Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 278 714
  • 66 554

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliks teidänkin fatsi rolling stone? Tai no monilla varmaan elääkin vielä. Faija opetti elämänarvot. Opetti ettei kannata vässyköidä, mutta myös inhimillisen puolen. Jotkut joka tapauksessa vässyköi. Ymmärtää niitä.

Joo hautapaikka vasta vanheni.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika jännä kun telkkarista tulee joku elokuva, niin sitä katsoo ihan mielenkiinnolla, mutta samaa elokuvaa en katsois ikinään esim Netflixistä.
Jotenkin hienompaa vissiin aivojen mielestä kun se elokuva tulee tv-lähetyksenä.

Nyt tulee Ocean's Twelve, jonka olen nähnyt jo sata kertaa. Silti sitä pitää katsoa kun se tulee telkkarista mainoskatkoineen. Kahdella napin painalluksella saisin sen samaan ruutuun Netflixistä ilman katkoja, mutta aivojen mielestä se ei ole sama asia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tulin juuri kämpille, hyvät tontit on jotain 30 euroa yö.

Mutta tätä juuri tarkoitan, ei tästä varmaan enää jaksa kylille lähteä. Pienenä sitä olisi mennyt respan tytöltä kysymään, jos hän tietäisi jonkun yökerhon tai muun night klupin.

Budapestissa aikoinaan sain aivan huikean hyvän jazz-klubisuosituksen. Respassa oli tosin vanha mies hommissa, mutta silti se oli hyvä paikka. Kuultu ja nähty. Olin muuten viime vuonna jazz-keikalla selvinpäin. Aika erikoinen kokemus sellainen ja ei välttämättä tarvitse uusia, vaikka olikin hyvä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Joo hautapaikka vasta vanheni.
Oman isäni hautapaikka ei voi vanheta kun sellaista ole. Hänen toiveensa oli polttohautaus ja tuhkien ripottelu Saimaaseen golfkentän viereen. Ja tämä toteutettiin. Toki kun isäni kuoli lokakuussa ja siskoni oli jenkeissä vaihto-oppilaana niin laskettiin siskon kanssa tuhkat Saimaaseen Lappeenrannan Pappilanniemessä (LPR vanhan golfkentän vieressä) vasta seuraavana kesänä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Joo hautapaikka vasta vanheni.

Meidän suvulla on ikihauta Malmilla. Isoisä osti sellaisen joskus kai 50-luvulla. Sellaisia ei ymmärtääkseni ole saanut enää aikoihin. Se kai maksoi ihan hyvän summan silloin, mutta laskuja ei tule koskaan. Sairaan hyvä diili.

Mutsi ja faija, sekä faijan vanhemmat siellä on. Joka kerta kun katson kiveä, mietin mikä päivämäärä siihen kaiverretaan itselle.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ennen kun kaupat oli kiinni niin joutui vähän mukaan noihin juhlapyhäsekoiluihin. Nythän kaikki kaupatkin on auki niin ei tarvi millään tapaa varautua mihinkään ja voi elää ihan semmoista elämää kun haluaa.
Huomenna en mene kauppaan kun siellä on varmaan kamalasti väkeä. Aattoaamuna voisi sitten käydä keräämässä muiden jämät...

Joka kerta kun katson kiveä, mietin mikä päivämäärä siihen kaiverretaan itselle.
Itselleni on mummoni mukaan varattu paikka vaarini, mummoni ja setäni viereen (kun mummoni piti minua vanhana piikana). Neljäs paikka on vapaa suvun haudassa johon on neljä edellistä haudattu aikoinaan. Luulen että lopulta siellä on isäni veljensä, isänsä ja äitinsä vieressä. Isä haluaa tulla haudatuksi. Äitini taas haluaa että hänet tuhkataan ja tuhka sirotetaan hänen kotipaikalleen. Laatta varmaan tulee miehensä suvun hautakiveen. Kyllä minä toivon ettei ihan pian tarvitsisi miettiä vanhempien hautaamista.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hahaa mä tiesin tän. Nimittäin mulla kasvaa partaa. Eihän sen toteamiseen tarvittu, kun monen tuhannen euron kuvausvälineet ja oikeanlainen valotus. Tuli vasta tosiaan nyt nuo yo-kuvat ja siinä heti ekana näkyy kauhee parta. Niilon sanoin: jumalauta ku mulla on rouhee parta.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tunnin joutuu viä vartoon ennen ku voi mennä kauppaan, ei muuten saa alkomahoolia ulos sieltä. Tietty jos saisi kaupassa tunnin menee niin voisi mennä jo nyt.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meidän suvulla on ikihauta Malmilla. Isoisä osti sellaisen joskus kai 50-luvulla. Sellaisia ei ymmärtääkseni ole saanut enää aikoihin. Se kai maksoi ihan hyvän summan silloin, mutta laskuja ei tule koskaan. Sairaan hyvä diili.
Vasta oli Kirkko ja Kaupunki -lehdessä juttu Malmin hautausmaasta. Matti Pellonpään haudalla oli kossupulloon tökätty auringonkukka jne.

Ja näköjään sinne järjestetään ilmaisia opastettuja kierroksia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Oon aina ollut tubettajia vastaan ja en voi koskaan ymmärtää, ketä vittua kiinnostaa joku Roni Bakki juttelemassa kameralle omista asioistaan. MUTTA, nyt tuli sattumalta vastaan herrasmies kenen videoita aloin katsomaan ja pidän niitä vieläpä hyvinä: pottukoira

Edit. Tai siis en ole tubettajia vastaan, mutta olen sitä vastaan miten suosittua se on.
En ole koskaan katsonut Youtubesta muuta kuin musiikkivideoita. Lapset on katselleet näitä tupettajia. Kutsun niitä tupeloiksi.

Oikeastaan on, tulin vain jättämään rivit juhannustriplaan ynnä muihin äänestyksiin. Ja Dave Mustainen kurkkusyöpä jostain syystä järkytti niin paljon, että piti siitä kirjoittaa. Mustaine näytti niin vanhalta ja sairaalta kuvassakin.

Luultavasti jatkan perinteistä taukoani tässä taas kohta, mutta nyt kun tänne kirjauduin niin vastaillaan nyt tovi. Vähän sama kuin sinulla äsken aiemmassa viestissäsi toisessa ketjussa, eli pitäisi varmaan mennä ulos tai tehdä jotain muuta, mutta täällä sitä jostain syystä huomaa olevansa. Ainakin tovin.
Mustaine on näyttänyt sairaalta aina, luiseva kalpea olento. Hyvä että lopulta löytyi diagnoosi, yli 30 vuotta on ihmetelty.

Minkä ihmeen takia pitää muka olla kirjoitustaukoja. Istua vaikka lääkäriä odottamassa ja lukea netistä sivustoja. Mutta ei jotain tiettyä sivustoa. Olla muka hyvä ihminen, että minulla on tauko, en puhu teille.

Ihan joutavaa brassailua se tuommoinen vaan on.
Monille tekisi tauko hyvää. Useimmille, oikeastaan. Ei toki sinulle, rakas ystävä.

Kas kas, autocorrect paholainen iski jälleen. No, se on saatanasti saatanasta. Mun työnantaja kyllä rakastaa mua, kun olen kaksi päivää saanut lasivillan kanssa olla kosketuksissa.
”Mä nussin lasivillaa ja betoniin raiskaan reiän” - Kelpo Pojat
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Vasta oli Kirkko ja Kaupunki -lehdessä juttu Malmin hautausmaasta. Matti Pellonpään haudalla oli kossupulloon tökätty auringonkukka jne.

Ja näköjään sinne järjestetään ilmaisia opastettuja kierroksia.

Yksi mielenkiintoinen on Lauri Törnin hauta. Siis perhehauta. Toinen hautahan on jossain jenkkien sotilashässäkässä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Monille tekisi tauko hyvää. Useimmille, oikeastaan. Ei toki sinulle, rakas ystävä.
Tästäpä tulikin mieleeni, että vanhasta jengistämme ei täällä paljoa muita enää näy kuin me ja pettter. Kaikki muut ovat siis nynnyyntyneet. Katsovat kotona Emmerdalea jonkun tossun alta. Se on jopa nynnympää kuin tänne internetin tosimiesten palstalle kirjoittelu.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tästäpä tulikin mieleeni, että vanhasta jengistämme ei täällä paljoa muita enää näy kuin me ja pettter. Kaikki muut ovat siis nynnyyntyneet. Katsovat kotona Emmerdalea jonkun tossun alta. Se on jopa nynnympää kuin tänne internetin tosimiesten palstalle kirjoittelu.
Nii mietippä sitä, että vanhat lopettaa ja minun kaltaiset pikkupojat täällä nykyään huutelee
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ai ai ai kun nuori ois. Niin olisin menossa varmaan viettämään juhannus RMJ:n pariin, sekoillen, juoden viinaa ja harrastaen siveettömyyksiä tuntemattomien kanssa.

Nyt kuitenkin istun lasten kanssa jäätelöllä ja katselen kun porukka valuu kohti festareita. Ei siinä, että tämä olisi mitenkään huono vaihtoehto.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai ai ai kun nuori ois. Niin olisin menossa varmaan viettämään juhannus RMJ:n pariin, sekoillen, juoden viinaa ja harrastaen siveettömyyksiä tuntemattomien kanss
Itse en ole nuori, mutta lähden silti sekoilemaan ja juomaan viinaa. Akka ei antanut lupaa harrastaa siveettömyyksiä tuntemattomien kanssa, mutta ei paavikaan pasko metsään.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse en ole nuori, mutta lähden silti sekoilemaan ja juomaan viinaa. Akka ei antanut lupaa harrastaa siveettömyyksiä tuntemattomien kanssa, mutta ei paavikaan pasko metsään.

Ellei olisi isiviikkoa, niin lähtisin varmaan itsekin. Mutta koska aika lapsen kanssa on rajoitettua, niin first things first.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Itse en ole nuori, mutta lähden silti sekoilemaan ja juomaan viinaa. Akka ei antanut lupaa harrastaa siveettömyyksiä tuntemattomien kanssa, mutta ei paavikaan pasko metsään.
Sama. Annoin vielä varalta antabusta niin ei luulis liian herkkään perään juoksevan.

Kävin paskallakin jottei kävis kuin paaville ehtimättä jäätyään.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kävin tuossa hakemassa kahvia tehtaan toisesta päästä ja näin tasan yhden työntekijän. Ei taida porukkaa kiinnostaa paljoa työnteko tänään. Muutenkin mulla on melkein pelkästään istuskelua tämä loppu viisi tuntia.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jos Mikki Hiiri -genre keksittäis nyt, niin Mustakaapu varmaan poistettais siitä liian rasismiin viittaavan hahmona. Itseasiassa ihme ettei mahtipontista ja laaja-alaista taksisinvetokampanjaa olla vielä aloitettu. Se olis hyvä kohde panostaa parin miljaaaardin verran...
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän tuo Ankkalinnan maailma on varmasti läpiruodittu jossain naistutkimuksen joka toisessa väitöskirjassa, vai mitä ne nyt on. En jaksa tarkistaa, mutta varmasti löytyy tutkimuksia.

Sehän on 50-lukulainen amerikkalainen valkoisten utopia selvästi. Kaikki on valkoisia kuin kalkkilaivan ruuma, mustia ei ole missään. On Mustakaapu ja Musta Pekka, mutta jos maskin alle katsotaan niin valkoisia on nekin (no Mustakaavun kohdalla oletettavasti vain, mutta kuuleehan sen puheesta). Kaikki tärkeät virat, kuten poliisimestarin, pankkiirin ja keksijän, on miesten hallussa. Naisten tehtäväksi jää rusetti päässä keikistely, silmäripsien räpyttely ja oikuttelu. Perinteiset sukupuoliroolit istuu tiukassa. LBGT-ihmisiä ei tunneta ollenkaan, tai ei ainakaan silloin ennen ollut. En yllättyisi, jos tämä on jo muuttunut uudessa tuotannossa.

Tosin sitten yllättäen avioliitto ja ydinperhe ei näytä olevan siinä maailmassa mitenkään tärkeässä roolissa. Kaikki on yksinhuoltajia vain, ei tosin omien lapsien. Jotenkin outo systeemi.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kolmisen tuntia töitä jäljellä ennen juhannusta. Ainut vaan, ettei asiakkaita näy ja aika matelee. Vielä ei voi siivota, koska ihan turhaa olisi tässä vaiheessa. Seuraavat (ja edelliset) kaksi tuntia oikeastaan peukaloiden pyörittelyä ja Jatkoajassa lusimista. Sitten voi jo alkaa siivoamaan.

Ravit juuri alkoi, niitä voisin katsella. Pelaaminen ei onnistu, koska käteistä ei ole ja kortilla en maksa. Tuosta periaatteesta pyrin pitämään kiinni aina. Yleensä, kun saan rahaa, nostan ne heti käteiseksi. Huomasin tavassani pienen huolimattomuusvirheen. Olin unohtanut tässä hiljattain pankkikortin pin-koodin, koska edellisestä käyttökerrasta oli kulunut kuukausi. Hieman mietin, että mitäs nyt tehdään. Onneksi koodin sai tilattua uudelleen pankista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös