Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 595 909
  • 68 323

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Tämä oli aika mielenkiintoinen tulkinta.
Antteeksi luulin että olisitte armeijjaketjua vailla. Ette vissiin ollutkaan. Kirjoitellaan ja lueskellaan sitten mitä vaan oli asia sitten mikä tahansa.

No joo, onhan tää aika pommiketju kun joku saattaa vaikka kirjottaa pillusta eikä se kaikkia kiinnosta. Mitähän @banaaninviljelijä kin on oikeesti miettinyt päässään sopivankokoisessa(kuva nähty) ketjua luodessaan.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ja minulla soi päässä Filth Pig kappaleen pätkiä. Tai jotain.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö kirjureilla ole usein jotain terveydellistä vammaa/haittaa kun ovat siinä hommassa? Ja muutenkin eikö ne jää vähän ulkopuolelle monesta meiningistä.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Koripallo on kyllä loppupeleissä hyvinkin mielenkiintoinen laji noin niinkuin katsottavana. En ole oikeastaan ennen erityisemmin korista seurannut. Höntsännyt itse sitä kesäisin kavereiden ja kaljasäkin kanssa.

Kotimainen pääsarjakin näyttää jotenkin kiehtovalta ja sympaattiselta. Tarvii ottaa tarkempaan seurantaan.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Koripallo on kyllä loppupeleissä hyvinkin mielenkiintoinen laji noin niinkuin katsottavana. En ole oikeastaan ennen erityisemmin korista seurannut. Höntsännyt itse sitä kesäisin kavereiden ja kaljasäkin kanssa.

Kotimainen pääsarjakin näyttää jotenkin kiehtovalta ja sympaattiselta. Tarvii ottaa tarkempaan seurantaan.

Aivan kuin minun näppäimistöltäni. Pois lukien tuo kohta missä kerrotaan tuosta höntsäämisestä. Minullahan on kaksi suosikkijoukkuetta urheilussa eritoten ja se tulikin ikimuistoisella tavalla ilmi viime keväänä. Molemmat kun voittivat mestaruudet omissa lajeissaan. Kauhajoen Karhubasketille mestaruus oli jo toinen peräkkäinen.

Koris on kyllä vauhdikas, mielenkiintoinen ja yleisöystävällinen laji. Myös tätä kotimaista koripalloilua on ihan mielenkiintoista seurata ja katsella. Olen myös yhden koripallomatsin ollut katselemassa aikoinaan paikan päälläkin entisellä opiskelupaikkakunnallani Kauhajoella. Ihan varmaksi en pysty muistamaan oliko peli ykkösdivaria vai pääsarjatason ottelu kun Kauhajoki taisi opiskeluaikoinani vielä seilata molempien sarjojen välillä.

Nousua pääsarjatason kärkikaartiin ei ollut silloin vielä tapahtunut vaan silloin oli tapahtumassa vasta tämä nousu pääsarjatasolle. Siitä voikin päätellä että Kauhajoen nousu koriksessa Suomen kärkikaartiin on ollut nopeaa ja vakuuttavaa menoa kun ei niistä opiskeluajoistanikaan kuitenkaan kovin pitkä aika vielä ole. Vai onko? No valmistumisestani tulee tänä vuonna kuluneeksi tasan 10 vuotta.

Silloin kyllä varsinkin tykästyin tuohon korikseen lajina kun olin sitä ihan paikan päälläkin katsomassa. Vakuutuin omin silmin lajin mielenkiintoisuudesta ja vauhdikkuudesta sekä yleisöystävällisyydestä. No muistan kyllä elävästi kun tulin kokemuksistani tuon matsin jälkeen tänne Jatkoajan keskustelupalstalle kertomaan niin joku vinkkasi silloin myös käsipallosta että siinä taitaa olla vielä vauhdikkaampi laji. Ja onhan sekin kyllä vauhdikas ja yleisöystävällinen laji kun seurasin senkin lajin EM-kisoja pari viikkoa sitten.

Mutta koriksesta... Siitähän alunperin kirjoitin. Keväällä minulle nousi haave päästä uudelleenkin katselemaan korista myös paikan päälle livenä. Parasta olisi päästä sitä katselemaan Kauhajoelle jolloin näkisi pitkästä aikaa ex-opiskelupaikkakunnankin nykykunnon mutta nyt jo maaliskuussa tarjoutuisi hyvä mahdollisuus päästä korismatsiin kun Helsingissä sarjakärki Seagulls kohtaa Kauhajoen Karhubasketin ja vieläpä lauantaina. Sopisi hyvin kalenteriini tämä ottelu.

Korista varmasti katselisin enemmänkin mutta taas tuo kanavien maksullisuus on pienenä esteenä. Nyt kun olen päätynyt noihin maksukanaviin joista aiemmin tänne kirjoitin niin en taida lisäksi enää ottaa Ruutua että näkisi NBA:ta tai Elisaa että näkisi kotimaista korista. Valitettavasti näin.

Mutta kiva oli lukea samanlaisia mietteitä koripallosta myös muunkin kuin minun itseni kirjoittamana.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Luulin pääseväni tänään pukille. No tommonen seitsemän kilsan metsäkävely ajanee saman asian. Tai no, mimmi meni vielä salille, itse kävin aamupäivästä, joten ei sitä tiedä, että jos vielä kutsu iskee. Parempi kuitenkin olla luulematta liikoja.
Kävin minäkin intin, ilmavoimissa lämärinä ja vitutti lähes jokaiset 285 vuorokautta mitä sekin paska kesti. En muistele vieläkään lämmöllä, vaikka siitä on jo 23 vuotta. En menis uudestaan, tai no. Näin vanhempana siitä hommasta voisi jopa tykäkä.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Glove

Jäsen
Luulin pääseväni tänään pukille. No tommonen seitsemän kilsan metsäkävely ajanee saman asian. Tai no, mimmi meni vielä salille, itse kävin aamupäivästä, joten ei sitä tiedä, että jos vielä kutsu iskee. Parempi kuitenkin olla luulematta liikoja.
Kävin minäkin intin, ilmavoimissa lämärinä ja vitutti lähes jokaiset 285 vuorokautta mitä sekin paska kesti. En muistele vieläkään lämmöllä, vaikka siitä on jo 23 vuotta. En menis uudestaan, tai no. Näin vanhempana siitä hommasta voisi jopa tykäkä.
Eikö se olisi ihan luksusta? Muut huolehtii, että heräät aamulla. Jos nukut liian pitkään niin voit syyttää niitä joiden piti herättääsut. Muut päättää mitä puet päällesi, ei tarvi miettiä stäkään. Sitten kävelet valmiiseen pöytään aamupalalle, eikä tarvi edes tiskata ruuan jälkeen. Sitten sulle on ruokailujen väliin järjestetty kaikenlaista toimintaa, ettei tule aika pitkäksi. Eikä niistä voi edes myöhästyä kun muut huolehtii, että oot mukana. Päivällä saat taas ruokaa kun vaan vaivaudut kävelemään ruokalaan. Iltapäivälläkin on yleensä toimintaa. Ja sitten saa taas ruokaa. Illan voi katsella telkkua tai istua kavereiden kanssa sorkussa. Ja nukkumaanmeno aikakin annetaan noin suurinpiirtein. Aina silloin tällöin saat myös ulkoilla, joskin joudut luultavasti kantamaan samalla jotakin. Saat myös uusia elämyksiä yöpymällä metsääs, hiihtämällä 40 asteen pakkasessa, saat haista pahalle ihan rauhassa kun leirillä ei pääse joka päivä pesulle. Kenties saat myös leikkiä myytinmurtajaa ja räjäyttää jotakin. Ainakin saat ampua eilaisilla aseilla. Kenties jopa isoilla sellaisilla. Terveydenhuoltoon järjestetty lähelle, sen kuin ilmoittaudut kipeäksi. Laskujakaan ei tarvi intissä maksaa vIkka sulla on täys ylläpito. Sen sijaan ne maksaa sulle pientä korvausta, että olet siellä. Vieläkö pitää keksiä joku syy miksi mennä uudelleen armeijaan?

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuka maksaa, jos tulee töistä poissaoloa??
Työntekijä....

Kuluvatko karanteenissa lomapäivät?
Kyllä, lomapäivät kuluvat ihan normaalisti karanteenin aikana. Lomapäivien menettäminen koituu työntekijän vahingoksi.

Entä jos lomalta ei pääse palaamaan ajoissa töihin?
Jos kyse on omasta lomamatkasta, silloin kyseessä on palkaton poissaolo. Tietenkään siitä ei seuraa varoituksia tai muita sanktioita. Työnantajan kanssa voi sopia esimerkiksi vuosilomapäivien käytöstä tai siitä, pystyykö karanteenissa tekemään esimerkiksi etätöitä.

Lainaukset Ylen artikkelista jossa on neljätoista kysymystä ja vastausta korona-viruksesta (linkki alla).

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
En tiedä mihin ketjuun olisin tämän asian laittanut niin laitan tänne.

Kävin tänään Helsingin Forumin kauppakeskuksessa ja piti käydä vessassa ja siellä näin että joku oli käynyt paskalla pisuaarissa. Saa olla aikamoinen hätä, että pitää tehdä jotain tuollaista tai sitten joku on tahtonut tehdä pienen jekun. Käy vähän sääliksi siivoojaa, joka sai hoitaa tuon tilanteen. Onkohan pitänyt noukkia pökäleet pois ensiksi, kun en tiedä meneekö tommoinen mössö joistakin pisuaareista edes läpi. Anyway, olipahan yllättävä näky.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kävin tänään Helsingin Forumin kauppakeskuksessa ja piti käydä vessassa ja siellä näin että joku oli käynyt paskalla pisuaarissa. Saa olla aikamoinen hätä, että pitää tehdä jotain tuollaista tai sitten joku on tahtonut tehdä pienen jekun. Käy vähän sääliksi siivoojaa, joka sai hoitaa tuon tilanteen. Onkohan pitänyt noukkia pökäleet pois ensiksi, kun en tiedä meneekö tommoinen mössö joistakin pisuaareista edes läpi. Anyway, olipahan yllättävä näky.
Miten niin muka taivaanrannan maalari. Ja paskat. Mä maalaan seiniä. Mä oon graafikko. Graffititaiteilija. Artist. Amerikan ninja. Ripulimies iskee jälleen dädädädädädä. Hästägillä äkkiä karkuun. Pete was here. En pitänyt tapetista. Väärät laatat. No ostakaa Wunderbaumi.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Setämiehellä on treffit. Pietarissa. Hän ei ole ryssä, vaan ihan tanskanmaalta. No täs kentällä lentoa odottelen.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Sen piti olla harmitonta huvia. Korkeintaan FWB. No sehän iski samantien kuin miljoona volttia, kummallekin. Yritin silti olla varovainen, mutta en kyennyt. Ja yhtä salakavalasti kuten se alkoi, ilmaan mitään varoittamatta ovi nenän edestä kii. Kauaa aikaa tämä kokonaisuus ei vienyt, mutta ihan vitun ison jäljen jätti, jonka pesemiseen menee taas tosi jos toinenkin. Olin just saanut edelliset jäljet joten kuten puhtaaksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy