Aloitin viime syksynä työkokeilun minulle täysin uudella ja vieraalla alalla.
Työkokeilu johti palkkatukityöhön samassa paikassa. Eilen selvisi, että pääsen elokuussa opiskelemaan alaa, mistä minulla on tuolloin jo käytännössä vuoden työkokemus.
Mä oon niin innollinen, nykyään!
Onnea! Hienoa kuulla ja lukea tällaisia tekstejä. Toivottavasti myös minulla työnhaku tärppää tässä mahdollisimman piankin, mutta olen innollinen sinun puolestasi.
Minullakin yhä kai viritteillä mahdollisuus työllistyä palkkatuella tuonne koulun keittiölle jossa siis talvella ja keväällä suoritin sen oman työkokeiluni. Luulen että on viritteillä koska siitä asiasta ei ole vielä kuulunut mitään. Ja nyt kohtahan koulun ruokalakin menee kesätauolle.
Se asia mistä nyt etenkin haluan taas sydäntäni purkaa on nämä työnhakulomakkeet. Näiden täyttäminen on jotenkin raivostuttavan hankalaa. Näiden täyttö on sen verran raskasta puuhaa, että ei kai ole mahdollistakaan enää lähetellä hakemuksia sinne ja tänne, missä olisi edes jonkinlaiset mahdollisuudet suoriutua työstä hyvin.
Vaan pitää kai ensin kerätä kiinnostavat työpaikkailmoitukset Wordiin ylös ja sitten järjestellä niitä hieman työpaikan kiinnostavuuden mukaan ja sen mukaan millaiset mahdollisuudet on pärjätä kyseisessä työssä omasta mielestä. Sitten alkaa täytteleen ja lähetteleen hakemuksia järjestyksessä, ykkösrankatusta alkaen. Siten jos ei ole aikaa täytellä hakemuksia kaikkiin paikkoihin niin hakemus jää varmemmin lähetettyä niihin ei niin kiinnostaviin paikkoihin.
Tämä työpaikkailmoitusten rankkaaminen voisi olla järkevää siihen verraten että alkaa vain lähettelemään työhakemuksia sitä mukaan kuin sopiva työpaikkailmoitus kulloinkin löytyy. Tässä voi käydä helposti niin että omia voimavarojaan ja motivaatiota täytellä näitä pirun työnhakulomakkeita hukkaantuu paikkoihin jotka eivät nyt ihan kärkipäätä lopulta olekaan työpaikkailmoitusten joukossa. Ja ne briljantit työpaikkailmoitukset menee ohi. Jonkinlainen työpaikkailmoitusten rankkaaminen tässä voisi olla järkevää.
Ja sitten yksi asia joka voisi helpottaa näiden työnhakulomakkeiden täytössä on myös se että tulostaa oikein paperille ne tiedot koulutus- ja työhistoriasta. Ei tarvitsisi edestakaisin sitten koneella klikkailla eri ohjelmien välillä vaan tiedot näkisi kätevästi paperilta.