Jankutan tätä varmasti ärsyttävyyteen saakka, mutta kannattaa pitää huoli, että jos sinua enemmänkin aletaan käyttämään vakituisen työntekijän paikalla, niin palkkauskin olisi sitten sen työnkuvan mukaista. Nämä "testit" ovat samalla ilmaista työvoimaa työnantajallesi. Tsemppiä nyt silti. Hyvin menee.
Tottahan tuo on, jälleen kerran. No onneksi näitä kertoja kun olen ollut palkkalistoilla olevan työntekijän korvike on ollut vielä vähän ja ne on silloin kun on todellinen tarve.
Esimerkiksi sairausloman takia pari kertaa kun sijaisia ei oikein ole ollut ja nyt tuon takia kun yhden piti saada vapaapäivä. En tiedä mitä tuon vapaapäivän taustalta löytyy? Kai se että toinen asia johti toiseen ja toinen toiseen... Yks ei päässyt töihin kai jonain toisena päivänä, tämä vapaata tänään pitänyt työntekijä pääsi tuuraamaan tätä toista jos sai pitää vapaapäivän tänään... No nämä on spekulointeja kun ihan täysin oikeita taustoja asioille en tiedä.
No ehkä kun työpaikalla nähdään että hommat sujuvat niin se ruokkii sitten saamaan lisää töitäkin? Ja hyvät arvostelut työkokeilusta ja melko pitkä työkokeilurupeama ainakin auttavat saamaan töitä sitten jatkossakin? Jos ei tuolta niin sitten muualta.
Mutta minulla on kyllä se tilannekin että en enää saa edes olla kuin heinäkuun puoliväliin asti työkokeilussa ja sitten täytyy keksiä jokin muu ratkaisu työllistymiseen. Eihän tuota työkokeilua saa määräänsä enempää edes tehdäkään.
Mutta no, hyvinhän tuo työvuoro sujui tänään. Salaatit tuli tehtyä niin kuin pitikin, ilman kummempaa kiirettä ja sain kehujakin. Kehuivat näppäräksi ja kehuivat kuinka hienosti hoidin kaiken. Minua erityisemmim ohjannut työntekijä vitsailikin sitten että hän voi jäädä eläkkeelle ja minä tulen tilalle. Yksin minä tosiaan salaattipisteessä olin mutta ohjeita sentään sain siihen mitä pitää tehdä.Vaikka tosin lähes kaiken hoidinkin itse. Poislukien muutamat sosesalaattiannokset.
Ja onhan tuolla puhuttu jo heinäkuun jälkeisestäkin ajastakin. Pitäisin heinäkuun puolivälin jälkeen jonkin pituisen kesäloman ja sitten työt jatkuisivat sillä palkkatuella.