Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 299 693
  • 66 710

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen ollut yli kaksi kuukautta jo pelaamatta rahapelejä. Se on yllättävänkin hienosti mielestäni, sillä en olisi uskonut että sen 22.11 pelikerran jälkeen pystyn stoppaamaan rahapelaamisen täysin. Tuolloin olin kuitenkin ihan toisenlaisissa tunnelmissa, kerralla oli uponnut peleihin 80 euroa ja olihan peliongelma silloin melkein pahimmillaan. Oli fiiliskin myös erittäin alakuloinen. Mutta sitten olenkin onnistunut lopettamaan pelaamisen tosiaan täysin. Se on ollut mielestäni tosiaan yllättävänkin upea ryhtiliike.

Tällä tahdilla en kohta muista edes rahapeliongelmaani ja mitä ne rahapelit ovat. Ja se on hyvä se. Fiilis ihan erilainen kun ei tarvitse tapella rahapelien kanssa. Sanoisinko että sellainen vapautunut. Ei jyskytä päässä koko aikaa paskaa fiilistä. Ja mikä parasta, riittäähän rahat paremmin muuhun kun ei pelaa.

Enkä ihan ehdoin tahdoin mene enää pelaamaankaan. Kun nyt on nähnyt että pystyn yllättävänkin kivuttomasti olla pelaamatta rahapelejä niin ei sitä kannata niin vain enää mennä pelaamaan. Sitten vasta jos on liian kovat riippuvaisuusongelmat. Mutta nyt tuollaisia ongelmia ei ole ollut lainkaan.

Tästä on hyvä jatkaa rahapelittömällä linjalla. Ja tänään kävin ravintolassa syömässä. Sekä söin jotain muuta ravintolassa tällä kertaa ja pitkästä aikaa kuin burgereita ja roskaruokaa. Rahaa ei tästä kuukaudesta jäänyt säästöön lainkaan, loputkin mahdolliset säästöt menivät tuohon ravintolalaskuun. Mutta en tiedä siitä säästämisestä, kun toimeentulotuki pienenee kai heti jos on säästöjä.
 

Nick Neim

Jäsen
Mutta en tiedä siitä säästämisestä, kun toimeentulotuki pienenee kai heti jos on säästöjä.
Niin, kuten siitä tuen nimestäkin voi päätellä, niin sillä on oma tarkoituksensa. Ei se ole mikään automaattisesti rahaseinästä tippuva ilmainen rahasumma, vaan sillä pyritään varmistamaan ihmisen toimeentulo. Mikäli ihmisellä jää toimeentulotuesta rahaa säästöön, tulee hän pienemmälläkin summalla toimeen. Silloin toimeentulotuki ihan luonnollisesti pienenee, koska tuettu henkilö ei tarvitsekaan niin suurta tukea tullakseen toimeen, mikä sen tuen perusajatus on.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Antti Jokinen töllössä, se ohjaaja, kyllä on tapaus. Nyt on joku eukko jolta meni jalat mutta yhä ajaa moottoripyörällä. Melkoinen tasonnosto Jokisen jäljiltä. Täytyy sanoa että ihailen tuota punapäätä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tuo uusi ysärikanava radiossa aivan mahtava.
Radioon on tullut joku ysäri kanava.
Näillä suosituksilla menee tänä iltana kuunteluun tämä kanava jos saan sen netin syövereistä kaivettua esiin. Kyllä, Google on keksitty ja sitä aion etsinnöissä käyttää. Ja jännä ajatella että silloin kun aloittelin netin käyttöä niin ei sitä millään googlella haettu. Oli joku Yahoo ja Altavista tms. Vai oliko noi johonkin muihin juttuihin... Joo, en jaksa googlata.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joudutteks te kans sanomaan yöllä työkaverille, että tuu pyyhkii perse kun ite ei pysty? Itsehän juotti. Tunnin päästä tärkeä kokous ja oon aivan tuhannen kännissä. Näissä tilanteissa Jari Sillanpäältä löytys apu.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
On sinne tullut myös kasarikanava.
Kymmenen vuotta vanhempia kuuntelijoita.
Vielä kun olisi kanava, jossa ei soitettaisi mitään vuoden 1979 jälkeen tehtyä. Miten muuten sanotaan 70-luku silleen hipsteristi? On ysäri, kasari... sesari?

Joudutteks te kans olemaan kapakan ulkopuolella? Me ollaan niin samiksia! Odottavan aika on pitkä. Sit sielu saa rauhan.
En juo kapakassa. Juon kotona. Viinaa ei tartte jonottaa, kuselle ei tartte jonottaa. Musiikin saa valita itse ja turpaankin saa korkeintaan vaimolta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En juo kapakassa. Juon kotona. Viinaa ei tartte jonottaa, kuselle ei tartte jonottaa. Musiikin saa valita itse ja turpaankin saa korkeintaan vaimolta.
Tämä oli minunkin linjani ja turpaan ei tullut kuin itseltä kun yksin asuin. Sitten tuli julkisivuremontti ja kuuma kesä... Lähdin läkähdyttävää kämppää karkuun terasseille. Ei se hullumpaa hommaa ollut, sai seuraa... joskus jopa yöseuraa...
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Näillä suosituksilla menee tänä iltana kuunteluun tämä kanava jos saan sen netin syövereistä kaivettua esiin. Kyllä, Google on keksitty ja sitä aion etsinnöissä käyttää.

Olepa hyvä. Kasarikanavaakin jonkin verran kuuntelen, mutta kaipaan rokimpaa musiikkia siltä puolelta. Ysäriltä uppoaa tuo dancempi osasto. Olen ollut vuosien varrella hyvin ailahteleva musiikkimieltymyksiltäni.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tämä oli minunkin linjani ja turpaan ei tullut kuin itseltä kun yksin asuin. Sitten tuli julkisivuremontti ja kuuma kesä... Lähdin läkähdyttävää kämppää karkuun terasseille. Ei se hullumpaa hommaa ollut, sai seuraa... joskus jopa yöseuraa...
Minä pääsin kapakkaan iän puolesta vuonna 1991. Siinäpä se 90-luku sitten menikin. Ylioppilaaksi kirjoitin, mutta muuten ei ole koko vuosikymmenestä juuri muistikuvia. Ehkä parempi niin. Nykyiseen vaimoon tutustuin joulun pyhinä 1999. Kapakat jäi. Hyvä päätös. Viina ei ole jäänyt, mutta mukavampi sitä on kotona tissuttaa kuin jossain ihmisten ilmoilla. Mitä minä sinne? Vaimo on jo, ja ystävät ovat kuolleet paitsi Pete. Ja sekin asuu 100 km päässä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jos A. W. Yrjänä tekisi suomenkieliset sanat oheiseen, Within Temptationin versioon Adelen "Skyfall"-kappaleesta, uusi CMX-biisi olisi valmis. Kitarat ja sävelkulku ovat ensimmäistä tahdeista asti kuin Mesmeria-levyn CMX:ää.


 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Respan friidu saa mut fyysisesti latautuneeseen tilaan. Haittaakohan tota kun runkkaan tässä.
Oon kuullut juttuja että kaikki friidut ei diggaa kun runkkaa niille kun ne on duunissa. Ihme pikkusielut. Anna mennä vaan. Hoe samalla että "Tässä sulle, likanen pikku luttana. Täältä tulee. Setä antaa, senkin sluttis!"
 
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Luna Lee, erityisesti Dire Straitsin Sultans of Swing. YouTubesta löytyy ja on mahdollisesti täälläkin esitelty?! Muutakin löytyy, aika pysäyttävää taituruutta!
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jos A. W. Yrjänä tekisi suomenkieliset sanat oheiseen, Within Temptationin versioon Adelen "Skyfall"-kappaleesta, uusi CMX-biisi olisi valmis. Kitarat ja sävelkulku ovat ensimmäistä tahdeista asti kuin Mesmeria-levyn CMX:ää.



Minussa jokin vialla, kun hieman tykkäsin tuosta. Paras Bond-biisi tuo alkuperäinen, mutta korvaani coverointi ei pahasti tuota pilannut. Ja tottahan tuo, että suomeksi jos pitäisi tehdä, CMX olisi se vetäjä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös