Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 351 428
  • 66 880

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän nuo raha-asiat taas saavat olon hiukan jännittyneeksi ja epävarmaksi. Aika suolesta että käyt töissä ja silti saat tuskailla sitä mistä saat rahaa. Eikä tälle tilanteelle olisi voinut tehdäkään kai mitään vaan se oli väistämättömästi edessä. Toki olisi voinut säästöön jättää silloin lokakuussa enemmän rahaa kun silloin sain tukia yhden kuun aikana sitten poikkeuksellisenkin paljon mutta kuitenkin.

Olen tästä kirjoittanut tänne jo aiemminkin, muistaakseni viime viikolla? Olin ensimmäiset kolme kuukautta työkokeilussa työvakuutusyhtiön kautta ja sitten tästä päivästä lähtien olen työkokeilussa työvoimatoimiston kautta ja saan tuet sen ajan työmarkkinatukena Kelalta.

Työeläkevakuutusyhtiö maksoi tammikuun kahdelta ensimmäiseltä viikolta kuun alussa tukirahat, mutta jäihän tuolloin saatu rahamäärä isosti vajaaksi kun vertaa siihen mitä yleensä saan tukirahoja kuukauden aikana. Kahdelta viimeiseltä viikolta voin hakea tukirahoja vasta kuitenkin aikaisintaan 28.tammikuuta. Byrokratia tekee vain tämän tällaiseksi.

Kyllähän tosiaan tilanne korjaantuu ajallaan. Saan ajan myötä tukirahat siten miten kuuluu saadakin. Mutta ei nuo laskut nyt hitto vie tule ajallaan maksettua kuitenkaan taikasanoilla. No on tässä nyt onneksi pelimiesratkaisuja tehtävänä. Laskujen eräpäiviä voi siirtää tarvittaessa kuukaudella eteenpäin ja laskuja nyt ei olekaan mikään kovin iso nippu sekä rahaa on tilillä vielä ruokaan kuitenkin.

Epävarmaksi tämä vain tilanteen ja elämän silti tekee. No toivottavasti saan tuota toimeentulotukea mutta sitäkin saan vielä jonkin aikaa jännittää.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jaahas. Seinäjoella nähdään sitten. Kiitos!
Voin suositella. Tai no burgerbuffetista ei oo kokemusta mut tuo ravintola on kyllä hintansa väärti. Henkilökunta todella mukavaa ja nälkäkin lähtee. Samaan aikaan vähän hienompi ravintola mutta myös sopivan rockhenkinen pulju, ei siis mitään pukupakkoa.

Seinäjoella on kyllä roskaruuan ja nimenomaan grilliruuan suhteen monia hyviä vaihtoehtoja. Tuon lisäksi löytyy mm. Jerikon Grilli ja Jykän grilli joissa on myös todella maittavat annokset. Jälkimmäisessä ainakin hyvä valinta on äijähamppari, mukavan tuhti ateria, sen päälle kun siemailee 0.5l oluen niin kyllä tulee uni makeasti. (merkki on makuasia)

Omakohtaisella kokemuksella voisi sanoa et jos Jyväskylässä liikkuu niin on paljon maittavia pitserioita ja/tai kebabbiloita. Seinäjoella taas grillejä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ootteko muuten ikinä kuunnelleet päässänne jotain kappaletta kun osaatte sen ulkoa? Joskus piti kirjoittaa jostain kappaleesta arvostely/näkemys englannin tunnilla lukiossa niin kuuntelin päässäni November Rainin läpi.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ootteko muuten ikinä kuunnelleet päässänne jotain kappaletta kun osaatte sen ulkoa? Joskus piti kirjoittaa jostain kappaleesta arvostely/näkemys englannin tunnilla lukiossa niin kuuntelin päässäni November Rainin läpi.
Putkasta kun heräsin ja odottelin poispääsyä, niin kuuntelin Meshuggahin Swarmin pari kertaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Vittuako tässä nukkumaan. Meen duuniin, faija pyörii tuolla mielessä kuitenkin. No, ois sen sallinut vetää yli 90. Mut viikoissa korkeintaan taidetaan olla. Aina sanoi, että vittuillakseen elää 100v. Ei tapahdu.
Prkl.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Se oli lyhyt duunimatka. Noin 15 askelta, kohta ois jo lounasaika. Naapurissa jo rakentavat. Taidan lähteä kauppaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ulkona on niin pilvistä ja pimeää, että tuntuu, kuin päivä ei valkenisi ollenkaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
On tullut aika, Abianoksen jäähyväisten aika. Jätän teidät ikuisiksi ajoiksi, mutta minulla on teille testamentti. Kirjoitan sen teille myöhemmin. Ehkä huomenna, ehkä ensi viikolla, kenties kuukauden päästä. En kai sentään kuukauden, en tiedä. Jätän teidän jännittämään ja muotoilen testamenttini oikeaan muotoonsa, jotta osaisin sanoa kaiken oikein! Ette odottaneetkaan tätä, ahahahahaha! Minulla on kaikki hyvin ja lähden nyt kotiin rakastamaan. En rakastelemaan, vaan rakastamaan tyttöä, joka on rakkauden Connor McDavid!
Mitä vittua? MITÄ VITTUA?! Et kyllä mene! Ei saa! Kenen käänteikkäille ja aina niin sykähdyttäville oman elämän romantisoinneille minä nyt hymähtelen kun sinä yhtäkkiä päätit että lähdet keskuudestamme??? Tarkoittaako tämä nyt sitten sitä, että minun on otettava viestikapula vastaan ja alettava sepittämään omasta rakkauselämästäni yhtä räikeän värikkäin sanoin ja kuvauksin jotta rakkauden lähettiläämme veli abianoksen perintö elää ja jatkaa kulkemistaan kaikkien kanssakirjoittajien iloksi ja kauhistukseksi? Tinderin lataaminen on jo tosin mielen päällä joten sikälihän olen jo matkalla, ja otan siis hyvin mielelläni tämän kunnian vastaan jos sinä, armahin veli abianos sen kunnian minulle suot!

Muista kuitenkin, että päätit sitten tehdä mitä ikinä, tämä palsta ei tule koskaan olemaan sama sinun jälkeesi. Minä saatan olla itsekin sokerinen ja imelä vanhanajan romantikko, mutta sinun kruunuusi en minäkään tule ikinä koskemaan. Sinä olet laatuasi one and only, on vain yksi abianos! Joten hattu päästä ja kiitos monista mieleenpainuvista viesteistä joita olen saanut vuosien mittaan lukea. Olet piristänyt minun ja toivon mukaan muutaman muunkin palstaelämää läsnäolollasi. Kiitos ja miehekäs virtuaalihali!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Laitoin näköjään saunan lämpiämään liian aikaisin. Tämän naisten viestin jälkeen tulee vielä miesten kisa Suomen Cupin hiihtelyissä. Minusta viestit on mukavia seurattavia. No siellä se sauna odottelee...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös