Kai se jotain energiajuomaa parempi vaihtoehto on, mutta ei mitenkään hyvä vaihtoehto sekään. Vaikka täällä muutaman nimimerkin toimesta annetaankin sellaista yleisen huoletonta kuvaa jatkuvasta dokaamisesta, niin älä sinä nuorena lähde siihen. Muutenkin taidat asua vielä "kotona", niin ei varmaan kannata koittaa asumisen maksajan sietokykyä sen suhteen, että katon alla oleilee täysikäinen ihminen yöt rokkia kuunnellen ja kaljaa juoden. Et olisi ensimmäinen nuori, jolle tulee äkkilähtö kotoa.
Mutsi uhkas muuten heittää mut pellolle kun olin 19v. Alkoholia en kylläkään vielä tuolloin käyttänyt, en vain oikein ottanut itseäni millään niskasta kiinni, vaan vietin lukion keskeytettyäni aikaa kotona katsellen läpi yön änäriä. Mutta unirytmejäni enemmän mutsi oli turhautunut siihen ettei mua kiinnostanut tehdä elämälläni mitään.
2013 yhteishaku ajautui karille, mutta nuorten työllistämis/koulutukseen ohjaava ohjelma jonne mut lähetettiin työkkäristä samana keväänä, muutti täysin mun elämän suunnan. Siellä tämä Lotta, ihana punapäinen nainen kolminkymppisillään näki tämän nuoren tuskan ja turhautumisen, mutta uskomattomasti hän näki muassa jotain sellaistakin mitä en nähnyt itsekään. Hän ilmoitti minut haastatteluun media-alan ammattistartille, pääsin sinne "yli-ikäisenä" ja vasta siellä tajusin luovuuteni sekä tutustuin muihin itseni kaltaisiin nuoriin.
Mutta joo, päihteillä ei tosiaan kannata pilata terveyttään. Kyllähän energiajuomissakin on paljon turhaa p*skaa. Nykyisin juon kahvin lisäksi oikeastaan enää Noccoja ja nukun paljon säännöllisempiä tunteja kuin jonnevuosinani 2009-2019.