Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 343 278
  • 66 863

Glove

Jäsen
Tämä on ollut haaveenani, mutta sitten pitäisi oikeasti jämähtää johonkin. Joku käärmeiden siirtely ainakin menisi aivan liian vaikeaksi verrattuna siihen, että joskus pakkaa vähäisen omaisuutensa ja muuttaa jonnekin.

Pythoni pipon sisälle ja menoksi. Mulla on kyllä ollut pari iguaanaa ja useampi käärme, mutta tällä hetkellä ei ole mitään. Tarantellan olisin halunnut aikanaan hankkia, mutta exä kielsi kun anoppi ei olis sitten enää uskaltanut tulla kylään. En minä ymmärrä tuommoista araknofobiaa. Käärmeiltäkin oli kiva rapsutella nahanluonnin yhteydessä kiinni jäänyttä nahkaa pois ja ne vielä tykkäs siitä. Samoin iguanit.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meikällä on anoppisi tapaan hirveän suuri hämähäkkikammo. Koskee minun kohdallani jokaista kahdeksanraajaista otusta, koosta juurikaan riippumatta. Hyi, harvoja luonnonkappaleita joita en siedä kirveelläkään.
Mulla taas käärme. Tulee kylmät väreet, kun edes ajattelee niitä lieroja.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kunhan hämähäkin ovat akvaarioissaan niin eivät häiritse minua. Käärmeet eivät sinällään pelota minua, mutta enpä ole elävää sellaista luonnossa nähnytkään. Päättömän olen nähnyt ja luodun nahan osia.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä "liero" on kokoluokkaa kastemato. Viimeisin käärme mikä minulla on ollut oli reilu puolitoista metrinen kuningaspython.
No juu, ehkä vähän huono sanavalinta. "Lierolla" tarkoitin kaikkia käärmeitä, enkä mitään matoja. Ihan ylitsepääsemätön ajatus, että joutuisin pitämään ihan minkä tahansa kokoista käärmettä käsissäni.
 

Glove

Jäsen
On minua monet ihmetelleet miten semmoisia lemmikkejä aikanaan oli. Sen huomasin, että aikuisilla on ennakkoluuloja käärmeitä kohtaa. En nyt muista mitä tyttö silloin täytti (10-12 v) kun synttäreillä kaikki kaverit halusi saada käärmeen syliin ja saada siitä vielä kuvankin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko täällä nyt sitten hämppistietäjiä. Nyt kun kesä on saapunut, niin niitä aika paljon näkee ja ne näyttää kaikki samalle rodulle. Voiko niitä jotenkin erotella vai onko sama lauma vallannut.

Minkäänlaista haittaa niistä ei ole ollut ja joskus jätän ne eloon. Riippuu miten intoutuu siivoamaan, niin pari murhaakin olen tosin tehnyt. Kiehtovia otuksia ja jos jostain nurkkapöydästä ei liikaa huutele vieraisiin pöytiin, niin saa siellä olla upeine verkkoineen.
 

Glove

Jäsen
Onko täällä nyt sitten hämppistietäjiä. Nyt kun kesä on saapunut, niin niitä aika paljon näkee ja ne näyttää kaikki samalle rodulle. Voiko niitä jotenkin erotella vai onko sama lauma vallannut.

Minkäänlaista haittaa niistä ei ole ollut ja joskus jätän ne eloon. Riippuu miten intoutuu siivoamaan, niin pari murhaakin olen tosin tehnyt. Kiehtovia otuksia ja jos jostain nurkkapöydästä ei liikaa huutele vieraisiin pöytiin, niin saa siellä olla upeine verkkoineen.

Joo hyvähän se on laji tunnistaa, ettei kyseessä ole vaikka mustaleski, joka on myrkyllinen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joo hyvähän se on laji tunnistaa, ettei kyseessä ole vaikka mustaleski, joka on myrkyllinen.

Tai sitten maantiedon tuntemus myös auttaa. Uudessa-Seelanissa ei ole ainuttakaan tappavaa lajia, mutta jos siinä paikallisessa Ruotsissa eli Australiassa eksyt pusikkoon, niin voi henki lähteä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Meinasin jo lipsua hyvästä tavasta kirjoittaa tähän ketjuun vähintään viesti per päivä. Mutta koitetaanpas nyt tänäänkin tähän ketjuun jotain kirjoittaa.

Toukokuu alkaa olemaan ohi. Se kuukausi meni hirvittävän nopeasti, justiinhan oli vappupäivä ja silloin käytiin vapputorillakin täältä kuntoutuskeskuksesta. Vapputorilta lähdettäessä sanoin sitten jonain vitsin ja uskon sekoituksena että lauantaina sitten tänne uudestaan. Tarkoitin sillä sitä että lauantaina nähtäisiin torilla mestaruusjuhlien vuoksi. Tuolloin HPK oli vielä häviöllä finaalisarjassa voitoin 2-3 mutta niin vain torilla sitten lopulta nähtiin kultajuhlissa!

Juups, mutta tämä toukokuu meni kyllä vauhdilla ohi. Se meni ohi työtä hakiessa, etenkin lätkää ja korista seuratessa ja lopulta mestaruuksia juhliessa. Toukokuu oli kolmen mestaruuden kuukausi ja senkin vuoksi hieno ja ikimuistoinen kuukausi. Suurlähettiläiden laulun sanat sopivat hyvin tilanteeseen: "Kuka voisi kellot seisauttaa, kuka ajan pysäyttää, kun maailma lainaa kaikkein kauneintaan?"

Ja vaikka ketään ei kiinnosta, niin kerron silti. Toukokuun aikana tuli lähetettyä työhakemuksia 34 kappaletta. No tulihan niitä työhakemuksia siis lähetettyä toukokuun aikana lopulta melko paljon vaikka monena päivänä tuskailin että ei tästä nyt tule yhtään mitään! Ja liian monesti minut olisi voinutkin nähdä sängylläni pötköttelemässä sen sijaan että olisin ollut lähettämässä työhakemuksia.

Kai tähän sopii se vanha sanonta että pienistä puroista syntyy iso joki. Kun lähettää edes kuukaudessa yhden työhakemuksen per päivä niin sekin on jo 30 hakemusta yhdessä kuukaudessa. Ja sitten 390 hakemusta tuolla vauhdilla vuodessa! Yksi hakemus päivässä ei tunnu todellakaan paljolta mutta kyllä siitä hyvä tahti tulee kun sen jaksaa tehdä päivästä toiseen.

Niin ja nimenomaan, ei se lähetettyjen työhakemusten määrä vaan laatu. Hitaampi vauhti lähettämisessä voi johtua siitäkin että panostaa sitten taas laatuun enemmän ja kai se on niinkin, että yksi hyvä työhakemus voi olla parempi ja johtaa parempiin lopputuloksiin kuin 100 huonoa työhakemusta. Vaikka todennäköisyys tärppäämiseen kasvaakin olennaisesti jos ja kun jaksaa työhakemuksia lähetellä aktiivisesti.

Sitten tänään pitäisi vielä jääkaappi puhdistaa. Minulla on nykyään tavoitteena puhdistaa jääkaappi kerran kuukaudessa. Toukokuussa en ole tuota puhdistusta vielä tehnyt, mutta onhan tässä vielä reilut kolme tuntia aikaa.

Eilen kävin myös syömässä lähipitseriassa josta on saanut jo pidemmän aikaa erittäin hyviä hampurilaisaterioitakin. Tälläkin kertaa söin tuollaisen hampurilaisaterian ja olihan se loistavan makuinen. Ja äsken kävin taas saunassa, en ollut pitkään aikaan saunomassa käynytkään. En ole päässyt saunavuoroilleni kun on tullut urheilua kolmena peräkkäisenä perjantaina just siihen aikaan.

Ei tässä varmaan muuta tällä kertaa. Aurinko paistaa komeasti, huomenna alkaa virallisestikin sitten kesä ja jotain pitäisi muuten keksiä grillattavaksi huomenna. Jotain helppoa jota minäkin osaan grillata?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jos olette pois alle vuorokauden, niin ei sitä kannata stressata siirtelemällä. Jos pidempään, niin sitten avaimet jollekin hoitajalle ja viimeisenä vaihtoehtona vasta siirtely.
Kyllä minä tiesin että mies oli oikeassa. Itse vaan jotenkaan ei olisi halunnut jättää sitä suloista palleroa ihan yksin kotiin. Mutta sinne hän jäi nukkumaan sohvalle... eikä ole perään soitellut.

Ihan ylitsepääsemätön ajatus, että joutuisin pitämään ihan minkä tahansa kokoista käärmettä käsissäni.
Itse en erityisesti pelkää käärmeitä. Olin kerran tilanteessa jossa tutustuttiin koulutuskeskuksen pieneläintiloihin ja eläimiin. Opettaja tarjosi mahdollisuutta ottaa viljakäärme syliin ja minä olin ainut jolta se onnistui kakistelematta. Osa likoista meni niin paniikkiin että poistuivat huoneesta. Mutta kyllä se oli jotenkin kiva tunne kun käärmeen lihakset liikkuivat rytmikkäästi vartalolla kun käärme liikkui. Pari käärmekammoista kävi pikaisesti koskettamassa käärmettä ja olivat kuin voittajia sen tehtyään.

Käärmepelko taitaa olla aika yleistä. Kyllä minäkin vähän kavahdan kun kyyn nään. Niitä on välillä jopa meidän pihassa. Ei siinä mitään, antaa kaverin poistua rauhassa sinne mistä oli tullut. Tappamaan niitä en rupea enkä pelkää kulkea pihassa tai lähimetsässä.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä minä tiesin että mies oli oikeassa. Itse vaan jotenkaan ei olisi halunnut jättää sitä suloista palleroa ihan yksin kotiin. Mutta sinne hän jäi nukkumaan sohvalle... eikä ole perään soitellut.


Itse en erityisesti pelkää käärmeitä. Olin kerran tilanteessa jossa tutustuttiin koulutuskeskuksen pieneläintiloihin ja eläimiin. Opettaja tarjosi mahdollisuutta ottaa viljakäärme syliin ja minä olin ainut jolta se onnistui kakistelematta. Osa likoista meni niin paniikkiin että poistuivat huoneesta. Mutta kyllä se oli jotenkin kiva tunne kun käärmeen lihakset liikkuivat rytmikkäästi vartalolla kun käärme liikkui. Pari käärmekammoista kävi pikaisesti koskettamassa käärmettä ja olivat kuin voittajia sen tehtyään.

Käärmepelko taitaa olla aika yleistä. Kyllä minäkin vähän kavahdan kun kyyn nään. Niitä on välillä jopa meidän pihassa. Ei siinä mitään, antaa kaverin poistua rauhassa sinne mistä oli tullut. Tappamaan niitä en rupea enkä pelkää kulkea pihassa tai lähimetsässä.
Meilläkin täällä maalla aina kesäisin paljon kyitä. Viime kesänä taisi olla kuusi kertaa ainakin. Muistan tilanteen varmaan 7-8 vuotta sitten kun meinasin astua yhden päälle. Onneksi huomasin sen ennen, kuin se ehti purra minua.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Käärmeet ja rotat ovat ihan vitun vastenmielisiä otuksia. Jos joku jotain käärmeitä, rottia tai hämyreitä haluaa kotoaan pitää, niin mikäs siinä, mutta en tule koskaan tuollaiseen kämppään jalallani astumaan. Onneksi nykyelämässä ei tarvitse hirveästi ruutukaava-alueelta poistua ja täällä noita lieroja harvemmin näkee. Silloin tällöin sukurasitteiden johdosta joutuu jonnekin mökille lähtemään ja pari kertaa olen siellä kohdalle osuneen kyyn tappanut ilman pienintäkään tuskaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tekisi mieli vittuilla muutamalle ja joillekin olla vain eri mieltä. Mutta jos nyt jättäisi väliin, sen verran on tullut nautittua kansalaisluottamusta. Aamusta ylppäreihin. Ei omiin, niistä on jo 27 vuotta.

E: vilpittömät onnittelut kaikille valmistuneille!
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lauantaiaamun viihdettä Astral-tv:n muodossa. Ei jumalauta nyt oikeesti. Joku kyrpä lähettää tossa ruudussa silmät kiinni jotain helvetin energioita jonkun mummon luo. Tästä pitäs nostaa poliisijuttu petoksesta. Täähän on uskomatonta kusetusta. Tuo hyyppä pitää jotain geishakuulia kädessä ja lukee tulevaisuutta idiooteille. Kuka on niin tyhmä, että soittaa tonne? 3,58 EUROA MINUUTTI ja nyt olen seurannut tätä samaa jännitysnäytelmää jo 14 minuuttia.

No nyt se ennusti sille heinäkuulle treffit jonkun adoniksen kanssa. Saa mummo kyytiä, niin, että hampaat lentelee. Onnellinen loppu tuli tällekkin. Case closed.

Btw. Lokakuussa on hyviä energioita kuulemma.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hyviä huomenia! Tuli illalla heitettyä talviturkin pois vaikka vesi oli vain viisitoista asteista. Kun olin päättänyt käydä uimassa niin päättäväisyys piti. Täällä on vain kahdeksan astetta lämmintä mutta pahin tuuli on tyyntynyt... Aurinko paistaa, takassa loimuaa tuli ja pöytään on katettu pieni aamupala. Kyllä tämä päivä tästä hyvin käyntiin lähtee...
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Pitihän se uusin Vares-dekkari "Tolvana" lainata kirjastosta kun osui silmään. Tuon lisäksi tuli lainattua kolme muutakin kirjaa. Eiköhän näillä pärjää vähän aikaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Kesäkuu..
Mihin ne kaikki kuukaudet, tai jopa vuodet katoaa noin nopeasti.
Lisäys. Tänään on tylsä päivä. Ilman kaljaa tai muutakaan alkoholia. Nuoriso juhlii kesän alkua, minä en.. tää olis kyllä jo *itutusketju kamaa..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Glove

Jäsen
Olisi kyllä mahtava keli jos ei taas tuulisi noin kovaa. Vie kevyemmät ihmiset mennessään. Onneksi näyttäisi iltaa kohden vähän laantuvan, jos sitä sitten saisi lähdettyä lenkille.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olisi kyllä mahtava keli jos ei taas tuulisi noin kovaa. Vie kevyemmät ihmiset mennessään. Onneksi näyttäisi iltaa kohden vähän laantuvan, jos sitä sitten saisi lähdettyä lenkille.
Joo ei tässä itselläkään hirveästi houkuttele vielä tuonne lähteä liikkumaan, vaikka toki täällä Kuopion sisämaassa se tuuli ei varmaan ihan niin raju ole kuin rannikolla. Mutta kyllä se täälläkin aika viileästi puhaltaa, eilen kävin lenkillä tuolla Kelloniemen kärjessä niin aika viileä tuuli oli.

Jos sitä illalla kävisi kaupungilla vaikka syömässä ja katsomassa vähän miten nuoriso juhlii koulujen loppua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös