Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 596 421
  • 68 324

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Perkele, Telian nettiliittymässä jotain valtakunnallista häiriötä ja ei ihan hetkeen päässyt nettiin. Ei tietokoneella eikä älypuhelimella. Päähän siinä meinasi heti hajota kun ei nettiin meinannut päästä. No sain mä sitten luppoajan kuitenkin kulutettua, nukuin mojovat päikkärit ja söin tuhdisti. Mutta kuitenkin, on tämä meikäläisen elämä niin netistä riippuvainen etenkin vapaa-ajalla.

No nyt onneksi pääsee taas nettiin tietokoneella. Puhelimella ei vieläkään.

Glove

Jäsen
Tänään tuli ensimmäistä kertaa korona aikana mieleen, että olispa kiva katsoa urheilua telkkarista. Menihän siinä,reilu kuukausi ilman tämmöisiä intohimoja,

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Päätin lukea legendaarisen Pulp Jatkis -dekkaritarinan uudelleen. Junioriosastolle suosittelen lukemaan ja tekemään vaikka vastaavan perässä. Tässähän olisi nyt aikaa kirjoitella. Junioreiksi lasken kaikki minua nuoremmat - eli 1.1.1902 jälkeen syntyneet.

Täällä suunniteltiin, jaettiin kirjoitusvuoroja ja kommentoitiin juttua:

Täällä itse tarina. Vanha Len aloitti alun perin, mutta viestistä 47 se alkaa uudelleen, kun olimme järjestäytyneet.

Ehkä kannattaa aloittaa viestistä 48, siitä alkaa jouheva meno. Tuon tarinan tekeminen on jollain tapaa jopa elämäni parhaimpia muistoja. Oli hienoa olla mukana osa sitä. Onko siitä muka jo kahdeksan vuotta.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Tänään tuli ensimmäistä kertaa korona aikana mieleen, että olispa kiva katsoa urheilua telkkarista. Menihän siinä,reilu kuukausi ilman tämmöisiä intohimoja,
Onneksi sentään kello 18:30 TV2 tänään alkavassa YLE Olohuone-ohjelmassa on luvassa "unohdettuja urheiluhetkiä" hieman muutama viikko sitten nähdyn superviikonlopun tyyliin.

Vihdoin löysin viime yönä sen jota olin jo pitkään etsinyt kissojen ja koirien kanssa joka helvetin paikasta. Mukava näky ja hieno löytö. Siis kokonainen scene tuosta, vau. Äkkiä linkki talteen.

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Aina kaikkeen uuteen suhtautuu epäillen ja vaikkapa Whatsappin lataaminen oli monen vuoden urakka. Tuon jälkeen on tullut käytettyä kuitenkin aktiivisesti. Nyt tuntuu moni käyttävän Snapchattia ja taas lataamista tulee välteltyä viimeiseen asti. Tarvitseeko tuota mihinkään, kun kaiken viestittelyn voi hoitaa Whatsappilla ja Facebookin Messengerillä? Eikös tuo ole pelkästään niillä jäniksen korvilla ja muilla efekteillä leikkimistä?

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aina kaikkeen uuteen suhtautuu epäillen ja vaikkapa Whatsappin lataaminen oli monen vuoden urakka.
Sama täällä. Mulla ei oo vieläkään mitään hajua miten esim joku E-lasku toimii. En perkele suostu mihinkään E-laskuihin, vaan näpyttelen paperilaskulta nettipankkiin. Niin kiire ei laskujen maksun kanssa oo, etteikö vois laskua avata ja näppäillä numeroita.

Vituttaa vaan tommoset E-paskat, kun sitä tyrkytetään.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama täällä. Mulla ei oo vieläkään mitään hajua miten esim joku E-lasku toimii. En perkele suostu mihinkään E-laskuihin, vaan näpyttelen paperilaskulta nettipankkiin. Niin kiire ei laskujen maksun kanssa oo, etteikö vois laskua avata ja näppäillä numeroita.

Vituttaa vaan tommoset E-paskat, kun sitä tyrkytetään.
Miksi ihmeessä nettipankkiin? Eikö olisi paljon vanhanaikaisempaa käydä konttorissa maksamassa laskut?

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Rakas päiväkirja

Selvisin Telian nettikatkoksesta
En voittänut tänäänkään Lotossa...

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ei tietenkään höpsö. Se vaatisi sinne liikkumisen. Laskut tulee näppärästi postiluukkuun ja ne voi näppärästi kotona maksaa.
Eikö postiluukulta laskun hakeminen sitten ole turhaa? Kun sen saisi näppärästi sinne koneellekin?

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Aina kaikkeen uuteen suhtautuu epäillen ja vaikkapa Whatsappin lataaminen oli monen vuoden urakka. Tuon jälkeen on tullut käytettyä kuitenkin aktiivisesti. Nyt tuntuu moni käyttävän Snapchattia ja taas lataamista tulee välteltyä viimeiseen asti.
Et tarvitse. Itseä kiinnostaa noi kaikki uudet sovellutukset ja villitykset, vaikka en enää tosiaan ole kohderyhmää. Haluan vain sen verran käyttää niitä luurissa, että tiedän mistä puhutaan. Snappi on kuin IG ja Whatsapp olisi yhdistetty, mutta kankealla ja hyvin epäkäytännöllisellä tavalla noin niin kuin viestintään. Mäkin olin hyvin Whatsapp-vastainen tuossa vielä vähän aika sitten, mutta täällä neuvottu desktop-mahdollisuus sai sitten käyttämään sitä enempi ja nyt sinne naputtelu sujuu hyvin myös luurissa. Kätevä nopeaan tässä ja nyt-viestimiseen, mutta isommalla porukalla pitempiaikaiseen keskusteluun, kuten Facekin, aika horroria, kun pian ei meinaa löytää punaista lankaa ja köydenpäätä siitä mistä puhuttiin.

Mutta siis joo, teinit jakaa videoita snapissa. Teinit ja kaikki sosiaalisen median vaikuttajat. Ja lisäävät niihin kaikkia hauskoja filttereitä.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Join tänään erikoisia alkoholijuomia, jotain ihme hapanoluita ja sitten jotain portugalilaista kirsikkamöhnää, ne oli molemmat kummallisen hyviä. Jouluoluttakin join, ja jotain muutakin, en muista muita koska oon niin rappioalkkis ja kohlo, että kohta varmaan Skypessä laulan karaokea ja maksan kaikkien muiden palstan kahden rappiodeekun taksit tänne, ja voin ite muuttaa kyllä ojaan asumaan jos jompikumpi haluaa tänne kalifiksi kalifin paikalle. Tykätkää pliis!

Sen verran voin jo paljastaa, että kun tutkimukseni on edennyt jo sen verran pitkälle, niin listalla tulee ilman muuta olemaan myös muutama Keiran Leen scene. Ainakin kaksi varmaa sceneä löytyy Keiranilta joissa se ei ole surkea lopussa. Ja muutenkin on alkanut tuntumaan siltä, että kun yhden ukon scenet on nyt alkanut tökkimään niin pahasti minulla, niin saa jäädä pois listaltani. Ja uskomatonta kyllä, vaikka tykkään sellaisista videoista joissa ei ole surkea loppu niin siitä huolimatta jätän pois listaltani. Muut jutut ärsyttää, niin se menee. Kokonaisuus on se tärkein juttu.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Et tarvitse. Itseä kiinnostaa noi kaikki uudet sovellutukset ja villitykset, vaikka en enää tosiaan ole kohderyhmää. Haluan vain sen verran käyttää niitä luurissa, että tiedän mistä puhutaan. Snappi on kuin IG ja Whatsapp olisi yhdistetty, mutta kankealla ja hyvin epäkäytännöllisellä tavalla noin niin kuin viestintään. Mäkin olin hyvin Whatsapp-vastainen tuossa vielä vähän aika sitten, mutta täällä neuvottu desktop-mahdollisuus sai sitten käyttämään sitä enempi ja nyt sinne naputtelu sujuu hyvin myös luurissa. Kätevä nopeaan tässä ja nyt-viestimiseen, mutta isommalla porukalla pitempiaikaiseen keskusteluun, kuten Facekin, aika horroria, kun pian ei meinaa löytää punaista lankaa ja köydenpäätä siitä mistä puhuttiin.

Mutta siis joo, teinit jakaa videoita snapissa. Teinit ja kaikki sosiaalisen median vaikuttajat. Ja lisäävät niihin kaikkia hauskoja filttereitä.
Snap on kyllä niitä sovelluksia jotka ei edelleenkään avaudu allekirjoittaneelle. Mulla on jo sekä Whatsapp että IG ja käytän molempia. Snapchat vaikuttaa käyttötarkoituksensa perusteella ylimääräiseltä ja lisäksi melko turhalta somealustalta itselle. Toki ymmärrän miksi juuri Snapchat on suosittu teinien keskuudessa.

Facebook oli hyvä kunnes siitä tuli huono. Ensimmäiset synttärit vuosikymmeneen ku ei tarvi odotella niitä muutamaa Facen kautta tulevaa synttärionnittelua. Olen tästä erityisen innoissani. Hyvät ystävät ja Pokemon Go:n kautta saadut ystävät voivat välittää onnittelunsa Whatsappin välityksellä niin kuin toivoisinkin. Jes!

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy