Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 320 653
  • 66 811

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Äsken näin mainoksen että Sub näyttää Frendien 25v juhlavuoden kunniaksi koko sarjan alusta loppuun. Okei, hieno homma. Mietin että miten tuo eroaa normaalista, eikös tuota sarjaa olla näytetty alusta loppuun aikalailla tasaisesti sen jälkeen kun se päättyi silloin joskus 15 vuotta sitten? Muistan että joskus on tehty niin että kun yksi uusintakierros saatiin loppuun ja viimeisen kauden viimeinen jakso nähtiin, niin seuraavana päivänä sarjan eka jakso tuli taas eetteristä ulos.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ne lähti syömää siinä jossain vaiheessa. Sieltä mää ne löysin.
Pitäsköhän kokeilla seuraavaksi sieltä. Yleensä se olen vaan minä joka katoaa ja muut etsii. Etsikööt he sitten minua sieltä ruokailemasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Äsken näin mainoksen että Sub näyttää Frendien 25v juhlavuoden kunniaksi koko sarjan alusta loppuun. Okei, hieno homma. Mietin että miten tuo eroaa normaalista, eikös tuota sarjaa olla näytetty alusta loppuun aikalailla tasaisesti sen jälkeen kun se päättyi silloin joskus 15 vuotta sitten? Muistan että joskus on tehty niin että kun yksi uusintakierros saatiin loppuun ja viimeisen kauden viimeinen jakso nähtiin, niin seuraavana päivänä sarjan eka jakso tuli taas eetteristä ulos.

Ei eroa mitenkään, mutta ilmaisemalla asia noin saadaan enemmän ihmisiä katsomaan mainoksia.

Ne lähti syömää siinä jossain vaiheessa. Sieltä mää ne löysin.

Tämä on kyllä hieman epäreilua, kun teillä on whatsapit ja snapchatit. Silloin ennen niitä kavereita piti oikeasti etsiä eikä aina löytänyt.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei eroa mitenkään, mutta ilmaisemalla asia noin saadaan enemmän ihmisiä katsomaan mainoksia.
Frendeillä on muuten hämmentävän kovat katsojaluvut edelleenkin. Muisan kun ennen näitä isoja mainostuksiakin ohjelma taisi olla Subin katsotuimpia ohjelmia. En kyllä nykytilanteesta tiedä, mutta eiköhän tuo edelleenkin aika kärjessä ole.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja jos ei löydy voi tulla kirjoittamaan tänne.

Totta. Joudut odottamaan enää pari vuosikymmentä, niin saat lisenssin seniorimiittiin. Toisaalta säännöt eivät tässä kohtaa ole täysin kiveenhakattuja eli mahdollisesti jo ensi vuosikymmenellä, mutta sellaista minulla ei ole oikeutta luvata. En ole sellaisessa asemassa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä sennumiittiin saa tulla kuka vaan. Ei siellä niin kovaa tungosta ole etteikö seuraan mahtuisi. Oli siellä tänä vuonnakin palstalaisten kavereita, jotka ole varmaan ikinä jatkoaikaa lukeneet.

Olen kaverin luona ja se yllättäen nukkuu. Eihän sitä yöllä kännissä tajunnut kun tänne tulin. 0625 katsoin itse kelloa ku menin nukkumaan ja puolilta päivin ihan hyvä herätä. Mutta sama homma oli skoteissa pari vuotta sitten kun tämän kaverin kanssa siellä olin. Itsekseni kiertelin kaupunki ku frendi vaan nukkuu. Onneksi bestman lähtee mukaan Krakovaan että on seuraa aamuisinkin.

Tälläistä se on seniori-iässä. Koko ajan vain nukutaan tai muuten levätään ja sitten hetkeksi herätään.

Milloin mennään Krakovaan, en ole käynyt siellä aikoihin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
13-18.7 ollaan siellä. Tule mukaan. 14.7. sunnuntaina pakko käydä auswitch katsomassa kun ylimääräinen kaveri tulee pelkäksi viikonlopuksi sinne kun haluaa ausvitsin nähdä, mutta ei uskalla yksin tehdä reissua kun ei oikein osaa edes enkkua.

Ei mitenkään onnistu, koska tuolloin on Cricket World Cup Final. Vaikka Suomi ei ole mukana, niin finaali katsotaan.

Samasta syystä en ole Metallican keikalla Hämppylinnassa seuraavana maanantaina.

Auschwitzissa ei tarvitse englantia osata ja voi vain mennä joukon jatkona. Mikähän on muuten "ylimääräinen kaveri", kuulostaa hieman halventavalta nimitykseltä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
"Ylimääräinen kaveri" on tässä tapauksessa opiskelukaverini, joka ei ole hirveän kovassa suosiossa näiden koko reissulle lähtevieni kavereiden keskuudessa. Syynä siis että hän osaa kännissä olla todella ärsyttävä, mutta itse olen tottunut tuohon 1995 lähtien. Reissuun lähtevät kaverit tavanneet hänet vain kerran.

No nyt, tiedän ihmistyypin. Kaikki ei voi olla kavereita keskenään eikä pidäkään olla. Sille on sanakin, ryhmädynamiikka.

Tuollaista reissua välttäisin loppuun asti. Se ei vain ole kivaa joutua välikäteen missä surfailee erihenkisten porukoiden kanssa.

Minulla on joitain läheisiä ystäviä ja sitten tunnen maailmalla pyörittyäni joitain tyyppejä sieltä ja täältä. Niin se vain menee, että joitain ei voi kutsua samaan tilaisuuteen. Kaikki ovat tahoillaan hienoja ihmisiä, mutta jutut on niin erilaisia ja ei olisi järkeä olla vaikka samalla mökillä.

Kuinkahan moni miettii minusta kuinka tuota en tänne retkelle kutsu, koska se on tuollainen. Sitäkin varmaan tapahtuu. Ja sitten on niitä kutsuja mistä miettii en taida tuonne nyt tulla. Syyn ollessa puhtaasti se, että ei tuohon porukkaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joku aina joskus kysyy mikä on slaavihässäkkä ja kerro joku esimerkki. Siihenpä on vain vaikeaa tai jopa mahdotonta vastata, koska se on sellainen yleinen ilmapiiri.

Vaan nyt saapui esimerkki. Olin lähimarketin normaalissa kassajonossa, kun vanha mies tulee yhden olutpullon kanssa kysymään voisitko ostaa tämän minulle. Hänellä oli rahaakin. En ostanut.

Kaikkihan olemme teineinä kaupan edessä notkuneet, jos jostain saisi hakijan, mutta ei sisällä. Ja kerran Herttoniemen Alkon edessä jätin viisikymppiselle naiselle hakematta, kun kuosi oli se mitä noissa kaupunginosissa on.

Tulin puistoon missä on sammunut mies, mutta elossaolo on tarkistettu. Se ei ole minkään kulttuurin hässäkkä.
Slaavihässäkkä on siis kaupan sisällä jonossa kysely. Yksi niistä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joku aina joskus kysyy mikä on slaavihässäkkä ja kerro joku esimerkki. Siihenpä on vain vaikeaa tai jopa mahdotonta vastata, koska se on sellainen yleinen ilmapiiri.

Vaan nyt saapui esimerkki. Olin lähimarketin normaalissa kassajonossa, kun vanha mies tulee yhden olutpullon kanssa kysymään voisitko ostaa tämän minulle. Hänellä oli rahaakin. En ostanut.

Kaikkihan olemme teineinä kaupan edessä notkuneet, jos jostain saisi hakijan, mutta ei sisällä. Ja kerran Herttoniemen Alkon edessä jätin viisikymppiselle naiselle hakematta, kun kuosi oli se mitä noissa kaupunginosissa on.

Tulin puistoon missä on sammunut mies, mutta elossaolo on tarkistettu. Se ei ole minkään kulttuurin hässäkkä.
Slaavihässäkkä on siis kaupan sisällä jonossa kysely. Yksi niistä.

Ei. Kyseessä ei ollut slaavihässäkkä, vaan pelisilmän puute sinulta. Moukka sanoisin. Siis sinä. Itse esim. jos olen kaupassa ostamassa runsaamman satsin ja näen, että takana oleva ostaa tyyliin yhden maidon, niin päästän hänet edelleni. Tätä kutsutaan kanssaihmisten huomioimiseksi. Kannattaa opetella, voit vielä joku päivä saada kiitoksen ja hyvän mielen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei. Kyseessä ei ollut slaavihässäkkä, vaan pelisilmän puute sinulta. Moukka sanoisin. Siis sinä. Itse esim. jos olen kaupassa ostamassa runsaamman satsin ja näen, että takana oleva ostaa tyyliin yhden maidon, niin päästän hänet edelleni. Tätä kutsutaan kanssaihmisten huomioimiseksi. Kannattaa opetella, voit vielä joku päivä saada kiitoksen ja hyvän mielen.

Ei, ostin vain kaljaa itsekin. En ollut jonon tukkeena. Syy on aina helppo vierittää jollekin kuka ei ole syyllinen.

Kuinkahan paljon vankiloissa istuu syyttömiä ihmisiä. Juuri tässä talvella vapautettiin 18 vuotta syyttömänä istunut mies tuossa muutaman kilometrin päässä olevasta laitoksesta.

Olivat kuulema viranomaiset tehneet jonkunlaisen erheen.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei, ostin vain kaljaa itsekin. En ollut jonon tukkeena. Syy on aina helppo vierittää jollekin kuka ei ole syyllinen.

Niin eli vanha mies näki että ostat kaljaa niinkuin hän itsekin oli ostamassa yhden pullon ja varmaan ajatteli, että olet rento ja ostat samalla hänellekin pullon, jotta vanhan miehen ei tarvitse jonottaa vanhoilla jaloillaan. Sinä teit asiasta hässäkän, ei hän. Toivottavasti ei ollut kuuma ilma, ettei vanhan miehen sydän joutunut liian koville jonottaessa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niin eli vanha mies näki että ostat kaljaa niinkuin hän itsekin oli ostamassa yhden pullon ja varmaan ajatteli, että olet rento ja ostat samalla hänellekin pullon, jotta vanhan miehen ei tarvitse jonottaa vanhoilla jaloillaan. Sinä teit asiasta hässäkän, ei hän. Toivottavasti ei ollut kuuma ilma, ettei vanhan miehen sydän joutunut liian koville jonottaessa.

Saatat muuten olla oikeassa vaan toisaalta marketissa on ilmastointi. Ulkolämpötila näyttää +29C.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aika lämmin, mutta onneksi ilmastointi. Uskotaan, että kaikki meni hyvin ja vanha mies pääsi nauttimaan oluensa.

Tärkeintähän on se, että on rahaa ja näin hänellä olevan. Surkea maailma, mutta aina pärjää, jos vain on rahaa. Muuten ei, vaikka olisi mikä ilmastoiva tuulimylly.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tärkeintähän on se, että on rahaa ja näin hänellä olevan. Surkea maailma, mutta aina pärjää, jos vain on rahaa. Muuten ei, vaikka olisi mikä ilmastoiva tuulimylly.

Ymmärrän sun näkökulman, koska olet menestyvä ihminen. Mutta tärkeintä ei ole raha, vaan terveys.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ymmärrän sun näkökulman, koska olet menestyvä ihminen. Mutta tärkeintä ei ole raha, vaan terveys.

En ole menestyvä ihminen ollenkaan. Ainoastaan ylipalkattu siihen mitä teen, mikä on melko vähän.

Terveys on hyvä juttu ja HIV-testikin tehtiin, kun ilman sitä ei olisi saanut työviisumia toiseen maahan. Se ei kai ole täysin tuulesta temmattua, että pride-ihmisillä virusta esiintyy hieman enemmän kuin muilla.

Mutta siis rahaa pitää olla jonkun verran, koska muuten asiat menee todella vaikeiksi. Joku jossain on niin päättänyt ja tuskin kivikaudellakaan saatiin toisen luolasta ihan ilman mitään syödä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole menestyvä ihminen ollenkaan. Ainoastaan ylipalkattu siihen mitä teen, mikä on melko vähän.

Terveys on hyvä juttu ja HIV-testikin tehtiin, kun ilman sitä ei olisi saanut työviisumia toiseen maahan. Se ei kai ole täysin tuulesta temmattua, että pride-ihmisillä virusta esiintyy hieman enemmän kuin muilla.

Mutta siis rahaa pitää olla jonkun verran, koska muuten asiat menee todella vaikeiksi. Joku jossain on niin päättänyt ja tuskin kivikaudellakaan saatiin toisen luolasta ihan ilman mitään syödä.

Se on ihan totta, että raha helpottaa ja ainakin vähentää turhaa stressiä. Elämä on ihan erilaista silloin, kun joku mahdollinen vastoinkäyminen ei aiheuta liian suurta lovea lompakkoon. Raha luo tietynlaista turvaa. Ja vaikka sanotaan, että raha ei tuo onnea, niin kyllä se ainakin välillisesti sitä tuo. Juuri siinä mielessä, että ei tarvitse stressata sen loppumista. Mutta isommassa kuvassa, niin isossa kuvassa, että niin isoa telkkaria tai elokuvateatteria ei ole olemassakaan, niin onnellisuus ja elämän laatu koostuu jostain muusta kuin rahasta. Se koostuu ihmissuhteista ja terveydestä. Olen kantapäänkautta oppinut sen, että sitä voi olla onnellinen silloinkin kun ei ole mitään, siis oikeasti ei yhtään mitään, muuta kuin se toimiva ihmissuhde mikä piti pään pinnalla ja sittemmin sai muutkin asiat kuntoon.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta isommassa kuvassa, niin isossa kuvassa, että niin isoa telkkaria tai elokuvateatteria ei ole olemassakaan, niin onnellisuus ja elämän laatu koostuu jostain muusta kuin rahasta. Se koostuu ihmissuhteista ja terveydestä. Olen kantapäänkautta oppinut sen, että sitä voi olla onnellinen silloinkin kun ei ole mitään, siis oikeasti ei yhtään mitään, muuta kuin se toimiva ihmissuhde mikä piti pään pinnalla ja sittemmin sai muutkin asiat kuntoon.

Onhan näitä jotain tutkimuksia missä on selvitetty kuinka jossain kohtaa rahan määrällä ei ole enää merkitystä onnellisuuteen. Jostain syystä on vain sitten sitä porukkaa minkä pitää silti saada lisää.

Bon Jovi ei ole suoraan suosikkibändejäni, mutta livenä nähty ja onhan Livin' on a Prayer upea tarina. Take my hand...
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Kummassakohan tapahtumassa nuollaan enemmän pillua. Naisten jalkapallon mm-kisojen aikana joukkueiden kesken vai Helsingin pridetapahtuman jatkoilla. Paljon niitä lettuja varmasti kuitenkin nuollaan molemmissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kummassakohan tapahtumassa nuollaan enemmän pillua. Naisten jalkapallon mm-kisojen aikana joukkueiden kesken vai Helsingin pridetapahtuman jatkoilla. Paljon niitä lettuja varmasti kuitenkin nuollaan molemmissa.

Olympialaisissa eniten. Kesät, talvet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös