Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 381 050
  • 66 968

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voin tosin viettää osan ajasta metsässäkin, että saan raikasta ilmaa ja kohenevan kunnon.

Raikasta ilmaa siellä kyllä saa mutta tiedän useita esimerkkejä, joilla fyysinen kunto oli armeijan jälkeen heikompi kuin ennen sitä. Onhan siellä lenkkipolkua ja kuntosalia tarjolla, mut sodessa munkki on halpaa ja ruokaa saa niin paljon kuin jaksaa syödä.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Riippuu kaiketi siitäkin minne minut halutaan. Palstaveli @nummenkallio ehdotti kirjurin hommia ja se kuulostaa oikein hyvältä. Voin tosin viettää osan ajasta metsässäkin, että saan raikasta ilmaa ja kohenevan kunnon. Olen joka tapauksessa erittäin onnellinen, jos pääsen jo vielä tämän vuoden aikana pois. Ei siksi etteikö siellä tulisi olemaan semimukavaa, vaan jotta voin kasvattaa lettini takaisin mahdollisimman pian. Pulisongit ja kaiken. Onneksi ei ole pakko vetää sentään aivan siiliksi asti.
Armeijassa sinä itse voit vaikuttaa toki mihin haluat. Itse kuitenkin päätät että oletko siellä puoli vuotta vai enemmän. Sitä ne ei päätä puolestasi eivätkä montaa muutakaan asiaa, niinkuin tuntuu olevan uskomus.
Puolessa vuodessa lettikin kasvaa kivasti eli olet puolenvuoden jälkeen mies ja vuoden jälkeen hyvän matkaa kohti tukkajumalaa.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
tella munkkeja kohtuudella ja hernekeittoa sitten korkeintaan kaksi lautasellista päivällisellä. Kun on kesäkin sopivasti intin alkaessa, aika menee mukavasti ulkona talsiessa. Hyvin tulee päättymään.

Oikea asenne! Onhan se eräänlainen leikkikoulu, mutta jälkikäteen muisteltuna myös erinomaisen hauskaa aikaa. Oma asenne ratkaisee paljon.
 

Glove

Jäsen
Nooh mutta katos se boa kasvaa isommaksi, ja kun siltä rupeaa elintila loppumaan, se syö sut. Sitten on taas tilaa.

Mulla ei käärmestä ole koskaan ollut, mutta oishan sellainen aika erilainen kotieläin. Ei vaan uskalla ottaa kun ois tuo kissakin vielä talossa. Se on sellanen jätkä tuo katti, että se menisi varmaan suosista boan kitaan kunhan vaan sais vähän tutkia uusia mestoja.
Kuningaspytoni nyt on sen verran pieni, jotain puolitoistametriä, ettei se varmaankaan kissaa söisi. Ravinto on kokoluokkaa hiiri. Kuningasboa on jo astetta isompi, 2-3 metriä. Käärmehän on kuitenkin enimmäkseen lukkojen takana terraariossa, mutta en tiedä mitä kissan ja boan kohtaamisessa tapahtuisi. Ei varmaankaan kannata kokeilla.

Kuningaspytoni mulla on aiemmin ollutkin ja oli meillä viljakäärmeitäkin. Helppohoitoisia ne ainakin on verrattuna johonkin koiraan. Ei tarvi ulkoiluttaa, syö paljon vähemmän eikä ole turkkiakaan niin kuin koiralla. Eläinlääkäri voi kyllä olla hakusessa jos semmoista tarvisi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kirjurin homma kävisi kyllä, mitä siihen sitten kuuluukaan. Kirjoittamista varmaankin.
Kirjuri on komppanian Vääpelin huo... sihteeri. Varmaan tosiaan lepposin pesti mitä voi saada. Lomalappuja ja matkalitteroita ne ainakin aikanaan kirjotteli, paskan puhumisen ja tupakan polttelun ohessa.Tosin niitä paikkoja ei taida olla kuin se yksi per komppania. Riippuu varmaan aika paljon vääpelistä kuinka lunkia on, mutta eiköhän ne pääsääntösesti aika lepposia veljiä ole. Näin muistelen siis omalta inttiajalta joka päättyi siis vasta äskettäin, vajaat 20v. sitten. Mutta ainakin sillon 20 vuotta sitten tuntu että siälä oli sama meininki mitä siitä 50 vuotta sitten...
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Chattailin vähän. Ensin oli vastassa Botti. Ohitin sen perinteisesti "ihminen" komennolla. Ei siinä, onhan Botille joskus kiva vittuilla eikä siitä saa pelikieltoakaan.
No sain seurakseni Sannin, ihmisen. Asia hoitui jouhevasti kuten pitääkin ja olen nyttemmin gloryhuntteri ja näen illasta Jokerien pelin.

En tiiä hoitaako kukaan asioitaan noitten Botti tyyppien kanssa, mutta kyllä he ainakin mulle ovat turhakkeita. Joskus niitä oikeesti koulutin kunnes viimein oppivat. Tai opin itse.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Riippuu varmaan aika paljon vääpelistä kuinka lunkia on, mutta eiköhän ne pääsääntösesti aika lepposia veljiä ole. Näin muistelen siis omalta inttiajalta joka päättyi siis vasta äskettäin, vajaat 20v. sitten. Mutta ainakin sillon 20 vuotta sitten tuntu että siälä oli sama meininki mitä siitä 50 vuotta sitten...
Samalta aikakaudelta samanmoinen mutu vääpeleistä. Ainakin ne yksiköt missä olin. Alokasaikana oli...joo ei mielikuvia. Ja jälkimmäinen imi taustalla hymyään kun kapteeni asensi esitutkinnan yhteydessä natsat kauluksiini, kun en itse sitäkään osannut. Lepposimpia varmaan niitten sotilasmestareitten kaa. Noilta puuttunee joku egoilun tarve.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ei hitto, ne varmaan kyselevät sitten jotta miksi haluan kirjuriksi...
Juu, alokasajan loppusuoralla on komppanian päällikön haastattelu jossa sitten setvitään miten ja missä tehtävässä jatketaan. Tosiaan en tiedä mikä on tänäpäivänä käytäntö, mutta oman mutun mukaan siinä firmassa ei muutamassa kymmenessä vuodessa ei kerkiä mikään muuttumaan... Paitsi tietysti tämä nykyhengen mukainen hevonvitun korrekteilu takuulla iskenyt myös inttiin. Taitaa olla esimiehet ja varusmiehet korvattu vastaavilla henkilöillä ynnä muuta paskaa.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ai että kuinka muistan vieläkin sen päivän kun asetarkastuksessa luutnatti kertoi moottoripyörälähetin (6kk) paikan vaihtuneen aliupseerikouluun (12kk). Hivenen harmitti mutta onneksi jouduin puolipakolla lunkeimpaan ei-vammasten hommaan. Vammasten hommia oli kirjuriAU, päivystäjäAU, viestiAU ja TvälAU, millään noilla ei mitään järkevää tehtävää ollut eikä kukaan noihin omaehtoisesti mennyt.

Varsinkin tuo päivystäjäAU paikka oli semmonen ettei mitään järkeä, oma oli tosin vikansa kun ajoi korttinsa hyllylle kuljetusAU paikalta. Ei pelkkä ylinopeus riittänyt niin piti vielä puhaltaa ratti päälle.

Lakki, päästä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lepposimpia varmaan niitten sotilasmestareitten kaa.
Ai sattana, sotilasmestarit todellakin oli aivan huikeita jamppoja. Muistan Sotilasmestari Saarnikosken aina. Eläkeikää lähestyvä, ylipainoinen, punakka juoppo joka ei ressannut sitten niin mistään mitään. Jos sille veti lippaan niin suurinpiirten nauro että mitä sää siinä huidot, sano morjes vaan niinku muukkin ihmiset. Ei tainnu olla koskaan duunissa täysin selvinpäin. Hieno mies.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Ai sattana, sotilasmestarit todellakin oli aivan huikeita jamppoja. Muistan Sotilasmestari Saarnikosken aina. Eläkeikää lähestyvä, ylipainoinen, punakka juoppo joka ei ressannut sitten niin mistään mitään. Jos sille veti lippaan niin suurinpiirten nauro että mitä sää siinä huidot, sano morjes vaan niinku muukkin ihmiset. Ei tainnu olla koskaan duunissa täysin selvinpäin. Hieno mies.
Niinpä ja aina harmaat päällä. Mikähän noittenkin todellinen virka lie. Ei ees hajua missä ovat asteikolla, mutta pitkän tien ovat käyneet natsoillaan. Skappareitten eliittiä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Niinpä ja aina harmaat päällä. Mikähän noittenkin todellinen virka lie. Ei ees hajua missä ovat asteikolla, mutta pitkän tien ovat käyneet natsoillaan. Skappareitten eliittiä.
Tuntuu että joku eläkevirka. Sitten kun on tarpeeks palvelusvuosia takana ja on näyttänyt että tulee aina olemaan todellinen SA-int elinkautinen, niin sotilasmestarin natsat kaulaan kun tehään tilaa nuoremmille oikeisiin hommiin. Arvoasteikollahan sotilasmestari on korkein aliupseeri. Siitä ylöspäin tulee sitten jo upseerismies, eli vänrikki. Jotka muuten ovat skappareista ylivoimaisesti mulkuimpia.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kirjuri on komppanian Vääpelin huo... sihteeri. Varmaan tosiaan lepposin pesti mitä voi saada. Lomalappuja ja matkalitteroita ne ainakin aikanaan kirjotteli, paskan puhumisen ja tupakan polttelun ohessa.

Meille sattus kirjuriks ns. puupyssymies, eli jonkin sortin uskovainen, joka suoritti aseetonta palvelusta 11 kk. Hemmo oli meitä jonkin verran vanhempi ja muistan jo silloin miettineeni, mitäköhän tosta lipevästä gerbiilistä joskus vielä tulee. Noh, muutama vuosi armeijasta menin kesähommiin työpaikkaan, jossa edelleen vaikutan. Eikös tää sama kirjuriuskis hääränny siellä sillon vielä ihan normihommissa, mutta herran yleneminen oli jotain ihan uskomatonta. Parissa vuodessa tyyppi oli jo jossain esimiesasemassa ja ura on jatkunut nousujohteisena tähän päivään asti.

Jätkällä on uskomaton taito perseennuolennassa ja olla oikeaan paikkaan oikeassa paikassa. Tolla yhtälölllä uskis on saavuttanu valtiolla kehitysjohtajan tittelin kohtuullisella (valtion) liksalla ja mukavan aseman johtajana ilman yhtään alaista ja olemattomilla vastuilla. Toi on tietty valtionkin vika, kun luo tollasia suojatyöpaikkoja. Lisäksi käärme on uskisten tapaan helvetin kaksnaamanen selkäänpuukottaja. Naamatusten ollaan niin kaveria, mutta kun selkäs käännät, niin puukko viuhahtaa. Onneks ei olla oltu enää vuosiin päivittäisessä tekemisessä, mut tolla vaikutusvallallaan pysty edellen ajamaan todella hulluja ajatuksia eteenpäin ilman minkäänlaista kenttäkokemusta. Johtopäätös: Kaikki intin kirjurit ovat vaarallisia mulkkuja, joten ole tarkkana @Punamusta .
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tuntuu että joku eläkevirka. Sitten kun on tarpeeks palvelusvuosia takana ja on näyttänyt että tulee aina olemaan todellinen SA-int elinkautinen, niin sotilasmestarin natsat kaulaan kun tehään tilaa nuoremmille oikeisiin hommiin. Arvoasteikollahan sotilasmestari on korkein aliupseeri. Siitä ylöspäin tulee sitten jo upseerismies, eli vänrikki. Jotka muuten ovat skappareista ylivoimaisesti mulkuimpia.
Ei oo enää hetkeen tarvinnu tietää ni eipä tienny. Nyt taas hetken muistaa, kiitos. Ylikessut menee kyllä muistoissain tolle mulkkulistalle ja samalle viivalle vänrikin kaa.

Taas menny vaihteeks täällä inttijutuiks. Eiköhän taas kohta joku sivari*mielensäpahoittaja siitä mainitse. No ehtin ensin.

Edit. Vaikkakin mulle pahiten huusi majuri ja kapteeni ni ei ne pääse lähellekkään "mulkkulistaa". Hupiukkoja olivat.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Asia hoitui jouhevasti kuten pitääkin ja olen nyttemmin gloryhuntteri ja näen illasta Jokerien pelin.

No hyvä että asia hoitui. Tuota Jokereiden KHL-taivalta on ihan mielenkiintoista seurata. Muistan kun Jokerit oli ykkösinhokkini silloin kun liigassa pelasi mutta KHL:ssä pelatessaan on noussut salaiseksi suosikikseni.

En tiedä onko se sitten sairausloman väärin käyttöä mutta kyllähän se sairausloma nyt mahdollistaa sen ainakin että tänään on mahdollista nauttia mielenkiintoisesta urheiluillasta. Ilta alkaa tuolla Jokereiden KHL-pelillä, sitten sieltä tulee myös liigaa kun Tappara kohtaa HIFK:n. Harvoin sitä on toivonut Tapparankaan voittoa mutta nyt toivon. Se parantaisi samalla myös HPK:n osakkeita ja kasvattaisi Kerhon mahdollisuutta taistella vielä suorasta pudotuspelipaikasta.

Jääkiekon jälkeen alkaa sitten futisilta. Tulee ainakin pari peliä Mestarien liigaa. Kauan olen himoinnut tuosta Liiga+Viasatin urheilutarjonta+Cmoren urheilukanavat paketista ja nyt kun olen taas periaatteessa työelämässä ja rahatilanne on ainakin jonkin aikaa ihan kohtuullinen pitkästä aikaa niin päätin ottaa tuon paketin.

Aamulla kerroin kuinka olen monien, monien vuosien jälkeen ruvennut pelaamaan F1-peliä niin nyt on myös tavoitteenani tällä kaudella opetella katselemaan itse F1:stä. Sen mitä muilta urheilun seuraamisilta ehdin.

Ei tässä nyt olla liikkeellä kuitenkaan nyt on bileet, kaikki sileeks periaatteella ja eletä yli varojen mutta koitan nyt muutaman kuukauden ainakin pärjätä tuon yllä mainitun kanavapaketin kanssa.

Ja vointini on ihan hyvä. Tosin nyt on alkamassa sitten yskiminen ja pelkään että tuo yskiminen on sellaista että on pahat kivut yskimisen jälkeen päässä asti. Mutta saa nähdä mitä tästä tulee. Nuo nenäsumutteet ja finrexinit ovat kyllä tehneet hyvää varmasti toipumiselleni.

Mutta urheiluiltaa odottaen. Tai varaslähdön siihen otin jo kun katselen yhden NHL-pelin su-ma yöltä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, sekin voisi olla antoisaa. Saisin myös jatkuvaa treeniä armeijassakin. Kiva kun tulee näitä ehdotuksia, niitä voi sitten puntaroida.

Mulkkua minusta ei saa, vaikka menisin minkälaiseen pestiin. No problem, ihmiset.

Voisi tuo rumpalointi olla sulle se paras vaihtoehto. Tai sitten se kirjuri. Enpä tiedä kun en kumpaakaan ole armeijassa kokeillut. Kaveri oli kirjurina samassa yksikössä ja eipä sillä nyt hirveesti ikinä hiki ollut. Hoiteli toimistohommia ja pelaili Minesweeperia.

Loppujen lopuksi se on aivan sama mihin hommaan siellä joutuu - asenteella siellä pärjää ja sieltä suoriutuu. Jokainen omalla tavallaan, mutta kunhan et spedeile liikaa, homman pitäisi sujua ihan mukavasti.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Saiskohan tänne jonkun botin joka linkkaisi aina inttiketjun kun joku vaan mainitsee armeijan. Noi inttimuistot ovat vähän kuin persuna tai vegaanina oleminen. Ketään ei kiinnosta, mutta pakko mainita jos joku edes sivuaa aihetta.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Punamusta
Olin kirjurina intissä ja on tosiaan varmaankin yksi helpoimmista keinoista sluibailla intti läpi. Olin juuri ennen inttiä valmistunut merkinomiksi, joka lopulta ratkaisi pääsyni kirjuriksi. Atk-hommia ja lippulappusten kanssa puuhailua se pitkälti on. Rynkky- ja tetsaushommat jäi P-kauteen. Polkupyörä ja sotkun munkit olivat loppuajasta paremmin muistissa kuin aseen numero. Mukava ja kevyt homma henkilökunnan ja varusmiesten välissä. Aina kiinnioloviikonlopuille tuli jättää hommia rästiin, leikisti siis, ja painua officeen pelaamaan tietokoneella muiden oleessa milloin ampumassa, hiihtämässä, pyöräilemässä tms. palveluksessa.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Joo sehän on parasta kun saa tetsata sodessa luhan kanssa. Hirveetä paskaa oli silloin, mutta mitään muuta kuin hyviä muistoja ei jäänyt. Tuli paljon uusia kavereitakin, joita ei tosin ole enää ikinä tullut nähtyä. Gineksessäkin tuli gonahdettua useampaan kertaan.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pahoittelen inttijuttujen jatkamista, mutta tämän nyt vielä kerron.

Kaveri oli armeijassa polkupyörämekaanikkona. Aika huvittava titteli sinänsä kun tietää intin pyörät. Mutta ei ne oikein keksineet sille vissiin mitään hommaa muuta kuin tuon. Siellä se sitten ruuvaili pyöriä puol vuotta eikä tarvinnut juuri muuta tehdä. Skapparitkin sano alokkaille että polkupyörämekaanikolle ei sitten vittuilla tai tulee sanktioita.

No, se inttijutuista. Nyt ei haittaa Coronat eikä Corollat - on meinaa 16 astetta lämmintä ulkona ja aurinko paistaa. Se voipi kaverit olla niin, että meikäläinen painuu helmikuussa terassille.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Saiskohan tänne jonkun botin joka linkkaisi aina inttiketjun kun joku vaan mainitsee armeijan. Noi inttimuistot ovat vähän kuin persuna tai vegaanina oleminen. Ketään ei kiinnosta, mutta pakko mainita jos joku edes sivuaa aihetta.
Yleensä vieläpä mainitsee ne joilla on kokemusta.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haluan hiukset pikaisesti takaisin.

Mulla on vaikka kolmelle ihmiselle. Voin lähettää sähköpostilla.

Omasta päästä lähti melkein metri lettiä kun armeijaan menin, mutta se oli kyllä ihan hyvä asia. Siellä paskan seassa kun ryömit muutaman päivän, huomaat että se klanipää on paljon helpompi pitää kunnossa kuin rokkiletti.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mnulla ei kyllä ole hyviä inttimuistoja kuin sieltä sotilaskodin leipomosta jossa olin armeija-aikanani töissä 4 kuukautta. Armeijassakin olin rankasti kiusattu ja en halua niitä aikoja oikein itse muistella. Hyvä kuitenkin että nyt olen päässyt yli noista ajoista. Välillä ne rankat koettelemukset nostavat päätään ja tulee muistoja mieleen mutta onneksi ne unohtuu nopeasti.

Minusta piti alunperin tulla sotilaskeittäjä mutta olin sen alkuajan jatkuvasti kipeänä joten minut siirrettiin B-miesten joukkoon ja pääsin töihin sotilaskodin leipomoon. Siellä oli kivaa ja sieltä on hyvät muistot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös