Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 612 629
  • 67 889

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On aika noloa myöntää etenkin keittiöalan ihmisenä yksi heikkouksistaan. Mutta kun täällä ei tarvitse sentään nimellä kirjoitella niin tehdään se täällä nimimerkin takaa. En nimittäin osaa tehdä ruskeaa kastiketta. Usein en uskalla pitää niitä jauhoja riittävän kauan ruskistumassa ja kastike jääkin usein liian vaaleaksi eikä ole niin hyvän makuista kuin silloin jos vehnäjauhoja olisi ruskistanut kauemmin aikaa.

Osaan siis muuten tehdä ruskean kastikkeen mutta se on siinä akilleen kantapääni että kastike jää liian vaaleaksi ja makuunhan se siis myös vaikuttaa. No useinhan ammattikeittiöissä ei kai tarvitse edes vehnäjauhoja ruskistamalla tehdä ruskeaa kastiketta vaan siellä on apuna kaiken maailman valmissuurusteet, valmisjauheet sun muut.

Äskenkin koitin taas tehdä ruskeaa kastiketta mutta hiukan epäonnistuin siinä jälleen. No tällä kertaa kastike oli kuitenkin ihan hyvää, ainakin syötävää

Tämä on muuten koulutaipaleeni yksi erikoisimmista asioista. Vaikka olen paljon opiskellut koulussa kotitaloutta ja sen lisäksi opiskellut restonomiksi niin minulle ei missään opinahjossa varsinaisesti koskaan opetettu ruskean kastikkeen valmistamista. Onko se sitten niin perusjuttu ettei sitä ole edes opetettu? Pieni varaus tosin sille että muistini tekee tepposet ja en vain muista että minulle olisi koskaan varsinaisesti opetettu ruskean kastikkeen valmistamista. Tai sitten olen just niiltä tunneilta lintsannut.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vähän viiveellä lainaan, mutta kun rommihommat vie ajan Jatkoajan lukemiselta...

Itse noita kiinteistöhuollon puheluita vastaanottaneena (ja vastaanottavana) ihmettelen kyllä suunnattomasti ihmisten järjenjuoksua. Hyvin suuri osa näistä "ei-kiireellisistä" ilmoituksista tulee perjantai-iltana siinä klo 19-23 välillä. Ja sitten sinne puhelimeen mouhotaan, kun kerrotaan, että valitettavasti asian selvitys ja hoito menee arkipäivälle. Yleisin vasta-argumentti on, että "asia pitää hoitaa välittömästi, koska vika on ollut päällä jo kaksi viikkoa". No ei sitten saatana tullut mieleen aiemmin soittaa??

Ja @Turha Kaukalo , tippuva hana ei ole akuutti tai päivystysaikana hoidettava tehtävä. Jos myöhään (virka-aikana) perjantaina soittaa moisesta, niin on oikeasti poikkeavaa, että olet saanut palvelua vielä saman viikon aikana...

Mä en suoraan sanottuna muista mikä siellä kylppärissä oli pielessä, mutta akuuttia hoitoa se vaati, eukko siitä mulle ilmoitti että tarttis tehä jotain ja soitin sitten. Tilanne oli pahentunut parissa päivässä. En mouhonnut, olin asiallinen, mutten sanonut kahta asiaa: 1. olin saanut tietää asiasta äsken; 2. tilanne oli mennyt vitummaksi. Mouhomies oli siellä toisessa päässä. Ajattelin, että kaveri menee noloksi, jos saa tietää asioiden todellisen laidan, joten säästin vissiin perhesurman tai jonkin muun laajennetun itsetuhon. Kutsua itsenäisyyspäivän vastaanotolle Salelle ja Jennille ei silti tullut.

Ootte te kyllä hitaita kun odotin kieltämättä vähän epäselvään viestiini vastausta jo pari päivää sitten. HYMIÖ

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
@vilperi
Elä joskus reunalla ja ruskista jauhoja oikein kunnolla. Katso mitä tapahtuu. Ja vaikka ketkä tahansa Pipsat ja Hans Välimäet liihottelisivat hysteerisinä keittiöön pelastamaan kastikeparan, niin ei muuta kuin lihanuijalla otsaan ja taas soosin kimppuun.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen huolissani terroristien osaamisesta, ihan globaalilla tasolla. Nytkin Australiassa jätkä lähtee tekemään terrori-iskua ja tuloksena on kaksi kuollutta, joista tekijä itse on toinen. Aivan kelvoton esitys kerta kaikkiaan.
Mitähän seuraavaksi? Joku ehkä levittää torilla lego-palikoita, että ainakin ohutpohjaisilla kengillä on kurjaa astua niiden päälle.
Itse ehkä terrorisoisin kansakuntaa vaikkapa tarjoamalla kuorettomia nakkeja, ne on aina mautonta paskaa, mikä on vääräuskoisille ihan oikein.

Kouluastetta, jos tutkii, ja miksei tutkisi, kouluampumisia, niin suurin osa niistä on epäonnistuneita, hölmö ei saa edes itseään hengiltä. Kouluampumisten luvatussa maassa Yhdysvalloissa tilastot ovat surullista luettavaa:

List of school shootings in the United States - Wikipedia

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naiset ovat viime aikoina aiheuttaneet Jatkoajassa päänvaivaa, en kuitenkaan pane (heh) tätä Naisasiat-ketjuun, vaan tänne, en tiedä miksi, ehkä olen sellainen tuulella käyvä tai miesten kuukautiset meneillään. Onko palstamme akoilla mitään sanomista näihin? En tietenkään tägää, jotta ei helpoksi menisi.

En muista onko tästä jo avauduttu täällä mutta voi jeesus että mulla vituttaa yli kaiken yksi asia. Se että nämä ihmiset jotka ovat kipeitä ja saikulla niin mikä vittu siinä on että se pitää kailottaa jokaiseen someen että kuumetta yli 38 ja ripulit ja tosi heikko olo sun muuta paskaa. Että varmasti pomo tai työkaveri vahintään näkee? Saa sääliä? Vittu olisivat hiljaa vaan. Sitte laitetaan perään se helevetin kuumemittari emoji paska. Voi vittu että käy aivoon tuommonen saatanan pelleily.

Lisätään sen verran että erityisesti akat on tässä lajissa oikein kunnostautuneet viime aikoina.

Ihmiset, jotka eivät tervehdi. Tänään rappukäytävässä tuli kaksi kertaa tällainen tapaus vastaan, ja toisella kerralla ei enää voinut vastustaa kiusausta. Viisi sekuntia vastakaikua vaille jääneen tervehdykseni jälkeen tein kuuluvan pieruäänen. Noin kymmenen sekunnin kuluttua tämä nainen kirkuu sieltä ylhäältä, että "OLIKO TÄÄLLÄ NYT JOKU ONGELMA TÄÄLLÄ RAPPUKÄYTÄVÄSSÄ TULIKO SULLE JOKU KOHTAUS SOITANKO PSYKIATRIN VAI AMBULANSSIN? OLIKO JOKU ONGELMA HÄH???"

Miten voi olla niin ylivoimaista olla olematta tuollainen saatanan läski ankeuttaja, ihmettelen vaan.

Vittu kun vituttaa kaupoissa pyöriminen. Suostuin lähtemään kauppoihin akan mukaan mut vittu täällä vaan pyöritåän eikä niinkään ostella!! Tulin nyt istumaan johonki sohvalle, enkä nouse ennenku tie on ulos. Eikö noita helvetin tavaroita voi etukäteen netistä katella ja sit mennä ostamaan, eikä tulla hiplaamaan joka vitun tavaraa. Voi vittu kun otsasuoni sykkii.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
The Kinksin Sunny Afternoon on muuten mielettömän kova biisi.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On aika noloa myöntää etenkin keittiöalan ihmisenä yksi heikkouksistaan. Mutta kun täällä ei tarvitse sentään nimellä kirjoitella niin tehdään se täällä nimimerkin takaa. En nimittäin osaa tehdä ruskeaa kastiketta. Usein en uskalla pitää niitä jauhoja riittävän kauan ruskistumassa ja kastike jääkin usein liian vaaleaksi eikä ole niin hyvän makuista kuin silloin jos vehnäjauhoja olisi ruskistanut kauemmin aikaa.

Osaan siis muuten tehdä ruskean kastikkeen mutta se on siinä akilleen kantapääni että kastike jää liian vaaleaksi ja makuunhan se siis myös vaikuttaa. No useinhan ammattikeittiöissä ei kai tarvitse edes vehnäjauhoja ruskistamalla tehdä ruskeaa kastiketta vaan siellä on apuna kaiken maailman valmissuurusteet, valmisjauheet sun muut.

Äskenkin koitin taas tehdä ruskeaa kastiketta mutta hiukan epäonnistuin siinä jälleen. No tällä kertaa kastike oli kuitenkin ihan hyvää, ainakin syötävää

Tämä on muuten koulutaipaleeni yksi erikoisimmista asioista. Vaikka olen paljon opiskellut koulussa kotitaloutta ja sen lisäksi opiskellut restonomiksi niin minulle ei missään opinahjossa varsinaisesti koskaan opetettu ruskean kastikkeen valmistamista. Onko se sitten niin perusjuttu ettei sitä ole edes opetettu? Pieni varaus tosin sille että muistini tekee tepposet ja en vain muista että minulle olisi koskaan varsinaisesti opetettu ruskean kastikkeen valmistamista. Tai sitten olen just niiltä tunneilta lintsannut.

Minä olen kyllä sitä kastikekoulukuntaa, ettei sitä edes tarvita. Jos esim. lautasella on jo kaalikääryleitä, perunoita ja puolukkahilloa (puolukkasurvosta termeistä nipottaville), niin siihen on ihan turhaa ruveta jotain ruskeaa tai vaaleanruskeaa kastiketta sotkemaan.

Tietysti niin, jos on perunoita ja jauhelihakastiketta, niin siitä on ehkä huono jättää sitä kastiketta pois. Mutta muutoin ruskeakastike on turhake.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
The Kinksin Sunny Afternoon on muuten mielettömän kova biisi.

Joskus tuli radiosta, kun olin kävelemässä ulkona ja pitkän pimeän talven jälkeen oli ensimmäisiä kevättalven aurinkoisia päiviä. Olikohan jopa se Heikki "Hector" Harman juontama legendaarinen musiikkiohjelma. Pop eilen toissapäivänä. Hyvät muistot jäi Kinkseistä silloin.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Laitettiin juuri lapsen kanssa isänpäiväkakku uuniin. Laitoin tässä telkkarin päälle ja rupesin katsomaan peliä... No eipä tartte ottaa peliä tunteella kun pelissä ei ole Suomea. Venäjä taitaa antaa turpaan myös Ruotsille.

En nimittäin osaa tehdä ruskeaa kastiketta. Usein en uskalla pitää niitä jauhoja riittävän kauan ruskistumassa ja kastike jääkin usein liian vaaleaksi eikä ole niin hyvän makuista kuin silloin jos vehnäjauhoja olisi ruskistanut kauemmin aikaa.
Yksi vinkki, jolla saa kastikkeeseen makua ja väriä, on laittaa sinne lihaliemikuutio. Sain tämän vinkin sukulaiselta joka on kokki (no suurtalouskokki vaan) ja teen usein kastikkeen käyttämällä lihalientä. Ei se tietenkään ole ns. aitoa ruskeaa kastia mutta ajaa asiansa. Kun luin eilen että @kamik tekee ruisleipää niin alkoi harmittaa etten itse ole saanut pariin vuoteen aikaiseksi tehdä ruisleipää. Se kun on hurjan hyvää uunituoreena. Ehkä minä nyt tästä saisin intoa leipoa.

P.S. @Turha Kaukalo , palaan "naisasioihin" myöhemmin. Ehkä illalla kun olen saanut miehen lapsineen nukkumaan.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yksi vinkki, jolla saa kastikkeeseen makua ja väriä, on laittaa sinne lihaliemikuutio. Sain tämän vinkin sukulaiselta joka on kokki (no suurtalouskokki vaan) ja teen usein kastikkeen käyttämällä lihalientä. Ei se tietenkään ole ns. aitoa ruskeaa kastia mutta ajaa asiansa.

No tokihan minä ainakin aina yhden lihaliemikuution soosin joukkoon pistän. Tänään meni jopa kolmekin kun tulikin tehtyä tuota kastiketta melkoinen määrä. Onneksi on pakastin, eikös senkin lopun voi pakastaa ja syö ensi viikolla loput? Kastikkeen joukossa olleet lihapullat kyllä loppuvat jo huomenna mutta onhan ainakin kastiketta myös ensi viikoksi. Sinnehän voi sitten lisätä sitä mitä mieli tekee, vaikka paistettua jauhelihaa tai miksei myös makkaraa...

Mutta joo, lihaliemikuutio tulee kyllä pistettyä usein kastikkeeseen ja antaahan se kyllä tosiaan myös makua ja väriä kastikkeelle. Jos lihaliemikuutioita ei ole kaapissa niin pistän sen sijasta sitten vasikan fondia.

Mutta olen siinä uskossa että kastikkeesta saisi vielä paremman makuisempaa jos antaisi jauhojen kunnolla ruskistua ja väri kastikkeeseen tulisi etenkin sitä kautta.

Minä olen kyllä sitä kastikekoulukuntaa, ettei sitä edes tarvita. Jos esim. lautasella on jo kaalikääryleitä, perunoita ja puolukkahilloa (puolukkasurvosta termeistä nipottaville), niin siihen on ihan turhaa ruveta jotain ruskeaa tai vaaleanruskeaa kastiketta sotkemaan.

Tietysti niin, jos on perunoita ja jauhelihakastiketta, niin siitä on ehkä huono jättää sitä kastiketta pois. Mutta muutoin ruskeakastike on turhake.

No voi se kastike toki siinä tapauksessa olla turhake jos on lautasella jo perunoita, kaalikääryleitä ja puolukkasurvosta. Mutta minunkin tapauksessa lautasella olisi vain ollut spagettia ja lihapullia että se olisi ollut aika kuivaa syödä ilman sitä kastiketta. Kun ei valitettavasti ollut edes salaattia. Josta aasin sillalla hypätään siihen että salaattia voisi kyllä syödä reilusti enemmän.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Olen tässä viimeisen puolen vuoden aikana muuttunut jääkiekkomiehestä enemmän jalkapallomiehen suuntaan. Tänään lopetin tuon EHT-pelin katsomisen kesken ja aloin katsomaan Maidenheadin ja Portsmouthin välistä FA Cupin ottelua Yle Areenasta. Toki jääkiekkoa seuraan varmaan määrällisesti eniten tuon Telian Liigapassin kautta, mutta en esimerkiksi Viasatia ottanut NHL:n vuoksi ainakaan vielä. Toki sieltä tulee myös Valioliigaa ja Bundesliigaa, mutta kaikkea ei ehdi kuitenkaan katsoa niin näin parhaaksi että jalkapallonälkääni riittää C Moren paketti ja sieltä Mestareiden liiga, Eurooppaliiga ja La Liga. Tosin nyt olen tuota Viasatin tilaamista miettinyt kun Nations Leaguen otteluita tulee sieltä.

Tässä menneen vuoden aikana huomasin senkin että kyseessä on ollut ensimmäinen vuosi pitkään aikaan kun en ole käynyt yhdessäkään KalPan pelissä paikan päällä, mutta KuPSin peleissä tuli pari kertaa käytyä. Ensi kaudeksi olen siten tehnyt diilin itseni kanssa että pitää käydä vielä enemmän KuPSin otteluissa.

Onko muita vastaavia kohtalotovereita? Onko jääkiekosta joskus kasvanut ulos ja esimerkiksi juurikin jalkapallo on alkanut kiinnostamaan enemmän?

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onko muita vastaavia kohtalotovereita? Onko jääkiekosta joskus kasvanut ulos ja esimerkiksi juurikin jalkapallo on alkanut kiinnostamaan enemmän?

Ja kohta rupeat puhumaan siitä, miltä oluet maistuvat. Mikä se on se sana, ei importtikalja, no sekin, mutta toinen sana, en muista.

Tänne sitten ensi vuonna: Craft Beer Helsinki

Edit. ARTESAANIOLUT

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja kohta rupeat puhumaan siitä, miltä oluet maistuvat. Mikä se on se sana, ei importtikalja, no sekin, mutta toinen sana, en muista.

Tänne sitten ensi vuonna: Craft Beer Helsinki

Edit. ARTESAANIOLUT
No oluen suhteen olen aika kaikkiruokainen (vai juomainen) vaikka joskus hifistelin esim. tummalla oluella. Nykyään en tosin keskiolutta kamalasti juo, vaan olen siirtynyt nelosolueen. Tykkään sen mausta enemmän.

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Kunhan @Roger Moore et kasva naiskauneuden ihannoimisesta ulos, niin ole vaikka seinäkiipeilyn seuraaja jääkiekkokeskeisellä palstallamme.

Jääkiekosta on hankala kasvaa ulos, varsinkaan kun en koe minkään muun lajin olevan edes lähellä mielenkiinnon osalta. Hassua sinänsä, mutta E-sports on ehkä kulutuksen näkökulmasta sitten jääkiekon jälkeen se seuraava. Toki yleensä heitän siihen betsit kylkeen, jolloin mielenkiinto kasvaa.

Oikeastaan laji kuin laji kiinnostaa, jos rahaa on mukana. Kerkesin baseballiin tossa syksyllä tutustua eikä se ihan niin tylsää ole mitä muutama vuosi sitten, kun ensimmäisen kerran kokeilin.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kunhan @Roger Moore et kasva naiskauneuden ihannoimisesta ulos, niin ole vaikka seinäkiipeilyn seuraaja jääkiekkokeskeisellä palstallamme.
Noh, olen tässä kohta menossa katsomaan Bohemian Rhapsody -nimistä elokuvaa. Se kuulemma kertoo eräästä kovan luokan homostelijasta, joten eipä sitä tiedä millainen vaikutus tuolla elokuvalla tulee minuun olemaan...

Jääkiekosta on hankala kasvaa ulos, varsinkaan kun en koe minkään muun lajin olevan edes lähellä mielenkiinnon osalta.
No myönnetään että tuo "kasvaa ulos" oli ehkä vähän liikaa sanottu, mutta nykyään jotenkin jalkapallon seuraamisesta nauttii enemmän. Ehkä pitäisi tuo Viasat aktivoida taas ja ottaa NHL seurantaan tarkemmin, varmaan laadukkaampi jääkiekko saisi enemmän syttymään.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä ei taida olla elokuvaketjua, mut tulipahan huomattua että ennakkoluulot voi heittää syvälle kuoppaan joskus. Suorastaan pakon edessä aloitin katsomaan ranskalaista elokuvaa nimeltä Koskemattomat, vuodelta 2011. Pelkkä ranskalainen/ranskankielinen elokuva tulee tuomituksi mun päässä ennen ensimmäistäkään vuorosanaa. Vielä mitä! Aivan saatanan loistava elokuva. Hymyilin ja naurahtelin kun idiootti lähes koko elokuvan ajan. Harvoin leffoista jää semmonen hyvä fiilis senki jälkeen kun se elokuva on loppunu.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
NHL nyt sinänsä kiinnostaa vuosi vuodelta vähemmän, kun taas kotimaiset sarjat lievästi kausi kaudelta enemmän.

Jalkapallo on kategoriassa "ihan kiva."
Pystyn hyvin seuraamaan laatufutista, mutta enpä sen näkemiseen montaa euroa tuhlaisi. Yleisesti ottaen nautin urheilun seuraamisesta.

Aloin tässä samalla miettimään, olenko koskaan katsellut kokonaista Veikkausliiga-ottelua. Tuskin.

Toinen asia, mikä tuli mieleen, taidan siis olla jalkapallon "tuulipukukansa", "karjalalippis" & villeleino.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL nyt sinänsä kiinnostaa vuosi vuodelta vähemmän, kun taas kotimaiset sarjat lievästi kausi kaudelta enemmän.

Minä taas olen vasta nyt ruvennut kiinnostumaan NHL-kiekkoilustakin. Nyt kun hommasin tuon Telian All star-passin niin minullakin on mahdollisuus katsella NHL-kiekkoa. Ennen tällaista mahdollisuutta ei ole ollutkaan, mikä on tietenkin varmaan tällä palstalla noloakin myöntää.

Katselenkin jääkiekkoa tällä kaudella varmaan enemmän kuin koskaan aiemmin. Kun näen liigapelien lisäksi myös NHL-ja KHL-kiekkoilua.

Toki jääkiekkoa seuraan varmaan määrällisesti eniten tuon Telian Liigapassin kautta, mutta en esimerkiksi Viasatia ottanut NHL:n vuoksi ainakaan vielä.

Sitten on tosiaan tuo Telian All star-passi jolla myös näkee NHL-kiekkoilua että ei tarvitse välttämättä sitä Viaplayta sun muuta hommatakaan. Eihän tällä Telian All star-passilla niin paljoa NHL-lätkää näe kuin Viaplayssa näkisi. Näkee vain sen Viasatin jääkiekkokanavan josta taitaa tulla normaalisti kaksi suoraa peliä yön aikana ja sitten tulee vielä saman kierroksen peli seuraavan päivän aikana jälkilähetyksenä. Sen lisäksi että nuo kaksi peliäkin näytetään seuraavan päivän aikana jälkilähetyksenä. Ainakin olen ohjelmatiedoista tulkinnut näin.

Tämä kaksi-kolme peliä yhdeltä kierrokselta jota näkee Telian All star-passilla on minulle kyllä riittävän hyvä tahti. Ei sitä enempää ehtisi NHL:ää tuijoittamaankaan kun on muutakin elämää. Ja kun ei ole mitään tiettyä joukkuetta jonka pelejä erityisesti pitäisi nähdä niin ihan hyvä vaihtoehto siinä mielessä tämä Telian All star-passikin on.

Nytkin on jäänyt jo pelejä rästiin katselematta, jotka pitäisi vielä jälkilähetyksenä katsella. Ei ole ollut aikaa niitä katsella ja yöllä en jaksa herätä.

Toki Roger Moore tämän Telian all star-passi mahdollisuuden varmaan jo tiesikin mutta kunhan nyt nostin framille.

Jalkapallo on kategoriassa "ihan kiva."
Pystyn hyvin seuraamaan laatufutista, mutta enpä sen näkemiseen montaa euroa tuhlaisi. Yleisesti ottaen nautin urheilun seuraamisesta.

Jalkapallo on tosiaan ihan kiva laji. Laji jota opin seuraamaan vasta kesän MM-kisojen aikaan. Sitä tuli seurattua nyt taas vähän kun minulla näkyi ilmaiseksi Viaplayt, Cmoret ja Ruudut.

Ja olisin voinut siinä tapauksessa ottaa Telian sijasta Viaplayn jos Telia ei olisi alkanut toimimaan kunnolla. Viaplayilta olisi nähnyt NHL:n lisäksi kuitenkin myös KHL:ää ja esimerkiksi Valioliigaa.

Nyt kuitenkin yksi maksullinen kanavapalvelu riittää ja se on tuo Telian all star-passi. Ei ole varaa enempään ja toisaalta ei välttämättä olisi aikaa katsellakaan enempää ja en tiedä olisiko sitä kiinnostustakaan maksaa mistään muusta Telian all star-passin lisäksi. Ei se jalkapallo minuakaan niin paljoa kuitenkaan kiinnosta että sen vuoksi ottaisin jonkun maksullisen kanavan.

Eli jääkiekkoihmisiä tässä ollaan. Ja tosiaan minulla se tilanne että jääkiekkoa näen varmaan tällä kaudella enemmän kuin koskaan aiemmin. En livenä kuitenkaan enempää mutta näen jääkiekkoa paljon tv- ja etenkin tietokoneruudulta. Koitan pysyä sellaisessa kaksi nähtyä lätkäpeliä per päivä- tahdissa. Kaikki pelit eivät välttämättä ole suoria lähetyksiä mutta jälkilähetyksenä tulee katsottua paljon.

Jälkilähetyksenä kun vaan seuraa jääkiekkoa niin on se ongelma ettei viitsi sitten taas eri medioista seurata NHL-kiekkoa niin aktiivisesti ja niin reaaliaikaisesti. Koittaa pysytellä uutispimennossa ettei tietäisi jälkilähetyksenä katselemansa pelin tulosta etukäteen. Jos sen tuloksen tietää jo etukäteen niin sitten ei paljoa kyllä kiinnosta jälkilähetystä katsella.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täällä ei taida olla elokuvaketjua, mut tulipahan huomattua että ennakkoluulot voi heittää syvälle kuoppaan joskus. Suorastaan pakon edessä aloitin katsomaan ranskalaista elokuvaa nimeltä Koskemattomat, vuodelta 2011. Pelkkä ranskalainen/ranskankielinen elokuva tulee tuomituksi mun päässä ennen ensimmäistäkään vuorosanaa. Vielä mitä! Aivan saatanan loistava elokuva. Hymyilin ja naurahtelin kun idiootti lähes koko elokuvan ajan. Harvoin leffoista jää semmonen hyvä fiilis senki jälkeen kun se elokuva on loppunu.

Ei mitenkään yllättävää, ranskalaisethan sen elokuvan keksikin. Oon samaa mieltä, että Koskemattomat on hieno elokuva. Ranskalaisilla on muitakin hyviä viime vuosilta, esim. Audiardin elokuvat, vai mikä se ohjaaja nyt oli.

On täällä elokuvaketju. Olen siellä väliin koittanut valistaa juuri tuota, että rohkeasti katsomaan myös muita kuin amerikkalaisia ja suomalaisia leffoja. Vaikka Finnkino ja tv:n mainoskanavat on saatanallisesti koittanut ohjelmoida meitä katsomaan ja pyytämään vain niitä.

Ei siinä mitään, US of A on tärkeä elokuvamaa, varmaan se kaikkein tärkein. Ovat vastuussa ehkä jopa 15-20 prosentista kaikista hyvistä elokuvista, mitä maailmassa on tehty. Mutta siitä on vielä pitkä matka 100 prosenttiin.

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Nyt on kyllä pakko avautua.

Toi helvetin NHL 19 pleikkarilla. Pelaan netissä 1v1 matseja. Mikään muu peli ei ole ikinä saanu meikän laseja näin pahasti huurtumaan kun toi saatanan NHL. Ei Mariot aikoinaan, ei tetrikset, ei GTA:t, ei taskubilikset. En käsitä yksinkertaisesti A.) Miten helvetissä vastustaja voi vetää jatkuvasti viivalta one timereita verkkoon. Itsellä menee 1 kuti sadasta. B.) Miten saan botit puolustamaan sen pois? Millä asetuksilla saa niin että viivamiestä pitää joku. Miten se voi aina olla vapaana pommittamassa. Olen koittanut ihan joka ikistä asetusta mitä tosta pelistä löytyy, mutta siellä vaan viivamies on vapaana.

Kysyn täällä koska NHL 19 ketjussa kukaan ei ikinä vastaa kysymyksiin.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@heavylutaa18 En vastaa minäkään kysymykseesi, mutta yhdyn näkemykseesi. Mikään peli tai asia ei ole saanut mun hihoja palamaan niin pahasti kun NHL pelit. NHL pelien takia oon rikkonu kolme konsolia, myynyt konsolin lukemattomia kertoja ja muutenkin ollut helvetin pahalla päällä lukemattomat kerrat. Ostin pelin tänäkin vuonna, mutta kuten viime vuonna, vein sen takaisin parin viikon jälkeen, kun olen aistinut itsessäni väkivaltaisia ajatuksia pelin takia. Nyt on elämä helppoa ilman NHL peliä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy