Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 335 672
  • 66 851
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ei sinusta ole oleva mitään haittaa tai vaaraa minulle, joten en aio pelätä. Haluan näyttää tällaiselta kuin näytän, tiedätte kyllä miltä. Sitä paitsi moni on sanonut pitkän, pörröisen letin sopivan minulle. Sopii myös minulle henkilökohtaisesti. Asia on täten sillä selvä.
Humoria, humoria, veli hyvä!
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Whatever. Tää on ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa. Kai täällä voi puhua vaikka säästä ja SM-liigan voimasuhteista, vaikka niillekin on olemassa omat erilliset ketjunsa. Iisi man.
Näinhän se on, saa tosiaan horista ihan mistä vaan. Saa myös paheksua, jos jutut on omasta mielestä vähemmän mielenkiintoisia. Olen minäkin armeijan käynyt ja ymmärrän, että siitä helposti äiät intoutuu juttua vääntämään. Sen vuoksi juurikin MINUN mielestä ois hienoa, jos niille olisi oma paikka missä niistä vois juputtaa menemään. Lepo.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En sitten tiedä, mutta minua ei koskaan pahemmin vaivaa höpinöiden aihe. Ja mikäli äiät alkavat innostua jostain, se on minusta vain mukavaa. Eli lepo vaan ja gg.
Inttijutut kiinnosti silloin kun niitä kuuli joskus aikanaan ekoja kertoja. Nyt kun niitä on joutubut kuuntelemaan ja lukemaan kaikkialla, viimeiset 10 vuotta niin ei paljoa enää kiinnosta. Oli kylmää, sateista, joku jätkä oli täysin käsi kaikessa, loppusodassa pelattiin korttia, helvetillisessä helteessä siirrettiin kalustoa, skapparit vittuili, alikit oli kusipäitä, koksu oli hönö jne. jne.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Meillä toi kirjuriAU oli semmonen lokinkivittäjä silmiltään ja ilmeisesti kapiaiset ei sille lopulta uskaltanu kynää vaarallisempaa sitten antaa kouraan. Tuossa oli vielä se erikoisuus että tuolla oli myös miehistöön kuuluva kirjuri eli tuo oli turhimmista turhin homma. Ilmeisesti jo AUK valinnoissa oli pelattu ylivarmaa ja otettu jokunen liikaa eikä niitä keskeyttäneitä sitten tullutkaan.

Kyseinen miekkonen oli kovasti sitä mieltä että hänelle kersantin jämät kuuluisi kun tapana oli tuolla paikalla ne aina saada. Melkoseksi epäonnekseen hän myöhästyi eräältä lomalta jokusen tunnin ja taisi olla vielä hieman mukissakin palatessaan ja nuo jämät paloi sitten siihen ainakin sillä hetkellä. Muutamaa viikkoa ennen kotiutumista alkoi kuulua huhua että hänelle ne kotiutusjaossa jaetaan ja tuo myöhästyminen ei enää olisi ollut esteenä. Minulle oli tuommoinen samanlainen myöhästyminen sattunut (ainoastaan 25min ja olin selvinpäin, 3pvä esapekkaa eli nollarangaistus todellisuudessa) ja kysyin työskentelypaikan yliluutnantilta että onko minulle vielä jämät vetämässä, kuulemma oli ja lupasi muistuttaa asiasta vielä vaikka tuo töhöily olikin taustalla.

No ei kumpikaan saayu niitä kun ei kuulemma molemmille (ja ainoille) myöhästyjille niitä voinut jakaa. Lähdettiin molemmat kotio ilman lisäjämiä vaikka jo jostain Kekkosen ajoista noille paikoille ne oli annettu, tehtiin jonkinlaista historiaa sentäs.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tämä oli aika mielenkiintoinen tulkinta.
Antteeksi luulin että olisitte armeijjaketjua vailla. Ette vissiin ollutkaan. Kirjoitellaan ja lueskellaan sitten mitä vaan oli asia sitten mikä tahansa.

No joo, onhan tää aika pommiketju kun joku saattaa vaikka kirjottaa pillusta eikä se kaikkia kiinnosta. Mitähän @banaaninviljelijä kin on oikeesti miettinyt päässään sopivankokoisessa(kuva nähty) ketjua luodessaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ja minulla soi päässä Filth Pig kappaleen pätkiä. Tai jotain.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö kirjureilla ole usein jotain terveydellistä vammaa/haittaa kun ovat siinä hommassa? Ja muutenkin eikö ne jää vähän ulkopuolelle monesta meiningistä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Koripallo on kyllä loppupeleissä hyvinkin mielenkiintoinen laji noin niinkuin katsottavana. En ole oikeastaan ennen erityisemmin korista seurannut. Höntsännyt itse sitä kesäisin kavereiden ja kaljasäkin kanssa.

Kotimainen pääsarjakin näyttää jotenkin kiehtovalta ja sympaattiselta. Tarvii ottaa tarkempaan seurantaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Koripallo on kyllä loppupeleissä hyvinkin mielenkiintoinen laji noin niinkuin katsottavana. En ole oikeastaan ennen erityisemmin korista seurannut. Höntsännyt itse sitä kesäisin kavereiden ja kaljasäkin kanssa.

Kotimainen pääsarjakin näyttää jotenkin kiehtovalta ja sympaattiselta. Tarvii ottaa tarkempaan seurantaan.

Aivan kuin minun näppäimistöltäni. Pois lukien tuo kohta missä kerrotaan tuosta höntsäämisestä. Minullahan on kaksi suosikkijoukkuetta urheilussa eritoten ja se tulikin ikimuistoisella tavalla ilmi viime keväänä. Molemmat kun voittivat mestaruudet omissa lajeissaan. Kauhajoen Karhubasketille mestaruus oli jo toinen peräkkäinen.

Koris on kyllä vauhdikas, mielenkiintoinen ja yleisöystävällinen laji. Myös tätä kotimaista koripalloilua on ihan mielenkiintoista seurata ja katsella. Olen myös yhden koripallomatsin ollut katselemassa aikoinaan paikan päälläkin entisellä opiskelupaikkakunnallani Kauhajoella. Ihan varmaksi en pysty muistamaan oliko peli ykkösdivaria vai pääsarjatason ottelu kun Kauhajoki taisi opiskeluaikoinani vielä seilata molempien sarjojen välillä.

Nousua pääsarjatason kärkikaartiin ei ollut silloin vielä tapahtunut vaan silloin oli tapahtumassa vasta tämä nousu pääsarjatasolle. Siitä voikin päätellä että Kauhajoen nousu koriksessa Suomen kärkikaartiin on ollut nopeaa ja vakuuttavaa menoa kun ei niistä opiskeluajoistanikaan kuitenkaan kovin pitkä aika vielä ole. Vai onko? No valmistumisestani tulee tänä vuonna kuluneeksi tasan 10 vuotta.

Silloin kyllä varsinkin tykästyin tuohon korikseen lajina kun olin sitä ihan paikan päälläkin katsomassa. Vakuutuin omin silmin lajin mielenkiintoisuudesta ja vauhdikkuudesta sekä yleisöystävällisyydestä. No muistan kyllä elävästi kun tulin kokemuksistani tuon matsin jälkeen tänne Jatkoajan keskustelupalstalle kertomaan niin joku vinkkasi silloin myös käsipallosta että siinä taitaa olla vielä vauhdikkaampi laji. Ja onhan sekin kyllä vauhdikas ja yleisöystävällinen laji kun seurasin senkin lajin EM-kisoja pari viikkoa sitten.

Mutta koriksesta... Siitähän alunperin kirjoitin. Keväällä minulle nousi haave päästä uudelleenkin katselemaan korista myös paikan päälle livenä. Parasta olisi päästä sitä katselemaan Kauhajoelle jolloin näkisi pitkästä aikaa ex-opiskelupaikkakunnankin nykykunnon mutta nyt jo maaliskuussa tarjoutuisi hyvä mahdollisuus päästä korismatsiin kun Helsingissä sarjakärki Seagulls kohtaa Kauhajoen Karhubasketin ja vieläpä lauantaina. Sopisi hyvin kalenteriini tämä ottelu.

Korista varmasti katselisin enemmänkin mutta taas tuo kanavien maksullisuus on pienenä esteenä. Nyt kun olen päätynyt noihin maksukanaviin joista aiemmin tänne kirjoitin niin en taida lisäksi enää ottaa Ruutua että näkisi NBA:ta tai Elisaa että näkisi kotimaista korista. Valitettavasti näin.

Mutta kiva oli lukea samanlaisia mietteitä koripallosta myös muunkin kuin minun itseni kirjoittamana.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Luulin pääseväni tänään pukille. No tommonen seitsemän kilsan metsäkävely ajanee saman asian. Tai no, mimmi meni vielä salille, itse kävin aamupäivästä, joten ei sitä tiedä, että jos vielä kutsu iskee. Parempi kuitenkin olla luulematta liikoja.
Kävin minäkin intin, ilmavoimissa lämärinä ja vitutti lähes jokaiset 285 vuorokautta mitä sekin paska kesti. En muistele vieläkään lämmöllä, vaikka siitä on jo 23 vuotta. En menis uudestaan, tai no. Näin vanhempana siitä hommasta voisi jopa tykäkä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Glove

Jäsen
Luulin pääseväni tänään pukille. No tommonen seitsemän kilsan metsäkävely ajanee saman asian. Tai no, mimmi meni vielä salille, itse kävin aamupäivästä, joten ei sitä tiedä, että jos vielä kutsu iskee. Parempi kuitenkin olla luulematta liikoja.
Kävin minäkin intin, ilmavoimissa lämärinä ja vitutti lähes jokaiset 285 vuorokautta mitä sekin paska kesti. En muistele vieläkään lämmöllä, vaikka siitä on jo 23 vuotta. En menis uudestaan, tai no. Näin vanhempana siitä hommasta voisi jopa tykäkä.
Eikö se olisi ihan luksusta? Muut huolehtii, että heräät aamulla. Jos nukut liian pitkään niin voit syyttää niitä joiden piti herättääsut. Muut päättää mitä puet päällesi, ei tarvi miettiä stäkään. Sitten kävelet valmiiseen pöytään aamupalalle, eikä tarvi edes tiskata ruuan jälkeen. Sitten sulle on ruokailujen väliin järjestetty kaikenlaista toimintaa, ettei tule aika pitkäksi. Eikä niistä voi edes myöhästyä kun muut huolehtii, että oot mukana. Päivällä saat taas ruokaa kun vaan vaivaudut kävelemään ruokalaan. Iltapäivälläkin on yleensä toimintaa. Ja sitten saa taas ruokaa. Illan voi katsella telkkua tai istua kavereiden kanssa sorkussa. Ja nukkumaanmeno aikakin annetaan noin suurinpiirtein. Aina silloin tällöin saat myös ulkoilla, joskin joudut luultavasti kantamaan samalla jotakin. Saat myös uusia elämyksiä yöpymällä metsääs, hiihtämällä 40 asteen pakkasessa, saat haista pahalle ihan rauhassa kun leirillä ei pääse joka päivä pesulle. Kenties saat myös leikkiä myytinmurtajaa ja räjäyttää jotakin. Ainakin saat ampua eilaisilla aseilla. Kenties jopa isoilla sellaisilla. Terveydenhuoltoon järjestetty lähelle, sen kuin ilmoittaudut kipeäksi. Laskujakaan ei tarvi intissä maksaa vIkka sulla on täys ylläpito. Sen sijaan ne maksaa sulle pientä korvausta, että olet siellä. Vieläkö pitää keksiä joku syy miksi mennä uudelleen armeijaan?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuka maksaa, jos tulee töistä poissaoloa??
Työntekijä....

Kuluvatko karanteenissa lomapäivät?
Kyllä, lomapäivät kuluvat ihan normaalisti karanteenin aikana. Lomapäivien menettäminen koituu työntekijän vahingoksi.

Entä jos lomalta ei pääse palaamaan ajoissa töihin?
Jos kyse on omasta lomamatkasta, silloin kyseessä on palkaton poissaolo. Tietenkään siitä ei seuraa varoituksia tai muita sanktioita. Työnantajan kanssa voi sopia esimerkiksi vuosilomapäivien käytöstä tai siitä, pystyykö karanteenissa tekemään esimerkiksi etätöitä.

Lainaukset Ylen artikkelista jossa on neljätoista kysymystä ja vastausta korona-viruksesta (linkki alla).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös