Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 308 075
  • 66 747

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Sama täällä, voitin kuusi vuotiaana kunnanmestaruuden hiihdossa perinteisellä tyylillä. Silloin mitään vapaata ollutkaan. Hiihtosukset on ollu jalassa vimeksi 1994 maaliskuussa.
Tuota ennen olin suksilla siis 1992. Olihan siinä rapiat 13 vuotta väliä.
2005 olimme Tahkolla ja houkuttelivat suksille. Vuokrasukset toki, mutta oli tatsi vielä tallella. Systeri oli kateellinen kun "sun meno on niin vaivatonta". Mä olin ihan puhki 7 kilsan jälkeen. Ehkä se näytti vaivattomalta, mutta se ei todellakaan sitä ollut. Kunnosta se ei jäänyt kiinni.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon viimeksi hiihdellyt murtsikkaa 2005. Enkä ihan heti ole uudestaan menossa.
Pentuna mä olin siinä ihan hyväkin. Ala-asteella (mikä lie alakoulu nykyisin) kävin ihan kisoissa ja pärjäsinkin.

Oli mullakin peruskoulun ja intin väli suksetonta aikaa ja viisi vuotta intin jälkeenkin, eikä koko laji kiinnostanut pätkääkään. Vaan opinpahan kuitenkin pitämään siitä lajista...


Sitten tuttava, joka oli urheiluliikkeessä myyjänä, houkutteli kokeilemaan hänen suksiaan. Hyvät kapulat oli, vaikka henki meinasi lähteä viiden kilsan lenkin vuoksi. Houkutteli sitten käymään liikkeessään, josta myi puolipakolla sukset. Siitä se lähti n. 20 vuotta sitten oma hiihtoinnos. Ensimmäiset lenkit oli aika tuskaa ja paskaa samassa paketissa. Kalusto riitti, mutta kunto ja tekniikka olivat molemmat täysin kateissa. Vähitellen opin pitämään fyysisestä rääkistä jopa siinä määrin, että treenasin itseni vakavaan ylirasitustilaan. Tuon ”eka talven” jälkeen on suksilla tullut hiihdettyä n. 15 tkm. Muutama talvi on mennyt erinäisistä syistä lähes kokonaan ilman hiihtoa, mutta normitalvena kertyy 1000-1500 hiihtokilometriä. Ihan helpolla hiihtoon hurahtaminen ei siis käynyt, mutta nykyisin sillä on iso vaikutus kokonaisvaltaisen terveyden ylläpitämisessä. Ihan huippua hommaa, josta on vaikea löytää negatiivista sanottavaa; saat olla luonnossa, hiljaisuudessa, raittiissa ilmassa, yksin, aivot narikassa, ja kroppa töissä jne. Ja se fiilis lenkin jälkeen...
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Käytiin tänään perheen kanssa hakemassa influenssarokotukset paikallisesta hyvinvointikeskuksesta. Astuin sisään ja huomasin että eräs hoitsuista oli opiskelujen jälkeisen ajan eli villin nuoruuden eksä, sika kuuma toki ja näytti olevan edelleen. Onneksi selviydyin tuosta tilanteesta ihan jees, nyt tässä on vaan pari kertaa kulkenut päässä nostalgiatripit vanhoihin seksinautintoihin ... kellään muulla tällaista?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Käytiin tänään perheen kanssa hakemassa influenssarokotukset paikallisesta hyvinvointikeskuksesta. Astuin sisään ja huomasin että eräs hoitsuista oli opiskelujen jälkeisen ajan eli villin nuoruuden eksä, sika kuuma toki ja näytti olevan edelleen. Onneksi selviydyin tuosta tilanteesta ihan jees, nyt tässä on vaan pari kertaa kulkenut päässä nostalgiatripit vanhoihin seksinautintoihin ... kellään muulla tällaista?
Me täällä vaan katellaan Danny D:tä. Ainoa trippi on mäyris sen jynkyn kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Joku etsi äsken, marraskuisena lauantai-iltana klo 22, tamperelaisesta lähikaupasta mämmiä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lähes kolmen viikon sinkkuelämä lähestyy loppuaan. Vaimo ollut kaukana maailmalla hyvästelemässä huonossa kunnossa olevia sukulaisiaan. Tavallaan kivaa on ollut välillä olla ihan yksin kotona, mutta kyllähän tää pidemmän päälle kävis aika tylsäks. Olen joskus funtsinut, että jos meille tulis ero, niin jäisinkö loppuelämäks sinkuks? En toivo, enkä usko, että meille näin kävis, mutta ajatuksen tasolla. Ollaan niin kauan oltu kimpassa, että joku Tinder on mulle ihan outo juttu.
Viihdyn aika hyvin yksikseni ja luulinkin, että tää kaks ja puol viikkoa menis mukavasti, mutta kyllä jo viikko sitten alko tosi kova ikävä. Ollaan lähes päivittäin otettu FaceTime-puheluita, mutta silti on välillä aika tullu vähän pitkäks. Kavereita toki löytyy, mutta ei oikein sellaisia, joiden kanssa lähtis keskellä viikkoa jonnekin lenkille tai bisselle/viinille. Ehkä olen vähän liian parisuhdekeskeinen tyyppi.
Tosi mukavaa, että vaimo tulee huomenna kotiin, mutta just äsken soitti, että lähtöpäässä on jotain ongelmia lentojen kanssa ja jatkolennot menevät tod.näk. vituiks. Piti hakea hänet huomenna Turun kentältä joskus yöllä, mutta nyt tilanne on ihan auki.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Astuin sisään ja huomasin että eräs hoitsuista oli opiskelujen jälkeisen ajan eli villin nuoruuden eksä, sika kuuma toki ja näytti olevan edelleen. Onneksi selviydyin tuosta tilanteesta ihan jees, nyt tässä on vaan pari kertaa kulkenut päässä nostalgiatripit vanhoihin seksinautintoihin ... kellään muulla tällaista?
Järkkää illanistujaiset ja menkää vaikka keilaamaan. Jossain vaiheessa muutaman bissen jälkeen rohkenet pyytää häntä ulos. Kaveri kertoi, että täällä onnistuu liveseurantakin.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Sota vuorokausi 4 lienee takana. Jallua jäljellä enään vajaa kolmannes. Täydennyksiä lienee mahdotonta saada. Ajantaju alkaa hämärtyä. Viestivälineen akku ei taida riittää koko kapinaan. En pysty lukemaan koko ketjua. Lätkää yritin seurata mahdollisuuksien mukaan. Pitää priorisoida. Vastahyökkäys on ilmeisesti alkamassa. Homma on ihan tupella . Aika kylmää mutta ei mitään ylivoimaista verrattuna eiliseen.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Herralla oli joku slobohoro kierroksesssa? No eihän se seksi tai sen saamattomuus maailmoja kaada. Hus, suihkuun runkkaamaan siitä.
Ei ollut ei. Olen isäntä sohvasurffaajille. Ne onkin ne harvat hetket, kun en ole surullinen. No, välillä sekin on surullista, että mun luona on ihan uskomattoman kauniita naisia, mutta itse en saa mitään aikaiseksi lähestyäkseni heitä, koska rohkeus ei riitä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Nää Tony Halmeen biisit on kyllä uskomattoman kovia. Varsinkin nyt soiva "Tony, missä oot"

Huuhaa!
Eurodance-aikaa kuvaa erittäin hyvin se et Tony Halmeen lisäksi mm. Sepi Kumpulaisen rallatteluista tehtiin eurodanceversioita levyllinen. Ja mitähän muita suomalaisia niitä nyt olikaan... ööööö. Olikohan Nykäsmatilla jotain samantyylistä.

Rupesin pohtimaan eurodancekipaleita joissa on suomalaisurheilija jossain muodossa mutta tajusin kesken kaiken et eurohumppaa yleisempää taisi olla se et ysärillä suomalaisurheilijat teki yllättävän paljon kipaleita joissa laulaa lurittelivat enemmänvähemmän nuotin vierestä.

Ringa Ropo ja Tuija Helander - Juokse pois
aiemmin mainittu Matti Nykänen laulaa v-tyylistä
Oma suosikki eli Karpaasi on jätkä raju...

Olkaa hyvä, saatana :D
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä oon viimeksi hiihdellyt murtsikkaa 2005. Enkä ihan heti ole uudestaan menossa.
Pentuna mä olin siinä ihan hyväkin. Ala-asteella (mikä lie alakoulu nykyisin) kävin ihan kisoissa ja pärjäsinkin.
Mä hiihdin viimeks Tuusulan motarilla -2003. Skoudet vei putkaan ja seuraavana päivänä Suomi hävis Ruotsille 6-5 kotikisoissa. Kyllä vitutti. Suksikaan ei oikein luistanut.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suurimman osan ajastani olen surullinen.
Sama täällä. Ei mulla välttämättä tarvii olla mikään pielessä, mut silti oon koko ajan pohjimmiltani surullinen.

Koitan kannatella maailman murheita omilla hartioillani. Haluaisin auttaa ihmisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti kun kaikkia ei pysty auttamaan. Pitäis vaan ymmärtää, että ei tämä maailma tästä parane, vaikka miten murehtisin esimerkiksi yksinäisiä ihmisiä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä hiihdin viimeks Tuusulan motarilla -2003. Skoudet vei putkaan ja seuraavana päivänä Suomi hävis Ruotsille 6-5 kotikisoissa. Kyllä vitutti. Suksikaan ei oikein luistanut.

Okei olen mäkin Tuusulan motarilla ollut monesti, mutta en mä siellä hiihtänyt ole. Kiinnostaisi tietää, että miksi helvetissä sä olet päätynyt hiihtämään sinne. Aattelitko ettei ne skoudet nappaa kun rajoitus on satanen (oletan että hiihdit talvella)?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On kyllä kaunis ilma täällä. Aurinko paistaa ja pakkasta on muutama aste. Auto oli näköjään yöllä tehnyt meille sydämet pihaan (ks. liite) kun tultiin bileistä kotiin. Mieluisaa joulukuuta kaikille. 23 yötä jouluun on... laskin aivan itse...

Nyt ryypätään viikko! Ketkä on messissä?
Ei kiitos! Ei vaan enää pysty... Ehkä haluaisi mutta ei vaan voi. Psyyke ei välttämättä kestäisi kropasta puhumattakaan.
 

Liitteet

  • IMG_20191201_102844~4.jpg
    IMG_20191201_102844~4.jpg
    402,1 KB · kertaa luettu: 225

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis mitä ihmettä täällä tapahtuu. Näin tänään nuorehkon ihmisen kahvilla. Se istui, joi kahvia ja katseli ympärilleen. Ei puhelinta. Ei ipadia. Ei ipodia. Ei kuulokkeita. Ei televisiota. Ei tietokonetta. Joi vaan kahvia niinkun joku alien.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kohta on viiden tunnin automatka edessä ja olo on kuin epileptikolla pesukoneessa. Vihaan näitä. Tykkäisköhän tuo akka kyttyrää, jos hyppäisin siiville ja laittasin sen kumipyörille yksin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Siis mitä ihmettä täällä tapahtuu. Näin tänään nuorehkon ihmisen kahvilla. Se istui, joi kahvia ja katseli ympärilleen. Ei puhelinta. Ei ipadia. Ei ipodia. Ei kuulokkeita. Ei televisiota. Ei tietokonetta. Joi vaan kahvia niinkun joku alien.
Olet tavannut lentämöttömän tunnistettamattoman esineen. Kyseessä ei voi olla nykyihminen. Se on jämpti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös