Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 351 958
  • 66 880

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kai ne kohta tekee myös 11-leffan? On siitäkin jo sen verran aikaa kulunut että nuorimmat fanit eivät olleet vielä syntyneetkään.

Ilmaveivi-Kid. Ihan härskisti vaan koetellulla Karate-Kid kaavalla. Itämainen sensei saa Miken voittamaan vaikeutensa ja tiukimmassa paikassa tekemään sen kurkipotkun... Ilmaveivin siis. Tietty finaalissa Ruotsia vastaan, eikä missään Venäjä-välierässä. Huipennus oikeaan kohtaan, siinä Miracle on Ice -elokuvassakin jenkit juhlii mestaruutta heti neukut kaadettuaan. Vaikka todellisuudessa niiden piti vielä kaataa Suomi voittaakseen kultaa.

Edit: sensein roolin voisi tosin antaa Sara Siepille.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Huipennus oikeaan kohtaan, siinä Miracle on Ice -elokuvassakin jenkit juhlii mestaruutta heti neukut kaadettuaan. Vaikka todellisuudessa niiden piti vielä kaataa Suomi voittaakseen kultaa.
Olen nähnyt tuon leffan viimeksi joskus yli 10 vuotta sitten ja väitän että se USA:n voiton juhlinta neukkuja vastaan pelatun pelin jälkeen oli aikalailla linjassa sen kanssa mitä se oli oikeastikin. Kyllähän siinä sen jälkeen vielä mainitaan että voitettiin Suomi. Mutta kun katsoo vaikka Youtubesta pätkiä niin kyllähän siellä meno lähti aika hurjaksi sen neukkupelin jälkeen vaikka kultaa se ei vielä varmistanutkaan. Ja se ihme jäällä oli nimenomaan se voitto Neuvostoliitosta, vaikka myöhemmin sillä on tarkoitettu yleisesti sitä kultamitalia.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tietty vaatetus joillakin.
Se vaatetus varsinkin oli jotain aivan absurdia 20 vuotta myöhemmin muisteltuna. No joo, ajat muttuu ja sillee mut siis niinku oikeesti.

@vilperi itsellä osittain sama, eli pidän koripalloa ns. kakkoslajina mutta ambitioni ja unelmani live-korismatsin suhteen ovat tuolla Atlantin toisella puolella. Kyllä NBA on korista parhaimmillaan. Sen rinnalla kotoinen korisliiga on minulle vaan jotenkin tylsää seurattavaa. Kaikella kunnioituksella hyvin menestynyttä Kauhajoen Karhua kohtaan toki.

Se kun perjantaista maanantai aamuyöhön asti joi yhtä soittoa, oli syömättä alkuun sen 54 tuntia, niin voin kertoa, että tänään olin salilla kuolla. No, kun en kuollut, olen nyt uudessa nousussa Europalla. Jei.

Siis mä olin tänäänkin ihan tuskissani jo seitsemän tunnin syömättömyydestä. En ole ikinä pienessä päässäni tajunnut kuinka jotkut selviävät ilman ruokaa useamman päivän. En olisi varmaan kovin vahvoilla Selviytyjissä tai ylipäätään luonnon armoilla jossain Afrikassa. Uimataitonikin kun on luokkaa non-existent.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se vaatetus varsinkin oli jotain aivan absurdia 20 vuotta myöhemmin muisteltuna. No joo, ajat muttuu ja sillee mut siis niinku oikeesti.

Olin torilla, mutta ei kyllä mitään mahdollisuutta muistaa mitä oli päällä pelipaidan lisäksi. Jotkut kalsarit ja housut ja jotain. Kyllähän sen muistaisi, jos ei olisi ollut. Tai joku viranomainen ainakin varmaan olisi kirjannut johonkin raporttiin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Aloitin viime syksynä työkokeilun minulle täysin uudella ja vieraalla alalla.
Työkokeilu johti palkkatukityöhön samassa paikassa. Eilen selvisi, että pääsen elokuussa opiskelemaan alaa, mistä minulla on tuolloin jo käytännössä vuoden työkokemus.

Mä oon niin innollinen, nykyään!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aloitin viime syksynä työkokeilun minulle täysin uudella ja vieraalla alalla.
Työkokeilu johti palkkatukityöhön samassa paikassa. Eilen selvisi, että pääsen elokuussa opiskelemaan alaa, mistä minulla on tuolloin jo käytännössä vuoden työkokemus.

Mä oon niin innollinen, nykyään!

Onnea! Hienoa kuulla ja lukea tällaisia tekstejä. Toivottavasti myös minulla työnhaku tärppää tässä mahdollisimman piankin, mutta olen innollinen sinun puolestasi.

Minullakin yhä kai viritteillä mahdollisuus työllistyä palkkatuella tuonne koulun keittiölle jossa siis talvella ja keväällä suoritin sen oman työkokeiluni. Luulen että on viritteillä koska siitä asiasta ei ole vielä kuulunut mitään. Ja nyt kohtahan koulun ruokalakin menee kesätauolle.

Se asia mistä nyt etenkin haluan taas sydäntäni purkaa on nämä työnhakulomakkeet. Näiden täyttäminen on jotenkin raivostuttavan hankalaa. Näiden täyttö on sen verran raskasta puuhaa, että ei kai ole mahdollistakaan enää lähetellä hakemuksia sinne ja tänne, missä olisi edes jonkinlaiset mahdollisuudet suoriutua työstä hyvin.

Vaan pitää kai ensin kerätä kiinnostavat työpaikkailmoitukset Wordiin ylös ja sitten järjestellä niitä hieman työpaikan kiinnostavuuden mukaan ja sen mukaan millaiset mahdollisuudet on pärjätä kyseisessä työssä omasta mielestä. Sitten alkaa täytteleen ja lähetteleen hakemuksia järjestyksessä, ykkösrankatusta alkaen. Siten jos ei ole aikaa täytellä hakemuksia kaikkiin paikkoihin niin hakemus jää varmemmin lähetettyä niihin ei niin kiinnostaviin paikkoihin.

Tämä työpaikkailmoitusten rankkaaminen voisi olla järkevää siihen verraten että alkaa vain lähettelemään työhakemuksia sitä mukaan kuin sopiva työpaikkailmoitus kulloinkin löytyy. Tässä voi käydä helposti niin että omia voimavarojaan ja motivaatiota täytellä näitä pirun työnhakulomakkeita hukkaantuu paikkoihin jotka eivät nyt ihan kärkipäätä lopulta olekaan työpaikkailmoitusten joukossa. Ja ne briljantit työpaikkailmoitukset menee ohi. Jonkinlainen työpaikkailmoitusten rankkaaminen tässä voisi olla järkevää.

Ja sitten yksi asia joka voisi helpottaa näiden työnhakulomakkeiden täytössä on myös se että tulostaa oikein paperille ne tiedot koulutus- ja työhistoriasta. Ei tarvitsisi edestakaisin sitten koneella klikkailla eri ohjelmien välillä vaan tiedot näkisi kätevästi paperilta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hyvää pyhäpäivää! Pyykit heiluu jo iloisesti tuulessa narulla kuivumassa. Tänään on hyvä ilma tehdä ulkotöitä. Nurmikon ajattelin leikata ja vähän kitkeä kukkapenkkejä. Pellolle kylvin vähän porkkanaa, punajuurta ja pinaattia. Illalla voisi vaikka mennä mökille. Eipä tässä muuta, lähden jatkamaan hommia
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on mettässä mäkäräistä, jos ei tuule.
Olen huomannut. Meillä on niitä ihan pihassa ja varsinkin pellolla. No tämä tontti on metsäinen rajoittuu naapurin metsiin eli aika metsässä ollaan. Minä saan aika voimakkaan reaktion mäkäräisten puremiin. On muutanan kerran ollut naama aikas punainen ja paukamilla jotka ikävä kyllä ei meinaa parantua kovin hyvin.
 
K

Kiekkokatsoja

Olen huomannut. Meillä on niitä ihan pihassa ja varsinkin pellolla. No tämä tontti on metsäinen rajoittuu naapurin metsiin eli aika metsässä ollaan. Minä saan aika voimakkaan reaktion mäkäräisten puremiin. On muutanan kerran ollut naama aikas punainen ja paukamilla jotka ikävä kyllä ei meinaa parantua kovin hyvin.
Pitää suojautua hyvin. Tiivistä vaatetta, ja jos on paikallaan olemassa, niin naamaan ja kämmenselkiin ohvia, ei olvia..
Mielettömän kauan sitten, ku olin lapissa puron varrella, nii silloin sitä oli sakeana pilvenä otökkää. Äsken jos oli hetkittäin 50 öttiäistä ympärillä, niin siellä niitä oli sen 500 kimpussa.
Turha niiden antaa pistellä/purra, kutiaa ainakin, ellei jopa tuu allergista reaktiota.
Tuulinen sää on hyvä apu.
Taajamassa olo on sitten helppoa öttiäisten puolesta. Sielläpä myös oon paljon.
Mitenkäs muualla öttiäistilanne?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hitto mä googlasin ja mäkäräisiä on oikeasti olemassa. Joskus oon miettinyt että onko ne niin kuin punkitkin. Jotkut luteet taas on usein ihmisten riesana.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ja sitten yksi asia joka voisi helpottaa näiden työnhakulomakkeiden täytössä on myös se että tulostaa oikein paperille ne tiedot koulutus- ja työhistoriasta. Ei tarvitsisi edestakaisin sitten koneella klikkailla eri ohjelmien välillä vaan tiedot näkisi kätevästi paperilta.
Tämä kyllä kannattaa tehdä.

Helpottaa kummasti, kun on vaikkapa CV tulostettuna, mistä löytää oman koulutus- ja työhistoriansa päivämäärineen.

Kun on jo näin yli viisikymppinen, niin noiden kaavakkeiden täyttämiseen kuluu välillä runsaastikin aikaa, kun on varsinkin työhistoriaa ehtinyt muodostumaan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tein tänään sovitusti etänä ihan normaalin työpäivän, jonka sitten joskus pidän vapaana kun sellaista tarvitsen. Onhan tämä nyt hassua, että ei tee yhtään mitään enempää, mutta silti saa vapaata.

Mun mielestä näistä uskonnollisista juhlista voisi tehdä kaikista ns. vapaaehtoisia vapaapäiviä. Niille jotka niitä haluavat viettää, niin homma ok ja palkaton päivä.

Joulu ja juhannus voidaan säilyttää, niin saadaan vähän vapaata.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tein tänään sovitusti etänä ihan normaalin työpäivän, jonka sitten joskus pidän vapaana kun sellaista tarvitsen. Onhan tämä nyt hassua, että ei tee yhtään mitään enempää, mutta silti saa vapaata.

Mun mielestä näistä uskonnollisista juhlista voisi tehdä kaikista ns. vapaaehtoisia vapaapäiviä. Niille jotka niitä haluavat viettää, niin homma ok ja palkaton päivä.

Joulu ja juhannus voidaan säilyttää, niin saadaan vähän vapaata.

Kirkkoon en ole kuulunut enää vuosiin, mutta silti työhöni nämä kirkolliset pyhät jollain tavalla vaikuttavat. Vuorotyöläisenä olen yleensä erittäin iloinen, jos työvuoro niille päiville sattuu. Pyhäpäiväthän ovat ainoita päiviä, jolloin virkamiehen kannattaa olla töissä. Ansiomielessä nämä joulut, juhannukset ja pääsiäiset ovat erittäin rahakkaita päiviä, mutta mulle olis sekin ateistina ihan ok, jos tällaiset kirkolliset pyhät poistettaisiin kalenterista kokonaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Se näytettiin jo vuonna 2015.
Melkeinpä parasta Jatkoajassa ikinä oli tälle uusinnalle perustettu otteluseurantaketju, jossa matsia seurattiin oikeasti olevinaan tietämättä lopputuloksesta mitään. Ihan pistämätön veto, kaikki viestit voisi linkittää sinne parhaat läpät -ketjuun. Omaksi otti palstakansa yhteisen asian. Joku sen ketjun voisi kaivella, mie olen 45 ja humalassa, en jaksa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pitää suojautua hyvin. Tiivistä vaatetta, ja jos on paikallaan olemassa, niin naamaan ja kämmenselkiin ohvia, ei olvia..
Minulla nämä mäkäräisongelmat ovat liittyneet puunistutusreissuihin. Siellä on kyllä tiivis vaatetus, takki, housut, saappaat, käsineet, lippis ja usein vielä tuubihuivi kaulassa.. Takki pitää olla kunnollinen ettei vakassa olevat myrkytetyt taimet ärsytä käden ihoa. Käsineet pitää olla kädessä koska taimet on myrkytetty. Ainut kohta mikä on alttiina öttiäisille on kasvot eikä mikään offi niitä pitänyt poissa. Tuntui kun niitä olisi ollut suut, silmät, nenät ja korvat täynnä. Ainut mikä auttoi oli hyttyshattu jossa oli kaulaan kiristettävä verkko naamalle. Nyt pitää vaan muistaa varata hattu mukaan "iltavuoroihin" kun menee puun istutukseen. Kolmatta kertaa en sitä virhettä haluaisi tehdä että naamani mäkäräisille (vai mille lie pikkuöttiäisille) syöttäisin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Melkeinpä parasta Jatkoajassa ikinä oli tälle uusinnalle perustettu otteluseurantaketju, jossa matsia seurattiin oikeasti olevinaan tietämättä lopputuloksesta mitään. Ihan pistämätön veto, kaikki viestit voisi linkittää sinne parhaat läpät -ketjuun. Omaksi otti palstakansa yhteisen asian. Joku sen ketjun voisi kaivella, mie olen 45 ja humalassa, en jaksa.

https://keskustelu.jatkoaika.com/threads/otteluseuranta-mm-finaali-suomi-–-ruotsi-7-5-1995.61444/
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Melkeinpä parasta Jatkoajassa ikinä oli tälle uusinnalle perustettu otteluseurantaketju, jossa matsia seurattiin oikeasti olevinaan tietämättä lopputuloksesta mitään. Ihan pistämätön veto, kaikki viestit voisi linkittää sinne parhaat läpät -ketjuun. Omaksi otti palstakansa yhteisen asian. Joku sen ketjun voisi kaivella, mie olen 45 ja humalassa, en jaksa.
Jos en väärässä ole niin tästä ottelusta on toinenkin liveseuranta ollut joskus. Ylehän on tuon matsin näyttänyt telkkarissa jonkun pari kolme kertaa ennen tuota viimeisintä aikamatkaa, ja varmaan joka kerta on ollut liveseuranta.
 
K

Kiekkokatsoja

Tänään olisin voinut nukkua pitkään. Mutta heräilin 05 alkaen, pari pientä torkahtamista ja vajaa 06 asti ollut hereillä.
Käykö kellekkään muulle toisinnaan näin. Kun saisi nukkua, loppuukin uni/nukkuminen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös