Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 436 056
  • 67 217

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Muistan kun siskollani oli aikoinaan sellainen muki jossa oli teksti "maanantait saisi lailla kieltää". No tänään oli sellainen maanantai töissä että ymmärrän hyvin miksi maanantait pitäisi kieltää lailla. Joskus maanantait ovat vain pahoja päiviä, ei saa heti viikonlopun jälkeen parasta irti töissä ja nyt oli tällainen maanantai. Tänään tunsin itse itseni jopa laiskaksi. Oli jotenkin väsynyt fiilis koko päivän. No silti sain sanalliset kiitokset tästäkin päivästä joten ei kai se ihan sysimustakaan päivä ollut. Minulla oli vain sellainen fiilis että en ihan täysillä ollut töitä tekemässä.

Mutta jos maanantait kiellettäisiin lailla niin sitten se työviikon alku siirtyisi vain tiistaille. Seuraavaksi pitäisi tiistait kieltää lailla. Joskushan sen viikon on alettava kuitenkin joten kärsitään vain se maanantai. Kyllä se siitä alkaa sitten lähtemään paremmin ja paremmin.

Aamulla yllätyin kun katsoin kelloa ja se näytti peräti viittä. Olin yhtäjaksoisesti saanut nukuttua jostain iltakasista lähtien aamuviiteen saakka. Viime aikoina olen heräillyt kesken unien monestikin ja ollut melko kauan hereillä ja nukahtanut sitten taas uudelleen. Viime yönä sain kuitenkin nukuttua yhtäkestoisesti peräti ainakin kahdeksan tuntia. Pidempäänkin olisi voinut nukkua sillä kello oli soimassa vasta puoli seiskalta mutta tykkään herätä jo siinä viiden aikoihin ja nauttia pitkästä aamusta. Aamuisin olen kuitenkin virkeimmilläni.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vai asuuko miehesi lapsi teillä?
Ei asu vaan asuu äitinsä luona mutta vierailee täällä n. joka toinen viikonloppu ja ennalta sovitusti lomilla. Nyt on ollut vähän sekavaa tuon homman kanssa kun ollut jotain säätöä ja lapsi on sairastellut... (ja "sairastellut").
 

redpecka

Jäsen
Ei asu vaan asuu äitinsä luona mutta vierailee täällä n. joka toinen viikonloppu ja ennalta sovitusti lomilla. Nyt on ollut vähän sekavaa tuon homman kanssa kun ollut jotain säätöä ja lapsi on sairastellut... (ja "sairastellut").
Saako udella että minkä ikäisestä tapauksesta tässä puhutaan? Lainausmerkeistä päätellen joku teini ehkä?

( @Johnny B. Goode , tuliko tästä arvuuttelusta toinen kuukausi? Jos tulee niin vien sinut mukanani itsemoderoinnista.)
 

redpecka

Jäsen
Where is the railway station? Well sorry sir, but I have no idea. You must ask someone else nearby. Good luck to you, sir!

En ole itsekään mikään taitavin englannin käyttäjä, mutta kai mä voisin opettaa teille jotain. Voisin ottaa apulaisekseni palstaveljen @Breeze Harbour, joka on vielä paljon minuakin taitavampi kyseisen kielen käyttäjä.

Ainakin palstaveljelle @Jomppa_Koo voisin kernaastikin opettaa suosikkiaiheensa englanninkielistä sanastoa, vink vink.
Odotan edelleen ketjunavausta Practical enklish for mummies...

Ja ehkä siinä avauksessa selittäisit tuon esimerkkilauseesi, että puhutellaanko tuossa Eltton Johnia vai jotain muuta aatelista?
 

redpecka

Jäsen
Mulla on Katja Ståhl -darra. Se käheällä äänellä kuiskii mun korvaan kaikkee todella, siis tarkoitan isolla todella, käheet matskuu. On kai tää parempi kun viime kuukausina mua vaivannut Thunberg-darra. Se oli yhtä pätsiä:

The next summer will be awfully warm, can you imagine, no rain no loska? There is redpecka playing volleyball on the beach.. How dare you!? People are sunbathing, swimming, their skin is burning... You are stealing my dream, my childhood.. How dare you!!!
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Sämppäri joskus kyseli että heiluttaako tuo Matt Bournena punttia. Silloin sanoin jotain et ”nääh”. Jotenkin eksyin ekaa leffaa katsomaan ja kyllä, heiluttaa. Koronalla ja eristyksellä on näitäkin vaikutuksia.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Laittakaa oikeesti joku ketju pystyyn, @Punamusta ja sinä, kun teillä siitä koulunkäynnistä on luultavasti lyhin aika niin varmaan muistatte parhaiten. Voin kyllä itsekin laittaa, mutta luulen että siitä tulisi vain hassutteluketju ja nyt on kumminkin kyse, että oikeasti haluisi vähän preppailla.
Emmää varmaan kehtaa. Pitäiskö huikata asiasta "Tässä ketjussa toivotaan ketjunavauksia, joita itse et voi kirjoittaa" -ketjuun?
 

redpecka

Jäsen
Emmää varmaan kehtaa. Pitäiskö huikata asiasta "Tässä ketjussa toivotaan ketjunavauksia, joita itse et voi kirjoittaa" -ketjuun?
Ok. Laitetaan hautumaan tämä idea. Onhan tässä suomenkielessäkin paljon ihmeteltävää. Onneksi tuolla on kielioppiketju ja siellä on päteviä opeja. En vain muista minkä kielioppisäännön viimeksi olen unohtanut niin en heti osaa mitään kysyä, mutta ketjua olen kyllä satunnaisesti seuraillut koska kiinnostaa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Hitto @Glove mietin pitkään ja antaumuksella nerokasta lausetta tohon Jompan viimeseen sanaan ja kun viimein hehkulamppu välähti mun päässä, palsta ilmoitti ystävällisesti että olet viisi minuuttia myöhässä, yritä uudelleen. Perse!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Saako udella että minkä ikäisestä tapauksesta tässä puhutaan?
Esiteinistä on kyse. Kun piti tulla tänne niin oli nuhaa ja yskää ja eihän näin korona-aikana voi sairasta lasta päästää liikenteeseen. Sitten piti olla pääsiäinen meillä mutta sairaus palasikin (yllättäen) eikä näin korona-aikana voi sairasta lasta päästää liikenteeseen. Mies epäilee että tämä toinen sairastuminen (ainakin) oli "sairastuminen" eli lasta ei haluttu päästää meille. Ja myönnän minäkin että jotain tuollaista epäilin. On ollut välillä vähän säätöä näiden tapaamisten kanssa kun äiti tuntui haluavan kiusata lapsen isää (eli nykyistä miestäni) ja estää tapaamisia (tekosyilläkin).
 

redpecka

Jäsen
Esiteinistä on kyse. Kun piti tulla tänne niin oli nuhaa ja yskää ja eihän näin korona-aikana voi sairasta lasta päästää liikenteeseen. Sitten piti olla pääsiäinen meillä mutta sairaus palasikin (yllättäen) eikä näin korona-aikana voi sairasta lasta päästää liikenteeseen. Mies epäilee että tämä toinen sairastuminen (ainakin) oli "sairastuminen" eli lasta ei haluttu päästää meille. Ja myönnän minäkin että jotain tuollaista epäilin. On ollut välillä vähän säätöä näiden tapaamisten kanssa kun äiti tuntui haluavan kiusata lapsen isää (eli nykyistä miestäni) ja estää tapaamisia (tekosyilläkin).
No onpa kurjaa. Tiedä näistä, mutta harvoin tuntuu nämä keissit menevän mutkitta. Tai sitten niistä mutkattomista ei kirjoitella iplehdissä eikä täällä palstalla.

Mitenhän näissä painaa itse lapsen ääni? Ottamatta kantaa teidän asiaan, niin ei varmaan sekään ole kiva jos penska viedään vasten tahtoaan johonkin tapaamisjuttuun. Ja vielä jos laajennan tajuntaani niin tulee mieleen se joku asianajaja joka työstää kovia rikosjuttuja mutta huoltajuuskiistoihin ei pysty lähtee kun ei päänsä kestä. Voin kuvitella, että tuollaisessa skenessä on varmaan aika vaikea puolustaa jotain idaria vaikka ammattinsa puolesta pitääkin. Kuten kirurgit jne...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No onpa kurjaa. Tiedä näistä, mutta harvoin tuntuu nämä keissit menevän mutkitta.
Jonkun aikaa on ollut melko helppoa ja viikonlopuista ja muista ajoista on pystytty sopimaan jokseenkin joustavasti (esim. jos on haluttu vaihtaa viikonloppuja jostain syystä). Nyt korona-aikana tullut esille ettei voi tulla kun on yskäinen ja nuhainen... Korona you know. Eipä siinä voi panna vastaan kun on tämä tilanne. Ehkä lopulta kyse on vain pelosta että lapsi saa vakavan taudin meiltä... tai sen pelon hyväksi käytöstä.

Mitenhän näissä painaa itse lapsen ääni?
Nykyään lapsi osaa jo pitää puoliaan ja kertoa mitä haluaa. Välillä jopa asua meillä mutta hyvin pian se unohtuu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pidä hauskaa...
No en mä mihinkään mee. Kunhan lämpimikseni kirjoitan. Tässä omassa sängyssä on ihan hyvä.
Ihan ilman sitä miestä.
jos vähän lukisi ja kääntäisi kylkeä. Yläkerran ukko kohta aloittaa kuorsaamisen. Onneksi hän ei ole mun mies. En pystyis asua samassa asunnossa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No en mä mihinkään mee. Kunhan lämpimikseni kirjoitan. Tässä omassa sängyssä on ihan hyvä.
No hyvää yötä! Yksi täällä jo nukkuu ja on suloinen. Minä yritän seurata vähän myöhemmin
 

redpecka

Jäsen
No en mä mihinkään mee. Kunhan lämpimikseni kirjoitan. Tässä omassa sängyssä on ihan hyvä.
Ihan ilman sitä miestä.
jos vähän lukisi ja kääntäisi kylkeä. Yläkerran ukko kohta aloittaa kuorsaamisen. Onneksi hän ei ole mun mies. En pystyis asua samassa asunnossa.
Olitko oikeasti menossa vieraisiin miehiin? Huhhuh mikä kolumpus.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Olitko oikeasti menossa vieraisiin miehiin? Huhhuh mikä kolumpus.
No en. Eihän ne enää siinä vaiheessa vieraita ole.... johan sitä on jo minuutteja tunnettu siinä vaiheessa.
Mut en.
Ja kuten ennustin, nyt tuo yläkerran ukko (mua varmaan 15v nuorempi) kuorsaa. Mitenköhän sen vaimo nukkuu? Niilläkin on vaan kolmio, minkälaiset äänieristeet sinne on rakennettu?
Oikeesti, siitä herrasta vois tarkistaa kellon.

Kun alakertaan kuuluu, mut onneksi vaan sen verran että kuuluu jos ei muuta melulähdettä ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös