Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 319 959
  • 66 807

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Lähdin puoli kuudelta juhannuslenkille. Nyt oon kävellyt sellaset reilut 16km ja istun järven rannalla juoden aamukahvejani. Ihan helvetin mukavaa on tämä.

Muutama kilsa on vielä matkaa himaan. Pitää vähän hidastella, kun haen lähikaupasta juhannusoluet ja niitä saa myydä vasta klo yhdeksästä alkaen. Ihan vitun typerä sääntö on tuo.

Siivosin muuten joutessani tämän nuotiopaikan ja keräsin samalla repullisen tyhjiä tölkkejä.
Siivotkaa nyt ihmiset jumalauta omat sotkunne. Ei se ole niin vaikeaa.

Hyvää Jussia!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Miten helvetissä multa on mennyt tällainen helmi ihan sivu suun? Tuo koko leffa on pistettävä pikimmiten asialistalle!

Linkki vie youtubeen ja musiikkivideoon.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Se on huomenna (vai su) TurkishAirlinesin komentajan pääkaupungin pormestarinvaalit. Vaalit piti uusia, kun diktaattorin suosikki jäi hopialle. Todennäköisesti esitäytettyjä äänestyslipukkeita on tällä kertaa tarpeeksi, ettei tarvitse kolmatta kertaa...
Onnittelut natsierdoganin suosikille täpärästä voitosta 66% vs. 44%. Näin se demokratia toimii.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Käy nyt vähän kateeksi niitä, jotka pääsevät juhannussaunaan järven äärelle. Vielä, jos siellä on ikkunanäkymä selälle. Muuten tykkään kyllä pirusti omasta talostani tontteineen melko lähellä keskustaa, mutta kun saunatilat on kellaritasolla latistaa juhannussaunan tunnelmaa. Joulusaunan hartaaseen tunnelmaan sopii paremminkin tuo tila.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Rikoin juuri lakia, ja sytytin hiiligrillini. Tulkoot sinivuokot yrittämään miun omistamalleni tontille kertomaan, ettei tuota saa tehdä näin palovaaran takia. Kuuntelen myös musiikkia a niin kovalla voluumilla, että että ehkä naapurikin kuulee. Omistamallani maalla pätee miun lait. Niih.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Huomenna tulee kaksi kuukautta edellisestä savukkeesta. Aika kivasti päässyt irti siitä, että siirtymällä on "pakko" polttaa. Samalla tahdon pyytää anteeksi niiltä kaikilta joiden hajuetäisyydellä olen tupakoinut. Vaikka itse olenkin koittanut aina mennä vähän kauemmas muista ihmisistä, mutta en usko menneeni montaa kertaa riittävän kauas.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tekisi mieli valvoa ja katsoa varaustilaisuutta. En jaksa. Mutta entä jos Kakko on ykkönen? Aamulla sitten saa lukea että jaahah...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Oikein kiva juhannus ollut tähän mennessä. Juhannusaatto oli erittäin kiva ja toiminnallinen päivä. Yhtä syömistähän tämä juhannuksen juhlinta vaan on ollut tähän mennessä, päivällinenkin olisi ollut mutta sen nyt jätin väliin. Ainoastaan osallistuin päivälliseen päivällisen esille laittajana ja päivällisaterian poiskattajana ja ällistelin siinä samassa kuinka ihmiset jaksavatkin syödä.

Juhannus alkoi täällä eilen aamusaunalla. Oli yleiset saunavuorot sekä miehillä että naisilla, kahden tunnin saunavuoro ensin aikavälillä 10-12 miehillä ja sitten kahden tunnin saunavuoro naisilla. Vaikka olikin yleinen saunavuoro niin lähes koko kahden tunnin ajan sain yksin saunoa. Sauna ei siis kovin suurta suosiota täällä kerännyt, ainoastaan minä taisin saunoa vähän pitempään ja otin nautinnon irti koko saunavuorosta.

Vartin siinä nyt oli aluksi yksi toinen asukas saunomassa kanssani, mutta muuten sain aika yksin olla. Kävin välillä vilvoittelemassa valoisalla, isolla parvekkeella ja sitten jatkoin saunomistani. Vihtakin olisi ollut mutta käytin sitä aika vähän, syystä että siitä lähti niin paljon irti lehtiä ja sotkut sai itse siivota.

Saunomisen jälkeen oli lounas, sen jälkeen päiväkahvit ja oli herkullista mansikkakakkua kahvin kanssa, sitten taisi olla jotain syömistä myös. Jos ei muuta niin söin niitä leipomosta ostamiani leivonnaisia. Illalla sitten oli kahta eri salaattia ja uusia perunoita tarjolla ja grillattiin makkaraa. Ja sitten oli vielä raparperipiirakkaa tarjolla.

Kaikki syömiset olivat eilen erittäin hyviä ja maukkaita, mutta olihan sitä syömistä vaan paljon juhannusaaton aikana. Eli yhtä syömistähän tämä juhannuksen juhlinta toistaiseksi tosiaan ollut.

Kuudelta illalla alkoi Suomen lipun nosto ja yhteinen juhannuksen juhlinta täällä kuntoutuskeskuksessa. Laulettiin siinä sitten Lippulaulu ja Suvivirsi porukalla. Tämän jälkeen sitten grillattiin makkaraa, vietettiin aikaa yhdessä ja herkuteltiin illan antimilla. Syömisen jälkeen minä pidin täällä sen musavisan.

Minä olen nyt kaksissa juhlissa vetänyt vähän vesiperän näiden visojeni kanssa. Pikkujouluvisailut menivät hiukan mönkään ja nyt tämä musavisa osoittautuikin hieman vaikeaksi. Sen huomasi siitäkin kuinka vähän joukkueet keräsivät visassa pisteitä. Paraskin ryhmä sai kasaan vain 7 pistettä ja maksimi pistemäärä taisi olla 13.

Mutta kyllähän muuten vaikutti tuo visailu täyttävän hyvin roolinsa viihdyttäjänä ja aktiviteettinumerona. Olipahan ihmisillä ainakin pohdittavaa enemmän kun vaikeusaste oli isohko.

Ja jos ei oltu vielä syöty tarpeeksi niin musavisan jälkeen syötiin vielä raparperipiirakkaa ja juotiin kahvit. Kokonaisuutena erittäin kiva ja melko rauhallinenkin juhannusaatto takana. Se teki paljon rauhallisuuden kannalta että alkoholia ei juotu taaskaan ollenkaan. Saunajuomanakin oli kylmä cokis.

Tänään lauantaina sitten juhannuspäivistä se minulle perinteellisempi edessä. Valmistan tänään ja herkuttelen sillä ahvenanmaalaisella pannukakulla, siihen oheen kermavaahtoa, mansikkahilloa ja myös tuoreita mansikoita niin ai että! Ja kuuntelen samalla sekä radio Sunin että radio Novan TOP200-juhannuslistoja. Jos jotain juhannusperinteitä minulla tosiaan on, niin ne kuuluvat tähän juhannuspäivän juhlintaan.

Nyt olen hereillä katselemassa vähintäänkin sivusilmällä NHL:n draft-tilaisuutta. Nimihän tuossa enne oli sillä Kakko oli Kakkonen. Heh, heh.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihme touhua. Miksi ette ole Selvinpäin ja asiallisena?
Selvinpäin ollaan noin 5-6 päivää viikossa. Asiallisuutta ei ole yleisesti löytynyt. Yleensä kun olen asiallisella päällä teen jotain muuta kuin kirjoittelen interwebs foorumeille.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eilen lähdettiin mökillä ja tuossa vähän aikaa sitten kotiuduttiin. Vähän oli liikaa itikoita ja vähän tuli liian paljon poltettua puuta takassa ja sisällä oli aika lämmin. Ja vene oli aikas täysi tavaraa kun piti viedä lisäpatja ja myyta tarpeellista mökille. No ihan OK reissu. Miehen lapsi ei kyllä löysi aika paljon nuristavaa kun mökki on aika alkeellinen eikä edes sähköä ollut. Onneksi vesi oli lämmintä ja sitä riitti järvessä. Se pelasti paljon...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt kuulin uutisen joka oikeasti latisti hieman tunnelmaa. Tämä on viimeinen juhannus kun saa kuunnella radio Novan top 200-juhannuslistaa, sitten kyseinen ohjelma kuulemma loppuu.

Vaikka olisi kuinka noloa niin tätä juhannuslistaa olen kuunnellut monien vuosien ajan ja 20. juhannuksena tämä juhannuslista on radio Novalla tullutkin. Mutta kaikki päättyy joskus.

Nyt tänä juhannuksena on tuolle listalle päässyt vielä kaiken lisäksi yllättävän monta hyvää kappalettakin ja lista on ollut oikeasti kuunneltava, ainakin minä olen tykännyt. Juhannusperinteisiini on 2000-luvulla kuulunut siis ahvenanmaalaisen pannukakun valmistus ja syöminen ja radio Novan juhannuslistan kuuntelu, nyt toinen näistä päättyy. Ikävää. No täytyy keksiä uudet tekemiset juhannukseksi.

Ja onko muuten Puuha-nallen eli sen Puuhamaan maskottinallen esittäjä vaihtunut täksi kesäksi? Ainakin radio Novan mainoksessa puuha-nallella on sellainen ääni jollaista en ole ennen kuullutkaan tuolla nallella olevan. Vai onko tuon nallen ääntä ennen edes päästy kuuntelemaan, en nyt äkkiseltään muista?

Ja nuo mainokset. Kiva tätä radio Novan juhannuslistaa on muuten kuunnella, mutta ihan älytön määrä tulee välissä mainoksia. Se hiukan latistaa myös tunnelmaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös