Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 331 863
  • 66 849

Glove

Jäsen
Kävin abianoksen kanssa pussikaljalla (vaikkakin join siideriä ja hän holitonta energiajuomaa). Vähän meinasi jo vain viileä tulla tähän aikaan illasta. Jospa tuo kesä tuosta pikkuhiljaa kuitenkin tulisi.
Onhan se kesä tullut joka vuosi. Joskus lämpimämpi ja joskus kylmempi. Kovasti tekisi mieli hakea lähikaupasta muutama kylmä lonkero, mutta taidan jättää väliin.
 

444

Jäsen
Huhhuh...

Olin äsken kaverin trampoliinilla ja opin tuplavoltin. Innoissani sitten tein niitä n. kymmenkunta lisää ja fiilis oli mahtava.
Noh ennen lähtöäni päätin tehdä vielä yhden. Tässä vaiheessa olin jo vähän väsynyt, joten keskittyminen 95% sadasta. Ehkä arvaattekin jo, että miten tässä tulee käymään... Taisin pää edellä maahan tulla, vähän taisin saada käännettyä vasemmalle puolelle, päättelen tämän sillä, että vasenta korvaa kirveli tempun jälkeen. Niskat vähän taisivat venähtää. Tajuttuani tilanteen tuli sellainen olo kuin olisi yhtäkkiä herännyt tähän maailmaan. Vähän kuin olisin katsellut itseäni ulkopuolelta. Olin varmaan puoli sekuntia jotenki osittain tajuton, koska tämä tunne.

Vois melkeen sanoa, että nyt kävi lähellä! Tarinan opetus: Älä tee tuplavolttia väsyneenä
Jotenkin tulee mieleen, kun skideinä käytiin läheisessä leikkipuistossa pelaamassa pihalätkää. Lätkämailoilla ja tennispallolla. Kaveri oli lämäämässä ja itse päätin yrittää peittää laukauksen. Vähän liian läheltä. Havahduin tilanteeseen kentän pinnasta, nousin ylös ja kysyin, että ”joko jatketaan?” Kaveri nosti vähän pipoa ja totesi, että ”sä et ainakaan jatka” ja lähti taluttamaan henkilökunnan tykö. Puoli senttiä oikeasta silmästä karsea vekki, josta valui verta norona. Itse en tuntenut šokkitilassa minkäänlaista kipua, vaan ihmettelin lähinnä, että mistä se tulee, kun se pallohan taisi mennä maaliin. No ei kai siitä pallosta mitään jälkeä olisikaan tullut, mutta mailan kärjestä kyllä tuli. Seuraavat viikot mentiin puoli naamaa turvoksissa ja kauniin värisenä, ja yhä edelleen muistona on hieno mustelma toisessa yläluomessa.

Mitä tästä opimme? No ei yhtään mitään. Pelaamaan piti päästä heti, kun haava oli ummessa.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Jotenkin tulee mieleen, kun skideinä käytiin läheisessä leikkipuistossa pelaamassa pihalätkää. Lätkämailoilla ja tennispallolla. Kaveri oli lämäämässä ja itse päätin yrittää peittää laukauksen. Vähän liian läheltä. Havahduin tilanteeseen kentän pinnasta, nousin ylös ja kysyin, että ”joko jatketaan?” Kaveri nosti vähän pipoa ja totesi, että ”sä et ainakaan jatka” ja lähti taluttamaan henkilökunnan tykö. Puoli senttiä oikeasta silmästä karsea vekki, josta valui verta norona. Itse en tuntenut šokkitilassa minkäänlaista kipua, vaan ihmettelin lähinnä, että mistä se tulee, kun se pallohan taisi mennä maaliin. No ei kai siitä pallosta mitään jälkeä olisikaan tullut, mutta mailan kärjestä kyllä tuli. Seuraavat viikot mentiin puoli naamaa turvoksissa ja kauniin värisenä, ja yhä edelleen muistona on hieno mustelma toisessa yläluomessa.

Mitä tästä opimme? No ei yhtään mitään. Pelaamaan piti päästä heti, kun haava oli ummessa.
Joo itsellekin tuli pienimuotoinen šokki tuossa trampoliinilla ollessa. Heti kun silmät avasin kuulin ja näin kavereiden järkytyksen. Samantien pingoin ulos trampalta ja siinä terassilla ollessa en ollut aivan varma, että olenko tosiaan siinä. Tiesin kyllä todellisuudessa, että missä sitä ollaan, mutta se tunne on niin vahva. Oon nimittäin kokenu saman tunteen tasan kaksi kertaa aikaisemmin elämässäni. Hirveä tunne, mutta tällä kertaa kokosin itseni nopeasti ja heti väänsin jotain läppää: "heh vedin silti tuplavoltin" vaikka olin just tullu niskoilleen :D. Muutenkin aina jos jotain pahaa meinaa sattua väännään heti läppää asiasta. Nyt tuntuu että en saatana uskalla edes volttia pyörittää.

Opin, että väsyneenä ei kannata kokeilla jotain vaikeaa ja keskittymistä vaativaa asiaa. Kuitenkin huomenna uudestaan rampalle, vaikka niskoihin vähän sattuisikin.
 
K

Kiekkokatsoja

Hyvä kun vapauttelivat koronarajoituksia. Tänäänkin näin jokseenkin lämpimänä päivänä oli paljon ihmisiä ulkosalla, ja lähellä toisiaan. Olisi muutoin poliisilla ollut mahdoton tehtävä "pamputtaa", ihmiset erilleen, kun tulee helle.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hautajaiset ei ole kivoja.

Tänään oli toinen siunaustilaisuus tälle vuodelle, molemmat hyvin läheisiä. Ensimmäinen tilaisuus oli ennen koronaa, tämän päiväinen oli outoa, kun paikalla oli se alle 10, sis pappi, kanttori ja viulisti (ei katolla). Muistotilaisuus tulee sit joskus. Mut oli hieno tilaisuus, jopa mun piti vähän pyyhkiä silmäkulmaa.

Tänä vuonna jo nyt olen käynyt kirkollisissa menoissa enemmän kun viimeiseen kymmeneen vuoteen yhteensä. Todennäköisesti ainakin yksi tulee tälle vuodelle lisää.

e: oon mä käynyt kirkossa kymmenen vuoden aikana enemmän. Jotenkin unohtui muutamat ristiäiset... ja kummityttöjen rippijuhlat. Jotenkin keskityin vain häihin ja hautajaisiin. Hyi mua wanhaa dementikkoa.
 
Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Osanottoni @vetti . Nuo hautajaiset tuntuvat välillä "kasaantuvan".

Minulta lähti viime vuosituhannen lopussa aika lyhyellä aikavälillä (ei sentään vuoden sisällä) paras kaveri, isoisä, isä ja perään vielä isän veli eli setäni. Onneksi oli sen jälkeen pitkään hiljaisempaa. Toinen rykäisy oli sitten viime vuosikymmenen puolivälissä kun lähes vuoden sisään lähti kaveri, mummo, anopin puoliso (siis ei appiukko vaan uusi puoliso) sekä silloisen vaimon mummo.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@vetti Osanottoni. Tosi latteaa sanoa näin. Mutta tsemiä!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kirjoitin myös kysymyksen, että miten hoidat puutarhaasi, ja kyselin minkälaista istutusta on pihalle laittanut. Mutta pihajuttuihin ei tullut vastausta tyhmien kysymysten ketjussa.
Kyllä sinä kerkiät kuulla minun puutarhakuulumisia pitkin kesää (tiedän että kysymyksesi oli yleinen eikä kohdistunut minuun). Olen sen verran kova likka niistä kirjoittamaan. Ja tämä kaikella rakkaudella kettuilua itseäni kohtaan koska asiasta niin paljon kirjoitan. Mutta joo... Koulutetut samettiruusut ja asterit jäi henkiin... tai no pari samettiruusua kuoli mutta korvasin ne varataimilla. Nyt ne piristävät itseään kasvihuoneella. Peitin ne taas harsoilla yöksi. Eipä tässä vielä muuten ole tullut mitään laiteltua... Mitä nyt niitä puutarhaliikkeestä ostettuja pistokkaita vaalin ja kasvatan ruukussa basilikaa. Kaaleja meinasin kohta laittaa esikasvatukseen. Ja kasvihuoneen nurkassa on laatikossaan perunaa kasvamassa. Mitäs sitä nyt muuta... Joo.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ai niin, piti kirjoittaa että näsiän näin tänään kukkivan kun olin kävelylenkillä. Se on kyllä jännän näköinen kun kukkii paljaissa varsissa (ei siis ole lehtiä). Liitteessä kuva näsiästä jos joku ei tiedä miltä se näyttää. Näsiä on muuten myrkyllinen... tai siis marjat on.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200506-110339~2.png
    Screenshot_20200506-110339~2.png
    884,5 KB · kertaa luettu: 174

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Hautajaiset ei ole kivoja.

Tänään oli toinen siunaustilaisuus tälle vuodelle, molemmat hyvin läheisiä. Ensimmäinen tilaisuus oli ennen koronaa, tämän päiväinen oli outoa, kun paikalla oli se alle 10, sis pappi, kanttori ja viulisti (ei katolla). Muistotilaisuus tulee sit joskus. Mut oli hieno tilaisuus, jopa mun piti vähän pyyhkiä silmäkulmaa.

Tänä vuonna jo nyt olen käynyt kirkollisissa menoissa enemmän kun viimeiseen kymmeneen vuoteen yhteensä. Todennäköisesti ainakin yksi tulee tälle vuodelle lisää.

e: oon mä käynyt kirkossa kymmenen vuoden aikana enemmän. Jotenkin unohtui muutamat ristiäiset... ja kummityttöjen rippijuhlat. Jotenkin keskityin vain häihin ja hautajaisiin. Hyi mua wanhaa dementikkoa.

Hautasin pitkäaikaisen(15 vuotta taidettiin pyöriä kimpassa) tyttöystäväni ja parhaan ystäväni vuoden sisään. Voin sanoa ettei ole hääviä hommaa tuo kirkossa juoksu. Vitutus kesti pitkään mutta siitäkin noustiin. Ystävien avulla toki. Tsemppiä sulle sinne.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Äsken tuli Maikkarilta Leijonien viime kevään maailmanmestaruuden muisteloita ja MM-joukkueen kansanjuhlasta tunnelmia Kaisaniemen puistosta. On muuten huojentava tunne tietää, ettei tänä keväänä tarvitse edes varautua näihiin vaivaannuttaviin kekkereihin.

Kultajuhlien kehnot artistit, pakolliset JVG:t ja teennäiset välispiikit ovat aina olleet vaikeita sietää. Varsinkin Jatkoajan asiantuntevalla keskustelupalstalla.

Kenelle muuten nyt vittuillaan, kun ei pelaa Leijonat, ei Huuhkajat, ei selosta Mertaranta, eikä kukaan muukaan? Kyllä nyt joku maajoukkuehenkinen sylkykuppii tarvitaan korona-aikanakin, edes näin virtuaalisesti. Onko ehdotuksia?
 
Viimeksi muokattu:

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Äsken tuli Maikkarilta Leijonien viime kevään maailmanmestaruuden muisteloita ja MM-joukkueen kansanjuhlasta tunnelmia Kaisaniemen puistosta. On muuten huojentava tunne tietää, ettei tänä keväänä tarvitse edes varautua näihiin vaivaannuttaviin kekkereihin.

Kultajuhlien kehnot artistit, pakolliset JVG:t ja teennäiset välispiikit ovat aina olleet vaikeita sietää. Varsinkin Jatkoajan asiantuntevalla keskustelupalstalla.

Kenelle muuten nyt vittuillaan, kun ei pelaa Leijonat, ei Huuhkajat, ei selosta Mertaranta, eikä kukaan muukaan? Kyllä nyt joku maajoukkuehenkinen sylkykuppii tarvitaan korona-aikanakin, edes näin virtuaalisesti. Onko ehdotuksia?

Cicciolina oli just äsken livemoodissa. Hän tietää vittuilusta aika paljon luullakseni. Hän myös osaa sylkeä.
 
K

Kiekkokatsoja

Äsken tuli Maikkarilta Leijonien viime kevään maailmanmestaruuden muisteloita ja MM-joukkueen kansanjuhlasta tunnelmia Kaisaniemen puistosta. On muuten huojentava tunne tietää, ettei tänä keväänä tarvitse edes varautua näihiin vaivaannuttaviin kekkereihin.

Kultajuhlien kehnot artistit, pakolliset JVG:t ja teennäiset välispiikit ovat aina olleet vaikeita sietää. Varsinkin Jatkoajan asiantuntevalla keskustelupalstalla.

Kenelle muuten nyt vittuillaan, kun ei pelaa Leijonat, ei Huuhkajat, ei selosta Mertaranta, eikä kukaan muukaan? Kyllä nyt joku maajoukkuehenkinen sylkykuppii tarvitaan korona-aikanakin, edes näin virtuaalisesti. Onko ehdotuksia?
Joo katsoin saman lähetyksen. Oli ehkä 3 katselukerta. Jos ajatellaan joukkuen lähtökohtia, ja ensikertalaisten määrää, niin kyllä tuo oli urheiluihme. Pienestä asiat ovat kiinni.
Jatkoajassa on ollut negatiivisuuksia riittävästi, joten esitän että hetkeen ei keksitä moitittavaa. Ei siis moitita joukkueita, muusikoita, hallitusta tai ihmisiäkään.
Kyllä sitä sylkykuppiaihetta tulee sitten aikanaan, ihan keksimättäkin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kait sinne Tallinnaan nyt sitten pääsee samanlaisilla lupalapuilla mikä jengi teki Uudenmaan rajallekin. Petrin pitää päästä työmaalle. Ja frendin numero.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus parin vuoden päästä korona muistetaan ensisijaisesti ihmiskunnan nolouden paljastumisesta ja kahtiajaosta, kun tuntuu että varmaan puolet lähti välttelyleikkiin mukaan.

Muistatteks te ala-asteen liikkatunnilla kun paljastui kellä oli pitkät kalsarit jalassa ja niille sit naurettiin?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Simpsonit oli joskus hauska sarja ja vähän semmonen rajoja rikkova jopa. Toihan on nykyään ihan nynnyilyä ja vässyköintiä kun vertaa tän päivän muihin saman tyylin animaatiohin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt tuli sitten kunnon ahvenkalan jötikkä... siis minun mittareilla. Toisille tuollainen olisi pikku kala. Katiskasta löytyi 49 senttinen ja 1,2 kiloinen kuha. Oli kyllä iso yllätys tuollainen kun sieltä on tullut tähän mennessä lähinnä pieniä ahvenia. Ihan mukavat fileet siitä kuhasta sai. Huomenna on sitten paistettua kuhaa ja otin myös mätipussit talteen ja aion paistaa ne.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Nyt tuli sitten kunnon ahvenkalan jötikkä... siis minun mittareilla. Toisille tuollainen olisi pikku kala. Katiskasta löytyi 49 senttinen ja 1,2 kiloinen kuha. Oli kyllä iso yllätys tuollainen kun sieltä on tullut tähän mennessä lähinnä pieniä ahvenia. Ihan mukavat fileet siitä kuhasta sai. Huomenna on sitten paistettua kuhaa ja otin myös mätipussit talteen ja aion paistaa ne.
Vau. Ei kai ny yli kilonen kuha ole kellekkään pikku sintti. Paitti näille jokka vetelee kolmekilosia affenoja ja yli kymppisiä hauenmötiköitä mökkilaiturilta tämän tästä. Puheissaan siis.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
En ole ikinä tainnut saada kuhaa. Olenkin toki lähinnä satunnainen mökkikalastaja enkä intohimoinen harrastaja. Mutta kyllä katiska on aina järvessä mökillä ollessani. Monia outoja särkikaloja katiskasta on löytynyt ja joutunut googlella etsimään että mitähän ne nuokin on. Kerran oli katiskassa 3,5 kiloinen hauki. Oli suurin piirtein saman mittainen kun vanhempi tyttäreni silloin, oli siinä lapsella ihmettelemistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös