Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 350 745
  • 66 877

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Pienimunasten kauhistelua.

Tuollainenhan se toki pitää ollakin. Tosin tuo pussi-osuus on aika pieni minusta - mutta ehkä Sämpylällä on käynyt joku onnettomuus minkä vuoksi pussit ovat minikokoiset. Jos siis hänen valtikkansa on ollut mallina - kuten se toki on - ja vaikka ei olisi, niin ainakin niin pitää väittää loppuun asti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
mutta ehkä Sämpylällä on käynyt joku onnettomuus minkä vuoksi pussit ovat minikokoiset.
@sämpylä89 panee niin paljon ettei palleihin pääse keräytymään juurikaan nutipäitä. Pallit ovat toki jättikokoiset, mutta ne ovat jatkuvasti vuokralla purkukuulina.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
@sämpylä89 panee niin paljon ettei palleihin pääse keräytymään juurikaan nutipäitä. Pallit ovat toki jättikokoiset, mutta ne ovat jatkuvasti vuokralla purkukuulina.

En ole ihan varma tästä, mutta olen kuullut huhuja joiden mukaan @sämpylä89 siittiöt olisivat täysikokoisia albiinorupisammakkoja? Facial-hoidossa pitää olla legendan mukaan vähintäänkin snorkkeli käytössä - muuten tapahtuu waterboarding-johdannainen, eli spermboarding.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oppitunneilla on oltava hieman tarkkana, mitä ketjuja tulee selailtua, ettei kaveri saa taas aihetta kysyä, että mitä helvettiä mä oikein luen. Ai teikäläinen on se pelle? Hyvä tietää. Meikä taas on se, joka koittaa pitää pellet asiallisina ja aisoissa.
Joo mää oon just se jätkä, joka sanoo ne asiat , mitä ei olisi kannattanut sanoa ja jolla läpät menee aina yli. Tosin eipä meidän porukassa kukaan taida oikeen terve olla meidän juttujen perusteella. Minun sosiaalisuuteni kyllä saattaa vaikuttaa yksikin tuntematon ihminen. Ujo luonne puskee esiin heti, jos ympärillä on outoja ja pitäisi olla asiallinen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitä sulle jäi "itseesi" jääkiekon mm voitosta, muutakin kuin se että voitettiin? Eli mitä opit elämääsi, tai vaikka "vain" jääkiekosta?

Tässä on hyvä ja mielenkiintoinen kysymys, joten koitan tätä vähän pohtia ja vastata tähän jotain.

No voihan tästä oppia vaikka sen mitä sanotaan Fintelligensin (toivottavasti on oikein kirjoitettu) Hoida homma-biisissä että "varo mistä unelmoit, se voi toteutua". Ne suurimmat ja mahdottomaltakin sekä jopa vitsillä sanotut unelmat voivat lopulta toteutua kun uskoo siihen omaan juttuunsa ja tekee töitä uutterasti sen unelmansa eteen.

Tämä jääkiekon maailman mestaruus oli kuitenkin kova näyte siitä mihin kovalla työn teolla voi yltää ja sillä että on täysillä, sydämellä mukana pelissä. Ja sekä HPK:n että Suomen kullat ovat osoituksia siitä että hyvällä joukkuehengellä voi kukistaa kovemmankin materiaalin.

No tietenkin tämä opettaa sen että nimenomaan sillä kovalla työllä voi mennä pitkälle. Niin hassulta ja kliseiseltä kuin se voi kuullostaakin niin kyllä minä nyt ainakin sain näistä kaikista suosikkijengieni mestaruuksista jopa omaan tekemiseeni valtavasti lisäboostia. Itsetuntoni nousi kanveesista ja tuli uskoa että nimenomaan sillä työn teolla voi yltää koviinkin tavoitteisiin.

Sitten mitä iisoppi tuossa jo edellä sanoi, niin tiimityö on tärkeää. Sillä mennään pitkälle myös että esimerkiksi työpaikoilla tiimi puhaltaa samaan hiileen, kaikki on positiivisia, tukee ja auttaa toisia ja ryhmän sisällä toimii hyvin viestintä esimerkiksi. Yhteistyön tekeminen on arvokasta.

Ruotsia vastaan oltiin häviöllä jo 3-1 ja 4-3, Kanadaa vastaan oltiin häviöllä 1-0. Koko ryhmä lyötiin matalaksi ennakkoarvioissa kansan toimesta. Heh, hyvä jos A-sarjassa säilyvät! Mutta tämä sisukas Leijona-lauma ei hätkähtänyt, ei luovuttanut vaan taisteli Suomen kansalle maailman mestaruuden. Tuli se hetki kun enää ei voi kansa huudella. Suut pistettiin komeasti kiinni maailman mestaruudella. Eli koskaan ei pidä luovuttaa.

Siinä asioita mitä minä nopeasti keksin asioiksi mitä tämä MM-kulta opetti. Toivottavasti oli ihan järkeviä pointteja.
 
Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

@vilperi Hyviä pointteja tuossa oli.
Jätin tavallaan auki haluaako jokin kirjoittaja kertoa että mitä se toi jääkiekollisessa mielessä.. Taikka vastata voisi laajemminkin, elikkä mitä mitä se kenties toi tavalliseen omaan elämään. Ja elämään muiden ihmisten joukossa.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huomenna ei olekaan työpäivää, vaan pääsykokeet seuraavaan opinahjoon. Ennakkoaineisto on jotenkin hallussa ja kyllä muutenkin ihan hyvillä fiiliksillä sinne olen menossa. Eikä se mikään katastrofi ole, jos en saa paikkaa. Jos kaikki menee suunnitelmieni mukaan istun seuraavan kerran koulun penkillä vasta vuonna 2021.

Tästä kohta puoliin nukkumaan, että olen skarppina huomenna.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hemmetti kaks päivää vuodepotilaana sängyn pohjalla, kuolemansairas. Tänään sitten naama palaneena hommissa.

Olis vielä joku havaijipaita pitänyt pistää ja teneriffa-lippis, vyölaukku ja bermuda-shortsit. Jalkaan jotkut lanzarote-tossut ja vittu snorkkelit. Uimarengas vielä kainaloon ja kumiankka kouraan. Feikki RayBanit on kyllä nytkin.

Joo en tarvinnut penisiliiniä, piz buini olis ollut jees.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kävin tekemässä tänään tuon pääsykokeen ja nyt on niin sanotusti kalenterissa tyhjää. Toki töitä on edessä, mutta kouluhommia ei tule olemaan hetkeen. Aurinkokin paistaa ulkona ja elämä hymyilee.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Se kun perjantaista maanantai aamuyöhön asti joi yhtä soittoa, oli syömättä alkuun sen 54 tuntia, niin voin kertoa, että tänään olin salilla kuolla. No, kun en kuollut, olen nyt uudessa nousussa Europalla. Jei.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuli tuossa Tampereen kultajuhlien aikana vähän pyyhittyä pölyjä ja pistettyä keittiötä siistimpään kuosiin. Äsken imuroin ja sitten pistin saunan päälle. Jääkaapissa muutama kylmä olut ja vissyä. Tuli tuossa alkuvuodesta tosiaan muutettua omaan rivitaloasuntoon ja tällaiset pienet jutut ja vapaapäivää edeltävät illanvietot ihan rauhassa saunoen on kyllä varsin mukavia.

Elämä on ihan mallillaan nyt.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lupasin itselleni yrittää tänne koko keskustelupalstalle kirjoittaa niin että toiston määrä vähenisi mutta täytyy nyt silti puhua vielä tuosta koriksesta. Tai no tuonne mitä katsot juuri nyt- ketjuun kirjoitin tästä kyseisestä asiasta melko suppeasti, jos tähän ketjuun sitten saisi lisää lihasta luiden ympärille tms.

Kirjoitin tänne jo silloin viime viikon lauantaina että olisi hienoa jos olisi varaa tehdä reissu Kauhajoelle sunnuntaina. Kävisi katselemassa siellä sen ratkaisevan finaalimatsin ja sitten osallistuisi siellä vähän siihen juhlintaan ennen kuin alkoi sitten MM-finaali.

Nyt sitten tänään katselin noita virallisia mestaruusjuhlia Kauhajoelta YLE Areenasta. Ja tuli vielä vahvempi fiilis siitä että olisipa ollut hienoa jos olisi ollut varaa tehdä korisreissu tuonne Kauhajoelle. Koris on kuitenkin myös hieno laji ja yleisöystävällinen laji. En ole kyllä elämäni aikana käynyt katselemassa kuin yhden korismatsin paikan päällä, sekin Kauhajoella mutta sitten olen siihen päälle nähnyt paljon korista tv:stä ja sieltä Elisa Sportista.

Mutta muistan minkälaisen fiiliksen tuo yksikin paikan päällä nähty korismatsi sai aikaan, vaikka silloin taisi jopa olla muistaakseni vielä divaripelikin. Mutta etenkin se tempo ja vauhti sekä yleisöystävällisyys pelissä tekivät minuun silloin heti vaikutuksen. Joku (en muista nimimerkkiä) kommentoi joskus aikoinaan vuosina 2008-2010 joskus tuolloin (en muista tarkkaa ajankohtaakaan) kommentoi hehkutukseeni jo silloin että näkisitpä sitten yhden pelin edes jotain muuta lajia, olikohan tuo laji käsipallo? Jotenkin sellain se meni.

Mutta jo tuo koripallo riittää minulle kakkoslajiksi jääkiekon oheen ja olisihan se hienoa päästä näkemään pääsarjatason korismatsi, ainakin yksi vielä paikan päälläkin. Parasta olisi päästä katselemaan tuo korispeli nimenomaan Kauhajoelle. Toinen pieni haave minulla on ollut päästä nimittäin palaamaan vielä tuonne Kauhajoellekin ja näkemään millaiselta siellä mestat nykyään näyttää. Vaikka eihän siellä ole edes kai enää sitä ammattikorkeakoululinjaakaan mitä silloin vuosina 2005-2009 siellä kävin mutta olisihan siellä muuten vielä hienoa päästä käymään. Sen verran paljon tuolla kuitenki tuli aikaa vietettyä silloin joskus.

Voisi tehdä sellaisen nostalgia-, muistelu- ja korisreissun ensi kauden aikana. Siinä haavetta minulle, ja haaveiluhan ei maksa mitään. Tietenkin tällainen haave kalpenee jonkin ulkomaille suuntaavan pelireissun rinnalla mutta tämä on minun haaveeni ja kiitos sinulle jos jaksoit lukea haaveestani.

Jos saan töitä tässä kesän aikana niin sittenhän minulla voisi olla entistä paremmat mahdollisuudet toteuttaa tuo haave jo ensi kauden aikana. Mutta toisaalta, jos tulot kasvavat niin sitten kasvaa heti myös ulosottoon menevä rahamääräkin per kuukausi. Että voi olla että käteen ei sittenkään jää juuri yhtään enempää kuin ennenkään. Mutta tämä on pelkkää spekulaatiota.

Laskin että finaalireissu Kauhajoelle olisi maksanut jotain vähän yli 170 euroa. Ja tuohon laskin kuuluvaksi vain edestakaiset matkat Kauhajoelle, yöpymisen Seinäjoella (Kauhajoella ei ainakaan tainnut opiskeluaikanani olla ainakaan mitään halpaa yöpymisvaihtoehtoa) ja sitten sen pelilipun. Mutta olisihan siellä reissussa pitänyt myös syödä ja varmaan jotain muutakin aktiviteettia harrastaa.

Joku reissu Helsinkiin Seagullsin kotipeliin tai Tampereelle Pyrinnön kotipeliin voisi olla ainakin tällä hetkellä realistisempi haave toteuttaa jo ensi kauden aikana. Tietenkin tällöinkin vastustajan pitää olla Karhu Basket.

Innostuminen koripalloilusta on minulle melko uutta kyllä vielä. Vaikka jo kymmenen vuotta sitten kävin katselemassa sen korismatsin paikan päällä ja kyllä jo 90-luvulla tuli seurattua koristakin, ainakin finaaleita. Silloin suosikkijoukkueeni oli vielä Torpan Pojat. No, köyhäkin saa unelmoida!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös