Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 594 097
  • 68 312

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Yritin tässä etsiä sitä Iisopin luontokisaa, vaan en löydä.

Tuolta se löytyy. Jäi vähän homma levälleen kun lauantain kirjoitin pitkän päivää pienissä pätkissä pistetysperusteita, huomioita vastauksista yms. ja ajattelin lopettella sunnuntaina ja laskea pisteet. Sunnuntai meni sitten migreenin kourissa ja kun maanantaina palasin tänne niin luonnos oli hävinnyt. Alkoi pänniä... Olisi pitänyt käyttää muuta alustaa tekstien tallettamiseen. Ajattelin aina että huomenna tartun asiaan mutta sitä huomista ei vielä ole tullut. Olen (vähän) laiska immeinen...

Ikänä edes kuullut moisesta kasvista, nukuinko bilsantunneilla?
Enpä usko... Kasvi ei kuulu Suomen luontoon eikä muutenkaan ole mikään merkittävä kasvi. Iisoppi kasvaa lähi-idässä ja sitä on käytetty lähinnä alkoholin maustamiseen ja rohtona. Maku on melko pistävä joten ruuan maustamiseen (yrttinä) soveltuu huonosti. Itselle iisoppi jäi mieleen jostain (ruotsinkielisestä) ohjelmasta jossa tehtiin jotain vanhanajan perennapenkkiä (perennat on monivuotisia kasveja) ja siihen tuli iisoppia.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Paljon saan jos oon kolme tuntia putkeen himassa. Satasen? En kyllä ehkä suostu, paitsi jos nukahtais.
Jos olisit joskus edes pari päivää himassa niin johan porukan leuat täällä loksahtelisi aalloissa.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hemmetti. Mä oon erkaantunut nynnyscenestä. Toi ykskin väittää että oon kiusannut. Siis jos sille sanoo mikä se on niin se muka on kiusaamista. Pitäiskö sitten valehdella. Ja meillä muka on ollut joku riita. Eikä ole.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Öpaut tällaisena muista Lahen, kun kuva-meiningillä netistä hain. Ikävänä muistoyllätyksenä tuli sivuilmiönä, että siellä oli tota jotain ihme "sininen"-litkua myös joskus. Mutta tuo "Lahen" taisi olla noista tiskivesistä halvinta niin tuota tuli monesti ostettua. Tai ei siis itse, mutta joku hakija toi. Välillä se oli ykköstä, välillä kolmosta... Ei ollut varaa maksaa fiksuille hakusia.. Eikä fiksut ois meille hakenutkaan.

(En näköjään enää osaa kopioida netistä kuvia niin otan screenshotteja, hyvä tääkin systeemi)

Lahden Erikoisella vedin ekat kännit. Join vissiin neljä ja oksensin. Oli hassu olo. Voitti se kyllä myöhempien aikojen omenaviinin ryystelyt.

(1)
  • Tykkää
Suosikkijoukkue
Tänne kierrätyskeskukseen tarvittaisiin selvästi oma ketju "pettterin seikkailut, sekoilut ja häröilyt". Myöhemmin joku voisi kirjoittaa noiden kertomusten pohjalta fiktiivisen tositapahtumiin perustuvan kirjan. Mä esim. voisin ilmottautua vapaaehtoiseksi tähän projektiin.

(1)
  • Tykkää

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Löysin lapsena ison tölkin Lahden erikoista. Avaamaton oli, mutta sisällä ei ollutkaan tonkanpesuvettä vaan pieniä kuulia tai vastaavia ja tölkkiä käytettiin rytmisoittimena.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Söin tänään perinteistä kotiruokaa eli uunimakkaraa ja perunamuussia. Punajuurisalaatissa oli minulle uusi twisti mukana eli se oli omenapunajuurisalaattia. Tai olenhan minä omenan ja punajuuren sekoitusta ennenkin syönyt mutta en ole aiemmin maistanut tuota Saarioisten punajuurisalaattia omena-lisäyksellä. No hyvältähän tuo punajuurisalaatti maistui niin kuin ennenkin mutta mitään makueroa en siinä huomannut.

Mutta kyllähän uunimakkara perunamuussilla on kyllä sen verran hyvää. Ihan perinteistä uunimakkaraakin oli tällä kertaa, ei esimerkiksi sitä Meksikolaista pikajunaa mikä sekin on kyllä tosi hyvä versio uunimakkarasta.

Syömisen jälkeen vedin pitkästä aikaa kunnon päiväunetkin. Enpä muista milloin olisin viimeksi nukkunut päiväunet. Voi pojat, ja miksei tytötkin kun teki gutaa! Nukkua pitkästä aikaa vähintään tunnin päikkärit.

Nyt tämä elo on jotenkin vapaampaa kun ei tule sitä urheilua ja ole välillä jopa pakonomaista tarvetta katsella sitä. Silloin ei mukamas päikkäreillekään ehtinyt kun piti katsella urheilua. Nyt ei ole niin tiukkaan vedettyä aikataulua vaan voi viettää tätä viikonloppua rennommin.

Suosikkijoukkue
Löysin lapsena ison tölkin Lahden erikoista. Avaamaton oli, mutta sisällä ei ollutkaan tonkanpesuvettä vaan pieniä kuulia tai vastaavia ja tölkkiä käytettiin rytmisoittimena.
Samaa aihetta sivuten, mä näin alle kouluikäisenä keittiön pöydällä "omenamehulasin". Mutsi muistaakseni siinä tokaisi että siinä ei ole omenamehua mutta minä, omapäinen skeptikko en tuota niin vain niellyt totena. No siinä lasissa oli tosiaan faijan pilsnerit. Sain siis ensikosketuksen alkoholiin jo hyvin nuorena. Ja ehkä samalla pienet traumat lapsuusvuosiksi.

Lähes tasan tarkalleen 10 vuotta myöhemmin olin sitten 14-vuotiaana kesällä Sverigessä tädin vanhimman tyttären kämpillä, jääkaapissa oli 1,5 litran Coca Cola-pullo ja tällä jonnella oli hillitön jano. Kaadoin kolat lasiin ja vittu soikoon se oli viskikolaa! Tunsin oloni kusetetuksi.

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänne kierrätyskeskukseen tarvittaisiin selvästi oma ketju "pettterin seikkailut, sekoilut ja häröilyt". Myöhemmin joku voisi kirjoittaa noiden kertomusten pohjalta fiktiivisen tositapahtumiin perustuvan kirjan. Mä esim. voisin ilmottautua vapaaehtoiseksi tähän projektiin.
Hyvä idea. Dokumenttisarja YouTubeen olisi myös kiva, mutta ehkä liikaa vaadittu jo.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Minä vetäisin parivuotiaana ilmeisesti jonkun rommikolat. Asuttiin silloin Brasiliassa ja juomana oli aina kokista ja aikuisilla rommilla terästettyä versiota. Äitini oli vaan ihmetellyt kun haisin aamulla ihan vanhalta viinalta.

Eikä omena kauas puusta putoa. Vanhempi tyttäreni päätti maistaa minun lasistani "mehua" kolmevuotiaana eräänä juhannuksena kun olin saunaa lämmittämässä. Oli kuulemma pahaa mehua (punkkua).
Oliko samankaltainen lopputulos kuin alla:

Liitteet

• vaapukkamehu.jpg
    vaapukkamehu.jpg
    49,9 KB · kertaa luettu: 211
Suosikkijoukkue

Liitteet

• mit vit.jpg
    mit vit.jpg
    69,6 KB · kertaa luettu: 174
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuolla koronan vaikutukset elämääsi-ketjussa kirjoitinkin jo tänään että tämä koronatilanne tulee vaikuttamaan elämääni niin että ajattelin nostaa ruokaan kuukaudessa käyttämääni rahamäärää 200 eurosta 300 euroon. No, tuo 300 euroa kuullostaa jo melko isolta määrältä yhdelle hengelle ruokaan kuukaudessa mutta ajattelin joka tapauksessa kasvattaa sitä rahamäärää mitä kuluu ruokaan.

Kun ei tässä ihan hirveästi muuhun mene rahaa niin ruokaan voi nyt panostaa yhä enemmän. Kun on vaikka salaatista ja kasviksista joutunut supistamaan niin nyt voi varmasti syödä terveellisemminkin. Siitä tulee kuitenkin lisähintaa aina että siihen pääruoan yhteyteen kyhääkin sen ylimääräisen salaatin.

No tässä kuussa se kasvava ruokarahamäärä näkyy varmasti etenkin pääsiäisenä. Silloin voisi ruokaan panostaa. Pitäisikin pääsiäiseksi suunnitella hyvä ruokalista. Tietenkin keittiöalalla työskentelevänä minua kiinnostaa tuollaiset ruokalistojen suunnittelut. Ja ensi viikolla pitäisi leipoa pääsiäiseksi rahkapiirakan lisäksi myös bebejä. Ne ajattelin vaan tällä kertaa värjätä keltaiseksi.

Vaikka tässä nauttiikin nyt näistä vapaista niin jollain tavalla sitä odottaa jo sitä pääsiäistä ja pitkää neljän vapaan putkea. Toivottavasti ei ole siihen mennessä tapahtunut mitään merkittävää negatiivista muutosta entisestään Suomen tilanteessa.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Vituiksi kaikki menee kuitenkin, tavalla tai toisella. Se on varma.
Näinhän se Ron Jeremykin totesi aikanaan kun ei opettajan hommat napanneet eikä Broadwayllakaan tullut menestystä. Sitten meni koko elämä päin vittua ja alkoi suosiota ja hilloa pukkaamaan ovista ja ikkunoista!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy