Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 596 031
  • 68 324
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
30 vuotta myöhemmin Tyson Furyn neuvolakäynnin jälkeen korttiin raapustetaan 206 cm ja 115 kg.
124kg viimesimmän mittauksen tulos. Molemmat myös selättäneet melkosen legioonan päänsisäsiä perkeleitä matkansa varrella. Ja ovat innokkaita karaokelaulajia.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jos osaisin kirjoittaa. Kirjoittaisin kaiken pahan olon paperille. Semmoinen kuulemma helpottaa. Vaan huono olen jäsentelemään kirjaimia ajatukseni vertaisiksi sanoiksi,joten tyydyn vain olemaan.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kai se sun miehes osallistui kuitenkin matkakuluihin vaikka lapsi ei lähtenytkään matkalle mukaan?
Hyvä heitto... mutta ei kai kuitenkaan. Taisi koko lapset mukaan ja ex maksaa osan matkasta- juttu olla jotain kepillä jään kokeilua. Mihin isi taipuu lapsen ns. edun takia. Luulen ettei vielä ollut tarkoitus ottaa lapsia mukaan koska tämä hiihtoloman kanarian matka on ollut äidin&isin kahdenkeskistä lomaa. Ainakin jos kuuntelee miehen lapsen juttuja. Eikä hän missään vaiheessa puhunut mitä suunnittelee matkalle. Joten ehkä siitä ei oltu puhuttu että ehkä pääsee mukaan.

saa lopuksi haukut kun lapsi oppinut viikossa pahoille tavoille.
No sen näkee myöhemmin mitä aiheuttaa viikko näin huonon naisen seurassa. Voi vaikka oppia laittamaan jotain ruokaa... ;-)

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos osaisin kirjoittaa. Kirjoittaisin kaiken pahan olon paperille. Semmoinen kuulemma helpottaa.
Minä olen tehnyt sitä vuosia. Niitä vuodatuksia en ole vuosiin jaksanut lukea. Silloin ne oli tärkeitä. Mutta totta on se että joitain kirjoittaminen auttaa... toisia ei. Minua se on auttanut ja jatkan sitä yhä. Yritän pitää sen erillään tästä jatkis-persoonasta mutta joskus ryöppyää yli. Kirjottaa olen osannut ja siitä kertoo ne monet kirjat, vihkot, lehtiöt jotka on täynnä erilaisia juttuja, tapahtumia, omaa tuskaa ja vaan kirjoituksia. Nykyään tulee vähemmän kirjoiteltua... mutta jatkan edelleen kirjoittamista silloin kun se tuntuu tarpeelliselta.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Huomenta kaikille. Hyvää sellaista. Istun jo oranssista tuubissa.

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Olen menossa maanantaina katsomaan Slipknotia. Mietin että pitäisikö osallistua elämäni ensimmäiseen moshpitiin. Olisihan siinä jotain tyyliä, kun ylipainoinen, viisikymppinen, farmari-volvolla ajava johtajamies painaisi menemään ympyrää. Olisihan? Olen kuitenkin välillä vihainen, kai se riittää.

No, en kuitenkaan pitannut, mutta olipahan perkeleen kova keikka. En ole bändiä ennen nähnyt, mutta onpa melkoinen energiaräjähdys.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Yksi liittymä, oliko tuo sitten puhelinliittymä? jäi lokakuussa turhaksi kun muutin ja nykyisessä taloudesssani on oikein kunnon modeemi ja laajakaista. Tuota liittymää tarvitsin ennen tuon mobile-wifin takia.

En ole ihan varma sitten tästä, mutta muistaakseni kysyin kun näitä muutoksia tein nettiin ja liittymiin niin palveluntarjoajalta Telialta että sulkeutuuko tuo turhaksi jäänyt liitymä. Vastaus oli että ne sulkee sen sitten kun saan käyttööni tuon nettiliittymän. Ja saan postissa tuon modeemin.

Nyt kuitenkin pari viikkoa sitten satuin katsomaan että mitkä palvelut minulla on käytössäni Telialla tällä hetkellä ja huomasin että tuo turhaksi jäänyt liittymäkin on yhä auki. Ja olen siitä periaatteessa sitten maksanut turhaan muutaman kuukauden ajan laskua. Vituttaahan tuo ja olisi pitänyt aiemmin tarkistaa nuo liittymät. Mutta kohta kun soitan muutenkin Telialle niin ajattelin kysyä vielä tuostakin liittymästä varmuuden vuoksi. Kuinka tuo meni oikein?

Niin kuin jo aluksi sanoin niin ihan varma en tästä ole ja voi olla että muistan väärin mutta tällaista nyt muistelisin. Ja ajattelin tuon vielä varmistaa. Eikös tuolla Telialla tallenneta kaikki puhelut? En tiedä kuinka kauan ne niitä tallenteita säilyttää ja toimiiko ne nyt näin päin kun minä voisin olla saajapuolella?

Tekstistä päätellen siellä taitaa olla ilta venynyt aamun tunneille asti? No kerrankos sitä eletään ja tuubin väri on sentään oikea. Mitä tuo sitten muuten tarkoittaakaan...

Mutta huomenta vain. Täällä jatkuu sairausloma ja osin jopa tuntuu siltä että nyt se flunssa vasta toden teolla alkoikin kun nyt löi sitten yskänkin välillä vielä kaiken muun lisäksi. No ehkä se on vain aamun tukkoisuutta?

Yö täällä nyt ei mennyt vieläkään järin hyvin. Vaikka samanlaisesta tukkoisuudesta nyt en enää kärsinyt kuin parina viime yönä. Tuo Otrivin Menthol-nenäsumute vaikuttaa olevan aika tehokas ja hyvin poistaa tuota tukkoisuutta. Sen ajan mitä nukuin niin nukuin kyllä hyvinkin makoisasti mutta satuin sitten heräämään jo viideltä. Tänään pitää varmaan nukkua sitten päivälläkin jos vain saa unta.

Ehkä tämä tästä?

Eilen muuten ostin Playstationin nettikaupasta F1 2017 pelin, kun se oli siellä ihan edullisella hinnalla myytävänä. Ostin sen ihan mielenkiinnosta kun viimeksi F1-peliä olen tainnut pelata joskus 2000-luvun alussa. Eli on siitä jo melko pitkä aika. Jossain rallipeleissä on mielestäni se ikävä puoli että jos et sijoitu tarpeeksi hyvin niin kisat saattavat päättyä. Se on mielestäni tyhmää. Paljon parempaa on se että saa ajaa kaikki kisat läpi vaikka tulisi kuinka turpiin. Tässä F1-pelissä taitaa saada tuollain ajaakin?

Ihan mielenkiintoista on F1-peliäkin pelata. Ja taisin taas muutenkin innostua pleikkarin peluusta. Jonkin pituinen tauko tuossa on tuon konsolin pelaamisessa tullut valitettavaksi pidettyä mutta josko taas innostuisi ja löytyisi aikaa? Arkisin kun yleensä tuo työ verottaa ajasta ja jaksamisesta.

Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huomenta, huomenta! Istun "jo" sohvannurkassa katsomassa Ylen aamua (uusinta aamulta?). Takassa palaa jo tuli. Kohta voisi lähteä laittamaan pyykkiä. Lapsi pitäisi herättää yhdeksältä jos ei sitä ennen herää. Mutta se on isin hommia...

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ainiin, tähänkin aamuun vois herätä. Kahvia, muttei tupakkaa,. @Iisoppi n tapaan pyykin laitan pyörimään. Jälkikasvu on edelleen Tampereella. 3.4. minusta tulee (lasketun ajan mukaan) isojoku. Vittu, ukki ei ikinä. Mä olen se hassu ikäihminen. 47v. (Huomaa oikeinkirvoitus).

Näin kaupungissa tulis sanomista jos ”takan” laittais tulille. Odottelen kun pääsen kulmille. Siellä se mun takka ja mökki on.

Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Joillakin suomalaisilla taitaa venähtää Teneriffan loma.
Koronaviruksen vuoksi, on hotelli laitettu eristykseen.
Hyvä vai huono asia, loman pidentyminen?
Varmaankin huono. "Hotellikuolemaa".
Kuka maksaa, jos tulee töistä poissaoloa??

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ainiin, tähänkin aamuun vois herätä. Kahvia, muttei tupakkaa,. @Iisoppi n tapaan pyykin laitan pyörimään. Jälkikasvu on edelleen Tampereella. 3.4. minusta tulee (lasketun ajan mukaan) isojoku. Vittu, ukki ei ikinä. Mä olen se hassu ikäihminen. 47v. (Huomaa oikeinkirvoitus).

Onnittelut! Mä oon 48 eikä jälki-, eikäeikä jälkijälkikasvua. Tosin olen asiasta pelkästään tyytyväinen.

Setämies...?

Setamies.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Joillakin suomalaisilla taitaa venähtää Teneriffan loma.
Koronaviruksen vuoksi, on hotelli laitettu eristykseen.
Hyvä vai huono asia, loman pidentyminen?
Varmaankin huono. "Hotellikuolemaa".
Kuka maksaa, jos tulee töistä poissaoloa??
Nämä karanteenitoimet ovat valitettavasti erittäin näennäisiä ja kosmeettisia, eikä koronaviruksen leviämistä voi tosiasiassa ihmisvoimin estää, kuten tavanomaiset, vuosittaiset influenssakaudet osoittavat.

Jos - ja toivottavasti kun - kyseessä on edes jokseenkin tavanomainen taudinaiheuttaja, normaalista hygieniasta huolehtiminen (käsien pesu, kättelyiden minimointi, yskiminen hihaan jne.) on erittäin tehokas ehkäisykeino, minkä lisäksi kotivara kannattaa huolehtia kuntoon Suomessakin.

Ainakaan minä en tästä asiasta panikoi enää yhtään.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Tulipa mieleen käydä lukaisemassa ensimmäinen palstalle kirjoittamani viesti, kun jo reilu vuosi siitä kun viimein sai hyväksynnän. Kalpa osioonhan se toki oli suunnattu siinä missä seuraavatkin. YV.täkin pukkas niihin aikoihin. Sitten löysin kierrätyksen ja paljon ootte iloa antaneet. Kiitos ja jatkakaa samaan malliin.

Glove

Jäsen
Perskeles. Mitä enemmän asiaa mietin, sitä enemmän lemmikin hankkiminen kiinnostaa. Ilman suurempia järjestelyitä saisin asutettua tarantulan. Semmoista mulla ei ole ennen ollutkaan. Ainoa miinus, että sille pitäisi olla elävää ravintoa Eikä esimerkiksi jauhomatojen kasvatus hirveästi kiinnosta. Pienellä sumplaamisella saisin varmaankin tarpeeksi tilaa kuningaspytonin terraariolle. Tuosta kun vaan ruuvaisin telkkarin telineeseen seinälle niin vapautuisi tasolta tila terraariolle. Kuningasboa olisi ehkäpä se mieluisin hankinta, mutta kun kasvavat mokamat niin isoiksi, ettei tähän kaksioon mahdu tarpeeksi isoa terraariota. Pitänee vielä miettiä ja suunnitella.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perskeles. Mitä enemmän asiaa mietin, sitä enemmän lemmikin hankkiminen kiinnostaa. Ilman suurempia järjestelyitä saisin asutettua tarantulan. Semmoista mulla ei ole ennen ollutkaan. Ainoa miinus, että sille pitäisi olla elävää ravintoa Eikä esimerkiksi jauhomatojen kasvatus hirveästi kiinnosta. Pienellä sumplaamisella saisin varmaankin tarpeeksi tilaa kuningaspytonin terraariolle. Tuosta kun vaan ruuvaisin telkkarin telineeseen seinälle niin vapautuisi tasolta tila terraariolle. Kuningasboa olisi ehkäpä se mieluisin hankinta, mutta kun kasvavat mokamat niin isoiksi, ettei tähän kaksioon mahdu tarpeeksi isoa terraariota. Pitänee vielä miettiä ja suunnitella.

Nooh mutta katos se boa kasvaa isommaksi, ja kun siltä rupeaa elintila loppumaan, se syö sut. Sitten on taas tilaa.

Mulla ei käärmestä ole koskaan ollut, mutta oishan sellainen aika erilainen kotieläin. Ei vaan uskalla ottaa kun ois tuo kissakin vielä talossa. Se on sellanen jätkä tuo katti, että se menisi varmaan suosista boan kitaan kunhan vaan sais vähän tutkia uusia mestoja.

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voin tosin viettää osan ajasta metsässäkin, että saan raikasta ilmaa ja kohenevan kunnon.

Raikasta ilmaa siellä kyllä saa mutta tiedän useita esimerkkejä, joilla fyysinen kunto oli armeijan jälkeen heikompi kuin ennen sitä. Onhan siellä lenkkipolkua ja kuntosalia tarjolla, mut sodessa munkki on halpaa ja ruokaa saa niin paljon kuin jaksaa syödä.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Riippuu kaiketi siitäkin minne minut halutaan. Palstaveli @nummenkallio ehdotti kirjurin hommia ja se kuulostaa oikein hyvältä. Voin tosin viettää osan ajasta metsässäkin, että saan raikasta ilmaa ja kohenevan kunnon. Olen joka tapauksessa erittäin onnellinen, jos pääsen jo vielä tämän vuoden aikana pois. Ei siksi etteikö siellä tulisi olemaan semimukavaa, vaan jotta voin kasvattaa lettini takaisin mahdollisimman pian. Pulisongit ja kaiken. Onneksi ei ole pakko vetää sentään aivan siiliksi asti.
Armeijassa sinä itse voit vaikuttaa toki mihin haluat. Itse kuitenkin päätät että oletko siellä puoli vuotta vai enemmän. Sitä ne ei päätä puolestasi eivätkä montaa muutakaan asiaa, niinkuin tuntuu olevan uskomus.
Puolessa vuodessa lettikin kasvaa kivasti eli olet puolenvuoden jälkeen mies ja vuoden jälkeen hyvän matkaa kohti tukkajumalaa.

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
tella munkkeja kohtuudella ja hernekeittoa sitten korkeintaan kaksi lautasellista päivällisellä. Kun on kesäkin sopivasti intin alkaessa, aika menee mukavasti ulkona talsiessa. Hyvin tulee päättymään.

Oikea asenne! Onhan se eräänlainen leikkikoulu, mutta jälkikäteen muisteltuna myös erinomaisen hauskaa aikaa. Oma asenne ratkaisee paljon.

Glove

Jäsen
Nooh mutta katos se boa kasvaa isommaksi, ja kun siltä rupeaa elintila loppumaan, se syö sut. Sitten on taas tilaa.

Mulla ei käärmestä ole koskaan ollut, mutta oishan sellainen aika erilainen kotieläin. Ei vaan uskalla ottaa kun ois tuo kissakin vielä talossa. Se on sellanen jätkä tuo katti, että se menisi varmaan suosista boan kitaan kunhan vaan sais vähän tutkia uusia mestoja.
Kuningaspytoni nyt on sen verran pieni, jotain puolitoistametriä, ettei se varmaankaan kissaa söisi. Ravinto on kokoluokkaa hiiri. Kuningasboa on jo astetta isompi, 2-3 metriä. Käärmehän on kuitenkin enimmäkseen lukkojen takana terraariossa, mutta en tiedä mitä kissan ja boan kohtaamisessa tapahtuisi. Ei varmaankaan kannata kokeilla.

Kuningaspytoni mulla on aiemmin ollutkin ja oli meillä viljakäärmeitäkin. Helppohoitoisia ne ainakin on verrattuna johonkin koiraan. Ei tarvi ulkoiluttaa, syö paljon vähemmän eikä ole turkkiakaan niin kuin koiralla. Eläinlääkäri voi kyllä olla hakusessa jos semmoista tarvisi.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kirjurin homma kävisi kyllä, mitä siihen sitten kuuluukaan. Kirjoittamista varmaankin.
Kirjuri on komppanian Vääpelin huo... sihteeri. Varmaan tosiaan lepposin pesti mitä voi saada. Lomalappuja ja matkalitteroita ne ainakin aikanaan kirjotteli, paskan puhumisen ja tupakan polttelun ohessa.Tosin niitä paikkoja ei taida olla kuin se yksi per komppania. Riippuu varmaan aika paljon vääpelistä kuinka lunkia on, mutta eiköhän ne pääsääntösesti aika lepposia veljiä ole. Näin muistelen siis omalta inttiajalta joka päättyi siis vasta äskettäin, vajaat 20v. sitten. Mutta ainakin sillon 20 vuotta sitten tuntu että siälä oli sama meininki mitä siitä 50 vuotta sitten...

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chattailin vähän. Ensin oli vastassa Botti. Ohitin sen perinteisesti "ihminen" komennolla. Ei siinä, onhan Botille joskus kiva vittuilla eikä siitä saa pelikieltoakaan.
No sain seurakseni Sannin, ihmisen. Asia hoitui jouhevasti kuten pitääkin ja olen nyttemmin gloryhuntteri ja näen illasta Jokerien pelin.

En tiiä hoitaako kukaan asioitaan noitten Botti tyyppien kanssa, mutta kyllä he ainakin mulle ovat turhakkeita. Joskus niitä oikeesti koulutin kunnes viimein oppivat. Tai opin itse.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Riippuu varmaan aika paljon vääpelistä kuinka lunkia on, mutta eiköhän ne pääsääntösesti aika lepposia veljiä ole. Näin muistelen siis omalta inttiajalta joka päättyi siis vasta äskettäin, vajaat 20v. sitten. Mutta ainakin sillon 20 vuotta sitten tuntu että siälä oli sama meininki mitä siitä 50 vuotta sitten...
Samalta aikakaudelta samanmoinen mutu vääpeleistä. Ainakin ne yksiköt missä olin. Alokasaikana oli...joo ei mielikuvia. Ja jälkimmäinen imi taustalla hymyään kun kapteeni asensi esitutkinnan yhteydessä natsat kauluksiini, kun en itse sitäkään osannut. Lepposimpia varmaan niitten sotilasmestareitten kaa. Noilta puuttunee joku egoilun tarve.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy