Koripallo on kyllä loppupeleissä hyvinkin mielenkiintoinen laji noin niinkuin katsottavana. En ole oikeastaan ennen erityisemmin korista seurannut. Höntsännyt itse sitä kesäisin kavereiden ja kaljasäkin kanssa.
Kotimainen pääsarjakin näyttää jotenkin kiehtovalta ja sympaattiselta. Tarvii ottaa tarkempaan seurantaan.
Aivan kuin minun näppäimistöltäni. Pois lukien tuo kohta missä kerrotaan tuosta höntsäämisestä. Minullahan on kaksi suosikkijoukkuetta urheilussa eritoten ja se tulikin ikimuistoisella tavalla ilmi viime keväänä. Molemmat kun voittivat mestaruudet omissa lajeissaan. Kauhajoen Karhubasketille mestaruus oli jo toinen peräkkäinen.
Koris on kyllä vauhdikas, mielenkiintoinen ja yleisöystävällinen laji. Myös tätä kotimaista koripalloilua on ihan mielenkiintoista seurata ja katsella. Olen myös yhden koripallomatsin ollut katselemassa aikoinaan paikan päälläkin entisellä opiskelupaikkakunnallani Kauhajoella. Ihan varmaksi en pysty muistamaan oliko peli ykkösdivaria vai pääsarjatason ottelu kun Kauhajoki taisi opiskeluaikoinani vielä seilata molempien sarjojen välillä.
Nousua pääsarjatason kärkikaartiin ei ollut silloin vielä tapahtunut vaan silloin oli tapahtumassa vasta tämä nousu pääsarjatasolle. Siitä voikin päätellä että Kauhajoen nousu koriksessa Suomen kärkikaartiin on ollut nopeaa ja vakuuttavaa menoa kun ei niistä opiskeluajoistanikaan kuitenkaan kovin pitkä aika vielä ole. Vai onko? No valmistumisestani tulee tänä vuonna kuluneeksi tasan 10 vuotta.
Silloin kyllä varsinkin tykästyin tuohon korikseen lajina kun olin sitä ihan paikan päälläkin katsomassa. Vakuutuin omin silmin lajin mielenkiintoisuudesta ja vauhdikkuudesta sekä yleisöystävällisyydestä. No muistan kyllä elävästi kun tulin kokemuksistani tuon matsin jälkeen tänne Jatkoajan keskustelupalstalle kertomaan niin joku vinkkasi silloin myös käsipallosta että siinä taitaa olla vielä vauhdikkaampi laji. Ja onhan sekin kyllä vauhdikas ja yleisöystävällinen laji kun seurasin senkin lajin EM-kisoja pari viikkoa sitten.
Mutta koriksesta... Siitähän alunperin kirjoitin. Keväällä minulle nousi haave päästä uudelleenkin katselemaan korista myös paikan päälle livenä. Parasta olisi päästä sitä katselemaan Kauhajoelle jolloin näkisi pitkästä aikaa ex-opiskelupaikkakunnankin nykykunnon mutta nyt jo maaliskuussa tarjoutuisi hyvä mahdollisuus päästä korismatsiin kun Helsingissä sarjakärki Seagulls kohtaa Kauhajoen Karhubasketin ja vieläpä lauantaina. Sopisi hyvin kalenteriini tämä ottelu.
Korista varmasti katselisin enemmänkin mutta taas tuo kanavien maksullisuus on pienenä esteenä. Nyt kun olen päätynyt noihin maksukanaviin joista aiemmin tänne kirjoitin niin en taida lisäksi enää ottaa Ruutua että näkisi NBA:ta tai Elisaa että näkisi kotimaista korista. Valitettavasti näin.
Mutta kiva oli lukea samanlaisia mietteitä koripallosta myös muunkin kuin minun itseni kirjoittamana.