Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 995
  • 66 550

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Toi palkkakatto särähtää aina korvaan. Jos jollain on pinkkaa millä mällätä niin miksi ei sais? En halua kuulostaa miltään schollilta tai riistokapitalistilta, mutta mun järkeen ei toi vaan sovi. Eikä se raha muutenkaan takaa menestystä. Joku Derek Sanderson oli aikanaan maailman parhaiten palkattu urheilija. Oliko paras? Ei todellakaan. Ei edes omassa lajissaan. Lähellekkään. En tiä miten nykyään menee, mutta eikös joskus DTM-sarjassa rangaistu kuljettajaa jos menestyi? Eli lyötiin pirssiin lisää painoa että meno rauhottuisi. Voi vitun kommarit. Hajotkaa niinku paratiisinne aikanaan.
Siellä on sulle just formulat menossa, kattelet niitä niin ei tasaisuus ja yllätyksellisyys tule sotkemaan sinun urheilunautintoasi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Siellä on sulle just formulat menossa, kattelet niitä niin ei tasaisuus ja yllätyksellisyys tule sotkemaan sinun urheilunautintoasi.
Emmää. Kimistä oon kyllä tykännyt aina.

edit. Niin ja lisätään vielä että ymmärrän kyllä jos joku tuota meininkiä kannattaa. Itselle se on vaan jotenkin vierasta. Kärjistettynä voisi heittää että esimerkiksi nyrkkeilyssä etukäteen huonommin rankattu saisi otella kevyemmillä kintailla kuin paremmin rankattu. Mutta ei tästä enempätä. En ehkä osaa selittää pointtiani oikein...
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuo Missä olet juuri nyt? ketju on itselle vähän outo, koska en juuri koskaan lue jatkoaikaa missään muualla kuin kotona. Ehkä jossain pitkillä junamatkoilla tai vastaavilla voisi, mutta siellä menee jotenkin mielummin kirjan kanssa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuo Missä olet juuri nyt? ketju on itselle vähän outo, koska en juuri koskaan lue jatkoaikaa missään muualla kuin kotona. Ehkä jossain pitkillä junamatkoilla tai vastaavilla voisi, mutta siellä menee jotenkin mielummin kirjan kanssa.

Monilla on tälläinen älyluuri mistä voi näpytellä muualtakin kuin pöytäkoneelta kotona.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joo olen kuullut näistä. Sitä en tiedä miten se liittyy millään tapaa tuohon lainaamaasi viestiin.

Siten, että mielummin selaa terassilla nettiä kuin lukee jotain lehteä mistä ei lopulta tajua juurikaan. Kotimaassa toki luetaan iltapäivälehdet paperisena.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vielä tämä viikko hommia niin sitten olisi sitä kesälomaa. Eipä ole ihmeempiä suunnitelmia kesälomalle. Ulkohommia, muutama yö ehkä mökillä... Rentoutumista ja silleen.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Monilla on tälläinen älyluuri mistä voi näpytellä muualtakin kuin pöytäkoneelta kotona.
Näemmä Suomessa on kehitelty teinityttöjä varten salva, jota voi hieraita nenänkärkeen tai spreijata kännykkäisen ruutuun. Tarkoituksena on estää nenänkärjen pintaepiteelin ja tunnistavan näytön kasvaminen tuskallisesti, nolostuttavasti yhteen. Selfieiden ottaminen on vaikeutunut hieman jo liikaa.

Samalla tavalla ja samasta syystä miehille annetaan ylisexyn muhevat persvakokesäalkkarit, jotka vaihtamattomina hajoavat itsestään kolmen viikon käytön seurauksena.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Eli Talviolympialaiset 2026 pidetään taas Italiassa. Olisiko aika kostaa Torinon vääryydet?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vielä tämä viikko hommia niin sitten olisi sitä kesälomaa. Eipä ole ihmeempiä suunnitelmia kesälomalle. Ulkohommia, muutama yö ehkä mökillä... Rentoutumista ja silleen.
Onks pitkä loma?

Itsellä vielä tämä viikko mukaanlukien neljä viikkoa ennen kuin alkaisi loma. Silleen ihan jännä fiilis että juhannuksen jälkeen on sellainen "toinen jalka lomalla" fiilis jo päällä, vaikka sinne on vielä kuukausi aikaa. Joskus sitä miettii että voisihan joskus kesän valoisampaan aikaan sitä lomaakin suunnitella pitävänsä, mutta toisaalta tykkään mieluummin kyllä pitää siellä vähän lopummalla kesää. Nyt tosin olen heinäkuun 20. alkaen sen neljä viikkoa joten ihan noin myöhään ei ole tainnut koskaan mennä. Mutta onhan tuo toisaalta aika optimi aika jäädä lomalle.

Ja onhan tuossa lopummalla kesää lomalle jäämisessä sekin juttu että tässä keväällä ja alkukesästä on kuitenkin paljon näitä päiviä ja jopa viikkoja milloin se normaali työviikko on lyhyempi. Tänä vuonna tämä on vielä tuntunut poikkeuksellisen paljon ns. katkonaiselta kun pääsiäinen oli niin lopussa huhtikuuta, siitä ei mennyt kuin reilu viikko niin olikin jo vappu ja taas normaalia lyhyempi viikko. Sitten siitä vähän eteenpäin niin helatorstai katkaisi normaalin työviikon ja nyt olikin juhannus, itse vielä tein tunteja sen verran sisään että olin neljä päivää vapaalla. Eli eiköhän tässä vielä sen 19 päivää jaksa töitä tehdä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eli Talviolympialaiset 2026 pidetään taas Italiassa. Olisiko aika kostaa Torinon vääryydet?

Eihän me ruotsalaisille hävitty vaan paskoille mailoille. Onko mailateknologia miten kehittynyt ja jokohan meilläkin olisi kunnolliset varusteet.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Nyt on kesän pakollinen rymistelyleffa katottu. Godzilla2.

Kaupunkia meni kumoon siihen tahtiin, että tuossa universumissa alkaa olla melkoinen pakolaiskriisi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei tässä nyt oikein uni tule silmään. Äsken taas sorruin pelaamaan rahasta pidemmän aikaa. Ei saisi, mutta vaikeaa se on välillä olla noista peleistä erossakaan. No paljon olen taas viime peleissä laittanut rahapeleihin mutta onni onnettomuudessa on nyt sitten se että olen tässä kesäkuussa melkein 100 euroa eli tarkalleen 75 euroa voitolla.

Senkin varjolla kun tässä kuussa on tosiaan kassaan kilahtanut melkein satkun verran lopulta ylimääräistä niin sitä voi alkaa miettimään yhä enemmän tosissaan sitä mahdollista kesäreissua. Jos ajattelisi niin että 200 euroa menee mahdolliseen muuttoon, riittääköhän? ja lopuilla rahoilla sitten tekee sen kesäreissun. Siis puhun nyt rahoistani jotka olen onnistunut saamaan säästöön, käyttötili on sitten vielä asia erikseen.

Seuraava säästökohde onkin sitten joulu, jos ei tule äkillisiä ja tarpeellisia rahamenoja ja joulua varten ehtii kyllä säästämään vielä tässä heinä-joulukuun aikana. Pitää nyt funtsia tuota reissua mutta siltä se nyt melko optimisesti ajateltuna näyttää että jonkinlaiseen pieneen reissuun on varaa lopulta tänäkin kesänä. Tässä reissussa tärkeintä varmaan olisi sitten se että pääsisi uimaan ja rantasaunomaan, nähtävyyksillä ei olisi nyt niin suurta merkitystä.

Minä olen muuten sellainen persoona että minulle tärkeää on asioiden ideoiminen ja ideoiden toteuttaminen. Siksi olen taas ihan täpinöissäni kun on edessä taas ohjelmaa jota ideoida ja järjestää. Vedetään täällä kuntoutuskeskuksessa Speden spelien kaltaiset spelit ja niihin minä olen mukana järjestämässä ja ideoimassa pelejä ja sitten järjestän heinäkuussa myös petankkiturnauksen. Siinä nyt ainakin ohjelmaa jota olen taas järjestämässä.

Ja nyt on muuten varmaan aiheellista ottaa vihdosta viimein yhteyttä tuohon peliterapeuttiin. Se vähän jäi tuossa keväällä kun sain pelaamisen jo muutenkin vähäksi ajaksi kuriin mutta nyt kun olen taas innostunut pelaamaan niin on varmaan aiheellista jutella ongelmista ammattilaisen kanssa. Ja hakea apua ongelmiinsa. Vielä olen voitolla mutta ei se kauaa voitolla pitäisi jos pelaamista jatkaisi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja nyt on muuten varmaan aiheellista ottaa vihdosta viimein yhteyttä tuohon peliterapeuttiin. Se vähän jäi tuossa keväällä kun sain pelaamisen jo muutenkin vähäksi ajaksi kuriin mutta nyt kun olen taas innostunut pelaamaan niin on varmaan aiheellista jutella ongelmista ammattilaisen kanssa. Ja hakea apua ongelmiinsa. Vielä olen voitolla mutta ei se kauaa voitolla pitäisi jos pelaamista jatkaisi.

Seuraat niin paljon urheilua, niin aivan aluksi kannattaisi kuitenkin suunnata ne rahat ja mielenkiinto vedonlyöntiin, jos on pakko jotain pelata. Vaikka kilpailu on kiristynyt, niin silti ylikertoimia on mahdollista löytää.

Peliautomaatit taas on säädetty sillä lailla, että ei ole edes teoriassa mahdollista jäädä voitolle.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Avasin ikkunan reilu puoli tuntia sitten ja koko sen ajan on kuulunut jostain kauempaa naapurustosta joku auton varashälytin tai vastaava. En tiedä kuinka kauan se on soinut ennen kuin avasin ikkunan ja kuinka kauan se vielä soi. Onnea vaan niille joiden talojen vierestä tuo kuuluu.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Pitäskö kävellä (50min) himaan vai ottaa Taxi?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Pitäskö kävellä (50min) himaan vai ottaa Taxi?
Riippuu ootko kännissä ja ootko menossa huomenna töihin? Mikäli molempiin vastaus on ei niin ite kävelisin ton matkan jos oisin sä. Kesäöisin on ihan mukava käppäillä, lämmintä ja hiljasta.

Joo, tiedän että vastasin tähän rajusti myöhässä joten kävelitkö vai otitko taksin?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joo, tiedän että vastasin tähän rajusti myöhässä joten kävelitkö vai otitko taksin?

Tähän vaadimme vastauksen. Meillä aikuisilla on varallisuutta, niin taksikin on vaihtoehto.

Silti helposti kävelee 50min. Riippuu tietenkin, jos on teinikuosissa missä jalat ei kanna. Yleensä kävelisin tuollaisen kauniissa kesäsäässä, mutta mikähän on asiakkaan kunto.

Huolestuneiden aikuisten pitää miettiä sitäkin onko hän mihin menossa. Ja onko sitä rahaa, kuski soittaa konstaapelille, jos ei ala löytyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös