Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 352 772
  • 66 881

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Syksyllä purin Harleyn palasiksi. Koko loputtoman syksyn huolsin, muokkasin, maalasin ja pidin hyvänä. Tällä viikolla pari viimeistä pientä pisteosaa saapui postissa. Perjantaina saan sen kasaan. Ajokelitkin ihan täysin päällä. Ristus kun voi tuntea itsensä pikkupojaksi.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Seuraava viestini on tasaluku!
 

redpecka

Jäsen
Onkohan minulla masennusta, kun ei kiinnosta Brazzersiin kirjautua? Kattelis vaikka kuvia välillä kun ei jaksa videoita. Kuumia nuo kuvatkin on, joskus paljon kuumempia kuin se video. Eikä videoita kiinnosta ilman ääniä katsella ja äänien kanssa ei oikein aina voi. Tai no kuulokkeet on aina käytössä jos katson äänien kanssa, mutta silti.
No mites ne kuvat siitä kivuliaasta työstä? Ootko keksinyt miten ne saisi eetteriin? Tai sitten ihan kerrot, mitä siellä innostuit puuhaamaan.

Seuraava viestini on tasaluku!
Onhan tuo 6001 todellakin tasaluku. Onnittelut!
 
Seuraava viestini on tasaluku!

Onneksi olkoon. Tällä tavalla pääsit nopeammin tasalukuun! Kirjoittamalla ne viestit tulee, eikä itsestään. Sitä paitsi tasaluku näyttää aina paljon hienommalta. Itsekin sain eilen tasaluvun jälleen aikaiseksi. Ja tehän tiedätte että tasalukuihin vaaditaan paljon kirjoittamista sekä mielenkiintoa herättäviä aiheita.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
No mites ne kuvat siitä kivuliaasta työstä? Ootko keksinyt miten ne saisi eetteriin? Tai sitten ihan kerrot, mitä siellä innostuit puuhaamaan.


Onhan tuo 6001 todellakin tasaluku. Onnittelut!
Ei ole, mutta sen sijaan 6000 on.
 
No mites ne kuvat siitä kivuliaasta työstä? Ootko keksinyt miten ne saisi eetteriin? Tai sitten ihan kerrot, mitä siellä innostuit puuhaamaan.

En keksinyt. Mutta aion vielä keksiä ratkaisun, koska haluan ratkaista tämän vakavan ongelman ja esittää todisteena muutaman kuvan tänne teidän iloksi. Eilen koitin jo linkittää yhdeksän kuvaa tänne tästä aiheesta, epäonnistuen siinä pahasti. Eräs nimimerkki kuitenkin mainitsi, että yksi linkki aukesi ja hän sai tietää työnkuvastani. Hän on itse tehnyt samaa hommaa harrastuksena pari viikkoa, niin hän mainitsi viestissään. Tuo ei kuitenkaan ollut turvallinen tapa linkittää ja niin kuin epäilinkin, sieltä tuli henkilökohtaisia tietoja esille. Mutta kaikki hyvin, linkit poistin nopeasti ja vaihdoin salasanan facebookissa varmuuden vuoksi.

Mennään nyt sitten tällä tyylillä, niin sinunkaan ei tarvitse elää jännityksessä :) Olkaa hyvä!

Vihje: KLAPIKONE NUTOOL LS2300 7T 52CM

Linkki vie k-raudan sivuille ja siellä olevaan kuvaan klapikoneesta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ai sie luulet että ne leipää tekee? Eiköhän pitkin Suomennientä porise monta sataa tuhatta kiljusaavia...
Ai juu, en ole asiaa tarkemmin miettinyt. Ihan varmaan joku oli ajatellut leipoakin... Ehkä joku jopa leipoi jotain. Ei kaikki hiiva varmaan ihan vaan kiljuun mennyt. En ole koskaan kiljua tehnyt. Kerran olen juonut keskentekoista eikä se hyvää ollut.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En nyt ihan kaikkia... mutta tietenkin kun kerrankin löytyi kaupasta hiivaa niin piti ostaa monta kymmentä pakettia ja nyt haisee koko jääkaappi hiivalle enkä tiedä mitä niillä kaikilla tekisin. ;-)

Hyvin toimittu! Meiän ulkomaanmatkasta johtuvasta karanteenista johtuen oltais kerrankin tarvittu vähän hiivaa leipomisiin karanteeni-iltojen ratoks, mutta kuulin, ett kaikki kuivahiiva on lopussa kaupoista, kun hullut niitä hamstraa.. Onneks lähisuvusta löyty pari vähän vanhaks menneitä kuivahiivoja ja niilläkin hyvät sämpylät saatiin. En tiedä, huvittaako vai vituttaako tää jengin hamstraus.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tällä viikolla tullut taas innostuttua leipomisesta. Lähinnä pääsiäisen takia. Maanantaina tein niitä bebejä ja eilen leivoin gluteenittoman rahkapiirakan. Vien rahkapiirakan tänään töihin kun työkokeilujakso kaksi päättyy ja alkaa pääsiäinen sekä minulla neljän päivän vapaat.

Minä olen sellainen ihminen että minulla on perinteisenä tapana viedä työpaikalle vähän kahvipullaa kun jotain merkittävämpää tapahtuu. Kuten vaikka joku työjakso päättyy. En kiellä ettenkö tekisi tätä myös sen takia että saan omia pisteitä muiden silmissä entisestään ylöspäin. Heh.

Tuota rahkapiirakkaa piti tietenkin eilen päästä maistamaan. Se taisi olla kuitenkin virhe sillä kun leikkasin sen paloiksi niin se vähän mureni. Leikkaamattomana olisi pysynyt nättinä piirakkavuoassa. Mutta kun piti saada tietää miltä se maistuu. Etten ihan paskaa vie työpaikalleni.

Piirashan oli ja on todella hyvää. Aina hieman arveluttanut nuo gluteenittomat tuotteet mutta tässä se gluteenittomuus ei todellakaan haitannut. Vaan se piiras on vain ihan mahtavan makuista.

Ehkä se gluteenittomuus vaan vaikutti siihen että piiras mureni herkemmin. Tai sitten leikkasin sen liian lämpimänä. No, minulla on näyttää onneksi kuva piirakasta valmiina leikkaamattomana versiona ja eiköhän tuo syötyä tule. On ne seitsemän aika isoa palaa kuitenkin ihan syötäviä. Ja ajatus on tärkein.

Kovin paljoahan tuonne ei tarvitse viedä välttämättä mitään sillä kerralla keittiössä on työväkeä paikalla maksimissaan sellaiset kuusi työntekijää.

Mutta piiras on kyllä niin hyvää että taidan itsellenikin tehdä piirakan pääsiäiseksi tällä ohjeella. Ohje on nyt testattu ja ohje on helppo sekä toimiva.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meiän ulkomaanmatkasta johtuvasta karanteenista johtuen oltais kerrankin tarvittu vähän hiivaa leipomisiin karanteeni-iltojen ratoks, mutta kuulin, ett kaikki kuivahiiva on lopussa kaupoista, kun hullut niitä hamstraa...
Itse en onneksi ole kärsinyt hiivapulasta mutta olen kuullut että hiivat ovat olleet vähissä. Itse en ole tämän "kriisin" aikana paljon kaupassa käynyt joten en ole omin silmin nähnyt. Kaksi hiivapalaa (tuorehiiva) olen valmiuslain aikana hankkinut, toisen pullaan ja toisen sämpylöihin. Kuivahiiva ei ole tarvinnut hankkia kun sitä oli ennestäänkin kaapissa... paketillinen (ei sen enempää).
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aijai, aijai! Arvatkaa mikä nyt alkoi? No pääsiäinen ja neljän päivän vapaat! Kyllä minulla ainakin on nyt tosi hyvä fiilis vaikka maailmassa jyllääkin tämä korona. Olen vapaani varmasti ansainnut. Vapaat, herkuttelun ja laiskottelun. Ne minä olen ansainnut.

Minulla on pääsiäiseksi sen verran herkullinen ruokalistakin laadittuna että jo pelkkä menun laatiminen sai veden kielelle. On uunilohta, täytettyjä lihapulia, täytettyjä kananmunia, no myös täytettyjä sarviakin ja itse tehtyä coleslaw-salaattia. Pääsiäisenä ajattelin herkutella myös kevätsalaatilla, tomaatti-mozzarellapiirakalla, kylmäsavustetulla lohella ja bebeillä sekä rahkapiirakalla. Sitten on tietenkin myös kindereitä. Mämmistä en vielä tiedä ostanko sitäkin.

Aika paljon tulen siis viettämään pääsiäisenä aikaa keittiössäkin koska mikään noista ruoista ei ole vasta lähinnä kuin suunnittelun tasolla.

Mutta hei, sen pitemmittä puheitta tällä kertaa. Oikein hyvää pääsiäistä kaikille! Koitetaan viettää hyvät pyhät, poikkeusoloista huolimatta .
 
No niin, saatana. Mitäs tähän sanotte? :) On se työnteko hienoa.
 

Liitteet

  • 92343686_3125271860816278_7517006389424685056_o.jpg
    92343686_3125271860816278_7517006389424685056_o.jpg
    461,9 KB · kertaa luettu: 190

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
No niin, saatana. Mitäs tähän sanotte? :) On se työnteko hienoa.
Tuo on helvetin hauskaa hommaa. Kun vuosikymmen sitten nuo pari syöksyvirtausmyrskyä veti Rautjärveltä lähes kaikki puut matalaksi (yhden mökkimme päälle, mutta ei tullut pahempia vaurioita) niin noita puuhommia kyllä riitti. Itse asiassa vasta viime kesänä saatiin purettua viimeinen ylimääräisten polttopuiden häkki ulkoa, kun saatiin ne puut mahdutettua katon alle sisävarastoon. Hyvä Jomppa!
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Amatööri, tullainen nippu menee prkl kirveellä. Toista se oli ittellä ku rekka-autollinen koivua meni pariin viikkoon... eikä moottorisaha edes käynyt.

Ai saatana, melkein tekisi mieli arvuutella henkilöllisyyttä. Melkein.

PS. Maistuuko muuten mämmi halonteon lomassa?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Amatööri, tullainen nippu menee prkl kirveellä. Toista se oli ittellä ku rekka-autollinen koivua meni pariin viikkoon... eikä moottorisaha edes käynyt.
Siis tuollainen klapikonehan on ihan turha. Löytyy sellainenkin mökiltä, mutta kun oikeasti kirves on paljon kätevämpi. Toki kun on äitini mökki niin siksi siellä tuollainen on ja äiti on varsin pienikokoinen ihminen ja nykyään lähes karanteeni ikäinen, joten ihan ymmärrettävää että hän sellaisen sinne hankki.
 
Amatööri, tullainen nippu menee prkl kirveellä. Toista se oli ittellä ku rekka-autollinen koivua meni pariin viikkoon... eikä moottorisaha edes käynyt.

Tätä on vielä paljon lisää, homma vasta alussa. Kolme tuntia pilkottu about. Kymmenen tuntia menee rikki heittämällä. Sit myöhemmin pinoamista ja puut talvisuojaan loppukesästä. Paksua koivua on vielä tulossa, kädet ja selkä tykkää.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis tuollainen klapikonehan on ihan turha. Löytyy sellainenkin mökiltä, mutta kun oikeasti kirves on paljon kätevämpi. Toki kun on äitini mökki niin siksi siellä tuollainen on ja äiti on varsin pienikokoinen ihminen ja nykyään lähes karanteeni ikäinen, joten ihan ymmärrettävää että hän sellaisen sinne hankki.
Juu, naisväki erikseen. On saatanallista hommaa kylmiltään tuo, menee selät ja kädet ja jalat prkl vehjekin siinä aivan solmuun. Tsemppiä vaan kaikille klapintekijöille, otilla tavataan.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Klapikoneen vois hommata vaimon mummolle. Se vieläkin tekee tulet ikivanhassa hellassa joka päivä, mutta rupeaa olemaan jo niin vanha ettei enää oikein taivu kirveen heilutteluun. Tosin veikkaan että jos sille klapikoneen hommais kävis niin että se myisi sen käyttöoikeuksia kylän äijille ja jäis iteltä klapit tekemättä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös