Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 608 672
  • 68 386

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi

Miksi olet kuntouttavassa toiminnassa? Vai kuntouttavassa työtoiminnassa? Ihan uteliaisuudesta, koska olen itsekin vastaavaa käynyt.

Pitkiä tarinoita, mutta jos jotain kertoisin lyhyesti.

Vuonna 2015 minulla todettiin psykoosi-niminen sairaus ja samaan aikaan kärsin myös alkoholismista. Jouduin neljäksi kuukaudeksi sairaalahoitoon. Hiukan ennemmin kun jouduin sairaalahoitoon niin sain myös häädön asunnostani. Olin kännipäissäni useampaan kertaan huudellut asunnossani ja häiritsin jatkuvasti naapureitani.

No ennen kuin kotiuduin sairaalasta niin minulle ryhdyttiin etsimään uutta asuntoa. Asuntoa haettiin ensimmäisenä tällaisesta mielenterveyskuntoutujien asuinkeskuksesta koska olimme yhteisesti sitä mieltä että tällainen paikka on minulle hyväksi. Täällä kuntoutuminen jatkuu hyvällä tasolla eikä tarvitse vielä yksin elää vaan täällä saa tukea tarvittaessa hoitajilta.

No siinä syytä siihen miksi asun tällä hetkellä kuntouttavassa asuinkeskuksessa. Tosin asiat ovat tällä hetkellä hyvin. Olen nyt aloittamassa sitä työkokeilua ja muuttamassa jossain välissä pois täältä kuntoutuskeskuksesta, kohti itsenäisempää asumismuotoa.

Miksi käyn sitten kuntouttavassa työtoiminnassa? No joskus työt siellä kyllä sitä luokkaa, niin kuin tänäänkin että tuota kysymystä itseksenikin mietin. Tänään pussitettiin koko kolme tuntia muttereita ja ruuveja pieniin muovipusseihin.

Mutta miksi käyn kuntouttavassa työtoiminnassa? Kun olin asunut täällä tavallaan kuntoutuskeskuksessa muutaman kuukauden niin tällaista työtoimintaa minulle ehdotettiin. Kaippa sen ajateltiin nimen mukaisesti tukevan kuntoutumistani, tuovan tarpeellista sisältöä elämääni ja olevan jotain työtä. Olinhan ollut ja olen ollut kuitenkin jo melko kauan pois työelämästä.

Palkan takia tuolla tuskin kukaan käy. Palkka on onnettoman pieni ja lähinnä vain nimellinen.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Mitähän Queen tekisi nykyään jos Freddie Mercury ei olisi kuollut AIDSiin 1991? Kaikki jäsenet olisivat siinä 70 ikävuoden molemmin puolin, mutta liekö se menoa haittaisi. Okei, Mercuryn kohdalla toki meni päiheitä ihan kiitettävästi joten olisihan se ollut mahdollista että kohtaloksi olisi koitunut joku muukin asia kuin AIDS, mutta kyllähän tätä on ihan mielenkiintoista aina pohtia. Lähinnä se että millaista settiä sieltä vielä olisi voinut tulla, musiikillisesti kun aika paljon erilaisia kokeiluja tuli.

Mutta ihan käsittämätön yhtye. Myyttinen maine toki johtuu paljolti tuosta Mercuryn varhaisesta kuolemasta, mutta ei tällaisia vaan tule. Minulla ainakin loppuu superlatiivit kesken jos pitäisi alkaa jotain ylistyskirjoitusta tekemään. Jotenkin hankala käsittää tuota bändin suuruutta.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lähinnä se että millaista settiä sieltä vielä olisi voinut tulla, musiikillisesti kun aika paljon erilaisia kokeiluja tuli.

En tiedä pohditko tosissaan. Sieltä olisi tullut kiertue mihin maksaa liput sata euroa ja vuotta etukäteen joutuu ostamaan.

Vanhoja biisejä olisi soitettu.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitenhän tunnettu tai erilaisessa maineessa olisi Rollarit, jos ne olis lopettanut vaikka joskus 35 vuotta sitten.

Olisivat mystisessä maineessa niin kuin eräs pändi mikä vieraili Helsingin jäähallissa elokuussa 1991. Kyllä, olin paikalla.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olisivat mystisessä maineessa niin kuin eräs pändi mikä vieraili Helsingin jäähallissa elokuussa 1991. Kyllä, olin paikalla.
Sinä onnekas. Olisi ollut mielenkiintoista myös nähdä Pet Shop Boys.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tossa kun katselin aiemmin matkapassi-dokkaria St. Helenan saaresta, niin piti ihan tsekata wikistä että vieläkö tuossa saarenvanhimmassa, eli vajaat parisataa vuotiaassa Jonathan kilpparissa henki pihisee. Ja pihiseehän siinä. Tosin äjjä on jo seniili ja sokea sun muuta. Mutta sitten jutun lopussa paljastettiin jotain häiritsevää. Nimittäin Johnny the Tortoise on vuodesta 1991 paneskellut Frederica-nimistä lajitoveriaan korkeasta iästään huolimatta. Sitten 26v. myähemmin, vuonna 2017, paljastettiin että Frederica ei olekaan varsinaisesti Frederica, vaan paremminkin Freddie. Ukko, saatana! Vitun eläinrääkkääjät. On se hauskaa pilailla sokean vanhuksen kustannuksella! Vaadin tuomiolle Jonathanin hoitajia. Vai olisiko Ol' Jonhnnie niin ovela että olisikin kaappifägäri eikä seniili lainkaan? On aina tiennyt että turtlenkulli ja karvainen perse sielä Frederican panssarin alla nurtsia laahaa ja käyttänyt tilaisuutta hyväkseen kun kerta ihmisholhoojat kuvittelevat että Jonathan luulee itse vilpittömästi vanhempaa vittua vinguttavansa? Yhtä kaikki, jonkinlainen tutkinta tästä tulisi pistää nyt vireille ennen kuin Jonathan ampuu viimeisen laakinsa Reetun reccuun.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ykköseltä tulee elokuva vuodelta -57 nimeltään Risti ja Liekki. Innostuin kovasti ja käänsin het kanavaa. Mutta vittu ny taas. Ei siä ollu mitään 50-luvun etelävaltiohin viittaavaakaan.

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Ärsyttääkö teitäkin aina ku töistä tullessa sun taloyhtiön pihalla kuvataan elokuvaa?

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ärsyttääkö teitäkin aina ku töistä tullessa sun taloyhtiön pihalla kuvataan elokuvaa?
Ei, mutta se vituttaa kun töistä tullessa omassa makuuhuoneessa kuvataan elokuvaa ja mies huutaa oven avauduttua"ei käyny sisällä, ei käyny sisällä, ei lasketa!"

Tuosta muuten tulikin mieleen, meikäläinen on leffastara. Oon näkyny Salkkareissa, ja oon myös pilannu yhden Salkkareiden oton. Enhän mä tienny et ne kuvaa just sillä hetkellä ku heitän pikku helikoopperia taustalla jurrissa.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Ei ärsytä. Viime vuonna oli tilanne, kun jotain mainosta kuvasivat ja nainen juoksi luokse tänne ei saa tulla, kun nyt kuvataan.

Vai niin, se jäi epäselväksi mitä kuvattiin. Lähes varmasti jotain terveysmainosta.

Postilaitokselta saapui saapumisilmoitus. Menen hakemaan, nuuskapurkit siellä odottaa ja kaikki on laillista. Mahtaa poliisikonstaapelilla olla tylsää omissa homissaan.

Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
The Ramones on todella kovassa maineessa edelleenkin... Vai viitannetko Ruotsin parhaaseen bändiin The Nomadsiin, joka lämmitteli Iggy Popia tuona loppukesäisenä iltana? Harmi että nekin vierailevat niin harvoin täällä Suomessa... mystistä se on.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oskari Olematon, nollakatu nolla,
läskiset portaat ja luurankohissi,
oven päällä luki että Oskarin tissi

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
En tiedä pohditko tosissaan. Sieltä olisi tullut kiertue mihin maksaa liput sata euroa ja vuotta etukäteen joutuu ostamaan.

Tämähän on ihan mahdollista tosiaan. Etenkin siis nykyään kun kaveri on 70-vuotiaita. Veikkaan kuitenkin että 90-luvulla olisi vielä ainakin tullut uutta musiikkia, tekihän Queen kuitenkin vielä Paul Rodgersin kanssa studioalbumin vuonna 2008 joten kaippa siellä olisi voinut Freddienkin kanssa tulla jotain.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.

Eli tilanne ei olisi eronnut juuri mitenkään taannoisesta Queen+Adam Lambert -kiertueesta, jossa liput maksoivat Suomen keikallakin maltaita, ne ostettiin vuotta ennen ja vanhoja biisejä soitettiin, plus uutena joku Lambertin oma hitti. Mercury-korvikehan Lambert on ja tietää sen, mutta kuulemma roolinsa veti läpi ihan ammattimiehen rutiinilla.

En ollut itse paikalla, eräs toinen oli.

Moni yhtyehän kiertää pappaiässä jatkuvasti, vaikka tosiasiassa ne parhaat biisit on tehty vuosikymmeniä sitten. Eikä siinä mitään, miksipä eivät keikkailisi jos se maistuu ja rahaa tarvitaan vielä lisää. Todelliseksi bändi/artistilegendaksi pääsee kuitenkin vain lopettamalla uransa ns. huipulla ja vielä suuremman jälkimaineen saa kuolemalla.

The Beatles ja Rolling Stones ovat kummatkin legendoja, mutta The Beatles on sen takia aina isompi legenda kuin Rolling Stones, koska kummankin kulta-aika oli 60-luvulla mutta beatlet pistivät pillit pussiin siinä missä Rollarit ovat keikkailleet ilman sen kummempaa uutta antia vuosikymmeniä sen jälkeenkin. Beatlesien mystisyys ja maine olisi laskenut aikaa sitten kuolevaisten tasoille jos he olisivat edelleen keikkailemassa jonkinlaisella kokoonpanolla ja olisivat vääntäneet 10-20 studiolevyä lisää vanhoilla pohjilla.

Sama pätee Jim Morrisoniin. Jos Morrison eläisi ja horjuisi lavoilla vanhana huru-ukkona josta näkyisi vuosikymmenten huumeidenkäytön ja alkoholismin kuormitus, niin ei hän olisi mikään ikuisesti kuolematon seksisymboli ja 60-luvun nuorisoliikkeen supertähti vaan vain vanha patu, joka laulaisi vanhoja golden oldies -hittejään jossain Pori Jazzeilla tai Säynävärockissa tuntemattoman taustabändin kanssa.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
En ollut itse paikalla, eräs toinen oli.
Itse mietin noin sekunnin ajan josko olisin sinne Queen + Adam Lambertiin mennyt, mutta en sitten kuitenkaan. Ei ehkä voi suoraan sanoa että Freddie Mercury oli yhtä kuin Queen, koska kyllähän bändin muutkin jäsenet osallistuivat biisien tekemiseen ja esim. Brian May on ainakin omalle kohdalleni arvostuksessa melkein yhtä korkealla. Silti kuitenkin keulakuvana Freddie oli sellainen että ihan samä minkälainen varajeesus tai Mooses sieltä kaivetaan niin ei tuohon Queenin laulusolistiksi voi samalla tavalla kukaan asettua. Mercury oli uniikki. Toista samanlaista ei yksinkertaisesti tule. Tai jos on tullut joku yhtä hyvä niin kertokaa, kuuntelen mielelläni.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minun ja korsetin H-hetkeen on vajaa viikko. Hiukset on kunnossa (ne tarvi leikkaamista muutenkin) ja ruokalista on valmis. Nyt vaan mietin että onko mies valmis kohtaamaan fantasian josta hän on puhunut minulle... Minut kokkaamassa vähässä vaatteissa hänelle... Ja vaikka miehen kanssa ei toteutus ja fantasia kohtaa niin olen nauttinut matkasta. Siitä miltä korsetti tuntuu ylläni, miten se puristaa minut ruotuun.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä kokkaan mun vaimolle yleensä aina vähissä vaatteissa. Kalsarit jalassa, kotona kun olen. Korsettia en suostuisi laittamaan, minihameen ehkä.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Korsettia en suostuisi laittamaan, minihameen ehkä.
Kokeile vaan korsettia, se puristaa mukavasti. No okei, naisille ne on tarkoitettu (niin kyllä miehille on tukikorsetteja) joten kokkaa vaan kalsareissa. Minä kokkaan kerrankin korsetissa ja korkokengissä. Katotaan mitä siitä tulee. Varmaan syömiskelpoista ruokaa kuitenkin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy