Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 337 910
  • 66 856

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen vähän rasittunut. Leivoin tänään osan perjantain tilauksesta. Tein valkosuklaa-pähkinä-kuivankakun, mutakakun ja ns. fazerinakakun. Valkosuklaa-pähkinä-kakkusta en tykkää, tein sen joskus kokeeksi, maistoin taikinaa ja valmista tuotetta. Ei mitään erityistä mielestäni... seuraavana yönä oksensin. Sillä ei ole mitään tekemistä kakun kanssa mutta se lisäsi vastenmielisyyttä kakkua kohtaan. En vaan tykkää... Mutta tilaaja on ihan hulluna siitä eli siis tykkää todella.

Mutakakku nyt on helppo juttu, suklaata, sokeria, munia ja jauhoja sopivassa suhteessa ja paistetaan melkein kypsäksi. Sisältö saa olla vähän valuvaa kuin raaka taikina. Fazerina kakussa on vähän enemmän hommaa kun se on hyydytetty juustokakku. Monia asioita pitää yhdistää että tulee valmista. Täytteeksi tulee suklaata ja appelsiini-tuorejuustoa kerman kanssa. On minun lempijuustokakkuni kyllä. Koska on niin hyvää...
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuossa yksi päivä lounasta syödessäni samaan pöytään istahti ihminen joka luki ruokarukouksen ennen ateriointiaan. Meinasin automaattisesti alkaa heittää jotain vitsiä, mutta tajusin sen olevan tosissaan ja pysyin hiljaa.

Eipä mun kuplassa tuommoista ole ennen tapahtunut.
 
Hieno Black Friday noilla huonekaluliikkeillä, kuten Jyskillä. Samat tarjousprosetit kuin kaikissa aiemmissakin tarjouslehdissä, joita tulee joka viikko. Normaalihintaisia päiviä ei taida vuoteen mahtua yhtään. No joskus saa oikeasti halvalla tavaraa, mutta ei silti tarvitsisi yrittää kusettaa jollain normaalihinnalla, jolla ei ole koskaan myyty yhtään tuotetta.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Ihmetyttää, että Android puhelimiin ei saada niitä emoji-päivityksiä whatsappiin samaan aikaan ku esim. iphoneen.
Ei mulla muuta.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihmetyttää, että Android puhelimiin ei saada niitä emoji-päivityksiä whatsappiin samaan aikaan ku esim. iphoneen.
Ei mulla muuta.
Kuulostaa siltä, että meitä Androidin käyttäjiä on siis toistaiseksi lykästänyt.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ota selkään tatuointi, ne sano. Joo-o, mut miettikö ne niin pitkälle, et miten vitussa tätä rasvaillaan ja kelmutetaan yksin ollessa kun ei kädet taivu tonne.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Taannoisen ryssittelygaten mainingeissa voisi todeta viimeisimmistä pelikielloista, että ei kiellon saaja ole välttämättä päätään aukonut, emme edes tiedä, onko hänellä millainen pää ja onko se avoin, suljettu vai millainen.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Mikähän nyt on mennyt vikaan? Tämä tietokone ja sama selain ollut käytössä samalla adblockerilla jo vuodesta 2015 mutta nyt on alkanut Youtubessa paukkua mainoksia ennen videoita. Miten noita filttereitä päivitetään? Ei muista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikähän nyt on mennyt vikaan? Tämä tietokone ja sama selain ollut käytössä samalla adblockerilla jo vuodesta 2015 mutta nyt on alkanut Youtubessa paukkua mainoksia ennen videoita. Miten noita filttereitä päivitetään? Ei muista.

Mietin samaa joskus tässä, kun näppituntumalta tuntuisi, että nyt on mainoksia enemmän kuin ennen. Ehkä siihen ei ole helppoa ratkaisua vaan maailma missä elämme.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onpas ollut vuorokausi. Tunteet ovat heittelehtineet ääripäistä ääripäihin. Mieli on tehnyt tirauttaa itkut niin ilosta kuin surustakin. Ja on sitä muutama kyynel tullut vuodatettuakin.

Päivällä kävimme 15 henkisen porukan kanssa tutustumassa eduskuntataloon. Tämän työtoiminnan väkeä lähti reissuun mukaan ja minäkin kuuluihin siis tuohon porukkaan. Ihan hieno ja mielenkiintoinen päivä oli, etenkin kun en ollut aiemmin nähnyt eduskuntatalon kuin ulkopuolelta. Tutustuimme nyt eduskuntataloon sisäpuoleltakin ja pääsimme juttelemaan itse Tarja Filatovin kanssa. Kyselemään häneltä tiukkoja kysymyksiä. Jälkeenpäin jäi hiukan vaan kaduttamaan kun menin omalla vuorollani takeltelemaan sanoissani, jännitti niin kovin.

Eduskunnassa näimme myös Salkkareiden Roosan, joka on siellä myös avustajana nykyään töissä. Tekee kuulemma neljän tunnin pituisia työpäiviä tiistaista perjantaihin.

Eduskuntaan tutustumisen jälkeen söimme Kellohallissa. Siellä oli tosi hyvät ruoat.

Sitten tuon eduskuntareissunkin jälkeen tapahtui. Tapahtui niin iloisia kuin surullisiakin juttuja. Toisesta asiasta olenkin ehtinyt tänään jo kirjoittaa tämän palstan RIP-ketjuun ja toisesta tuohon veti mielen iloiseksi- ketjuun.

Isältäni sain tänään tosiaan suruviestin, jossa kerrottiin setäni menehtyneen viime yönä. Kovalla kourallahan kohtalo koetteli niin äiti-vainaan kuin isänkin sukuja tuossa jokunen vuosi sitten, oli hautajaisia kerta toisensa perään. Sitten tuli muutaman vuoden tauko ja taas tuli suru-uutinen.

Ja mieltä surun keskellä kyllä lämmitti tuo kolmen tämän kuntoutuskeskuksen asukkaan hyvä eleisyys. Kun olen näitä visailuryhmiä täällä pitänyt ja muutenkin tehnyt töitä asukkaiden viihtyisyyden eteen niin he päättivät antaa minulle kiitokseksi piparkakkutalon. Jotain on kai tullut tehtyä vuosien varrella oikeinkin kun noin kiittivät.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään leivoin pullaa ja pari suolaista piirakkaa huomiseen tilaukseen. Suolaiset piirakat tulivat katkaravusta ja jauhelihasta asiaan (reseptiin) kuuluvine höysteineen. Kuten purjoa ja tomaattia katkaravulle ja porkkanaa ja sipulia jauhelihalle.

Pulla on minun bravuuri paitsi että en ole kovin hyvä tekemään korvapuusteja. Niistä tulee nykyään siedettäviä ja onnistuneita suhteessa fifty/sixty. Täysin susia tulee nykyään harvoin mutta olisi kiva kun kaikki olisi terhakoita, sopusuhtaisia ja siistejä puusteja. Sen sijaan että osa on latteita, vinoja ja epäsuhtaisia. Luulen että asiaa aiheuttaa se että olen aika suurpiirteinen eli leivonnan tuoksinassa kaulin kehnohkon levyn, täytän sen huolimattomasti (jossain on liikaa rasvaa) ja leikkaan vauhdilla... Parempaan suuntaan olen kyllä menossa harjoittelun kautta.
 

Nick Neim

Jäsen
Ei kehtaa isojen poikien joukkoon mennä merkkipaaluketjuun, kun ei edes täysiä tuhansia paukahda mittariin. Tosin onhan se 5 500 viestiäkin jonkin alku. Ja suht huolestuttavaa. Tekisipä sitä edes jotain viisasta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei kehtaa isojen poikien joukkoon mennä merkkipaaluketjuun, kun ei edes täysiä tuhansia paukahda mittariin. Tosin onhan se 5 500 viestiäkin jonkin alku. Ja suht huolestuttavaa. Tekisipä sitä edes jotain viisasta.

Kirjoita vielä 55 viestiä niin voit huoletta tulla symmetrisen 5555:n viestin kanssa Merkkipaaluketjuun. Tuollaiset lukemat ovat aina muistamisen arvoisia.
 
Veikkauksen Joulukalenteriarvan mainostaminen on kyllä todella suuri kusetus. Arpoja painettu miljoona, joista 509 013 sisältää voiton eli noin joka toinen arpa "voittaa". No noista 509 013 "voitosta" 348 000 on 5 euron "voittoja" ja 80 000 on 10 euron voittoja eli oikeasti voittoarpoja jää jäljelle 81 013 eli voittojen osuus on oikesti alle 1 per 12 arpaa. Laittaisivat vaikka vähintään 1 euron "voiton" joka arpaan, niin voisivat mainostaa joka arvan voittavan ja silti tekisivät voittoa 10 euron arvan hinnalla.
 

KooPee

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Porakaivosta tuleva vesi oli omituisen väristä, niin oli pakko maistaa, että maistuuko se myös omituiselta. Kyllä se maistui omituiselta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ota selkään tatuointi, ne sano. Joo-o, mut miettikö ne niin pitkälle, et miten vitussa tätä rasvaillaan ja kelmutetaan yksin ollessa kun ei kädet taivu tonne.
Mene johonkin baariin kysymään karskeilta tai ei niin karskeilta miehiltä apua.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos ei urheilua katso livenä, niin on turha valittaa spoilauksesta. Sama TV-sarjojen yms. kanssa. Älä lue niitä ketjuja täällä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jallu on hyvää.

Tänään, eilen ja huomenna.

Ps. Tykkäsin ekan kerran jonku viestistä, tästäkö se alamäki alkaa ja kohtaa puhelimeen tunkee jotain pakkoräplättävää instaa tai facee.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös