosia kotimaan matkailua tänä vuonna? Tietty riskinsä toki siinäkin.

En ketään tuomitse tai muuta, mutta hieman kuitenkin ihmettelen. Jossain taisi olla, että jotkut ulkomaanmatkat myytiin käytännössä heti loppuun kun tieto rajojen avaamisesta tuli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös