Eiväthän eläinrakkaus, luonnonläheisyys tai runojen kirjoittaminen ole mitenkään naisille varattuja asioita. Eikä miehen pidä tuollaista ainakaan pyytää anteeksi. Se ÄIÄ-maininta oli lähinnä kaiken perimaskuliinisuuden pilkkaa. Olen itsekin tehnyt testejä, joissa on mitattu henkistä sukupuolta, ja sieltä on tullut vastauksena, että minussa on sekä erittäin vahvoja maskuliinisia että erittäin vahvoja feminiinisiä piirteitä. Sanoisin siis, että miehet eivät ole ollenkaan niin yksiulotteista porukkaa kuin usein luullaan ja halutaan nähdä.
Mun iskä on melko feminiininen mies ja äiti olikin läpi lapsuusvuosieni se vanhempi joka piti kotona huolen kurista ja järjestyksestä, joten kohallani myös geenit ovat näytelleet osansa. Sen sijaan taidan olla ainoa perheenjäsen joka harjoittaa taiteen luomista ja on ylipäätään kiinnostunut taiteellisesta ammatista ja taiteilijoista.
Faija on läpi ikänsä korjannut ammatikseen milloin mitäkin, mutsi on ollut toistakymmentä vuotta apteekissa töissä, sisko havittelee tällä hetkellä uraa sosiaalialalla. Olen varmaan vähiten kaavamainen ja eniten out of the box ajattelija mun perheessä ja muutenkin se jolla on "erikoisimmat" harrastukset jos ei lätkän seuraamista, rikosdokkareita, saunomista, Family Guyta ja foorumeille kirjottamista lasketa. Niissä on poika tullut isäänsä.
Tohon loppuun vahva sama. Kaikissa miehissä on sekä maskuliininen ja feminiininen puoli, toisilla se feminiininen on vahvempi kuin toisilla. Tietyt ÄIJÄT ei välttämättä halua paljastaa naisellisia puoliaan julkisesti, mikä on toki ihan ymmärrettävää. Ite kuitenki koitin monta vuotta vetää showta ja teeskennellä olevani joku muu, niin nykysin oon mieluummin vaan rehellisesti ja anteeksipyytämättömästi se mikä oon. Todennäköisesti herätän sillä negatiivisiakin mielipiteitä osassa mutta siinäpähän herätän. Pitkän koulukiusatun taustan positiivinen puoli on siinä, että jos/kun siitä selviää ehjin nahoin aikuiseksi, niin muiden mielipiteet itsestä eivät enää pahemmin jaksa käydä itsetunnon päälle.