Olen lopettanut nyt kaikki maksulliset suortatoistopalvelut toistaiseksi. Tai no yksi äänikirjahomma on vielä, mutta se oli mulle ilmainen muutamaksi kuukaudeksi.
Päädyin myös samaan ratkaisuun. Lopetin kaikkien käytössä olleiden maksukanavieni tilaukset tällä viikolla, näitä maksukanavia olivat kaikkiaan Ruutu, Eurosport player ja Liigapassi sekä Viasatin urheilukanavat. Syyt ratkaisuuni olivat puhtaasti taloudelliset. Sen verran taloustilanne kurjistunut entisestään että nyt ei ole varaa pitää maksukanaviakaan.
Kai sitä toimeen tulee ilman maksukanaviakin. Tosin jos taloustilanteeni paranee tässä niin sitten tulen todennäköisesti taas maksukanavatkin ottamaan käyttööni.
Niin paljon olisi asiaa kirjoitettavana tänne kun jäänyt taas vähän vähemmälle kirjoittaminen tänne viime aikoina. Ja tuntuu että paljon sekä kivaa että negatiivista on tapahtunut elämässäni viime päivien aikana. Tosin onko sitä tarpeen edes kirjoittaa tänne kaikkia käänteitä elämässäni, vaikka se on viime kuukausina tapanani ollutkin?
Pelaamisesta puhuin viimeksi kun tänne ketjuun kirjoitin. No sillä saralla olen mennyt monta askelta huonompaan suuntaan. Viimeksi kun kirjotin niin taisin olla voitolla tässä kuussa jopa yli 60 euroa, no arvatenkin nuo voitolla olleet rahat sai sitten äkkiä pelattuakin. Eilen oli huono päivä, ja pelasin 50 euron edestä rahapelejä ja nimenomaan niitä rahapeliautomaatteja ja pokeriautomaattia ja hävisin kaikki. Nyt olenkin enää jotain 16 euroa voitolla.
Tai eilenkin olin vielä komeasti ensin ainakin 40 euroa voitolla kun aluksi tulikin isompi voitto. Mutta sitten se kuuluisa ahneus iski, lähdin tavoittelemaan tilannetta jossa voittosumma olisi ollut jo 100 euroa mutta vähitellen hävisin vain rahani.
Tiedän että täällä ketjussa kirjoitettiin että minunkin olisi järkevämpää harrastaa edes vedonlyöntiä rahapelien sijaan sillä voittotodennäköisyys on kai suurempi, mutta se ei ole niin yksinkertaista. Kun on nimenomaan riippuvainen noista perhanan kolikkopeleistä. Tai ne mitään kolikkopelejä minulle ole, vaan kortilla maksan pelimaksuni.
No onni on vielä edes se, että tässä kuussa pelikassani on nimenomaan voiton puolella vielä ainakin laskujeni mukaan sen 16 euron verran. Että se nyt ei vielä huolestumista aiheuta, mutta huolestumista aiheuttaa silti se että pelaamiseni määrä on ollut tässä kuussa taas iso. Mutta maanantaina vihdoin marssin a-klinikalle. Silloin tiistaina laitoin kyllä jo sähköpostia yhdelle terapeutille, mutta siihen ei tullut vastausta.
Tuttuun tapaan taas taloustilanteeni aiheuttaa tuskaa ja ahdistusta sekä hampaiden kiristystä. 129 euroa pitäisi käytännössä riittää sekä ruokaan että kännykkälaskuun per kuukausi. Tuosta summasta olisi pitänyt kustantaa myös nuo maksukanavatkin mutta on sanomatta siis selvää että nyt oli aika katkaista kaikki maksukanavatilaukset.
Jos joku jäi miettimään, niin ansiopäiväraha tulee siis toiselle tilille jota hoitaa kaupungin välitystilinhoitaja, sinne tilille tulee kuukausittain rahaa ulosoton ja verojen jälkeen noin 650 euroa ja sehän nyt ei riitä kuin hädin tuskin vuokraan ja sähkölaskuihin.
Tilanteeni on ikävä siinäkin mielessä, että toimeentulotukeakaan en kaiketi saa koska minulla on säästöjä taas sitten säästötilillä. Pitäisi olla kai ensin nuo säästöt pois kulutettuna että saisi toimeentulotukea, mutta kun niitä säästöjä nyt mielummin säästäisin vielä tulevaa takuuvuokraa, muuttoa varten. Ja sitten vähän kauempana siintävää joulua varten. Radikaalein ratkaisu olisi kai nostaa säästörahat kotiin jemmaan, silloin Kela ei näkisi niitä.
No se siitä taloustilanteestani. Sen verran vielä kirjoitan että tänään oli ne tämän kuntoutuskeskuksen Spelit, idean isänä toimi Speden spelit josta nämä meidän spelit olivat vähän mukautellut. Tunnin ja vartin ajan pelailtiin ilahduttavan isollakin porukalla ja oli oikein hauskaa. Viisi lajia meillä oli ideoituna, mutta kolme niistä vain ehdittiin tällä kertaa toteuttamaan. Herneiden poiminta pyykkipojalla ja sokkelon läpimeneminen sokkona toisen ohjastamana jäivät vielä odottamaan toteuttamisvuoroaan.
Sen sijaan ehdittiin heittämään koripallon vapaaheittoja. Kaikilla pelaajilla oli 90 sekuntia aikaa heittää niin monta vapaaheittoa kuin vain sinä aikana ehti. Sitten laskettiin koriin menneet heitot. Tämän kilpailun jälkeen oli biljardista sellainen Killeri-pelimuoto. Lieneeköhän kenellekään tuttu laji? Minäkin vasta tällä viikolla olen ensimmäisiä kertoja tuota lajia biljardista pelannut, mutta erittäin hauska pelimuoto.
Sitten viimeisenä lajina oli että olisi ollut vähän enemmän sitä Speden spelien- henkeä mukana kilpailussa niin lajina oli yhdellä jalalla seisominen. Vietettiin kyllä oikein mukava iltapäivä ja juotiin kahvit lopuksi. Voisi joskus toistekin järjestää vastaavanlaisen pelihetken. Nyt kun jäi kilpailuja varastoonkin.