Ai niin, nykyisin on se E. Minun aikanani oli L, M, C, B, A ja I. Eikä reaaliaineita kirjoiteltu erikseen. Oli koe nimeltä reaali, ja siinä oli kysymyksiä historiasta, biologiasta, maantiedosta, fysiikasta, kemiasta, uskonnosta, psykologiasta... Se oli oikeastaan aika mukavaa. Lukuaineiden smörgåsbord. Valitse 10 kysymystä joihin vastaat. Mulla paletti oli muistaakseni jotain 5 historiasta, 3 uskonnosta ja 2 psykologiasta.
...
Jiihaa, sattui tämä viesti aistiini ja herätti muiston kirjoittamaan. Reaalikokeeni, jota kympin (hehe, no ysin) oppilaani ihmettelen.
Vastasin muistaakseni viisi fysiikkalaskua ja neljä kemiikkalaskua eli kaavailua, mutta mikä minua ihmetyttää vieläkin on muutama peruskysymys, joita en kertakaikkiaan saanut knupistani tulostettua.
Niin, se kymmenes valintani oli historiasta: Barokki taiteen suuntaukseni tjsp. Barokki. Kirjoitin sitä varmaan kaksi tuntia vähän väkisin. Sain toki neljä pistettä eli okei veto.
Vaan siis ne nopeat perusräiskinnät: biologian simppeli risteytyskysymys ja historia/yhteiskuntaopin D'Hondtin eli suhteellisen vaalitavan kuvailu?
Osasin asiat kyllä, mutta jotenkin menin tilttiin, en saanut tulostusta.
Mikä on minusta mielenkiintoista vieläkin, itsekriittisyys on ominaisuuteni.
Väänsin jotain fyssan laskua puolituntia, vaikka olisin skarppina kirjannut risteytystehtävän viidessä minuutissa.
Toisaalta jotenniin kiva muistaa aina ja iänkaiken tämä merkityksetön asia: barokin taiteesta puserrus.