Tänään olisin halutessani päässyt HPK:n CHL-peliä katselemaan ilmaiseksi. Ainakin kun aamulla vielä olivat nuo kuntoutuskeskuksen kausikortit vapaina. Illalla ne oli sitten kyllä otettu käyttöön mutta aamulla olisi niistä vielä saanut toisen itselleenkin. Halutessaan. Niistä kun ei ollut silloin tehty vielä edes varausta.
No minuapa ei suoraan sanottuna kiinnostanut. Tunnustan suoraan että jos pelissä ei ole enää panosta niin eipä se sitten suuremmin minua kiinnosta. Ja sitten kun ottaa huomioon tuon että Kerhon tämä kausi ei ole kovin kaksisesti muutenkaan sujunut niin onhan se vaikuttanut siihen kiinnostukseeni. Ei ehkä saisi, mutta niin se vain on minun kohdallani. Menestyessä kiinnostus on ihan huipussaan niin kuin keväällä mutta rämpiessä rämpii minunkin kiinnostus.
Mielummin sitä jäi kotiin katselemaan Viasatilta Jokereiden KHL-ottelua. Jokereiden kausi nyt sentään alkanut jo vähän paremmin sujumaan viime peleissä. Onko joukkue nyt jopa kolmen ottelun voittoputkessa?
No oli miten oli, niin tämä Jokereiden KHL-ottelu on sitten tässä lokakuussa jo 16. katselemani ottelu joko suorana lähetyksenä tai tallenteena. Kerran olen ollut HPK:n peliä tässä kuussa katselemassa myös ihan paikan päällä. Hieman kaduttaa tällaisena tilastonikkarina kun en ole kauden alusta lähtien tajunnut tilastoida katselemiani pelejä, mutta tilastoinpahan ainakin jatkossa.
En osaa oikein sanoa millainen tahti tuo minun katselutahtini on, kun en ole ainakaan vielä löytänyt mitään dataa mihin verrata omia katselutilastoja. Mutta onhan minun omat tilastoluvut noussut ihan huimasti tämän ja viime kauden aikana. Olen tämän ja viime kauden aikana katsellut jääkiekkoa enemmän kuin koskaan aiemmin elämässäni.
Ja lauantaina minulla on se kausikortti varattuna, mutta etukäteen en kovin montaa riemuhuutoa valitettavasti ole päästänyt tämän asian vuoksi. HPK:n tilanne, vastassa joku liigajumbo ja peli menee osin päällekkäin Suomen jalkapallomatsin kanssa niin en tiedä mitä tuosta kaikesta ajatella. Kausikorttivarauksen peruminen saattaisi olla kyllä jo liian kovaa perseilyä ettei sellaiseenkaan vielä lähtisi. Jos syö vaikka lauantain pelissä lihiksen kahdella nakilla niin onpahan ottelutapahtumassa jotain iloa ainakin. Heh...
Toisaalta tulee paha mieli kun tällaista kirjoittelee. Eihän se ole tosifani joka oman joukkueensa hylkää heikoilla hetkillä. Jopa Ässien laulussa lauletaan että periksi ei anneta milloinkaan ja niin sen pitäisi olla täällä Hämeenlinnassakin. Loppuun asti vain taistellaan!
Jotain muutakin kivaa tekisi mieli taas tehdä kuin katsella urheilua ja jääkiekkoa. Olen kyllä laskeskellut että olisi hyvä että jäisi jotain säästöönkin tässä kuussa, mutta tästä huolimatta olisi varmasti varaa johonkin viihteeseenkin. Jos jäisi useampi kymppi säästöön tässä kuussa ja vaikka edes viidellä kympillä tekisi jotain lystiä. Jos Kela vaikka taas antaisi rahaa noiden sähkölaskujen ja kotihoitolaskujen maksamiseen niin voisi hyvinkin jäädä siihen vapaa-ajaankin enemmän rahaa panostettavaksi. Usein se Kela antaa rahaa kyseisten laskujen maksamiseen kun kuuluu toimeentulotuen piiriin.
Täällä Hämeenlinnassa esiintyisi tämän kuun aikana ainakin kovia suomalaisiskelmänimiä eli Matti ja Teppo sekä Jari Sillanpää. Voisihan se olla ihan miellyttävä kokemus nähdä myös nämä suomalaisiskelmätaivaan kovat nimet joskus livenä mutta liput noihin konsertteihin maksaa kyllä maltaita. Olisko ollut jotain viisikymmentä euroa? Sitten täällä olisi esiintymässä ulkomuistista lueteltuna Chisua, Ismo Alankoa ja Tuure Kilpeläistä sekä Kaihon karavaania. Voisiko joku noista viidestä musiikki-alan nimestä olla sen verran kiinnostava että menisi tässäkin kuussa musakeikalle?