Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 441 337
  • 67 271

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Denzel Washington on kyllä aivan kingi-näyttelijä. Harmi kun mies vanhenee. Elokuvasceneen jää helvetinmoinen aukko, kun mies lopettaa. Training day, American Gangster, Flight, Koston Liekki jne jne. Taidetta.
Näistä on tuttu tuo American Gangster. Ihan pätevä oli mies roolissaan.

Enemmän kyllä on tullut katseltua leffoja 50-70-luvuilta. Brando, DeNiro, Nicholson ja nää. 80-luvulta Scarface ja Pacino sekä Mad Maxit. 90-luvulla tehtiin lähinnä paskaa. Tällä vuosituhannella muistan nähneeni tasan kaksi elokuvaa, joille annan täydet pinnat. Der Untergang ja Fury Road. Olen nirso.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Mulla oli sitten vissiin tuuria kun näin useammankin kenraalin. Tai ei ne täysiä kenraaleja kaikki ollut. Lisäksi meidän kometoteltalla, jossa olin, kävi pyörähtämässä amiraali Klenberg, puolustusministeri Rehn ja muistaakseni näiden seurassa oli Norjan puolustusministeri.
Sulla vissiin oli sitten tuuria vai ajatteletko, että esim. Suomen puolustusministeri käy päivätöikseen kiertämässä kaikkien teltat. Ja Niinisalossa ei ainakaan aikoinaan näkynyt yhtään kenraalia, everstin näki muutaman kerran.
 

Glove

Jäsen
Sulla vissiin oli sitten tuuria vai ajatteletko, että esim. Suomen puolustusministeri käy päivätöikseen kiertämässä kaikkien teltat. Ja Niinisalossa ei ainakaan aikoinaan näkynyt yhtään kenraalia, everstin näki muutaman kerran.
Joo puolustusministeri ja amiraali oli tietenkin sen verran tuuria, että satuin olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Muita kenraaleja näin ainakin itsenäisyyspäivän paraatissa ja pohjoisen maanpuolustusalueen komentajan vieraillessa varuskunnassa. Kai nyt jokainen varusmies on nähnyt yhden kenraalin edes kaukaa jossain paraatissa tms. Mulle noita sattui useampia ja paraatejakin oli ihan liikaa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Joo puolustusministeri ja amiraali oli tietenkin sen verran tuuria, että satuin olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Muita kenraaleja näin ainakin itsenäisyyspäivän paraatissa ja pohjoisen maanpuolustusalueen komentajan vieraillessa varuskunnassa. Kai nyt jokainen varusmies on nähnyt yhden kenraalin edes kaukaa jossain paraatissa tms. Mulle noita sattui useampia ja paraatejakin oli ihan liikaa.
Ei me ainakaan oltu kertaakaan missään paraatissa ja lähinpänä sellaista oli joku oma valatilaisuus, jossa ei kenraalikuntaa näkynyt. Mutta nyt kun oikein muistelen, niin taisi joku kenraalikuntaan kuuluva käydä minun aikana kasarmilla, mutta en muista häntä nähneeni. Mutta alkuperäinen pointti oli se, että yhtäkään kenraalia ei kiinnosta pätkääkään yksittäisen varusmiehen töhöilyt.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllä noi palapelit on ihan hiton vaikeita. Tunnin yritin saada päivällä reunapaloja mätsäämään mutta sain kasaan vain muutaman 2-5 palan pätkän. Seinään joutaisi heittää koko roska... tai ehkä koitan huomenna uudelleen. Ehkä minulle sopisi jokin lasten 100 palan palapeli paremmin kuin tuo 500 palan juttu. Miksi edes kiusaan itseäni kun tiedän että olen huono kasaamaan palapelejä. Kun tuota pöydällä pitää jonkin aikaa niin voi olla että mies sen vähitellen kokoaa... Silleen ohimennen kun vähän hän vilkaisee niin huomaa mikä sopii mihinkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eteni taas mainiosti eteenpäin. Lopetin hetki sitten, otin unilääkkeet ja nyt säädän hetken aikaa jotakin ennen petiin lysähtämistä. On hyvä olo.
Kuuntelehan sitä Duran Durania nyt.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kuuntele Duraneita. Siitä saa elämään suuntaa ja potkua.
 

redpecka

Jäsen
Kyllä noi palapelit on ihan hiton vaikeita. Tunnin yritin saada päivällä reunapaloja mätsäämään mutta sain kasaan vain muutaman 2-5 palan pätkän. Seinään joutaisi heittää koko roska... tai ehkä koitan huomenna uudelleen. Ehkä minulle sopisi jokin lasten 100 palan palapeli paremmin kuin tuo 500 palan juttu. Miksi edes kiusaan itseäni kun tiedän että olen huono kasaamaan palapelejä. Kun tuota pöydällä pitää jonkin aikaa niin voi olla että mies sen vähitellen kokoaa... Silleen ohimennen kun vähän hän vilkaisee niin huomaa mikä sopii mihinkin.
Olin just meinaimisillani kirjoittaa, että mielelläni voisin auttaa sinua ja mahdollisesti sammunutta aviohiippaasi, mutta kun kerroit että +100 palaa niin en ehkä tulekaan teille Lahteen. Tai sitten voitais pelata muistipeliä, liikennemerkkejä... Keltainen kolmio, keltainen kolmio, pysäköinti kielletty ja pysäköinti kielletty. Nämä sitten laitettaisiin nurja puoli ylös, sekotettaisiin ja sit nosteltais. Parin tunnin jälkeen kokeiltais joitain helpompia merkkejä jos nämä ei vielä olisi natsannut. Vaikka että: Parkkeeraa tähän, parkkeeraa tähän, yksisuuntainen tie, yksisuuntainen tie...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Iivuli tykkää Duranista! Hyvä!
 

redpecka

Jäsen
Vielä on puoli kaliaa, joten...

...mulla jäi vähän tuo Duran paitsioon aikoinaan. En tajuu, vaikka siinä ympärillä liehui dingoa, Limahlia, boygeorgee... No sitten tietysti vjuutoakill, mutta se olis noloa sanoa se vaikka hyvä biisi onkin, mutta kun olla bondi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vielä on puoli kaliaa, joten...

...mulla jäi vähän tuo Duran paitsioon aikoinaan. En tajuu, vaikka siinä ympärillä liehui dingoa, Limahlia, boygeorgee... No sitten tietysti vjuutoakill, mutta se olis noloa sanoa se vaikka hyvä biisi onkin, mutta kun olla bondi.
Kuuntele tuo keikka. Kyllä pesee useimmat ns. rokkibändit ihan pystyyn. Järetön energia, hienot biisit...Mitä muuta voi vaatia? Simon LeBon? Sekin löytyy!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tai sitten voitais pelata muistipeliä, liikennemerkkejä... Keltainen kolmio, keltainen kolmio, pysäköinti kielletty ja pysäköinti kielletty.
Serkullani oli tuo muistipeli ja nykyään se on Savossa mummolassa. Varmaan me sitä monesti pelattiinkin mutta en oikein muista kun siitä on aikaa paljon aikaa. Nykyään sitä tulee pelattua veljen lasten kanssa. Tai oikeastaan vain yksi lapsi on siinä kehitysvaiheessa että pystyy ja kykenee kunnolla pelaamaan muistipelejä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Serkullani oli tuo muistipeli ja nykyään se on Savossa mummolassa. Varmaan me sitä monesti pelattiinkin mutta en oikein muista kun siitä on aikaa paljon aikaa. Nykyään sitä tulee pelattua veljen lasten kanssa. Tai oikeastaan vain yksi lapsi on siinä kehitysvaiheessa että pystyy ja kykenee kunnolla pelaamaan muistipelejä.
Mie lopetin muistipelien pelaamisen, kun huomasin että omat kakarat vie kuin mätää kukkoa. Eihän niitä muista kun oikeasti se homma ei kiinnosta. On oppinut valikoivaksi muistissaan. Toki muistan Bon Scottin syntymäpaikan, -ajan, vanhempien ja sisarusten nimet, mutta jos kysyt mitä söin toissapäivänä niin en muista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sanottakoon, että jos nimimerkissä on sana ruusu millä tahansa kielellä, niin ainakin itse tulkitsen sen vahvaksi viittaukseksi naissukupuoleen. Mutta mitään tietoa minulla ei puheena olevasta asiasta ole.
Joo, tulee mieleen nimimerkki W.Axl Rose. Naukuva ämmä, parhaimmillaan. Huonoimmillaan kuulostaa kuin jäätynyttä kissaa vedettäisiin sirkkelistä läpi. Pitkittäin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eilen alkoi ottoviikko. Ottoviikkohan on siis 17.-23.4. eli Oton päivästä Yrjön päivään. Hyvää ottoviikkoa, kansalaiset, ja otetaan vastuullisesti!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
ajalle on käyttöä.
Hyvä havainto 18-vuotiaalta (?). Voi kun olisin ajatellut sinun ikäisenäsi enemmän aikaa. Ja aivosähköä. Mutta kuitenkin. Nyt, kun olen 46, niin olen tuskallisen tietoinen siitä että elämä on jo kohta puolivälissä. Ehkä en enää ehdikään tehdä kaikkea, mistä 18-vuotiaana haaveilin. Ehkä en saakaan sitä purjevenettä hankittua, ehkä en muutakaan Australiaan. Pääsyy haaveiden kariutumiselle on tietenkin perhe. Ikinä ei kannata hankkia vaimoa ja lapsia, jos haluaa tehdä sitä mitä oikeasti haluaa. Perheen kanssa kaikki on yhtä kompromissia. Vesitetty elämä. No ainahan voi katsella kuvia purjeveneistä ja Australiasta. Ja vieressä teini mankuu että anna iskä rahaa.

Älä siis ikinä hanki perhettä, jos haluat toteuttaa unelmasi. Siinä vaiheessa kun kihlasormukset ostetaan, saa kaiken toivon heittää pois. Olet nyt jonkun mies, et enää yksilö.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihan olen 18-v ja neljän kuukauden kuluttua mittariin tärähtää 19. Olenpa vanhentunut. Jos et usko, voit vaikka lisätä yhteystietoni yksityisviestitse ja lähetän kuvan, ellet jo nähnyt jo täällä Kierrätyskeskuksessa. Minuahan on epäilty viisikymppiseksi, karvaiseksi trukkikuskiksikin. Väärin. Ihan untuvikkona lennetään ja sillä siisti.

Mistähän sitä sitten haaveilee, kaikenlaisesta. Hyvä jos lakinkin saisi tässä ensin, sitä odotellessa.
Lakki on hyvä olla. Sain omani keväällä 1992. Tosin se ei ole enää valkolakki, kun juotiin Puittisen ja Kuljun kanssa siitä hatusta punaista Carilloa. Kirjoitin kaksi ällää, suomi ja englanti. Englannissa ainakin silloin oli maksimipisteet 299, mie sain 297 ja kossupullon Mikkoselta, jonka kanssa lyötiin veto. Mikkonen sai 295.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sen verran heikosti suoritin, ettei mahdollisesti edes E:tä tule todistukseen. Turha kuitenkaan murehtia asiaa, sillä se on ohi ja hyväksytysti. Saa riittää minulle.
Ai niin, nykyisin on se E. Minun aikanani oli L, M, C, B, A ja I. Eikä reaaliaineita kirjoiteltu erikseen. Oli koe nimeltä reaali, ja siinä oli kysymyksiä historiasta, biologiasta, maantiedosta, fysiikasta, kemiasta, uskonnosta, psykologiasta... Se oli oikeastaan aika mukavaa. Lukuaineiden smörgåsbord. Valitse 10 kysymystä joihin vastaat. Mulla paletti oli muistaakseni jotain 5 historiasta, 3 uskonnosta ja 2 psykologiasta.

Yhdestä asiasta muistin pitää kiinni. Kirjoitukset vedetään tunnissa. Ainakin vuonna 1992 paikalla piti olla vähintään klo 9-12, mutta sai olla kolmeen asti. Joka aineen kanssa mulla oli sama aikataulu. Ensimmäisen tunnin söin eväitä ja lueskelin kysymyksiä. 10-11 kirjoitin mitä kirjoitin. 11-12 odottelin että jospa pääsisi pois jo ja katselin vieressä istuvaa Sannaa. Mukavan näköiset hinkit näin paidankin läpi, miltäköhän se näyttäisi alastomana? Sitä en tosin valitettavasti ikinä päässyt näkemään.

Mulla on se lahja, että tiedän heti mitä en tiedä. Turha jäädä murehtimaan, miettimään tai muistelemaan. Jos en tiedä jotain heti, ei se muistu mieleen myöhemminkään vaikka tuntikausia yrittäisi. Äikän aineetkin kirjoitin tunnissa molemmat, ja suoraan mustekynällä. Suttupaperi jäi tyhjäksi. Laudatur tuli kirjeestä, jonka kirjoitin Pohjois-Amerikan alkuperäiskansan edustajan näkökulmasta nykyisille (silloisille) vallanpitäjille. Oli kiehtovaa asettua entisten vapaiden miesten pojan rooliin, pojan, joka nyt elää reservaatissaan alkoholiin ja vihaan kietoutuneena, vailla huomista, vailla mitään mitä odottaa. Kirjoitin hätähuudon, kirjoitin poliittisen pamfletin. Taisi olla pinnaa vaille täydet.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ylioppilaskirjoituksista puheen ollen, minua on jäänyt kaivelemaan kun epäonnistuin täysin omissa yo-kokeissa. Lukion päättötodistus sisälsi paremmat numerot kuin Yo-todistus. Tosin ei ne häikäiseviä olleet kumpikaan.

Sen muistan kun läpäisin ensimmäisellä yrittämällä englannin kokeen. Sain siitä kyllä A:n mutta olin varmaan siitä yhtä mielissäni kuin hikarit ällästään. Luulin etten pääse englannista ekalla yrittämällä läpi mutta toisin kävi ja sain pitää yo-juhlat keväällä.

No juu, se niistä muisteluista. Tänään olen viettänyt vapaapäivää. Olen vähän siivonnut ja tehnyt joka kuukausittaiset kalkinpoistot keittimiin. Minullahan on tapana ainakin imuroida kahdesti viikossa huushollini. Kerran kuukaudessa pyrin tekemään myös isomman siivouksen kuten pyyhkiä pölyt.

No nyt on menossa tuo isompi siivous. Koitan sellain kartanoni yhden osan siivota kerrallaan ja pitää sen jälkeen aina reilun tauon ettei käy tämä työnteko sentään vapaalla liian raskaaksikaan. Tavoitteena on tänään tällä taktiikalla saada koko kartano (28 neliön yksiö) siivotuksi.

Olen katsellut samalla suoratoistoista ohjelmia. Emmerdalea, Frendejä ja äsken katselin (en tiedä onko virhe sanoa ääneen täällä) Luokkakokous ykkösen. Ihan hemmetin härski elokuva. Luulisi että kertoo Jatkoajan joidenkin setämiesten ja muistikuvieni mukaan @banaaninviljelijä sinun elämästä. Heh, heh.

Mutta oli se Luokkakoukous ihan hauskakin elokuva. Minullehan jokin klassikkoelokuvakin voi olla uusi kun olen aika vähän leffoja katsellut elämässäni. Esimerkiksi tiistaina katselin klassikkoleffan Nuija ja tosinuija ja se oli vähän kuin uusi elokuva minulle. Tämä elokuva saattoi kyllä sitten kertoa minun, tosinuijan elämästä. En vaan tiedä kuka tuo Nuija oli?

No joo, se leikittelystä. Nyt lepään hetken aikaa. Sitten saatan siivota keittiön, katsella lisää suoratoistotarjontaa ja käydä vaikka ulkoilemassa näemmä kauniissa kevätkelissä.

Jaa niin, syy miksi olen katsellut niin vähän elokuvia on se että en ole jaksanut keskittyä niin pitkäksi aikaa mihinkään leffaan. Mutta ehkä tähän on vihdoin tulossa muutos?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös