Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 339 279
  • 66 857

Glove

Jäsen
Se on ja sitä oli hienoa kokea lapsena. Enää tutut eivät veneile. Ihmiset muuttuvat, ajat muuttuvat ja minä muutun siinä samalla. Jotkin asiat vaipuvat silloin unholaan. Valitettavasti.
Vene olis kyllä kiva. Tulisi tientekin se ongelma, että laittaako sen mereen vai jokeen? Kun on voimalaitos välissä eikä lohiportaita pitkin pääse veneellä. Ehkä kuitenkin merelle. Ei tuota jokea ole voimalaitosten välissä kuin joku 30 km. Merellä riittäisi lääniä ja voisi käydä vaikka ulkomailla. Ainahan sitä saa haaveilla.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Maittaisi nähdä joskus harvinainen lintu luonnossa, kuten kuhankeittäjä, kuningaskalastaja, nokkavarpunen tai ristisorsa. Koreita ja kauniita otuksia.
Eipä oo tullu moisia nähtyä. Haluaisin nähdä ja välistä nään outouksia joita en tunnista. Paljon on lintuja erillaisia. Hienoja tyyppejä varmaan useimmat. Viikko sitten aikas perinteisellä aamulenkilläni koitti varis käydä päälle kolme kertaa. Outo tapaus. Suhisi kun kyy konsanaan perus huutojensa päälle. Eipä oo muulloin tehny vastaavaa, vaikka melkeimpä päivittäin käyn ruokokerttusta katselemassa kaislikossa samaa reittiä tallaillen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Maittaisi nähdä joskus harvinainen lintu luonnossa, kuten kuhankeittäjä, kuningaskalastaja, nokkavarpunen tai ristisorsa. Koreita ja kauniita otuksia.
Mä joskus kuvittelin että kaverit kusettaa mua kun puhuivat härkälinnusta. Mut sellainen on oikeasti olemassa. Ja niitä on ihan täälläkin.

On noita harvinaisempiakin tullut nähtyä. Kuhankeittäjä nyt ainakin, niitä kun on mökin alueella. Tänä vuonna en vielä ole nähnyt.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maittaisi nähdä joskus harvinainen lintu luonnossa, kuten kuhankeittäjä, kuningaskalastaja, nokkavarpunen tai ristisorsa. Koreita ja kauniita otuksia.

Mä olen nyt nähnyt täälläpäin haikaroita aika paljon. Niitä asustelee yleensä tuollaisissa pienemmissä kylissä, ja tulee bongailtua yleensä läpiajellessa. Siellä ne väsäävät pesän jonkun savupiipun päälle, ja eipä ihmiset niitä näytä ajavan poiskaan. Komeita lintuja ovat.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En tiedä kuinka yleistä se on että viedään jotain kahvipullaa töihin. Siis niin että tarjoaa muillekin. Minulla itselläni tuollainen tapa on jo vuosia ollut, olen aina välillä kun vaikka kesätyöt ovat päättyneet niin vienyt jotain piirakkaa töihin.

Ja nyt tuolla nykyisessä työkokeilupaikassani olen vienyt kahvipullaa kun on jotain isompaa ollut, eli joulua ennen vein herttoniemen kakun, pääsiäisvapaille kun lähdin niin rahkapiirakan ja nyt kun on juhannus niin vien huomenna äsken paistamaani gluteenitonta ahvenanmaalaista pannukakkua.

Se on siis oma juhannusperinteeni. Ollut jo vuosia, paistaa ahvenanmaalaista pannukakkua juhannuksena. Kun tuossa Punamusta äsken kiitteli italialaisia pitsan keksimisestä niin minun täytyy vuolaasti kiittää ahvenanmaalaisia tuon pannukakkunsa keksimisestä. Tai ainakin luulen että joku saaristolainen on sen kehitellyt?

Siis miten pannukakku voi ollakin niin äärettömän hyvää? Ja nyt ajattelin että työkaveritkin saa maistaa vähän jussiperinnettäni vaikka tuo gluteeniton versio ei niin hyvää olekaan kuin se mannapuuroon tehty normiversio.

Tämä gluteeniton pannari tehdään riisipuuroon. Ja minun mielestäni mannapuuro sittenkin toimii tuossa kuitenkin paremmin. Vaikkei tämä gluteenitonkaan versio pahaa ole, etenkään kermavaahdon ja mansikkahillon kanssa. Ja vien töihin siis vähän myös kermavaahtoa ja hilloa koska tämä pannari kuuluu syödä noiden kera.

Ja nyt oli pakkokin tehdä gluteeniton pannukakku koska yksi (vielä sattumoisin keittiön emäntä) on gluteeniton. Eikä jaksanut tehdä kahta pannaria.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sotaveteraanien invaasiolle kiekkokaukaloissa ei näy loppua.

"FPS:lle reilu nippu uusia pelaajia − Paavo Tyni tuomaan Mestis-kokemusta puolustukseen."

@Useful Idiot

Edit: Kato perkele, äjjä oli näämmä toveri Tynin jo kiinnittänytkin veteraanitiimiin!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Äiti vaihto aina liinat ja verhot, mattoja en muista hänen vaihtaneen.
Verhot joo vaihdettiin joskus alkukesästä kun ikkunat pestiin. Matot vaihdettiin siis juhannukseksi ja saivat olla sitten syksyyn asti. Ja jouluksi vaihdettiin taas matot mutta en kyllä muista että saiko ne olla juhannukseen asti... ei varmaan. Joskus keväällä oli yksi vaihto. Itse en mattoja paljon vaihtele, on se sen verran tympeetä puuhaa. Verhot tulee yleensä vaihdettua kun pesee ikkunat keväisin (ja syksyisin). Jotenkin tuntuu että vaihtelu virkistää. Kun ne tangot kuitenkin pois tulee otettua ikkunoita pestäessä niin voihan siinä samalla vaihtaa verhot.
 

Glove

Jäsen
Verhot joo vaihdettiin joskus alkukesästä kun ikkunat pestiin. Matot vaihdettiin siis juhannukseksi ja saivat olla sitten syksyyn asti. Ja jouluksi vaihdettiin taas matot mutta en kyllä muista että saiko ne olla juhannukseen asti... ei varmaan. Joskus keväällä oli yksi vaihto. Itse en mattoja paljon vaihtele, on se sen verran tympeetä puuhaa. Verhot tulee yleensä vaihdettua kun pesee ikkunat keväisin (ja syksyisin). Jotenkin tuntuu että vaihtelu virkistää. Kun ne tangot kuitenkin pois tulee otettua ikkunoita pestäessä niin voihan siinä samalla vaihtaa verhot.
Mulla on tasan yksi matto, joka on olohuoneen lattialla. Ei tarvi vaihdella.

Edit: Onhan mulla tuossa eteisessä ovimatto, eli kaksi on oikea luku.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mulla on tasan yksi matto, joka on olohuoneen lattialla. Ei tarvi vaihdella.
Minulla on aika paljon mattoja koska olen aikoinani ollut kova likka mattoja kutomaan (kangaspuilla). Täsmämattoja eri kohteisiin ja ovat sitten väärän mittaisia toisiin kohteisiin. Tein aikoinaan esim. melkein viisimetrisen käytävän maton veljelleni... Nykyään se on pätkittynä mökin terassilla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä kuinka yleistä se on että viedään jotain kahvipullaa töihin. Siis niin että tarjoaa muillekin. Minulla itselläni tuollainen tapa on jo vuosia ollut, olen aina välillä kun vaikka kesätyöt ovat päättyneet niin vienyt jotain piirakkaa töihin.

Ja nyt tuolla nykyisessä työkokeilupaikassani olen vienyt kahvipullaa kun on jotain isompaa ollut, eli joulua ennen vein herttoniemen kakun, pääsiäisvapaille kun lähdin niin rahkapiirakan ja nyt kun on juhannus niin vien huomenna äsken paistamaani gluteenitonta ahvenanmaalaista pannukakkua.
Joo. Pakastimeen jätskiä jne. Mutta salaa niin kukaan ei tiedä keneltä ne on. Johonkin korttiin ehkä välillä ala-aste-kaunoa ja jotain sydämiä ettei ne hoksaa että joltain mieheltä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Toi on muuten jännä juttu noi jääkiekkoilijoiden nimet versus sotaveteraanit. Miättikää nyt toisinkinpäin. Miltä se näyttäs jos joku satavuatias korpisoturi olis rinnus täynnä prenikkaa kättelemässä Saulia itsenäisyyspäivänä ja joku stylistipuppeli selostais että "ja seuraavana vuorossa 98-vuotias Mannerheimristinristari Ville Varakas..." Ei sen pualeen, vois Kannaksen sankari, Semir Ben-Amor, aiheuttaa hämmennystä myös.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mitäs saunaa tässä tarvii kun hiki tulee jos vähänkin ulkona liikkuu... Suihkuun vaan ja sitten sänkyyn. Tai ei ehkä vielä ole nukkumisaika... Vähän nuutunut olo kun leikkasin ruohon ja kastelin kasveja... ja aurinko porotti. Ei sateita näkyvissä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhut varmaankin kattohaikarasta, jolla on mustavalkoinen höyhenpuku ja punaiset koivet. Suomessa pesii vakituisesti vain kaksi haikaraa, harmaahaikara ja kaulushaikara. Viihtyvät vesistöissä ja muissa kosteissa ympäristöissä.

Juu kattohaikara on kyseessä. Isoja mölliköitä. Enpä ole noitakaan missään ennen nähnyt vaikka maailmaa on tullut vähän kierrettyäkin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Puhut varmaankin kattohaikarasta, jolla on mustavalkoinen höyhenpuku ja punaiset koivet. Suomessa pesii vakituisesti vain kaksi haikaraa, harmaahaikara ja kaulushaikara. Viihtyvät vesistöissä ja muissa kosteissa ympäristöissä.
Juu kattohaikara on kyseessä. Isoja mölliköitä. Enpä ole noitakaan missään ennen nähnyt vaikka maailmaa on tullut vähän kierrettyäkin.
Mitä Allan huusi Leifille kun näki brittiläisen huippumallin Teivossa?

-Lefa, kattoooo! Hai, Cara!!!
 

ace

Jäsen
Maittaisi nähdä joskus harvinainen lintu luonnossa, kuten kuhankeittäjä, kuningaskalastaja, nokkavarpunen tai ristisorsa. Koreita ja kauniita otuksia.
Hämmentävin lintu mitä olen kuullut luonnossa, en siis nähnyt, on kaulushaikara. Sen ääni kuulostaa siltä kuin joku puhaltais pullon suuhun. Tiedätte mitä tarkoitan, sellainen ”huuu, huuu” ääni. Se oli hieno hetki kuulla se.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös