Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 536
  • 66 549

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Rakas päiväkirja

Selvisin Telian nettikatkoksesta
En voittänut tänäänkään Lotossa...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ei tietenkään höpsö. Se vaatisi sinne liikkumisen. Laskut tulee näppärästi postiluukkuun ja ne voi näppärästi kotona maksaa.
Eikö postiluukulta laskun hakeminen sitten ole turhaa? Kun sen saisi näppärästi sinne koneellekin?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Aina kaikkeen uuteen suhtautuu epäillen ja vaikkapa Whatsappin lataaminen oli monen vuoden urakka. Tuon jälkeen on tullut käytettyä kuitenkin aktiivisesti. Nyt tuntuu moni käyttävän Snapchattia ja taas lataamista tulee välteltyä viimeiseen asti.
Et tarvitse. Itseä kiinnostaa noi kaikki uudet sovellutukset ja villitykset, vaikka en enää tosiaan ole kohderyhmää. Haluan vain sen verran käyttää niitä luurissa, että tiedän mistä puhutaan. Snappi on kuin IG ja Whatsapp olisi yhdistetty, mutta kankealla ja hyvin epäkäytännöllisellä tavalla noin niin kuin viestintään. Mäkin olin hyvin Whatsapp-vastainen tuossa vielä vähän aika sitten, mutta täällä neuvottu desktop-mahdollisuus sai sitten käyttämään sitä enempi ja nyt sinne naputtelu sujuu hyvin myös luurissa. Kätevä nopeaan tässä ja nyt-viestimiseen, mutta isommalla porukalla pitempiaikaiseen keskusteluun, kuten Facekin, aika horroria, kun pian ei meinaa löytää punaista lankaa ja köydenpäätä siitä mistä puhuttiin.

Mutta siis joo, teinit jakaa videoita snapissa. Teinit ja kaikki sosiaalisen median vaikuttajat. Ja lisäävät niihin kaikkia hauskoja filttereitä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Join tänään erikoisia alkoholijuomia, jotain ihme hapanoluita ja sitten jotain portugalilaista kirsikkamöhnää, ne oli molemmat kummallisen hyviä. Jouluoluttakin join, ja jotain muutakin, en muista muita koska oon niin rappioalkkis ja kohlo, että kohta varmaan Skypessä laulan karaokea ja maksan kaikkien muiden palstan kahden rappiodeekun taksit tänne, ja voin ite muuttaa kyllä ojaan asumaan jos jompikumpi haluaa tänne kalifiksi kalifin paikalle. Tykätkää pliis!
 
Sen verran voin jo paljastaa, että kun tutkimukseni on edennyt jo sen verran pitkälle, niin listalla tulee ilman muuta olemaan myös muutama Keiran Leen scene. Ainakin kaksi varmaa sceneä löytyy Keiranilta joissa se ei ole surkea lopussa. Ja muutenkin on alkanut tuntumaan siltä, että kun yhden ukon scenet on nyt alkanut tökkimään niin pahasti minulla, niin saa jäädä pois listaltani. Ja uskomatonta kyllä, vaikka tykkään sellaisista videoista joissa ei ole surkea loppu niin siitä huolimatta jätän pois listaltani. Muut jutut ärsyttää, niin se menee. Kokonaisuus on se tärkein juttu.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Et tarvitse. Itseä kiinnostaa noi kaikki uudet sovellutukset ja villitykset, vaikka en enää tosiaan ole kohderyhmää. Haluan vain sen verran käyttää niitä luurissa, että tiedän mistä puhutaan. Snappi on kuin IG ja Whatsapp olisi yhdistetty, mutta kankealla ja hyvin epäkäytännöllisellä tavalla noin niin kuin viestintään. Mäkin olin hyvin Whatsapp-vastainen tuossa vielä vähän aika sitten, mutta täällä neuvottu desktop-mahdollisuus sai sitten käyttämään sitä enempi ja nyt sinne naputtelu sujuu hyvin myös luurissa. Kätevä nopeaan tässä ja nyt-viestimiseen, mutta isommalla porukalla pitempiaikaiseen keskusteluun, kuten Facekin, aika horroria, kun pian ei meinaa löytää punaista lankaa ja köydenpäätä siitä mistä puhuttiin.

Mutta siis joo, teinit jakaa videoita snapissa. Teinit ja kaikki sosiaalisen median vaikuttajat. Ja lisäävät niihin kaikkia hauskoja filttereitä.
Snap on kyllä niitä sovelluksia jotka ei edelleenkään avaudu allekirjoittaneelle. Mulla on jo sekä Whatsapp että IG ja käytän molempia. Snapchat vaikuttaa käyttötarkoituksensa perusteella ylimääräiseltä ja lisäksi melko turhalta somealustalta itselle. Toki ymmärrän miksi juuri Snapchat on suosittu teinien keskuudessa.

Facebook oli hyvä kunnes siitä tuli huono. Ensimmäiset synttärit vuosikymmeneen ku ei tarvi odotella niitä muutamaa Facen kautta tulevaa synttärionnittelua. Olen tästä erityisen innoissani. Hyvät ystävät ja Pokemon Go:n kautta saadut ystävät voivat välittää onnittelunsa Whatsappin välityksellä niin kuin toivoisinkin. Jes!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Levykauppa äx muuten alitti mun odotukset tällä viikolla. Tilasin yhden albumin Treen varastosta ja toisen Traktorlandiasta toimitettavaksi Kamppiin jo ti-ke yönä mutta kumpikaan ei tullut perille vielä tällä viikolla. Ehkäpä molemmat tulee sitte maanantaina.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän tuo miehen lapsi toi tänne vähän iloa, ääntä ja meininkiä. On ollut välillä vähän nihkeää täällä kotona. Mies on ollut harmissaan kun ei ole saanut tavata lastaan ja hän on joskus purkanut sitä minuun. Kyllähän minä sinänsä sen harmituksen ymmärrän mutta en ole osannut häntä tukea ja piristää tarvitulla tavalla. Kun se ei riitä että sanoo että älä huoli, kyllä sinä lapsesi näet vielä joskus. Minä olen nököttänyt tämän kuukauden kotona ja alkaa olla juttuni aika junnaavia. En aina ole edes jaksanut tehdä miehelle ostoslistaa kauppaan ja äksyillyt että kyllä miehen nyt pitäisi tietää mitä kaupasta tuodaan ilman että sen hänelle kerron. Mutta joo, nyt on taas rauha maassa... ja ruokaa ja rakkautta riittää kyllä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Keskustelen kavereiden kanssa autoista. Pitäisi ostaa uusi auto. Asiantuntevat neuvot ovat tarpeen. Muita rajoituksia ei ole, mutta auton pitäisi olla aika uusi ja merkiltään Volvo, Volvo ja vielä kerran Volvo.

Terveisin vannoutunut Volvo-mies.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Tuolla toisessa ketjussa oli aiheena uuvattius. Mä olin varmaan about 25-vuotiaaksi saakka yhtään valehtelematta melko uuvatti henkilö jos tällaista termiä haluaa käyttää. En ottanut vastuuta juuri mistään, vaikka toki toista vuotta kaupan alaa opiskelinkin.

Mun kypsymisen hitaudesta kertoo karua kieltä sekin, että vielä 21-vuotiaana mä saatoin olla menemättä kouluun jos ei vaan "huvittanut" sinä päivänä. Melko selkärangatonta toimintaa ja todella epäkypsä ja välinpitämätön asenne oli se mitä kannoin vielä media-amikseenkin.

No sen kevään 2015 jälkeen sitten sattui ja tapahtui paljon juttuja mun yksityiselämässä. Niistä ajoista on kerrottu tässä vaiheessa varmaan kaikki tarpeellinen (ja tarpeeton) joten sanottakoon nyt vain että maailma ravisteli mua hereille aika karulla tapaa.

Mutta koska olen tällainen kuin olen, niin se herääminenkin otti aikansa. 2016 pääsin toki jo aloittamaan merkonomin tutkinnon ja niihin opintoihin pääseminen oli todellisuudessa tärkeämpi asia kuin varmaan käsitänkään. Sain kyllä opinnot etenemään hyvin, mutta olin vielä vuodenvaihteeseen 2017-2018 saakka melko ulapalla tulevaisuudesta.

2018 ei ollut sekään helppo vuosi, mutta hieno kuin mikä se oli. Merkittävin muutos omissa asenteissa alkoi suunnilleen keväällä 2018 kun bongasin mainoksesta hienon luurin ja tajusin että jos haluan tuon joskus ostaa, mun on tehtävä sen eteen itse töitä niska limassa.

Aloin loppukeväästä alkaen hakemaan aktiivisesti töitä kaupan alalta. Ajattelin myös että jos löydän duunin ns. etukäteen niin viimeisen opintovuoden työssäoppiminen hoituisi siellä eikä koko työssäoppimispaikalla tarvisi enää vaivata päätä syksyllä. Mä olin kaksi kertaa sen kesän aikana lopullisessa haastatteluvaiheessa kahteen eri firmaan, mutta kummallakin kerralla lopullinen tuomio oli "ei".

Oltiin jo joulukuussa ja ryhmänohjaaja laittoi mulle viestiä että Itiksen S-marketiin voisi päästä harjoitteluun. Mietin asiaa hetken ja tajusin että Itä-Helsinki oli mulle edelleen pk-seudun vierainta alueelta ja juuri siksi mun täytyy suhtautua tähän mahdollisuuteen positiivisesti.

No sinne mä pääsin ja viihdyin myös oikein mainiosti. Vaan kun tuo oli palkaton harjoittelu ja mun "harrastukset" söi jatkuvasti rahapussia niin huhtikuussa olin siinä tilanteessa että tili oli lähes tyhjennetty ja The Word Aliven juhlakiertueen Suomen keikka siinsi enää kuukauden päässä.

Mua alkoi tuolloin aidosti mietityttämään, mahdanko mä edes päästä sinne vai olenko yhä toukokuussa niin peeaa että mistään konserteista ei kannata edes haaveilla. Luojan kiitos ja onneksi faija vinkkasi mulle että hän oli hakenut vaaliavustajan hommiin. Tajusin että tuon helpommin en tule muutamaa hunttia tienaamaan joten ilmoittauduin myös; ja pääsin.

Hauskin sattuma oli silti se että äänestyspaikka johon arpouduin oli eiralainen koulu ja sijaitsi siis noin puolen kilometrin päässä siitä keikkapaikasta (Nosturi). Pääsin siis käymään kirjanpitäjän vuoroni ja ääntenlaskennan välissä tsekkaamassa reitin sinne valmiiksi.

Toukokuussa korkkasin keikkaneitsyyteni melkein 26-vuotiaana ja pari viikkoa myöhemmin puin merkonomin lakin päähän. Hitto, meinasin tuonkin vielä möhliä, nimittäin työharkan päätyttyä mulla oli vielä kaksi valinnaiskurssia suoritettavana etänä ja viikko aikaa tehdä se. Lisäksi oli pari rästiin jäänyttä tehtävää toisen vuoden kursseilta.

Arvatkaapa mitä? Mä tein ne kaikki alle viikossa. Tuo jos joku kuvastaa mun kasvua 21-vuotiaasta rebelistä 26-vuotiaaksi aikuiseksi jolla on päämääriä ja vastuuntuntoisuutta.

Sitten tuo työ mitä tein koko viime syksyn, kyllä mä sielläkin halusin ottaa vastuuta ja otinkin; en vain täysin osannut kantaa sitä loppuun asti ja tämä menee sekä kokemattomuuden piikkiin että sen, että itse aliarvioin työn haastavuuden.

Musta saa vapaasti olla mitä mieltä lystää, mutta lopulta mäkin olen vain tavallinen ihminen kuten muut. Värikäs outolintu ja ihminen, jolla on tarinoita kerrottavaksi, tarinoita, jollainen tämäkin viesti jollain tapaa oli. Mulla on myös kiinnostus sekä rohkeus tuoda ne tarinat päivänvaloon silläkin uhalla että löytyy se pari heeboa joille tämä on "outo" tai "häpeällinen" tapa käyttäytä nettifoorumilla

Mutta miksi antaa arvoa tuntemattomien mielipiteille, joilla on loppujen lopuksi käsissään vain pieni puraisu minua ja elämääni. Escape The Faten biisin lyriikkoja lainatakseni:
I am strong, I am weak, I am everything between. I am proud to be me, I am human
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Keskustelen kavereiden kanssa autoista. Pitäisi ostaa uusi auto. Asiantuntevat neuvot ovat tarpeen. Muita rajoituksia ei ole, mutta auton pitäisi olla aika uusi ja merkiltään Volvo, Volvo ja vielä kerran Volvo.

Terveisin vannoutunut Volvo-mies.

Laita 1000 euroa lisää ja osta Mazda. Niissä on hyvät ripustukset.
 
Eihän minuakaan hävetä kirjoittaa Brazzersista ja vaikka kertoa täällä suoraan se jos/kun joku ukko on täysin surkea eikä sen takia halua katsella sitä sceneä. Siinä niin moni asia ärsyttää ja se pilaa sen jutun pahimmillaan. Mitään ei ole silloin tehtävissä. Sit vaan etsii paremman scenen.

Yhden äijän scenejä ei jaksa enää katsella kun alkoi joku siinä tökkimään. Lopussa ollaan kaukana surkeasta suorittamisesta, mutta joku muu juttu alkoi ärsyttämään. Eli edes tuo loppu ei aina pelasta jos muuten tuo homma ei kiinnosta enää. Se on yksi sellainen kalju ukko. Tarkemmin ajateltuna just tuo seikka saattaa olla iso syyllinen siihen että kiinnostus on ollutta ja mennyttä. Tai en vielä ole täysin varma asiasta, ehkä se olemus vaan on niin inhottava. Naiset kuitenkin tykkää noissa sceneissä siitä, eipä siinä sitten muuta kuin antaa mennä. Minä en jaksa enää katsella, tein päätöksen tässä ihan äskettäin kun hieman pohdin asiaa tarkemmin.

Kirjoittakaa vaan rohkeasti aiheesta kuin aiheesta, kukaan ei siihen kuole. Älkää välittäkö siitä jos joku tyhmä tyyppi pitää outona sitä kirjoittelua, jota just sinä haluat esiin tuoda.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Kirjoittakaa vaan rohkeasti aiheesta kuin aiheesta, kukaan ei siihen kuole. Älkää välittäkö siitä jos joku tyhmä tyyppi pitää outona sitä kirjoittelua, jota just sinä haluat esiin tuoda.
Näin kerran sellaista unta, että olin tietokoneellani runkkaamassa ulkona pakkasessa. Piti kuitenkin päästä kuselle ja kun palasin pusikosta koneen ääreen, joku oli käyny hajottamassa sen. Tämä tarina on tosi.

Hei, sä sanoit aiheesta kuin aiheesta!
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Jos on korona aikana liikaa vapaa aikaa ja omistat PS4 konsolin ja NHL20 pelin ni tervetuloa Jatkoajan omaan liigaan (JHL) mukaan! Vapaana Chicago Blackhawks, nopein ehtii mukaan. Lisätietoja täältä.

 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Facebook on jo pitkään aiheuttanut minulle pahaa mieltä. Varmaan ainakin pari vuotta olen jo tuskaillut samojen asioiden kanssa. En nyt suoranaisesti mikään huomionkipeä tyyppi ole mutta kyllä se silti pahalta tuntuu kun kirjoitin sinne sitä tai tätä niin saan tosi vähän tykkäyksiä tai kommentteja.

Pistää väkisinkin miettimään onko minussa jotain vikaa? Tai teenkö jotain väärin? Vai vieläkö ihmiset muun muassa muistavat minun sekoiluni vuosina 2014-2015. Kun silloin kirjoittelin kännissä sinne sitä sun tätä. En silloinkaan vihamielinen ollut ketään yksittäistä ihmistä kohtaan mutta ehkä se on silti vaikuttanut siihen että saan niin vähän huomiota Facebookissa.

Tosiaan, en elä huomiosta. Mutta olisihan se silti kiva jos edes joku minutkin huomioisi. Facebook voi olla aika raaka paikka kuitenkin ja pahimillaan tuottaa just pahaa mieltä ja masennusta käyttäjässään.

Ajattelen että minulla on nyt kaksi vaihtoehtoa. Joko lopetan Facebookin ahkeran päivittämisen tai sitten lakkaan vain olemasta kiinnostunut siitä millaista vastaanottoa viestini ja päivitykseni siellä saavat.

Koska olen sen verran riippuvainen kuitenkin Facebookista niin uskon tuon jälkimmäisen vaihtoehdon olevan helpoimmin toteuttavissa. Eli sen että en vain enää välitä.

Joskus tai aika usein koen olevani se levoton tuhkimo siitä Dingon laulusta. Vaikka päivitykseni ovat hyvin usein vielä kaiken kukkuraksi positiivisia niin saan silti tosi vähän tykkäyksiä ja kommentteja osakseni. Ja nyt tuo tilanne on ihan viime aikoina vielä kärjistynyt ja tykkääjien ja kommentoijien määrä on tipahtanut todella paljon. Se on lähinnä enää vain yksin puhelua.

Asiasta toiseen. Minulla on saattanut mennä ennen ohi laadukkaitakin tv-sarjoja ja leffoja. Olen saattanut olla liian ennakkoluuloinenkin uusia sarjoja ja leffoja kohtaan. Olen saattanut ajatella että en tuosta kuitenkaan kiinnostu tai jaksa keskittyä kyseiseen tuotokseen. Ja valinnutkin vain sen tutun ja turvallisen katseltavan.

Nyt voi ollakin että alan vasta nyt katselemaan jotain menneiden aikojen huippusarjaa. Itselleni uutena sarjana. Eilen katselin ekan jakson täysin ensimmäisen kerran Seinfeldistä ja tykkäsin siitä. Samoin olen tykännyt myös Frendeistä ja Bel-airin prinssistä joille olen vasta nyt antanut mahdollisuuden vakuuttaa minutkin esimerkiksi huumorillaan.

Koitan nyt olla paljon ennakkoluulottomampi eri sarjoja ja leffoja kohtaan ja antaa niille reilun mahdollisuuden. Se el nyt paljon kuitenkaan ole jos vaikka vähänkin aikaa katselee jotain sarjaa tai leffaa ilman ennakkoluuloja. Voihan sen katselemisen sitten lopettaa jos siltä tuntuu.

Mutta aika hyvin on uponnut minulle vaikka viime aikoina katselemani leffat. Ei ole yhtään tuntunutkaan puuduttavalta tai pitkäveteiseltä. Eilen katselin sellaiset elokuvat kuin Pako Alcatrazista ja Kauhea kankkkune. Tuon Paon A:sta olen jo useampi vuosi sitten nähnytkin ja pidin siitä silloin jo tosi paljon. Niin paljon että halusin nähdä sen uudelleenkin.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Teidän viestinne plus päälle yksi Toton kappale, täytyy sanoa että on hyvä olo. Teidän ansiostanne tämä on hieno paikka. Osin teidän, osin muiden. Kaikilla on roolinsa. Yhtään mitään vuosista 2005 ynnä muut tietämättä uskaltaisin todeta, että olemme aika päteviä hemmoja ylläpitämään tämän paikan tasokkuutta. Hyvä me.

Kaljaa on mukavaa juoda. Maistuu hyvältä.
Nykyään on kovin helppo samaistua Don Quijoteen, olen alkanut viime aikoina sympatiseeraamaan kovastikin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Naapurin kissa kaipasi rapsuttelua ja sitä saikin. Mukavan viileä sää ulkona, kohtuullisen leuto, ei sada taikka tuule. Aurinkokin pilkottanee vielä päivän aikana. Van Halen pitää hengissä. Olut puolestaan hereillä. Maailmankaikkeus hoitaa loput.
Sussa on kyllä sanasepon vikaa. Hieno kuvaelma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös