Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 443 474
  • 67 287

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitään mitä ollaan tehty ei saa kertoa, eikä paljastaa missä ollaan oltu, mutta sen voi sanoa että nyt maistuisi viina. Ja paljon.

Intti on kuulemma ihmisen hauskinta aikaa :)
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joo ja suolaa mukaan. Voilla ja kermalla saadaan aika hyvä määrä kovia rasvoja mukaan. Menee se kasvisten terveellisyys tavallaan hukkaan tällä tekotavalla.

Nimenomaan. Yksi työkaveri on innokas ja äänekäs vege, mutta hänellä on myös aika paljon ylipainoa. Joskus on tullut mietittyä, että sellainen järkevä sekaruokavalio voisi olla sittenkin parempi ratkaisu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nythän on oiva aika lähteä Lappiin hiihtämään. Majoituspaikkaa ei vaan taida löytyä, koska korona. Enkä edes tiedä tykkäätkö hiihtää? Mutta etköhän sinä jotain keksi.
Kyllähän minä tykkään hiihtää mutta en ole koskaan käynyt Lapissa hiihtämässä. Eiku... Käytiinhän me leirikoulussa ala-asteella hiihtämässä Pyhällä ja Saanalla. Mutta enköhän minä lomalla jatka tätä tutuksi ja turvalliseksi muodostunutta arkeani (ilman että avaan työkonetta). Katselen telkkaria, teen ulkotöitä, käyn lenkkeillä ja teen käsitöitä. Laitoin tänään palapelinkin alulle mutta olen kyllä aika huono niissä. Ulkoilutan ehkä noita paloja muutaman viikon ja laitan takaisin laatikkoon ja kaappiin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tarkastetaanko teiltäkään lippuja julkisissa, jos ootte frendien kaa? Olis mulla kyllä ollut, mutta noi ei ollut eilisen teeren poikia, mitä humalaan tulee.

Siis ei ole tämän koronan aikana tarkistettu kertaakaan. Itsekin mietin tätä. Nyt on hyvä hetki mennä pummilla.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katos katos, Tepsin mies SMT, perhana. Päivää! Ja morot samalla.

Kuvittelisin viimeisen lauseen olevan sarkasmia. Ja uskon sinua kyllä. Intti ei ole ihmisen hauskinta aikaa. Paitsi jos pääsee ampumaan singolla tai panssarivaunulla, luulen ma.
Moro vaan.

Toi aikaisempi lause minkä kirjoitin on kyllä kauheinta propagandaa mitä olen ikinä kuullut. Ei ole hauskinta aikaa, mutta kyllä täällä pääsee kokemaan paljon uusia asioita verrattuna siviiliin. Niinisalossa et tule näkemään yhtäkään liikkuvaa panssarivaunua, etkä 99% varmuudella pääse amupaan singollakaan. KES:n kanssa pääset kuitenkin juoksemaan poteroon sekä huutamaan TUHOAN ja IRTI monta kertaa. Ampumakuntoon! Kuljetuskuntoon!
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Nimenomaan. Yksi työkaveri on innokas ja äänekäs vege, mutta hänellä on myös aika paljon ylipainoa. Joskus on tullut mietittyä, että sellainen järkevä sekaruokavalio voisi olla sittenkin parempi ratkaisu.
Jos on vegaani ja silti lihoo, niin ruokailutottumuksissa on silloin kyllä jotain pahasti kuralla... Mitä tohon äänekyyteen tulee, niin olen huomannut että iso osa näistä äänekkäimmistä vegaaneista on verrattavissa kiihkouskovaisiin. Heille veganismi on kuin uskonlahko ja jokainen joka julkeaa syödä eläinperäisiä tuotteita on heidän silmissään paska ihminen.

Siis mä kannatan terveellistä, tasapainoista ruokavaliota ja tähtään itsekin pitkällä tähtäimellä kohti vegetaristista ruokavaliota johon ei kuuluisi lainkaan punaista lihaa, mutta olen silti mieltä että se osa vegaaneista/terveysintoilijoista jotka korostavat omien arvojensa erinomaisuutta ja pitävät itseään jotenkin muita parempina, ovat itse aika oksettava ihmisryhmä jonka kanssa en halua olla missään tekemisissä.
 
Viimeksi muokattu:

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Moro vaan.

Toi aikaisempi lause minkä kirjoitin on kyllä kauheinta propagandaa mitä olen ikinä kuullut. Ei ole hauskinta aikaa, mutta kyllä täällä pääsee kokemaan paljon uusia asioita verrattuna siviiliin.
Joo ei se silloin niin kivaa ole kun siellä on. Mutta muutama vuosi kotiutumisen jälkeen, niin aika kultaa muistot ja kaikkea mitä tapahtui intissä glorifioidaan aivan uusiin sfääreihin. Intistä muodustuu täysi legenda ja puheissa sinne haikaillaan takaisin, kun siellä oli niin helppoa. Opettava aika se kyllä on, mutta harvassa on ne, jotka sinne oikeasti enää takaisin menisi, vaikka miten armeijamuisteloita ihannoidaankin. Mutta kyllä se silti kannattaa läpi käydä, jos sinne alunperin on lähtenyt. Sieltä ihan oikeasti voi saada niitä kavereita, itselle ainakin jäi pari kaveria armeija-ajoista joiden kanssa edelleen ollaa lähes päivittäin yhteyksissä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kasvisruoka on varmasti ihan maukasta ja luonnollisesti, sanan varsinaisessa merkityksessä, terveellistä kauraa, vaan kyllä pekoni ja makkara ajaa saman operaation eli mahalaukun täyttämisen sekä ruumiin ravitsemisen. Dumle-karkit on älyttömän hyviä. Ihanaa toffeeta suklaan sisällä. Ja alkuperäiset makoisat, ei mitkään uutuusmaut. Sama pätee suklaalevyihin.
Siis oikeestihan laadukas, taidolla valmistettu vegesafka ei juurikaan kalpene maussa keskiverto liharuoalle. Pekoni on kovin ristiriitainen valmiste. Monen mielestä se on suussasulavan hyvää, mutta samalla se on salakavalasti yksi epäterveellisimmistä ruokalajikkeista mitä kaupan hyllyltä voi ostaa.

Dumlestakin mulla on ristiriitaset fiilikset. Toisaalta se on yksi maukkaimmista suklaista mutta hitto kun se toffeetäyte meinaa aina jäädä kiinni hampaisiin. Suffeli puffit on mun henk.koht. suosikki suklaanamupussi, ollut teinistä asti.

Marianne-karkit on muuten mahtavaa shittiä, etenkin se kolmen maun spesiaalipussukka jota saa vain laivan Tax Freestä.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jänskättää nähdä mikä ihme on potero
Kyllä sun hymy sitten kesällä hyytyy ;)

Joo ei se silloin niin kivaa ole kun siellä on. Mutta muutama vuosi kotiutumisen jälkeen, niin aika kultaa muistot ja kaikkea mitä tapahtui intissä glorifioidaan aivan uusiin sfääreihin. Intistä muodustuu täysi legenda ja puheissa sinne haikaillaan takaisin, kun siellä oli niin helppoa. Opettava aika se kyllä on, mutta harvassa on ne, jotka sinne oikeasti enää takaisin menisi, vaikka miten armeijamuisteloita ihannoidaankin. Mutta kyllä se silti kannattaa läpi käydä, jos sinne alunperin on lähtenyt. Sieltä ihan oikeasti voi saada niitä kavereita, itselle ainakin jäi pari kaveria armeija-ajoista joiden kanssa edelleen ollaa lähes päivittäin yhteyksissä.
Joo siis kyllähän parasta on nää muut jätkät täällä. Nytkin ollaan oltu kohta kolme viikkoa samojen ukkojen kanssa ja hauskaa on ollut aina vapaa-ajalla. Samaa paskaa meidän kaikkien niskaan kaadetaan. Jutut alkaa vaan olemaan kohtalaisen levottomia tässä vaiheessa, niinku arvata saattaa.
 

Glove

Jäsen
Ampumakuntoon! Kuljetuskuntoon!
Tästähän tuli ihan omat varusmiesajat mieleen ja tykkijumpat KaiTR:n takapihalla tykistön seitsemän kunniamännyn varjossa. Kalustona siis vähän järeämpää vehjettä kuin kertasinkoa. 122 H 63 saatiin ampumakuntoon parissa minuutissa. 155 K 83:n kanssa meni pitempään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tästähän tuli ihan omat varusmiesajat mieleen ja tykkijumpat KaiTR:n takapihalla tykistön seitsemän kunniamännyn varjossa. Kalustona siis vähän järeämpää vehjettä kuin kertasinkoa. 122 H 63 saatiin ampumakuntoon parissa minuutissa. 155 K 83:n kanssa meni pitempään.
Joo noista mulla ei oo mitään hajua. Me ollaan vaan pelleilty ton kessin kanssa, niinkuin kai melkein kaikki muutkin.
 

Glove

Jäsen
Joo noista mulla ei oo mitään hajua. Me ollaan vaan pelleilty ton kessin kanssa, niinkuin kai melkein kaikki muutkin.
Kai se kessi opetetaan kaikille. Kyllä minäkin sain sillä leikkiä, mutta en ampua. Rynkylläkin ammuin AUK:n jälkeen kolme kohdistuslaukausta, en yhtään enempää. KvKK oli kiva pyssy. Oli hemmetin kova pakkanen ja tuuli kun oltiin sillä ampumassa ja kun muut värjötteli ampumapenkan takana tuulensuojassa minä ammuin ne kaksi vyötä mitä meillä oli jäljellä. Eniten olin ampumassa 122 H 63:lla. Toiseksi eniten 122 RakH jotain, en muista vuosimallia. 155 K 89: llä en ampunut koskaan. Kerran olin paikalla kun pojat ampuivat valapäivän näytöksessä sillä pelkän ruutipanoksen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Tästähän tuli ihan omat varusmiesajat mieleen ja tykkijumpat KaiTR:n takapihalla tykistön seitsemän kunniamännyn varjossa. Kalustona siis vähän järeämpää vehjettä kuin kertasinkoa. 122 H 63 saatiin ampumakuntoon parissa minuutissa. 155 K 83:n kanssa meni pitempään.
PST- miehenä tuli mieleen omat jumpat PSTOHJ83M, APILAS ja Kessin kanssa mieleen, ei ole ikävä.
 

redpecka

Jäsen
Joo ei se silloin niin kivaa ole kun siellä on. Mutta muutama vuosi kotiutumisen jälkeen, niin aika kultaa muistot ja kaikkea mitä tapahtui intissä glorifioidaan aivan uusiin sfääreihin. Intistä muodustuu täysi legenda ja puheissa sinne haikaillaan takaisin, kun siellä oli niin helppoa.
Mielestäni on myös hyvin olennaista missä iässä sinne menee ja missä elämäntilanteessa. Jollekin jonnelle voi olla nastaa kun pääsee ekaa kertaa kotoa pois mutta siinä joku tylsä vieruskaveri haikailee avovaimoaan, duunipaikkaansa/opiskelujutskiaan, sitä uutta aikuista elämäänsä joka sillä oli... Mutta yhtä kaikki, jälkeenpäin varmaan nastaa miesbondailla baarissa vanhojen rämefrendien kanssa.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni on myös hyvin olennaista missä iässä sinne menee ja missä elämäntilanteessa. Jollekin jonnelle voi olla nastaa kun pääsee ekaa kertaa kotoa pois mutta siinä joku tylsä vieruskaveri haikailee avovaimoaan, duunipaikkaansa/opiskelujutskiaan, sitä uutta aikuista elämäänsä joka sillä oli... Mutta yhtä kaikki, jälkeenpäin varmaan nastaa miesbondailla baarissa vanhojen rämefrendien kanssa.
Asiaa puhut. Omanlaisensa paikka se on ja kaikki (suurin osa) ei siellä pitempään halua viettää kuin on pakko. Mutta jos siellä on, niin kyllä siitä kannattaa kaikki ottaa irti. Kavereita sieltä voi saada. Voi siitä hyötyä vaikkapa työelämäänkin. Jokainen kuitenkin tavallaan. Itsellä sattui natsaamaan tuo työhomma armeijan jälkeen, joten ehkä se omalla asteikolla nostaa armeijan arvostusta korkeammalle. Mutta anyways kukin taaplaa tuon tyylillään läpi.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Hyvä tietää, paljon kiitoksia kaveri hyvä. Jänskättää nähdä mikä ihme on potero. Mahtavaa että pääsen huutamaan oikein luvan kanssa. No ei, en pidä huutamisesta.

"Joo, tuhoan... joo, irti on... joo, ase ladattu... joo, lastit lastattu... joo, valmista on kaikki, mennään, mulla on tylsää."

Kenraali tulee rakastamaan allekirjoittaneen läsnäoloa.
Kenraalia ei tule kiinnostamaan pätkääkään läsnäolosi armeijassa, etkä todennäköisesti pääse sellaista herraa edes näkemään.

Mutta miten ihmeessä aikuinen, lukionkin läpikäynyt, ihminen ei tiedä mikä on potero?
 

Glove

Jäsen
Kenraalia ei tule kiinnostamaan pätkääkään läsnäolosi armeijassa, etkä todennäköisesti pääse sellaista herraa edes näkemään.

Mutta miten ihmeessä aikuinen, lukionkin läpikäynyt, ihminen ei tiedä mikä on potero?
Mulla oli sitten vissiin tuuria kun näin useammankin kenraalin. Tai ei ne täysiä kenraaleja kaikki ollut. Lisäksi meidän kometoteltalla, jossa olin, kävi pyörähtämässä amiraali Klenberg, puolustusministeri Rehn ja muistaakseni näiden seurassa oli Norjan puolustusministeri.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mistä nää puhuu? Mulla on hullun paperit, en ymmärrä.
Sama täällä. 18-vuotiaana se olo ei tietenkään naurattanut alkuunkaan mutta noin vuosikymmen kutsuntojen jälkeen siinä on jopa tiettyä komiikkaa, että eihän mun edes tarvinut teeskennellä siellä kutsunnoissa olevani hullu kun koko olemukseni oli silloin aidosti sekava ja poissaoleva. Olin juuri vastikään keskeyttänyt lukion pohjattoman ahdistuneisuushäiriön takia. Ahdistukseni oli ollut niin syvä, että mulle määrättiin siihen lääkkeeksi ketiapiinia, joka pisti sitten nätisti sanottuna kuupan sekaisin.

Olin tämän lääkityksen vuoksi siellä kutsunnoissakin lääketokkurassa/aivan toisella planeetalla. Kun tähän yhtälöön lisäsi tosiasian, että olin melko hintelä nuori ja sairastanut lapsena kasvuiän rolandisen epilepsian, niin tais olla harvinaisen "helpot" C-paperit meikäläisen kohdalla. Jos en jostain syystä olisi kaikista näistä raskauttavista tekijöistäkään huolimatta saanut niitä C-papereita, niin olisin silti valinnut sivarin.

Ala-asteella multa kysyttiin aionko mennä armeijaan. Mulla ei ole tapana valehdella omista mielipiteistäni joten vastasin tämän pojan kysymykseen suoraan "En". Ei ymmärtänyt tämä jannu, miten olin niin varma mielipiteestäni. Itse en taas ymmärtänyt, miksi minut kyseenalaistettiin siitä että rohkenin vain olla eri mieltä. Olen pienestä pitäen vierastanut aseita.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Muistan kun menin kutsuntoihin. Vuosi taisi olla 1991. Ensin lyötiin käteen kaavake, jossa oli 25 kysymystä, kyllä tai ei. Myöhemmin kuulin, että niistä sai olla kyllää enintään viisi, että on ns. hyvä sotilas. Mulla oli 19. Paitsi että yhteen en vastannut mitään, kun siinä kysyttiin että onko sinulla ripulia useammin kuin kavereillasi. Kirjoitin siihen, että en harrasta toisten ihmisten paskojen tonkimista, en voi tietää. Iskivät siihen heti pari vuotta lykkäystä.

Kävin sitten lykkäysaikana juttelemassa yhden psykiatrin kanssa. Puhuttiin elämästä ja maailmasta. Kerroin, että jos mulla on pyssy ja joku nutipää tulee huutamaan ja komentelemaan, niin en voi olla varma mitä tapahtuu. Ottaako Puolustusvoimat riskin?

Sain sitten vihreää. Näin ne psykiatrin paperitkin. Niissä oli jotain auktoriteettien halveksimisesta, äärimmäisen ylikehittyneestä oman arvon tunnosta, sopeutumattomuudesta kuriin ja järjestykseen osv.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Denzel Washington on kyllä aivan kingi-näyttelijä. Harmi kun mies vanhenee. Elokuvasceneen jää helvetinmoinen aukko, kun mies lopettaa. Training day, American Gangster, Flight, Koston Liekki jne jne. Taidetta.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Näistä PV:n kaavakkeista tulee mieleen jompikumpi pällikokeista, kun se meinas kestää niin pitkään että oltais lomabusseista oltu myöhässä. Saatanallinen määrä kysymyksiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös