Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 439 195
  • 67 239

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Tähän asti pääsin palapelin kanssa ennen saunaa. Vielä olisi muutamalle sadalle palalle paikka etsittävä. Jos nuokaan toisiinsa yhdistetyt palat olisi nyt kaikki ihan oikeilla paikoillaan. Jatketaan harjoittelua... huomenna.
Mitä vittua??? En saisi itse kasattua edes noin pitkälle. Viimeksi kasannut palapelin varmaan 6-vuotiaana ja se oli sellanen lasten palapeli. Varmaan olisi ihan hyvä asia jos noita itsekin joskus kasaisi.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tähän asti pääsin palapelin kanssa ennen saunaa. Vielä olisi muutamalle sadalle palalle paikka etsittävä. Jos nuokaan toisiinsa yhdistetyt palat olisi nyt kaikki ihan oikeilla paikoillaan. Jatketaan harjoittelua... huomenna.
Oltaisiin tyttären kanssa tänään ostettu Prismasta 500-1000 palan palapeli iltojen ratoksi, vaan hyllyt huusi ei oota.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voi olla myös Jukka Rautakorpi.

Niin, se "Varo ettei talos pala!" -huuteluhan tapahtui Lappeenrannassa. Mutta eiköhän Jukka ole jo parissakymmenessä vuodessa rauhoittunut. Kiillottelee varmaan nytkin hopeitaan kotona.
 

redpecka

Jäsen
Onko kukaan muu hukannut itseään matkan varrella? Voiko itsensä löytää uudelleen? Olen valmis aloittamaan kaiken alusta. Pohja häämöttää muutenkin. Aiempiin kertoihin verrattuna, nyt on mukana yksi olennainen asia, mikä jäi viime kerroilta uupumaan: motivaatio. Viimeinkin se on istunut tajuntaan, että liian lyhyt tämä elämä on sen tuhlaamiseen.
Nyt on hyvää pohdintaa. Nimimerkkinä olet tuttu, mutten voi sanoa, että muistaisin/tietäisin mitä olet mahdollisesti kirjoitellut aiemmin. Ja mistä kyse ollut.

Kun tuntee motivoituneensa - se on kai hyvä. Joskus puhti laantuu ja katoo, mutta se ajatus johon haluaa muutosta kytee koko ajan siinä ja valmistuu pikku hiljaa.

Lässytyksen lisäksi sanon, että itse elän noin kolmatta elämääni. En tiedä onko siinä järkeä, se voi olla että se valkenee vielä tai sitten ei, mutta kyllä näitä vaiheitä ihmiseloon mahtuun yllättävän paljon. Uteliaana ihmisenä haluan siltikin katsoa jaksaako joku simulaattorin luoja pelata meikäläisen hahmolla vielä kenties huomiseen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onks teidänkin motto elämässä että täböö. Joo silloin ala-asteella kavereiden kans päätettiin että elää täysillä ja tekee itsarin viiskymppisenä, siis kun näki niitä papparaisia. Mut onks 60 uus 50. Täböö ainakin.
 

redpecka

Jäsen
Onks teidänkin motto elämässä että täböö. Joo silloin ala-asteella kavereiden kans päätettiin että elää täysillä ja tekee itsarin viiskymppisenä, siis kun näki niitä papparaisia. Mut onks 60 uus 50.
No on teillä realistista sakkia siellä. Teidän ringissä viiskymppisenä ei tarvii itsaria tehdä.

Meidän nuoruudessa oltiin sentän realistisia vailla todellisuudentuntua ja kaikki jotka elää yli 27v ollen joku Ykä ovat jotain luusereita. Tosin emme asuneet Malmilla, siellä on hyvä toisaalta elää noinkin vanhaksi. Mutta kuka olisi vapaaehtoisesti ykä?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Onks teidänkin motto elämässä että täböö. Joo silloin ala-asteella kavereiden kans päätettiin että elää täysillä ja tekee itsarin viiskymppisenä, siis kun näki niitä papparaisia. Mut onks 60 uus 50. Täböö ainakin.
Ei mulla noin nuorena edes ollu mitään mottoja. Elin sillon melko lailla Leijonankuninkaan Timonin ja Pumban opettamalla tavalla eli "Hakuna matata - ei huolen häivää".

Aikuisella iällä mun motto on vaihtunut useampaankin otteeseen mutta tämänhetkinen menisi varmaan jotenkin "Ole mukava myös niille ketkä ei välttämättä ole niin mukavia sulle" eli käytännössä ottaen kenestäkään ei tarvitse tykätä, mutta yritän silti olla kaikkien kanssa vähintään ihmisiksi.

Onko kukaan muu hukannut itseään matkan varrella? Voiko itsensä löytää uudelleen? Olen valmis aloittamaan kaiken alusta. Pohja häämöttää muutenkin. Aiempiin kertoihin verrattuna, nyt on mukana yksi olennainen asia, mikä jäi viime kerroilta uupumaan: motivaatio. Viimeinkin se on istunut tajuntaan, että liian lyhyt tämä elämä on sen tuhlaamiseen.
Voi kyllä olen, useastikin. Pahiten olin hukassa itseni kanssa noin 5-6 vuotta sitten ja olen puhunutkin silloisista harhailuista ja episoideista avoimesti myös täällä jatkoajassa. "You have to lose yourself to find yourself", näin se elämä vaan jostain kumman syystä toimii.

Kerron sulle hyvät uutiset: oikealla motivaatiolla sieltä pohjalta nimenomaan pystyy ponnistamaan ylös. Aikansa siinä toki yleensä menee, mutta tää ihmismieli on siitä mielenkiintoinen että pelkästään työstämällä ja treenaamalla positiivista ajattelua ja asennetta, sen avulla voi saavuttaa vaikka ja mitä.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Ai niin, nykyisin on se E. Minun aikanani oli L, M, C, B, A ja I. Eikä reaaliaineita kirjoiteltu erikseen. Oli koe nimeltä reaali, ja siinä oli kysymyksiä historiasta, biologiasta, maantiedosta, fysiikasta, kemiasta, uskonnosta, psykologiasta... Se oli oikeastaan aika mukavaa. Lukuaineiden smörgåsbord. Valitse 10 kysymystä joihin vastaat. Mulla paletti oli muistaakseni jotain 5 historiasta, 3 uskonnosta ja 2 psykologiasta.
...

Jiihaa, sattui tämä viesti aistiini ja herätti muiston kirjoittamaan. Reaalikokeeni, jota kympin (hehe, no ysin) oppilaani ihmettelen.
Vastasin muistaakseni viisi fysiikkalaskua ja neljä kemiikkalaskua eli kaavailua, mutta mikä minua ihmetyttää vieläkin on muutama peruskysymys, joita en kertakaikkiaan saanut knupistani tulostettua.

Niin, se kymmenes valintani oli historiasta: Barokki taiteen suuntaukseni tjsp. Barokki. Kirjoitin sitä varmaan kaksi tuntia vähän väkisin. Sain toki neljä pistettä eli okei veto.

Vaan siis ne nopeat perusräiskinnät: biologian simppeli risteytyskysymys ja historia/yhteiskuntaopin D'Hondtin eli suhteellisen vaalitavan kuvailu?
Osasin asiat kyllä, mutta jotenkin menin tilttiin, en saanut tulostusta.
Mikä on minusta mielenkiintoista vieläkin, itsekriittisyys on ominaisuuteni.

Väänsin jotain fyssan laskua puolituntia, vaikka olisin skarppina kirjannut risteytystehtävän viidessä minuutissa.

Toisaalta jotenniin kiva muistaa aina ja iänkaiken tämä merkityksetön asia: barokin taiteesta puserrus.
 

redpecka

Jäsen
@Breeze Harbour vetää tutun tyylikkäästi ja kypsästi nämä.

Onneksi nämä jonnet elää vielä pitkään ja ovat linkissä siinä kun maailma sadoissa, ehkä tuhansissa vuosissa kasvaa kivaksi. Itse en oikein jaksa enää aktiivisesti millekään mitään tehdä, mutta jalanjälkeni on pieni ja peukatan passiivisesti tulevaisuudelle.

(Zykiatrini yritti joskus 20 vuotta sitten johdatella mua että olisiko kiva kun taas elämä olisi konkreettista - pellolla työskenneltäisiin ja leipä tulisi uurastuksella pöytään ja plaa plaa... - Miten voi lukea mummo miestä noin väärin?! En jaksaisi yhtään uudestaan mitään maailmansotia. Päinvastoin olen helpottunut että nekin on sentäs jo käyty ja menty ETEENPÄIN, nukuttu ja taas menty ETEENPÄIN. Totta kai oli kiva tehdä heinätöitä hangolla, käydä savusaunassa ja hakee vesi kaivosta, hyppiä heinissä ja ajaa alaikäisenä traktoria, mutta... Niin siis älä tuu mulle heittää tommosta sontaa, enemmän olen ahdistunut kun ihmiset on niin saatanan tyhmiä ja ainoa ratkaisu tähän olisi mennä aikakoneella tuhat vuotta ETEENPÄIN.)

Onneksi en enää ole näin ahdistunut, koska olen huomannut kuinka fiksua tulevaisuuden toivoa meillä on täällä pallolla. Omana aikanani en kummoisia enää odota, mutta jonnet voi aina jatkaa pelin viimeisestä quick-savesta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mitä vittua??? En saisi itse kasattua edes noin pitkälle.
Kyllä se tahti vielä tästä hiipuu. Reunat on vasta semivaikeaa ja todellinen koitos on vielä edessä. Ja reunatkaan ei ole vielä valmiit kun kaikki palat eivät vaan halua löytää paikkaansa.

Oltaisiin tyttären kanssa tänään ostettu Prismasta 500-1000 palan palapeli iltojen ratoksi, vaan hyllyt huusi ei oota.
Minua on turha syyttää ;-) Löysin tämän palapelin yhden kaapin päältä kun vähän siivoilin. Oli kyllä pölyinen laatikko, varmaan aika monta vuotta levännyt siellä unohtuneena.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onks teidänkin motto elämässä että täböö. Joo silloin ala-asteella kavereiden kans päätettiin että elää täysillä ja tekee itsarin viiskymppisenä, siis kun näki niitä papparaisia. Mut onks 60 uus 50. Täböö ainakin.
Kannattaa kysyä tätä asiaa Keith Richardsilta silloin joskus, kun olet 60 vuotias.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Toivottavasti ensi viikolla olisi jo heti aamusta sen verran lämmintä että ei olisi lunta maassa ja pääsee pyörällä töihin. Tällä viikolla ei vielä niin ollut vaan aamuisin oli aika usein vielä hyvinkin talvista. Talvisempaa kuin mitä oikeastaan itse talvella oli. Ja minähän en uskalla pyöräillä ainakaan ilman nastarenkaita jos on liukkaan oloista ja lunta maassa. Kyllähän tälläkin viikolla sitten oli iltapäivällä melko aurinkoista mutta aamut oli vielä kylmiä ja oli sitä lunta aika paljonkin.

Olisihan se hienoa jos pääsee joka päivä pyörällä töihin. Ei työmatkoihin menisi niin paljoa aikaa, olisi nopeammin kotona työpäivän jälkeen ja jaksaisi varmaan paremmin töissäkin kun ei niihin työmatkoihin niin paljon tuhlaantuisi energiaa. Se vaan sitten että pitäisi jaksaa erikseen työvuorojen jälkeen kotona harrastaa liikuntaa kun sitä ei kertyisi sitten ihan niin samalla lailla työmatkoista.

Johonkin IS:n Facebook-kyselyyn vastasinkin kun kysyttiin että onko korona vaikuttanut liikkumiseesi että ei korona niinkään liikuntaani vaikuta vaan ennemminkin vaarana on se että fillarikauden alku tulee vaikuttamaan liikkumiseeni. Kyllähän se työmatka pysyy saman pituisena liikkui sen sitten kävellen tai pyörällä mutta kävellessä se käy jo hyvin liikunnastakin. Kun pyöräillessä työmatka ei ole vielä matka eikä mikään.

Tykkään muuten liikkua vapaa-ajalla enemmän kävellen kuin pyörällä. Kävellessä voi vielä käyttää kuullokkeita korvillaan ja kuunnella musiikkia mutta pyöräillessä ei oikein. Pitäisi olla sellainen pyöräilykypärä että mahtuu päähän sekä kuullokkeet että kypärä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulta ei kestä kuin osapuilleen parikymmentä minuuttia polkea Isomäen hallille.

Tähän tietenkin luonnollisesti vaikuttaa sekä Isometsän sijainti että se missä asuu. Minulle näin irrallisena lauseena tämä ei niin paljoa kerro kun en tarkalleen muista edes missä se Isometsäkään sijaitsee, tai tiedän nyt tietenkin että Porissa mutta missä siellä. Olen kerran käynyt Isometsässä ja silloinkin vieraspelireissulla pikku humalassa.

Minulla ei kestä fillarilla matka oman suosikkijoukkueeni HPK:n kotihallille "Rinkelinmäelle" kuin noin pari minuuttia. Asun 500 metrin päässä Rinkelinmäestä. Kotikatunikin nimi onkin myös sen mukainen.
 

redpecka

Jäsen
Yritättekö te kans alkoholin kanssa kohtuuteen. En mäkään.
Jollekin voi sopia, itelleni se on joko tai. Ja lopettamista ei kannata aktiivisesti yrittää kun sitä vaan masentuisi kun ei pystyisi ja alle kasaantuisi niin paljon epäonnistumisen tunnetta, että aivot tulkitsevat sinut luuseriksi ja kierre on valmis.

Ajattelen niin, että maailmassa on vielä muutama tuoppi juomatta, mutta ne alitajuisesti hupenee kunnes joskus se jää itekseen ilman mitään lopettamista (mikä ei itselläni siis onnistuisi).
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ketkä muut menee Youtubessa joskus tiettyihin videoihin enemmän kommenttien kuin itse videon takia?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pimppiä en ole saanut nyt hetkeen. Alkaa oikeasti paine tuntua päässä. Ja ehkä jossain muuallakin. Tällaisiin pimpittömyysaikoihin en ole tottunut.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Eri Prismasta tänään löytyi minulle ja tyttärelle ilta-askaretta. Minä päsmään ja tytär kasaa.
 

Liitteet

  • received_600154967377718.jpeg
    received_600154967377718.jpeg
    226,7 KB · kertaa luettu: 156
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös