Olen töissä keskisuuressa rautakaupassa vastuumyyjänä. Teimme ensimmäisenä koronakuukautena aivan älyttömän hienon tuloksen, +39% verrattuna viime vuoteen, joka sekin oli hyvä. Kun koronamyrsky alkoi, niin kauppias kuin työntekijätkin olettivat että tämä oli nyt toistaiseksi tässä. Lomautukset pyörii ja kauppa joudutaan todennäköisesti jopa sulkemaan aika pian.
Ja paskanmarjat. Ihmiset ei todellakaan pysy kotona niin kuin Sanna Marin on käskenyt. Kun kaikki on kielletty, suljettu ja lopetettu niin ne tulee kaikki meille. Omaan vastuualueeseeni kuuluvien sähkötyökalujen myynti oli +92,9% viime vuoteen. Nyt on aikaa rempata ja uusia koneita. Ja aikaa vaarantaa oma henkensä.
Yli 70-vuotiaat eivät todellakaan pysy kotona, kauppa on täynnä niitä aamusta iltaan. Asiat ovat yleensä "tartteis tämmösen ruuvin", "uutta löylykauhaa olen etsimässä", "myydäänkös teillä paristoja", "mistäs minä löydän roskapusseja" ja "missäs teillä on vessa kun tuli tuossa kävelyllä hätä". Kassavirtaa tämä hallitusta uhmaava väestönosa ei siis yleensä tuo.