Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 749 969
  • 68 460

Jyppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Carolina Hurricanes
Ruokakauppamenojakin olen jo vuoden verran seurannut tarkemmin. Joka kuukausittainen budjettini ruokakauppaan on yhteensä 200 euroa. Mutta tähän en aina yllä. Viime vuonna ylitin tuon 200
200 euroa kuukaudessa ruokaan on todella kova suoritus, varsinkin kun hinnatkin ovat nousseet. Saako tuolla rahalla todellakin syötyä kunnolla ja riittävän monipuolisesti? Joskus luin että yksin asuvan tulisi tulla toimeen 600 euron käyttörahalla kuukaudessa.
Muutenkin erilaisista ongelmista selviämisestä saa olla todellakin ylpeä, oli kyseessä sitten alkoholi, rahapelit tms.

Olen itsekin yrittänyt karsia rahan menoa jonkin aikaa, mutta mitään ei ole oikeasti tapahtunut. Säästötililtä voi aina kuitenkin siirtää tarvittaessa rahaa käyttötilille, mutta kohta tulee pohja vastaan. Esimerkiksi vuoden vaihtuessa en tehnyt muutosta koska tiesin joulukuun tilin olevan pieni neljän palkattoman päivän takia. Fiksumpi ihminen olisi juuri siksi kiinnittänyt enemmän huomiota rahan käyttöön.

Aikoinaan tuli maksettua ulosottoja pois vuosien ajan, ehkä jotain 15-20 000 euroa. Joten on tiedossa millaista se elämä on ja päätin silloin että ei tule toistumaan. Jos elämää jatkan tähän malliin niin welcome velkahelvetti. Vielä ollaan kuitenkin tilanteessa että kaikki on ihan ok ja omissa käsissä mutta..

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulla on erittäin ristiriitaiset fiilikset. Olen n kymmenen vuotta sitten vakaasti päättänyt, että vihaan Arttu Viskaria ja kaikkea hänen tuotantoaan lähes yhtä pyhästi kuin Lauri Tähkää. Nyt olen kuitenkin ajautunut kuuntelemaan ja jopa odottamaan Lepakkovuoro-podcastia. Osan jaksoista olen kuunnellut kahdesti.

Mitä minulle tapahtuu? Miksi? Miten näin voi tapahtua?

Arttuhan on hauska ja leppoisa kaveri, ainoastaan sen musiikki on ärsyttävää paskaa. Samoin Wiskarin (ja muiden Mökkitien artistien) raivostuttavien biisien tekijä Janne Rintala on mukava mies silloin, kun ei tee musiikkia. Paitsi se TV-sarjan jakso missä Maustetytöt olivat Mökkitien studiossa. Se oli aavistuksen nolokin kun siinä oli sellainen "katsokaas nyt tytöt siinä sohvalla hiljaa kun sedät näyttää teille miten musiikkia tehdään"-fiilis.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minulla on erittäin ristiriitaiset fiilikset. Olen n kymmenen vuotta sitten vakaasti päättänyt, että vihaan Arttu Viskaria ja kaikkea hänen tuotantoaan lähes yhtä pyhästi kuin Lauri Tähkää. Nyt olen kuitenkin ajautunut kuuntelemaan ja jopa odottamaan Lepakkovuoro-podcastia. Osan jaksoista olen kuunnellut kahdesti.
...
Arttuhan on itse asiassa hyvä laulaja, mutta hänen tekemänsä musiikki nyt ei niinkään, joskin siinä on kyllä paljon samaa kuin Leevi and the Leavings'in musiikissa. Kun Arttu oli Tähdet Tähdet -ohjelmassa, hänestä laulajana sai hieman "laajemman kuvan" ja oli ihan positiivinen yllätys.
Henkilönä Arttu vaikuttaa leppoisalta, sanavalmiilta ja huumorintajuiselta tyypiltä, jonka seurassa aika tuskin kävisi pitkäksi. Lauri Tähkä taasen... noh, jääköön sanomatta...

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sähköpostiin tuli mainosviesti SIGG Finlandilta että "Sigg-shop ystävänpäivän ale on täällä. Yllätä ystävä tai rakkaasi." SIG niminen bändi lauloi että hyvää syntymäpäivää sinulle rakkain. Niin se on syntymä- eikä ystävänpäivä, mutta toi bändi ja biisi tuli heti mieleen.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Saadaan huomenna Kilmister kylään. Lemmyn pikkuserkku siis. Erittäin mukava äitini ikäinen herrasmies, joka asuu Cala de Mijasissa. Tuli viime kevään vierailulla tavattua. Puolisoni kaveri jo pidemmältä aikaa.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
200 euroa kuukaudessa ruokaan on todella kova suoritus, varsinkin kun hinnatkin ovat nousseet. Saako tuolla rahalla todellakin syötyä kunnolla ja riittävän monipuolisesti? Joskus luin että yksin asuvan tulisi tulla toimeen 600 euron käyttörahalla kuukaudessa.
Muutenkin erilaisista ongelmista selviämisestä saa olla todellakin ylpeä, oli kyseessä sitten alkoholi, rahapelit tms.

Onhan tuo 200 euroa ruokaan rahaa yksin elävältäkin per yksi kuukausi melko vähän. Varsinkin kun ruoan hinta on noussut. Olen minäkin usein miettinyt pitäisikö tuota tavoitebudjettia muuttaa, nostaa hieman ylöspäin. Ja kyllähän minäkin viime vuonna ylitin tuon 200 euroa monena kuukautena, taisin ylittää seitsemänä kuukautena peräti.

Ja kyllä sen ruoan hinnan nousun on huomannut. Ennen tuohon 200 euron budjettiin yltäminen ei tehnyt tiukkaa mutta nykyään tuo tavoitebudjetti ylittyy usein.

Kyllä tuolla 200 eurollakin jo hyvin syö mutta monipuolisuudesta en tiedä. Kyllä minäkin voisin aina salaatteja syödä enemmänkin. Mutta nyt tuli sellainen juttu että työkokeilun ajan minulla menee kuukausittain ruokaan rahaa reilusti enemmän kuin tuo 200 euroa. Minulla on ruokatauko työvuoron aikana ja saan syödä koulun ruokaa mutta yksi ateria maksaa 6,75 euroa. Eli siitä nyt tulee viikottainkin jo niin paljon rahamenoa että en varmastikaan yllä tuohon 200 euron tavoitebudjettiin.

Mutta silti mukavuudenhaluisenakin ihmisenä syön joka työvuoro koululla ruoan niin ei tarvitse eväitä tehdä. Ja kun koululla syön ruoan niin ei tarvitse päivän aikana välttämättä muuta ateriaa syödä. Koululla tulee sentään syötyä myös hyvin salaatteja. Ja tuota kouluruokaa saa ostaa myös kotiin jollain 3,75 euron hinnalla ja sillä saa isot pakasterasiat sitä ruokaa. Pyrin ostamaan myös kotiin kahta viikon ruokaa viikonlopuksi. Ei tarvitse viikonloppunakaan ruokaa laittaa.

Onneksi näiltä työkokeilukuukausilta tulee kertymään säästöön melko iso summa rahaa (reilusti enemmän kuin se 200 euroa) niin on vähän pelivaraa.

Ja siitä olen samaa mieltä, että kun saa pistettyä aisoihin riippuvaisuusongelmat niin siitä pitää olla ylpeä. Minulla on nyt hyvä tilanne alkoholiongelman ja peliriippuvaisuuden kanssa. Taitaa olla nyt jo ainakin kolme vuotta kun en ole alkoholia juonut tipan tippaa tai rahapelejä pelannut. Alkoholiongelma pysyy hyvin aisoissa kun käyttää antabusta. Mutta peliongelma vaatii enemmän luonnetta. Nyt en ole pelannut yli kolmeen vuoteen mutta kyllähän se pelko repsahtamisesta käy usein ajatuksissa.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tajusin just, että oon viimeiset 12kk pistäny pyykinpesuaineen ja huuhteluaineen toistensa lokeroihin...

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oltiin vaimon kanssa katsomassa Mokoman keikkaa Helsingin jäähallissa. Halusin ottaa vähän videota ja kuvasin sitten fiiliksissä pienen pätkän.

Vaimo sano mua boomeriksi kun kuvasin kännykkä sivuttain. Naurahdin ja esitin tietäväni mistä puhuu...

Nyt hotellilla oli pakko googlettaa mitä vittua tarkottaa boomeri :D

En varmasti myönnä etten tienny. Fuck you vaimo ja typerät kommentit.

Keikka oli ihan hyvä vaikka ei ihan mun musiikkimakuun osu kuin osa biiseistä.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jaa. Tämä koiranpennun isännyys näyttää muistuttavan samaa, kun lapset oli pieniä. Tämän tästä saa olla kieltämässä, ehkä jopa ärähtää välillä, kun ei mene jakeluun. Nukkumaan pitää laittaa samallalailla. On vaan hyvä, kun on tuommoinen pieni aitaus. Koira sinne väsyneenä, kun ei malta nukkua. Jonkun tovin vinkuu ja sitten alkaa nukkua, aivan kuten lapsetkin pienenä.
Pikkuhiljaa alkaa oppia sisäsiistiksi. Kolmesti on sisälle kusaissut ja kerran paskonut, muuten osaa jo ulos. Tosin olen vienyt sen heti herättyä ulos ja tullut sisälle vasta kun pissat tai kahdet on tullut ja ulkona oltiin eilen varmaan kuusi tuntia, koiran taluttaessa minua sinne tänne, tosin siinäkin jo edistystä ja alkaa oppia seuraamaan. Suurin murheenkryyni on pennun huono ruokahalu. Oli kuudesta pennusta suuriruokaisin ja nyt hädin tuskin syö, no eiköhän sekin siitä, kun kaikki ei enää ole uutta ja mielenkiintoista.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jaa. Radiosta tuli äsken Evidencian? mainos. Lemmikkisi ansaitsee parasta. Kastraatio oliko nyt puoleen hintaan. Veikkaan, jos lemmikeiltä kysytään, niin ihan listan kärkipäässä parhaasta ei ole kastraatio.
Naurahdin samaa, kun kuulin tämän mainoksen.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ostin juuri uuden läppärin, edellinen oli lähes 15 vuotta vanha ja ollut jo kauan käyttökelvoton. Kyllähän "vanhan nörtin" sielu lepää kun saa somettaa kännykän sijaan tietokoneella ja esim näkee kunnolla mitä skeidaa tänne kirjoittaa. Toivotaan, että tämä jopa parantaa kirjoitusten laatua ja etenkin vähentäisi typeriä typoja.

Miksi en tehnyt tätä aiemmin? No en vittu tiedä!

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ostin juuri uuden läppärin, edellinen oli lähes 15 vuotta vanha ja ollut jo kauan käyttökelvoton. Kyllähän "vanhan nörtin" sielu lepää kun saa somettaa kännykän sijaan tietokoneella ja esim näkee kunnolla mitä skeidaa tänne kirjoittaa. Toivotaan, että tämä jopa parantaa kirjoitusten laatua ja etenkin vähentäisi typeriä typoja.

Miksi en tehnyt tätä aiemmin? No en vittu tiedä!
Ilmankos omat jutut ovatkin niin hämäriä kun operoin palstalla pelkästään puhelimen kautta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy