Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 308 174
  • 66 747

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Oskari Olematon, nollakatu nolla,
läskiset portaat ja luurankohissi,
oven päällä luki että Oskarin tissi
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En tiedä pohditko tosissaan. Sieltä olisi tullut kiertue mihin maksaa liput sata euroa ja vuotta etukäteen joutuu ostamaan.

Vanhoja biisejä olisi soitettu.
Tämähän on ihan mahdollista tosiaan. Etenkin siis nykyään kun kaveri on 70-vuotiaita. Veikkaan kuitenkin että 90-luvulla olisi vielä ainakin tullut uutta musiikkia, tekihän Queen kuitenkin vielä Paul Rodgersin kanssa studioalbumin vuonna 2008 joten kaippa siellä olisi voinut Freddienkin kanssa tulla jotain.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En tiedä pohditko tosissaan. Sieltä olisi tullut kiertue mihin maksaa liput sata euroa ja vuotta etukäteen joutuu ostamaan.

Vanhoja biisejä olisi soitettu.

Eli tilanne ei olisi eronnut juuri mitenkään taannoisesta Queen+Adam Lambert -kiertueesta, jossa liput maksoivat Suomen keikallakin maltaita, ne ostettiin vuotta ennen ja vanhoja biisejä soitettiin, plus uutena joku Lambertin oma hitti. Mercury-korvikehan Lambert on ja tietää sen, mutta kuulemma roolinsa veti läpi ihan ammattimiehen rutiinilla.

En ollut itse paikalla, eräs toinen oli.

Moni yhtyehän kiertää pappaiässä jatkuvasti, vaikka tosiasiassa ne parhaat biisit on tehty vuosikymmeniä sitten. Eikä siinä mitään, miksipä eivät keikkailisi jos se maistuu ja rahaa tarvitaan vielä lisää. Todelliseksi bändi/artistilegendaksi pääsee kuitenkin vain lopettamalla uransa ns. huipulla ja vielä suuremman jälkimaineen saa kuolemalla.

The Beatles ja Rolling Stones ovat kummatkin legendoja, mutta The Beatles on sen takia aina isompi legenda kuin Rolling Stones, koska kummankin kulta-aika oli 60-luvulla mutta beatlet pistivät pillit pussiin siinä missä Rollarit ovat keikkailleet ilman sen kummempaa uutta antia vuosikymmeniä sen jälkeenkin. Beatlesien mystisyys ja maine olisi laskenut aikaa sitten kuolevaisten tasoille jos he olisivat edelleen keikkailemassa jonkinlaisella kokoonpanolla ja olisivat vääntäneet 10-20 studiolevyä lisää vanhoilla pohjilla.

Sama pätee Jim Morrisoniin. Jos Morrison eläisi ja horjuisi lavoilla vanhana huru-ukkona josta näkyisi vuosikymmenten huumeidenkäytön ja alkoholismin kuormitus, niin ei hän olisi mikään ikuisesti kuolematon seksisymboli ja 60-luvun nuorisoliikkeen supertähti vaan vain vanha patu, joka laulaisi vanhoja golden oldies -hittejään jossain Pori Jazzeilla tai Säynävärockissa tuntemattoman taustabändin kanssa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En ollut itse paikalla, eräs toinen oli.
Itse mietin noin sekunnin ajan josko olisin sinne Queen + Adam Lambertiin mennyt, mutta en sitten kuitenkaan. Ei ehkä voi suoraan sanoa että Freddie Mercury oli yhtä kuin Queen, koska kyllähän bändin muutkin jäsenet osallistuivat biisien tekemiseen ja esim. Brian May on ainakin omalle kohdalleni arvostuksessa melkein yhtä korkealla. Silti kuitenkin keulakuvana Freddie oli sellainen että ihan samä minkälainen varajeesus tai Mooses sieltä kaivetaan niin ei tuohon Queenin laulusolistiksi voi samalla tavalla kukaan asettua. Mercury oli uniikki. Toista samanlaista ei yksinkertaisesti tule. Tai jos on tullut joku yhtä hyvä niin kertokaa, kuuntelen mielelläni.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minun ja korsetin H-hetkeen on vajaa viikko. Hiukset on kunnossa (ne tarvi leikkaamista muutenkin) ja ruokalista on valmis. Nyt vaan mietin että onko mies valmis kohtaamaan fantasian josta hän on puhunut minulle... Minut kokkaamassa vähässä vaatteissa hänelle... Ja vaikka miehen kanssa ei toteutus ja fantasia kohtaa niin olen nauttinut matkasta. Siitä miltä korsetti tuntuu ylläni, miten se puristaa minut ruotuun.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä kokkaan mun vaimolle yleensä aina vähissä vaatteissa. Kalsarit jalassa, kotona kun olen. Korsettia en suostuisi laittamaan, minihameen ehkä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Korsettia en suostuisi laittamaan, minihameen ehkä.
Kokeile vaan korsettia, se puristaa mukavasti. No okei, naisille ne on tarkoitettu (niin kyllä miehille on tukikorsetteja) joten kokkaa vaan kalsareissa. Minä kokkaan kerrankin korsetissa ja korkokengissä. Katotaan mitä siitä tulee. Varmaan syömiskelpoista ruokaa kuitenkin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä kaksi-kolme peliä yhdeltä kierrokselta jota näkee Telian All star-passilla on minulle kyllä riittävän hyvä tahti. Ei sitä enempää ehtisi NHL:ää tuijoittamaankaan kun on muutakin elämää. Ja kun ei ole mitään tiettyä joukkuetta jonka pelejä erityisesti pitäisi nähdä niin ihan hyvä vaihtoehto siinä mielessä tämä Telian All star-passikin on.

Nytkin on jäänyt jo pelejä rästiin katselematta, jotka pitäisi vielä jälkilähetyksenä katsella. Ei ole ollut aikaa niitä katsella ja yöllä en jaksa herätä.

Nyt pitää itse itseään hieman lainata ja ottaa sanojansa takaisin jopa. Minulla on tällä kaudella ollut ensimmäisen kerran mahdollisuus seurata NHL-kiekkoilua oikein kunnolla. Näen pelejä tosiaan tuon Telian All star-passin myötä.

Sitten tämä on tuonut mukanaan myös ongelman, kuinka sitä NHL:ää pitäisi oikein seurata? Uskon, että tästä on ollut keskustelua jo tälläkin palstalla aikojen saatossa, että miten seurata NHL:ää. Ja uskon että tältä palstalta saa hyviä vinkkejä tähän "ongelmaan" ja omia kokemuksia siihen kuinka sitä NHL:ää kannattaisi oikein seurata.

Minulla on ollut hiukan alkukankeuksia NHL:n seuraamisessa. Oma elämä sitten kuitenkin sen verran sanoisinko hektistä ja elämässä muutakin sisältöä ettei oikein ehdi pysymään siinä tahdissa NHL:n pelien seuraamisessa kuin mitä niitä tuolta Teliastakin näkee.

Kuinka sitä NHL:ää pitäisi oikein seurata? Varmaan parasta olisi että pystyisi pelejä katselemaan reaaliaikaisesti mutta kun on sitä muutakin elämää niin en pysty joka yö valvomaan tai heräämään aikaisin. Joskus saatan toki näinkin toimia.

Olenkin pyrkinyt katselemaan pelejä jälkilähetyksinä. Tässä on vain se ongelma ettei sitä viitsi sitten seurata reaaliaikaisesti edes pelien tuloksia, tilastoja sun muuta tietoa NHL:stä ettei spoilaannu. Kiinnostus katsella peli jälkilähetyksenä kuitenkin lopahtaa jos tietää tuloksen etukäteen. Toisaalta sitten taas sitä haluaisi edes pysyä kärryillä siitä mitä NHL:ssä tapahtuu niin mahdollisimman nopeasti, tietää muun muassa tulokset mahdollisimman reaaliaikaisesti vaikka sitä sitten spoilaantuisikin. Eli valintakysymyksiä nämäkin ovat.

Ja nytkin minulla on jo jäänyt iso läjä pelejä Telian kirjastoon katselematta. Ne odottavat siellä sitä että katselen ne jälkilähetyksinä. Eli tämä kertoo siitä että sitä aikaa ei ole niin paljoa. Mielelläänhän sitä katselisi vaikka viisi jääkiekkopeliä päivässä mutta kun on se kuuluisa muukin elämä. Ja kohta on sitä kuuluisaa muuta elämää vielä enemmänkin kun alkaa jouluvalmistelut ja työkokeilut sun muut...

Eli jotain apua, vinkkejä tässä kaipailisin siihen "ongelmaan" että kuinka sitä NHL:ää pitäisi seurata? Tai miten itse seuraat NHL:ää? Toki nämä ovat uusia asioita minulle mutta tuskin uusia asioita tällä palstalla eli jos joku tietää hyvän ketjun missä näistä samoista asioista on ollut puhetta niin arvostan kovasti jos pistää vaikka linkin kyseiseen ketjuun.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on kyllä piha viimeisen päälle haravoitu puhtaaksi ja puutkin on lehdettömiä joten sieltä ei ole enää tulossa täydennystä. Aloitin jo lintujen talviruokinnan ja muutama talitintti on käynyt. No suurimman loven ruokaan taitaa kyllä tehdä orava. On ne kyllä ketteriä kiipeämään ja hyppelemään.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nyt on kyllä piha viimeisen päälle haravoitu puhtaaksi ja puutkin on lehdettömiä joten sieltä ei ole enää tulossa täydennystä. Aloitin jo lintujen talviruokinnan ja muutama talitintti on käynyt. No suurimman loven ruokaan taitaa kyllä tehdä orava. On ne kyllä ketteriä kiipeämään ja hyppelemään.

Tänä aamunako jo kävit haravoimassa? Jos näin on, niin varovasti! Kello on vasta vähän.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tänä aamunako jo kävit haravoimassa? Jos näin on, niin varovasti! Kello on vasta vähän.

Tietenkin heti aamusta. Iisopista on kovaa vauhtia tulossa kunnon mummeli. Eilen oli hyvää juttua A-studiossa sukupolvien välisistä eroista. Jotkut pelaa vain pleikkaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tosinaan toivoisin Jatkikseen uudistuksena ketju-ignorea, jolloin nämä ja vastaavat yhtä absurdit ketjut katoaisivat niin haluavien näkyvistä ja Vapaan puolen etusivulle jäisi tulee muillekin aiheille.

Lainaus tuolta aivan toisesta ketjusta, mutta tässä olisi oikeasti hyvä idea. Kaikenmaailman tavupelit, salkkarit ynnä muut saisi vaan klikkaamalla katoamaan etteivät hypi häiriköimään. Toisaalta voisi olla helpompaa valita vain ne ketjut mitä seuraa näkyviksi, mutta tällöin varmaan uudet, mahdollisesti hyvät ketjut, jäisivät kaiketi paitsioon. Ja varmasti arkistojen historiassa on todellisia helmiäkin jotka aika-ajoin joku nostaa pinnalle.

@Ylläpito
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lainaus tuolta aivan toisesta ketjusta, mutta tässä olisi oikeasti hyvä idea. Kaikenmaailman tavupelit, salkkarit ynnä muut saisi vaan klikkaamalla katoamaan etteivät hypi häiriköimään.

Verkkolehden "uutiset" sai yhdellä klikkauksella piiloon. Ilmeisesti vähemmän tunnettu toiminto, mutta helpottaa elämää.

Harmillisesti salkkariketjua ei oikein enää voi lukea, kun kaikki katsovat jaksonsa niin eri tahtiin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Se on sitten 4 maata uutta lisää reissulle. Thaimaa, Myanmar, Nepal ja vihdoin sinne Ausseihin tulee päästyä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kuinkahan iso tai pieni osa palstan keskustelijoista edes lukee noita uutisia.
Tietääkseni varsin pieni osa täällä palstalla käyvistä keskustelee mistään, suurin osa lukee vain verkkolehteä eikä kirjoita keskustelupalstalle mitään. Varsinkin jos vertauksena ovat vieläpä Vapaa puolen lätisijät. Oot kuplassasi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se on sitten 4 maata uutta lisää reissulle. Thaimaa, Myanmar, Nepal ja vihdoin sinne Ausseihin tulee päästyä.

Muista ausseissa, että olutta ei saa ruokakaupasta. Eikä autokaistalle saa mennä jalan ostamaan purilaista.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sitten tämä on tuonut mukanaan myös ongelman, kuinka sitä NHL:ää pitäisi oikein seurata?

Minulla on ollut hiukan alkukankeuksia NHL:n seuraamisessa. Oma elämä sitten kuitenkin sen verran sanoisinko hektistä ja elämässä muutakin sisältöä ettei oikein ehdi pysymään siinä tahdissa NHL:n pelien seuraamisessa kuin mitä niitä tuolta Teliastakin näkee.

Pitää vielä itse itseään lainata. Olen tässä päivän aikana miettinyt tätä asiaa ja tullut siihen tulokseen että kaikkihan linkittyy ajan hallintaan.

Minun ongelmani ajan hallinnan suhteen on se että kuinka hallita aikaa niin että aikaa riittää myös NHL:n seuraamiseen. Minulla tuo asia on NHL:n seuraaminen mihin pitää riittää aikaa mutta samalla laillahan jollain muulla voi pitää joku muu asia kiireisenä.

Tämä kuinka seurata NHL:ää-kysymykseni ei ole vielä ainakaan vastauksia ja mielipiteitä herättänyt mutta löytyykö hyviä vinkkejä sitten siihen kuinka hallita aikaa? Kuinka välttyä kiireeltä? Entä onko se elämä hektistä? Tuntuu että se aika monella nykypäivänä on melko kiireistä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eilen uutisissa oli Kalifornian maastopaloista selvinneen sekatavarakaupan pitäjän haastattelu. Haastattelupaikka oli valittu niin että haastateltavan vieressä oli viskit (yms ruskeat alkoholit), selän takana näytti olevan kirkkaat viinat ja taaempana näytti vielä olevan viinejä. Että varsinainen sekatavarakauppa... No eipähän ainakaan alkoholit loppunut palojen aikana. Se vaan vähän huvitti että sekatavarakaupassa valittiin haastattelupaikaksi viinahyllyn edusta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös