Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 598 325
  • 68 332

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Äiti vaihto aina liinat ja verhot, mattoja en muista hänen vaihtaneen.
Verhot joo vaihdettiin joskus alkukesästä kun ikkunat pestiin. Matot vaihdettiin siis juhannukseksi ja saivat olla sitten syksyyn asti. Ja jouluksi vaihdettiin taas matot mutta en kyllä muista että saiko ne olla juhannukseen asti... ei varmaan. Joskus keväällä oli yksi vaihto. Itse en mattoja paljon vaihtele, on se sen verran tympeetä puuhaa. Verhot tulee yleensä vaihdettua kun pesee ikkunat keväisin (ja syksyisin). Jotenkin tuntuu että vaihtelu virkistää. Kun ne tangot kuitenkin pois tulee otettua ikkunoita pestäessä niin voihan siinä samalla vaihtaa verhot.

Glove

Jäsen
Verhot joo vaihdettiin joskus alkukesästä kun ikkunat pestiin. Matot vaihdettiin siis juhannukseksi ja saivat olla sitten syksyyn asti. Ja jouluksi vaihdettiin taas matot mutta en kyllä muista että saiko ne olla juhannukseen asti... ei varmaan. Joskus keväällä oli yksi vaihto. Itse en mattoja paljon vaihtele, on se sen verran tympeetä puuhaa. Verhot tulee yleensä vaihdettua kun pesee ikkunat keväisin (ja syksyisin). Jotenkin tuntuu että vaihtelu virkistää. Kun ne tangot kuitenkin pois tulee otettua ikkunoita pestäessä niin voihan siinä samalla vaihtaa verhot.
Mulla on tasan yksi matto, joka on olohuoneen lattialla. Ei tarvi vaihdella.

Edit: Onhan mulla tuossa eteisessä ovimatto, eli kaksi on oikea luku.

Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mulla on tasan yksi matto, joka on olohuoneen lattialla. Ei tarvi vaihdella.
Minulla on aika paljon mattoja koska olen aikoinani ollut kova likka mattoja kutomaan (kangaspuilla). Täsmämattoja eri kohteisiin ja ovat sitten väärän mittaisia toisiin kohteisiin. Tein aikoinaan esim. melkein viisimetrisen käytävän maton veljelleni... Nykyään se on pätkittynä mökin terassilla.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä kuinka yleistä se on että viedään jotain kahvipullaa töihin. Siis niin että tarjoaa muillekin. Minulla itselläni tuollainen tapa on jo vuosia ollut, olen aina välillä kun vaikka kesätyöt ovat päättyneet niin vienyt jotain piirakkaa töihin.

Ja nyt tuolla nykyisessä työkokeilupaikassani olen vienyt kahvipullaa kun on jotain isompaa ollut, eli joulua ennen vein herttoniemen kakun, pääsiäisvapaille kun lähdin niin rahkapiirakan ja nyt kun on juhannus niin vien huomenna äsken paistamaani gluteenitonta ahvenanmaalaista pannukakkua.
Joo. Pakastimeen jätskiä jne. Mutta salaa niin kukaan ei tiedä keneltä ne on. Johonkin korttiin ehkä välillä ala-aste-kaunoa ja jotain sydämiä ettei ne hoksaa että joltain mieheltä.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Toi on muuten jännä juttu noi jääkiekkoilijoiden nimet versus sotaveteraanit. Miättikää nyt toisinkinpäin. Miltä se näyttäs jos joku satavuatias korpisoturi olis rinnus täynnä prenikkaa kättelemässä Saulia itsenäisyyspäivänä ja joku stylistipuppeli selostais että "ja seuraavana vuorossa 98-vuotias Mannerheimristinristari Ville Varakas..." Ei sen pualeen, vois Kannaksen sankari, Semir Ben-Amor, aiheuttaa hämmennystä myös.

Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitäs saunaa tässä tarvii kun hiki tulee jos vähänkin ulkona liikkuu... Suihkuun vaan ja sitten sänkyyn. Tai ei ehkä vielä ole nukkumisaika... Vähän nuutunut olo kun leikkasin ruohon ja kastelin kasveja... ja aurinko porotti. Ei sateita näkyvissä.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhut varmaankin kattohaikarasta, jolla on mustavalkoinen höyhenpuku ja punaiset koivet. Suomessa pesii vakituisesti vain kaksi haikaraa, harmaahaikara ja kaulushaikara. Viihtyvät vesistöissä ja muissa kosteissa ympäristöissä.

Juu kattohaikara on kyseessä. Isoja mölliköitä. Enpä ole noitakaan missään ennen nähnyt vaikka maailmaa on tullut vähän kierrettyäkin.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Puhut varmaankin kattohaikarasta, jolla on mustavalkoinen höyhenpuku ja punaiset koivet. Suomessa pesii vakituisesti vain kaksi haikaraa, harmaahaikara ja kaulushaikara. Viihtyvät vesistöissä ja muissa kosteissa ympäristöissä.
Juu kattohaikara on kyseessä. Isoja mölliköitä. Enpä ole noitakaan missään ennen nähnyt vaikka maailmaa on tullut vähän kierrettyäkin.
Mitä Allan huusi Leifille kun näki brittiläisen huippumallin Teivossa?

-Lefa, kattoooo! Hai, Cara!!!

ace

Jäsen
Maittaisi nähdä joskus harvinainen lintu luonnossa, kuten kuhankeittäjä, kuningaskalastaja, nokkavarpunen tai ristisorsa. Koreita ja kauniita otuksia.
Hämmentävin lintu mitä olen kuullut luonnossa, en siis nähnyt, on kaulushaikara. Sen ääni kuulostaa siltä kuin joku puhaltais pullon suuhun. Tiedätte mitä tarkoitan, sellainen ”huuu, huuu” ääni. Se oli hieno hetki kuulla se.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hämmentävin lintu mitä olen kuullut luonnossa, en siis nähnyt, on kaulushaikara. Sen ääni kuulostaa siltä kuin joku puhaltais pullon suuhun. Tiedätte mitä tarkoitan, sellainen ”huuu, huuu” ääni. Se oli hieno hetki kuulla se.
Meidän mökin lähistöllä saattaa sitten olla tuommoinen lintu aina välillä. Tai sitten muuten vaan kuuluu tuo ääni.

(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kyllä mökin puusaunassa on vaan niin paljon paremmat löylyt kuin omassa sähkösaunassa. Huomenna voisi tehdä vastan parantamaan entisestään saunomiskokemusta.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tämmösellä setillä tämä ilta. Vähän vituttaa noi inisevät verenimijät, jotka ilmestyivät auringon laskettua ja tuulen täysin tyynnyttyä.
Aiaiai. Kunnon nettirunkkarin huvipesä! Toivoin löytäväni maisemasta vielä Nessun, Nivean sekä allekirjottaneen jatkisprofiilin.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Helvetti että tämä vanha Celtic-fani ja vanha panomies on jotenkin vain niin hyvä. Kaikkea sitä mitä ihailen.

Ja minäkin olen Celtic-fani, mutta panoissa en kerkeä ikinä Rodin lukuihin.

Rod on vaan niin jäätävän kova äijä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy