Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 333 522
  • 66 850

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Samoin jos ei havaintokyky riitä kahden asian (kuva ja teksti) yhtäaikaiseen seuraamiseen niin sitten täytyy toivoa, ettei yhden asian havaitsijoilla ole esimerkiksi autoa käytössään.

Olen tästä kaikesta samaa mieltä, vaikka en peukuta.

Kulttuuri muuttuu hitaasti, kyllä kaikilla köyhillä nuorilla puolalaisilla on älyluurit ja englantia hablaavat.

Paikallisessa elokuvateatterissa pitää olla tarkkana. Taikasana on napisy,

Onko siis tekstitys vai ei ole, joko on napisy tai ei ole. Kuluttajan pitää sitten taas ihmetellä mitä tapahtuu. Niin siis ulkomaalaisen, paikalliset kyllä tietää.
 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Toimittaja kirjoitti 76-raveissa irti päässeestä hevosesta ja osa raviväestä pillastui ala-arvoisen törkypalautteen tasolle. Väittivät pyrkivän sabotoida raveja.

Aina tykännyt ravien tunnelmasta, porukalla mukava katsoa telkastakin. Mutta olisko sitten niin, että kun on tarpeeks kauan lapannut hevonpaskaa tai tuijottanut vuosi tolkulla konien kiertävän ympyrää, saattaa täysi ymmärrys ja älyn taso kokea nitkahduksen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toimittaja kirjoitti 76-raveissa irti päässeestä hevosesta ja osa raviväestä pillastui ala-arvoisen törkypalautteen tasolle. Väittivät pyrkivän sabotoida raveja.

Olen itsekin hevosmiehiä, mutta nyt kun jo pitkään puuhastellut muualla, niin en sisäpiiriä.

Vaan tuollaistahan se on. Tietämättä mitä tapahtui voidaan olla varmoja noin se on mennyt.

Sitten ihmetellään miksi nuorisoa ei saada mukaan. Vermon toimitusjohtaja otti lopputilin ja tuli yllätyksenä kaikille. Ehkä joskus kirjassa kerrotaan mitä oikeasti tapahtui.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuli nyt jo laitettua joulukoristeet paikoilleen asuntoon. Onhan tämä vähän aikaista, mutta onhan nuo toisaalta myös kauniita ja tuovat hienosti väriä. Ainoastaan keittiön jouluinen pöytäliina on vielä jostain syystä isän luona joten ruokapöydän pöytäliinaa en vielä saa vaihdettua.

No tilasin tuossa viime viikolla Kärkkäisten nettikaupasta lisää joulukoristeita itselleni ja kun tänään ne sain niin en malttanut tietenkään olla niitä laittamatta paikalleen. Sitten samalla tuli myös laitettua muutkin koristeet. Toivottavasti tässä nyt ei käy niin että kyllästyn jo jouluun mennessä näihin koristeisiin kun jo ne nyt laitoin esille.

No kuustahan minulla ei olekaan. Sellaista en viitsi sentään hommata kun joulukin tulee kuitenkin vietettyä isän luona. Kuusen asemaa ajaa tuollainen pieni, muovinen koristekuusi.

Aloitin tänään vihdoin ja viimein sen sählynkin harrastamisen. Kauan tuota tuli pohdittuakin että aloittaisko sen ja vihdoin se tuli aloitettua. Asiaa edesauttoi se että täältä kuntoutuskeskuksesta lähdettiin oikein ryhmällä pelaamaan tuota sählyä, oli sitten helpoompaa mennä ryhmän kanssa tuonne kuin yksistään.

Ja ei se nyt niin huonostikaan mennyt. Tein ainakin maalin ja syötin toisen. Ja jaksoin hyvin juosta muiden mukana.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Moi @Jomppa_Koo. Tuosta moikkaamisesta tuli heti mieleen tämä Ihmebantun sketsi. (Linkki vie Youtubeen jossa Ihmebantun sketsi aiheesta moikkaaminen.)

Joskus minulle tullut muuten eteen tilanteita joissa en ole moikannut vaikka vastaantulija on moikannut minua. Niin kuin viime perjantainakin, olin pyörällä liikenteessä ja vastaan tuli yksi tuttu työtoiminnasta. Minulla oli kuitenkin hidas sytytys enkä heti tunnistanut tätä henkilöä. Tilanne eteni nopeasti ja vasta kun olin ajanut henkilön ohi niin älysin että olisi pitänyt moikata. Tuohan oli tuo tyyppi sieltä. Nolottihan se sitten hiukan jälkikäteen.

Moikkaaminen on hyvä tapa. Mutta täällä kuntoutuskeskuksessa asuu ihmisiä jotka moikkaa ihan jatkuvalla syötöllä. Sekin menee yli, ei ole hyvä se jos jättää moikkaamatta mutta ei myöskään se mielestäni että moikkaa jo liikaakin. Moikkaaminen menettää tehonsa ja merkityksensä. No täytyy muistaa että nuo moikkaajat ovat hieman sairaita ihmisiä, kun asuvat kuitenkin tällaisessa mielenterveyskuntoujien asuinkeskuksessa.

Tai sairashan se olen ollut minäkin, nyt tosin kovaa vauhtia kuntoutumassa. Tyhmä en silti ole, olen vain hidasälyinen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joskus minulle tullut muuten eteen tilanteita joissa en ole moikannut vaikka vastaantulija on moikannut minua. Niin kuin viime perjantainakin, olin pyörällä liikenteessä ja vastaan tuli yksi tuttu työtoiminnasta. Minulla oli kuitenkin hidas sytytys enkä heti tunnistanut tätä henkilöä.

Tapahtui tuossa viikolla, Ohikävelijänainen moikkasi. Kokeilen käyttää kaiken aivokapisiteetin, mutta en keksi mistä tunnetaan. Mitään villiä seksiä ei olla harrastettu jossain firman maksamassa hotellissa. Jossain koulutustilaisuudessa kaiketi tavattu. Sama palkanmaksaja eli ei täysin tuntematon sinänsä kai.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi

Miksi olet kuntouttavassa toiminnassa? Vai kuntouttavassa työtoiminnassa? Ihan uteliaisuudesta, koska olen itsekin vastaavaa käynyt.

Pitkiä tarinoita, mutta jos jotain kertoisin lyhyesti.

Vuonna 2015 minulla todettiin psykoosi-niminen sairaus ja samaan aikaan kärsin myös alkoholismista. Jouduin neljäksi kuukaudeksi sairaalahoitoon. Hiukan ennemmin kun jouduin sairaalahoitoon niin sain myös häädön asunnostani. Olin kännipäissäni useampaan kertaan huudellut asunnossani ja häiritsin jatkuvasti naapureitani.

No ennen kuin kotiuduin sairaalasta niin minulle ryhdyttiin etsimään uutta asuntoa. Asuntoa haettiin ensimmäisenä tällaisesta mielenterveyskuntoutujien asuinkeskuksesta koska olimme yhteisesti sitä mieltä että tällainen paikka on minulle hyväksi. Täällä kuntoutuminen jatkuu hyvällä tasolla eikä tarvitse vielä yksin elää vaan täällä saa tukea tarvittaessa hoitajilta.

No siinä syytä siihen miksi asun tällä hetkellä kuntouttavassa asuinkeskuksessa. Tosin asiat ovat tällä hetkellä hyvin. Olen nyt aloittamassa sitä työkokeilua ja muuttamassa jossain välissä pois täältä kuntoutuskeskuksesta, kohti itsenäisempää asumismuotoa.

Miksi käyn sitten kuntouttavassa työtoiminnassa? No joskus työt siellä kyllä sitä luokkaa, niin kuin tänäänkin että tuota kysymystä itseksenikin mietin. Tänään pussitettiin koko kolme tuntia muttereita ja ruuveja pieniin muovipusseihin.

Mutta miksi käyn kuntouttavassa työtoiminnassa? Kun olin asunut täällä tavallaan kuntoutuskeskuksessa muutaman kuukauden niin tällaista työtoimintaa minulle ehdotettiin. Kaippa sen ajateltiin nimen mukaisesti tukevan kuntoutumistani, tuovan tarpeellista sisältöä elämääni ja olevan jotain työtä. Olinhan ollut ja olen ollut kuitenkin jo melko kauan pois työelämästä.

Palkan takia tuolla tuskin kukaan käy. Palkka on onnettoman pieni ja lähinnä vain nimellinen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitähän Queen tekisi nykyään jos Freddie Mercury ei olisi kuollut AIDSiin 1991? Kaikki jäsenet olisivat siinä 70 ikävuoden molemmin puolin, mutta liekö se menoa haittaisi. Okei, Mercuryn kohdalla toki meni päiheitä ihan kiitettävästi joten olisihan se ollut mahdollista että kohtaloksi olisi koitunut joku muukin asia kuin AIDS, mutta kyllähän tätä on ihan mielenkiintoista aina pohtia. Lähinnä se että millaista settiä sieltä vielä olisi voinut tulla, musiikillisesti kun aika paljon erilaisia kokeiluja tuli.

Mutta ihan käsittämätön yhtye. Myyttinen maine toki johtuu paljolti tuosta Mercuryn varhaisesta kuolemasta, mutta ei tällaisia vaan tule. Minulla ainakin loppuu superlatiivit kesken jos pitäisi alkaa jotain ylistyskirjoitusta tekemään. Jotenkin hankala käsittää tuota bändin suuruutta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lähinnä se että millaista settiä sieltä vielä olisi voinut tulla, musiikillisesti kun aika paljon erilaisia kokeiluja tuli.

En tiedä pohditko tosissaan. Sieltä olisi tullut kiertue mihin maksaa liput sata euroa ja vuotta etukäteen joutuu ostamaan.

Vanhoja biisejä olisi soitettu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitenhän tunnettu tai erilaisessa maineessa olisi Rollarit, jos ne olis lopettanut vaikka joskus 35 vuotta sitten.

Olisivat mystisessä maineessa niin kuin eräs pändi mikä vieraili Helsingin jäähallissa elokuussa 1991. Kyllä, olin paikalla.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olisivat mystisessä maineessa niin kuin eräs pändi mikä vieraili Helsingin jäähallissa elokuussa 1991. Kyllä, olin paikalla.
Sinä onnekas. Olisi ollut mielenkiintoista myös nähdä Pet Shop Boys.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tossa kun katselin aiemmin matkapassi-dokkaria St. Helenan saaresta, niin piti ihan tsekata wikistä että vieläkö tuossa saarenvanhimmassa, eli vajaat parisataa vuotiaassa Jonathan kilpparissa henki pihisee. Ja pihiseehän siinä. Tosin äjjä on jo seniili ja sokea sun muuta. Mutta sitten jutun lopussa paljastettiin jotain häiritsevää. Nimittäin Johnny the Tortoise on vuodesta 1991 paneskellut Frederica-nimistä lajitoveriaan korkeasta iästään huolimatta. Sitten 26v. myähemmin, vuonna 2017, paljastettiin että Frederica ei olekaan varsinaisesti Frederica, vaan paremminkin Freddie. Ukko, saatana! Vitun eläinrääkkääjät. On se hauskaa pilailla sokean vanhuksen kustannuksella! Vaadin tuomiolle Jonathanin hoitajia. Vai olisiko Ol' Jonhnnie niin ovela että olisikin kaappifägäri eikä seniili lainkaan? On aina tiennyt että turtlenkulli ja karvainen perse sielä Frederican panssarin alla nurtsia laahaa ja käyttänyt tilaisuutta hyväkseen kun kerta ihmisholhoojat kuvittelevat että Jonathan luulee itse vilpittömästi vanhempaa vittua vinguttavansa? Yhtä kaikki, jonkinlainen tutkinta tästä tulisi pistää nyt vireille ennen kuin Jonathan ampuu viimeisen laakinsa Reetun reccuun.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ykköseltä tulee elokuva vuodelta -57 nimeltään Risti ja Liekki. Innostuin kovasti ja käänsin het kanavaa. Mutta vittu ny taas. Ei siä ollu mitään 50-luvun etelävaltiohin viittaavaakaan.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Ärsyttääkö teitäkin aina ku töistä tullessa sun taloyhtiön pihalla kuvataan elokuvaa?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ärsyttääkö teitäkin aina ku töistä tullessa sun taloyhtiön pihalla kuvataan elokuvaa?
Ei, mutta se vituttaa kun töistä tullessa omassa makuuhuoneessa kuvataan elokuvaa ja mies huutaa oven avauduttua"ei käyny sisällä, ei käyny sisällä, ei lasketa!"

Tuosta muuten tulikin mieleen, meikäläinen on leffastara. Oon näkyny Salkkareissa, ja oon myös pilannu yhden Salkkareiden oton. Enhän mä tienny et ne kuvaa just sillä hetkellä ku heitän pikku helikoopperia taustalla jurrissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ärsyttääkö teitäkin aina ku töistä tullessa sun taloyhtiön pihalla kuvataan elokuvaa?

Ei ärsytä. Viime vuonna oli tilanne, kun jotain mainosta kuvasivat ja nainen juoksi luokse tänne ei saa tulla, kun nyt kuvataan.

Vai niin, se jäi epäselväksi mitä kuvattiin. Lähes varmasti jotain terveysmainosta.

Postilaitokselta saapui saapumisilmoitus. Menen hakemaan, nuuskapurkit siellä odottaa ja kaikki on laillista. Mahtaa poliisikonstaapelilla olla tylsää omissa homissaan.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisivat mystisessä maineessa niin kuin eräs pändi mikä vieraili Helsingin jäähallissa elokuussa 1991. Kyllä, olin paikalla.
The Ramones on todella kovassa maineessa edelleenkin... Vai viitannetko Ruotsin parhaaseen bändiin The Nomadsiin, joka lämmitteli Iggy Popia tuona loppukesäisenä iltana? Harmi että nekin vierailevat niin harvoin täällä Suomessa... mystistä se on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös