Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 362 544
  • 66 900

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minä en ole nyt aivan varma yhdestä asiasta. NImittäin siitä oliko tuo minun asunnon ulko-ovi yön kiinni kokonaan vai oliko raollaan? Ja kaiken lisäksi minä olen höpötellyt täällä asunnossani eilisillasta lähtien ja laulellut yksinäni niin kuin minulla on tapana. Ja nyt nolottaa jos höpötykseni on kuulunut hyvin rappukäytävään? Heh. Ja pahinta tietenkin olisi ollut jos joku olisi tullut avoimista ovista murtovarkaisiin, no onneksi ei tullut.

No minä nyt en täysin varma ole tästä asiasta. En aivan varmaksi voi sanoa oliko se ulko-ovi kiinni yön vai ei. Jäi vain sellainen fiilis kun aukaisin ulko-oven ensimmäisen kerran aamulla että olikohan tämä edes kokonaan kiinni vai raollaan mutta toisaalta sen enempää en asiaan ehtinyt kiinnittämään huomiota kun olin jo oven aukaissut. Jäi hieman hämärän peittoon tuo asia.

No eteenpäin joka tapauksessa, sanoi mummo lumihangessa. Vähän alkanut kaduttamaan tämä yletön mässäily, herkkujen syönti ja taas lisääntynyt alkoholittomien juomien kuten oluiden, siiderien ja limujen juonti. Noiden juomien juonti on taas lisääntynyt nyt kelien parantuessa. Oikeastaan pääsiäisestä lähtien olen syönyt ja herkutellut aivan liikaa. Ja minullakin kun tätä ylipainoa oli jo ennestään varsin hyvin. Kyllähän minä liikuntaa harrastan mutta tuo syöminen on minun akilleen kantapääni. Oikeastaan aina ollut. Joskus nuorempana liikuinkin myös tosi huonosti mutta aikuisiällä olen innostunut kyllä sitten liikkumaan ihan eri lailla. Nuorempana häpesinkin liikkua ulkona. Pelkäsin jos joku tuttu koulusta näkee minut kun olin kuitenkin koulukiusattu.

Työasioitahan te ette haluaisi varmasti kuulla mutta eilen oli pari vähältä piti tilannetta ja oli lähellä parit virheet. AJoin sillä koneella millä saa perunasta kuutioitakin niin päivällisruokaan siskonmakkarakeittoon perunat. Kuusi kiloa perunaa ajoin sillä kuutioksi. Kysyin määrän iltavuorolaiselta joka on vastuussa siitä päivällisruoasta ja valmistaa sen. Luulin että hän tietäisi oikean määrän mutta näin ei olisi ollutkaan. Vaan hän ei tiennyt että kylmiössä oli hiukan yli jäänyttä makkarakeittoa joka oli myös tarkoitus päivällisruoaksi lämmittää. Oikea tarvittava perunamäärä olisi ollutkin hieman vähemmän kuin tuo kuusi kiloa mutta sitä minä en tiennyt eikä tiennyt tuo iltavuorolainenkaan ja ajoin sitten sen kuusi kiloa perunaa kuutioiksi.

Pyrin vain olemaan oma-alotteinen mutta nyt olin lähellä mennä ojasta allikkoon. No onneksi ylimääräiselle perunamäärälle on kuulemma myös käyttöä että ei sitä nyt sentään hukkaan tarvitse heittää.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen sain tietää, että muutamme Jyväskylään ainakin loppuvuodeksi. Tai no, sain tunnin miettimisaikaa. Nopean toiminnan miehenä vastasin myöntävästi, osittain pakon sanelemana. Eipä tässä. Nykäskylässä ei oo tullutkaan asuttua.

Mitä kieltä ne puhuu siellä?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Eilen sain tietää, että muutamme Jyväskylään ainakin loppuvuodeksi. Tai no, sain tunnin miettimisaikaa. Nopean toiminnan miehenä vastasin myöntävästi, osittain pakon sanelemana. Eipä tässä. Nykäskylässä ei oo tullutkaan asuttua.

Mitä kieltä ne puhuu siellä?
Riikinruotsilla pärjää. Raktorisanasto kannattaa ainakin opetella.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Perkele, Telian nettiliittymässä jotain valtakunnallista häiriötä ja ei ihan hetkeen päässyt nettiin. Ei tietokoneella eikä älypuhelimella. Päähän siinä meinasi heti hajota kun ei nettiin meinannut päästä. No sain mä sitten luppoajan kuitenkin kulutettua, nukuin mojovat päikkärit ja söin tuhdisti. Mutta kuitenkin, on tämä meikäläisen elämä niin netistä riippuvainen etenkin vapaa-ajalla.

No nyt onneksi pääsee taas nettiin tietokoneella. Puhelimella ei vieläkään.
 

Glove

Jäsen
Tänään tuli ensimmäistä kertaa korona aikana mieleen, että olispa kiva katsoa urheilua telkkarista. Menihän siinä,reilu kuukausi ilman tämmöisiä intohimoja,
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Päätin lukea legendaarisen Pulp Jatkis -dekkaritarinan uudelleen. Junioriosastolle suosittelen lukemaan ja tekemään vaikka vastaavan perässä. Tässähän olisi nyt aikaa kirjoitella. Junioreiksi lasken kaikki minua nuoremmat - eli 1.1.1902 jälkeen syntyneet.

Täällä suunniteltiin, jaettiin kirjoitusvuoroja ja kommentoitiin juttua:


Täällä itse tarina. Vanha Len aloitti alun perin, mutta viestistä 47 se alkaa uudelleen, kun olimme järjestäytyneet.


Ehkä kannattaa aloittaa viestistä 48, siitä alkaa jouheva meno. Tuon tarinan tekeminen on jollain tapaa jopa elämäni parhaimpia muistoja. Oli hienoa olla mukana osa sitä. Onko siitä muka jo kahdeksan vuotta.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tänään tuli ensimmäistä kertaa korona aikana mieleen, että olispa kiva katsoa urheilua telkkarista. Menihän siinä,reilu kuukausi ilman tämmöisiä intohimoja,
Onneksi sentään kello 18:30 TV2 tänään alkavassa YLE Olohuone-ohjelmassa on luvassa "unohdettuja urheiluhetkiä" hieman muutama viikko sitten nähdyn superviikonlopun tyyliin.
 
Vihdoin löysin viime yönä sen jota olin jo pitkään etsinyt kissojen ja koirien kanssa joka helvetin paikasta. Mukava näky ja hieno löytö. Siis kokonainen scene tuosta, vau. Äkkiä linkki talteen.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Aina kaikkeen uuteen suhtautuu epäillen ja vaikkapa Whatsappin lataaminen oli monen vuoden urakka. Tuon jälkeen on tullut käytettyä kuitenkin aktiivisesti. Nyt tuntuu moni käyttävän Snapchattia ja taas lataamista tulee välteltyä viimeiseen asti. Tarvitseeko tuota mihinkään, kun kaiken viestittelyn voi hoitaa Whatsappilla ja Facebookin Messengerillä? Eikös tuo ole pelkästään niillä jäniksen korvilla ja muilla efekteillä leikkimistä?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aina kaikkeen uuteen suhtautuu epäillen ja vaikkapa Whatsappin lataaminen oli monen vuoden urakka.
Sama täällä. Mulla ei oo vieläkään mitään hajua miten esim joku E-lasku toimii. En perkele suostu mihinkään E-laskuihin, vaan näpyttelen paperilaskulta nettipankkiin. Niin kiire ei laskujen maksun kanssa oo, etteikö vois laskua avata ja näppäillä numeroita.

Vituttaa vaan tommoset E-paskat, kun sitä tyrkytetään.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama täällä. Mulla ei oo vieläkään mitään hajua miten esim joku E-lasku toimii. En perkele suostu mihinkään E-laskuihin, vaan näpyttelen paperilaskulta nettipankkiin. Niin kiire ei laskujen maksun kanssa oo, etteikö vois laskua avata ja näppäillä numeroita.

Vituttaa vaan tommoset E-paskat, kun sitä tyrkytetään.
Miksi ihmeessä nettipankkiin? Eikö olisi paljon vanhanaikaisempaa käydä konttorissa maksamassa laskut?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös