Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 338 610
  • 66 856

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Anastasia eiku Anastacia 50 v, ei nyt soita helikelloja minun korvissani. Olen varmaan kuunnellut silloinkin jotain kuolleita blues-ukkoja, mutta miksi ei Teresa Orlowskia ikinä pyydetä esiintymään näihin hyvien ihmisten juhliin, hänkin oli sentään tunnettu esiintyjä.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Tunnettuus ei takaa vielä mitään, kun mietitään onko esiintyjä hyvä. Jos nyt miettii vaikkapa Cicciolinaa, niin onhan sekin tunnettu.

Teresa myi aikoinaan niin maan herkuleesti, hänellä oli imperiumi. Cicci sai hieman mainetta sillä hörhöllä kuvienveistelijä mieskaverillaan ja siittä sitten politiikkaan ponnahti, silloin niin raikkaana ilmestyksenä. Nykyään vastaavat uudet ilmiöt tuomittaisiin pahasti populistisiksi.

Ai niin eikun ei tietenkään, koska rohkea vapaa nainen manifestoi uutta poliittista kulduuria, sitähän se onkin.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Olen huolissani terroristien osaamisesta, ihan globaalilla tasolla. Nytkin Australiassa jätkä lähtee tekemään terrori-iskua ja tuloksena on kaksi kuollutta, joista tekijä itse on toinen. Aivan kelvoton esitys kerta kaikkiaan.
Mitähän seuraavaksi? Joku ehkä levittää torilla lego-palikoita, että ainakin ohutpohjaisilla kengillä on kurjaa astua niiden päälle.
Itse ehkä terrorisoisin kansakuntaa vaikkapa tarjoamalla kuorettomia nakkeja, ne on aina mautonta paskaa, mikä on vääräuskoisille ihan oikein.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Joskus vuosi takaperin soitin perjantaina kylppärin hanasta, että sehän tippuu ja jo vähän liikaa, joten voisiko isännöitsijäyhtymän edustaja tulla vähän katsomaan. Ilmoitin myös, että hana on tippunut (vai oliko se hana, en minä muista) jo pari päivää ja jantteri rupesi avautumaan virtuaalisen langan toisessa päässä, että et sitten tajunnut ennemmin soittaa, nyt on perjantai-iltapäivä. En sanonut, että olin saanut juuri tietooni kyseisen ongelmakohdan, koska en tahtonut nolata ääliötä, etenkään, koska ei se olisi edes tajunnut hävetä. No, se tuli kuitenkin hoitamaan asian ns. häntä koipien välissä.

Vähän viiveellä lainaan, mutta kun rommihommat vie ajan Jatkoajan lukemiselta...

Itse noita kiinteistöhuollon puheluita vastaanottaneena (ja vastaanottavana) ihmettelen kyllä suunnattomasti ihmisten järjenjuoksua. Hyvin suuri osa näistä "ei-kiireellisistä" ilmoituksista tulee perjantai-iltana siinä klo 19-23 välillä. Ja sitten sinne puhelimeen mouhotaan, kun kerrotaan, että valitettavasti asian selvitys ja hoito menee arkipäivälle. Yleisin vasta-argumentti on, että "asia pitää hoitaa välittömästi, koska vika on ollut päällä jo kaksi viikkoa". No ei sitten saatana tullut mieleen aiemmin soittaa??

Ja @Turha Kaukalo , tippuva hana ei ole akuutti tai päivystysaikana hoidettava tehtävä. Jos myöhään (virka-aikana) perjantaina soittaa moisesta, niin on oikeasti poikkeavaa, että olet saanut palvelua vielä saman viikon aikana...
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Noppa10 Isännöitsijän hommissa olen myös vastaillut melko mielenkiintoisiin puheluihin. Paljon olen blokannut typeriä huoltopyyntöjä ja aika usein olen huoltoon soittaessani sanonut, että soitan koska lupasin soittaa, tehkää kunhan kerkeätte. Minä otan haukut.
Tässä ihan vaan pari esimerkkiä oudoista tilanteista:

-Rouva soitti, että vessanpönttö ei vedä. Hän oli hyvin tuohtunut. Syykin selvisi, hän on jo kaksi vuotta tehnyt tarpeensa ammeeseen, kun se vessa ei toimi. Soitin talkkarille, että nyt on kova keikka tiedossa.
-Osakas ilmoitti, että talonmies on varastanut hänen tietokoneensa. Myöhemmissä tutkimuksissa kävi ilmi, ettei rouvalla ole tietokonetta. Mutta jos olisi, saattaisi talkkari sen varastaa. Lupasin pitää Virtasta silmällä.
-Nuori maisterismies soitti, halusi maksaa pois osuutensa putkiremontista, sen 1150€. Tuli pikku yllätys kaverille, että se onkin per neliö. Aika tarkkaan 80.000€ oli hänen osuutensa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Teresa myi aikoinaan niin maan herkuleesti, hänellä oli imperiumi. Cicci sai hieman mainetta sillä hörhöllä kuvienveistelijä mieskaverillaan ja siittä sitten politiikkaan ponnahti, silloin niin raikkaana ilmestyksenä. Nykyään vastaavat uudet ilmiöt tuomittaisiin pahasti populistisiksi.

Ai niin eikun ei tietenkään, koska rohkea vapaa nainen manifestoi uutta poliittista kulduuria, sitähän se onkin.
Ei noita tyrkkyjä politiikassa mitenkään erityisen hyvällä ole kyllä ennenkään katsottu, Karpelan meriittejä kyseenalaistivat kaikki paitsi häntä äänestäneet (etenkin kun piti päästä vielä ministeriksi), samoin Halme oli aika turha tapaus politiikassa jos ei lasketa pelkkää persujen kannatuslukujen nostoa. Ja on siellä toki käynyt josjonkunlaista ex-urheilijaa, kuka pidemmän (olisiko Kalliomäki menestynein poliitikkona?), kuka lyhemmän (esim. Mietaa) aikaa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@sämpylä89 tuliko 90 miljoonaa? Joko jakelet rahoja pimeillä kujilla. Viime yönä joku yritti tyrkyttää viitta päällä minulle viissatasta, mutta sillä oli semmoinen ilme, että taas olisi aamulla ollut pylly kipeänä, joten jätin tarjouksen välistä. Ja onhan noita omastakin takaa.
Mä olin se joka heitteli 5 senttisillä ohikulkijoita viitta päällä. Voitin 8 euroa ja ajattelin lahjoittaa sen pienissä osissa kaikille vähänkin varakkaan näköisille kännipäissäni.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Olen huolissani terroristien osaamisesta, ihan globaalilla tasolla. Nytkin Australiassa jätkä lähtee tekemään terrori-iskua ja tuloksena on kaksi kuollutta, joista tekijä itse on toinen. Aivan kelvoton esitys kerta kaikkiaan.
Mitähän seuraavaksi? Joku ehkä levittää torilla lego-palikoita, että ainakin ohutpohjaisilla kengillä on kurjaa astua niiden päälle.
Itse ehkä terrorisoisin kansakuntaa vaikkapa tarjoamalla kuorettomia nakkeja, ne on aina mautonta paskaa, mikä on vääräuskoisille ihan oikein.
Niin, aika lailla Euroopassakin on elämä asettunut jälleen normaaleihin uomiinsa Pariisin, Nizzan ja Manchesterin jälkeen. Betoniporsaat ovat ilmestyneet katukuvaan ja yleisötilaisuuksissa on tiukemmat turvajärjestelyt, mutta minkään kollektiivisen pelon vallassa täällä ei eletä. Jos se siis oli tämän Pyhän Sodan yksi tavoite. Ja tällä en tarkoita vähätellä terrorismin uhkaa. Epäilemättä tiedusteluelimet ja muut ihmisten suojeluun keskittyvät tahot ovat niin sanotusti asian päällä, mutta me kansalaiset menemme, tulemme ja matkustelemme kuten tähänkin asti. Euroopan politiikkaan ja tiettyjen liikkeiden nousuun tämä toki on vaikuttanut, mutta se on eri keskustelu.

Tiedä sitten onko ISIS moukaroitu niin ahtaalle, että kiinnostus tohtoroida koordinoituja iskuja länsimaihin on aika vähissä, jolloin koko homma on yksittäisten "sankareiden" kontolla. Tohelot puukkojunkkarit toteuttavat Suurta Tehtävää kukin omien kykyjensä mukaan ISIS:n innoittamana ja jonkun radikaalisaarnaajan muodostuessa miltei isähahmoksi. ISIS ei maindaa, mutta tietää, että sitten kun pommit paukkuu asemilla, tai pyssyt laulaa konserttisaleissa, niin asialla on aivan eri kaliperin tekijät. Vaikka damagea saa kunnolla aikaan myös rekalla. Noh, Australiassa kuoli tekijän lisäksi yksi ihminen, eli jossain ollaan nyt vailla isää, äitiä, lasta, tai sisarusta. Heille tämän tohelon sohiminen puukolla oli pysyvästi elämän muuttanut teko.
 
Viimeksi muokattu:

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Individual Kirjoituksesi lopusta etenkin olen jyrkästi samaa mieltä. Ihmishengen menetys täysin turhaan on murheellista.
Mutta on traagisessa tapauksessa koominenkin puolensa. Jos joku ihan oikeasti punoo juonia ja tulos on tuo, niin pitäisi kyllä puhuttaa myös tyypin opo, joka on selkeästi neuvonut Mohammedin (nimi keksitty) ihan väärälle urapolulle.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On aika noloa myöntää etenkin keittiöalan ihmisenä yksi heikkouksistaan. Mutta kun täällä ei tarvitse sentään nimellä kirjoitella niin tehdään se täällä nimimerkin takaa. En nimittäin osaa tehdä ruskeaa kastiketta. Usein en uskalla pitää niitä jauhoja riittävän kauan ruskistumassa ja kastike jääkin usein liian vaaleaksi eikä ole niin hyvän makuista kuin silloin jos vehnäjauhoja olisi ruskistanut kauemmin aikaa.

Osaan siis muuten tehdä ruskean kastikkeen mutta se on siinä akilleen kantapääni että kastike jää liian vaaleaksi ja makuunhan se siis myös vaikuttaa. No useinhan ammattikeittiöissä ei kai tarvitse edes vehnäjauhoja ruskistamalla tehdä ruskeaa kastiketta vaan siellä on apuna kaiken maailman valmissuurusteet, valmisjauheet sun muut.

Äskenkin koitin taas tehdä ruskeaa kastiketta mutta hiukan epäonnistuin siinä jälleen. No tällä kertaa kastike oli kuitenkin ihan hyvää, ainakin syötävää

Tämä on muuten koulutaipaleeni yksi erikoisimmista asioista. Vaikka olen paljon opiskellut koulussa kotitaloutta ja sen lisäksi opiskellut restonomiksi niin minulle ei missään opinahjossa varsinaisesti koskaan opetettu ruskean kastikkeen valmistamista. Onko se sitten niin perusjuttu ettei sitä ole edes opetettu? Pieni varaus tosin sille että muistini tekee tepposet ja en vain muista että minulle olisi koskaan varsinaisesti opetettu ruskean kastikkeen valmistamista. Tai sitten olen just niiltä tunneilta lintsannut.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vähän viiveellä lainaan, mutta kun rommihommat vie ajan Jatkoajan lukemiselta...

Itse noita kiinteistöhuollon puheluita vastaanottaneena (ja vastaanottavana) ihmettelen kyllä suunnattomasti ihmisten järjenjuoksua. Hyvin suuri osa näistä "ei-kiireellisistä" ilmoituksista tulee perjantai-iltana siinä klo 19-23 välillä. Ja sitten sinne puhelimeen mouhotaan, kun kerrotaan, että valitettavasti asian selvitys ja hoito menee arkipäivälle. Yleisin vasta-argumentti on, että "asia pitää hoitaa välittömästi, koska vika on ollut päällä jo kaksi viikkoa". No ei sitten saatana tullut mieleen aiemmin soittaa??

Ja @Turha Kaukalo , tippuva hana ei ole akuutti tai päivystysaikana hoidettava tehtävä. Jos myöhään (virka-aikana) perjantaina soittaa moisesta, niin on oikeasti poikkeavaa, että olet saanut palvelua vielä saman viikon aikana...

Mä en suoraan sanottuna muista mikä siellä kylppärissä oli pielessä, mutta akuuttia hoitoa se vaati, eukko siitä mulle ilmoitti että tarttis tehä jotain ja soitin sitten. Tilanne oli pahentunut parissa päivässä. En mouhonnut, olin asiallinen, mutten sanonut kahta asiaa: 1. olin saanut tietää asiasta äsken; 2. tilanne oli mennyt vitummaksi. Mouhomies oli siellä toisessa päässä. Ajattelin, että kaveri menee noloksi, jos saa tietää asioiden todellisen laidan, joten säästin vissiin perhesurman tai jonkin muun laajennetun itsetuhon. Kutsua itsenäisyyspäivän vastaanotolle Salelle ja Jennille ei silti tullut.

Ootte te kyllä hitaita kun odotin kieltämättä vähän epäselvään viestiini vastausta jo pari päivää sitten. HYMIÖ
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@vilperi
Elä joskus reunalla ja ruskista jauhoja oikein kunnolla. Katso mitä tapahtuu. Ja vaikka ketkä tahansa Pipsat ja Hans Välimäet liihottelisivat hysteerisinä keittiöön pelastamaan kastikeparan, niin ei muuta kuin lihanuijalla otsaan ja taas soosin kimppuun.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olen huolissani terroristien osaamisesta, ihan globaalilla tasolla. Nytkin Australiassa jätkä lähtee tekemään terrori-iskua ja tuloksena on kaksi kuollutta, joista tekijä itse on toinen. Aivan kelvoton esitys kerta kaikkiaan.
Mitähän seuraavaksi? Joku ehkä levittää torilla lego-palikoita, että ainakin ohutpohjaisilla kengillä on kurjaa astua niiden päälle.
Itse ehkä terrorisoisin kansakuntaa vaikkapa tarjoamalla kuorettomia nakkeja, ne on aina mautonta paskaa, mikä on vääräuskoisille ihan oikein.

Kouluastetta, jos tutkii, ja miksei tutkisi, kouluampumisia, niin suurin osa niistä on epäonnistuneita, hölmö ei saa edes itseään hengiltä. Kouluampumisten luvatussa maassa Yhdysvalloissa tilastot ovat surullista luettavaa:

List of school shootings in the United States - Wikipedia
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Naiset ovat viime aikoina aiheuttaneet Jatkoajassa päänvaivaa, en kuitenkaan pane (heh) tätä Naisasiat-ketjuun, vaan tänne, en tiedä miksi, ehkä olen sellainen tuulella käyvä tai miesten kuukautiset meneillään. Onko palstamme akoilla mitään sanomista näihin? En tietenkään tägää, jotta ei helpoksi menisi.

En muista onko tästä jo avauduttu täällä mutta voi jeesus että mulla vituttaa yli kaiken yksi asia. Se että nämä ihmiset jotka ovat kipeitä ja saikulla niin mikä vittu siinä on että se pitää kailottaa jokaiseen someen että kuumetta yli 38 ja ripulit ja tosi heikko olo sun muuta paskaa. Että varmasti pomo tai työkaveri vahintään näkee? Saa sääliä? Vittu olisivat hiljaa vaan. Sitte laitetaan perään se helevetin kuumemittari emoji paska. Voi vittu että käy aivoon tuommonen saatanan pelleily.

Lisätään sen verran että erityisesti akat on tässä lajissa oikein kunnostautuneet viime aikoina.

Ihmiset, jotka eivät tervehdi. Tänään rappukäytävässä tuli kaksi kertaa tällainen tapaus vastaan, ja toisella kerralla ei enää voinut vastustaa kiusausta. Viisi sekuntia vastakaikua vaille jääneen tervehdykseni jälkeen tein kuuluvan pieruäänen. Noin kymmenen sekunnin kuluttua tämä nainen kirkuu sieltä ylhäältä, että "OLIKO TÄÄLLÄ NYT JOKU ONGELMA TÄÄLLÄ RAPPUKÄYTÄVÄSSÄ TULIKO SULLE JOKU KOHTAUS SOITANKO PSYKIATRIN VAI AMBULANSSIN? OLIKO JOKU ONGELMA HÄH???"

Miten voi olla niin ylivoimaista olla olematta tuollainen saatanan läski ankeuttaja, ihmettelen vaan.

Vittu kun vituttaa kaupoissa pyöriminen. Suostuin lähtemään kauppoihin akan mukaan mut vittu täällä vaan pyöritåän eikä niinkään ostella!! Tulin nyt istumaan johonki sohvalle, enkä nouse ennenku tie on ulos. Eikö noita helvetin tavaroita voi etukäteen netistä katella ja sit mennä ostamaan, eikä tulla hiplaamaan joka vitun tavaraa. Voi vittu kun otsasuoni sykkii.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
The Kinksin Sunny Afternoon on muuten mielettömän kova biisi.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On aika noloa myöntää etenkin keittiöalan ihmisenä yksi heikkouksistaan. Mutta kun täällä ei tarvitse sentään nimellä kirjoitella niin tehdään se täällä nimimerkin takaa. En nimittäin osaa tehdä ruskeaa kastiketta. Usein en uskalla pitää niitä jauhoja riittävän kauan ruskistumassa ja kastike jääkin usein liian vaaleaksi eikä ole niin hyvän makuista kuin silloin jos vehnäjauhoja olisi ruskistanut kauemmin aikaa.

Osaan siis muuten tehdä ruskean kastikkeen mutta se on siinä akilleen kantapääni että kastike jää liian vaaleaksi ja makuunhan se siis myös vaikuttaa. No useinhan ammattikeittiöissä ei kai tarvitse edes vehnäjauhoja ruskistamalla tehdä ruskeaa kastiketta vaan siellä on apuna kaiken maailman valmissuurusteet, valmisjauheet sun muut.

Äskenkin koitin taas tehdä ruskeaa kastiketta mutta hiukan epäonnistuin siinä jälleen. No tällä kertaa kastike oli kuitenkin ihan hyvää, ainakin syötävää

Tämä on muuten koulutaipaleeni yksi erikoisimmista asioista. Vaikka olen paljon opiskellut koulussa kotitaloutta ja sen lisäksi opiskellut restonomiksi niin minulle ei missään opinahjossa varsinaisesti koskaan opetettu ruskean kastikkeen valmistamista. Onko se sitten niin perusjuttu ettei sitä ole edes opetettu? Pieni varaus tosin sille että muistini tekee tepposet ja en vain muista että minulle olisi koskaan varsinaisesti opetettu ruskean kastikkeen valmistamista. Tai sitten olen just niiltä tunneilta lintsannut.

Minä olen kyllä sitä kastikekoulukuntaa, ettei sitä edes tarvita. Jos esim. lautasella on jo kaalikääryleitä, perunoita ja puolukkahilloa (puolukkasurvosta termeistä nipottaville), niin siihen on ihan turhaa ruveta jotain ruskeaa tai vaaleanruskeaa kastiketta sotkemaan.

Tietysti niin, jos on perunoita ja jauhelihakastiketta, niin siitä on ehkä huono jättää sitä kastiketta pois. Mutta muutoin ruskeakastike on turhake.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
The Kinksin Sunny Afternoon on muuten mielettömän kova biisi.

Joskus tuli radiosta, kun olin kävelemässä ulkona ja pitkän pimeän talven jälkeen oli ensimmäisiä kevättalven aurinkoisia päiviä. Olikohan jopa se Heikki "Hector" Harman juontama legendaarinen musiikkiohjelma. Pop eilen toissapäivänä. Hyvät muistot jäi Kinkseistä silloin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Laitettiin juuri lapsen kanssa isänpäiväkakku uuniin. Laitoin tässä telkkarin päälle ja rupesin katsomaan peliä... No eipä tartte ottaa peliä tunteella kun pelissä ei ole Suomea. Venäjä taitaa antaa turpaan myös Ruotsille.

En nimittäin osaa tehdä ruskeaa kastiketta. Usein en uskalla pitää niitä jauhoja riittävän kauan ruskistumassa ja kastike jääkin usein liian vaaleaksi eikä ole niin hyvän makuista kuin silloin jos vehnäjauhoja olisi ruskistanut kauemmin aikaa.
Yksi vinkki, jolla saa kastikkeeseen makua ja väriä, on laittaa sinne lihaliemikuutio. Sain tämän vinkin sukulaiselta joka on kokki (no suurtalouskokki vaan) ja teen usein kastikkeen käyttämällä lihalientä. Ei se tietenkään ole ns. aitoa ruskeaa kastia mutta ajaa asiansa. Kun luin eilen että @kamik tekee ruisleipää niin alkoi harmittaa etten itse ole saanut pariin vuoteen aikaiseksi tehdä ruisleipää. Se kun on hurjan hyvää uunituoreena. Ehkä minä nyt tästä saisin intoa leipoa.

P.S. @Turha Kaukalo , palaan "naisasioihin" myöhemmin. Ehkä illalla kun olen saanut miehen lapsineen nukkumaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Yksi vinkki, jolla saa kastikkeeseen makua ja väriä, on laittaa sinne lihaliemikuutio. Sain tämän vinkin sukulaiselta joka on kokki (no suurtalouskokki vaan) ja teen usein kastikkeen käyttämällä lihalientä. Ei se tietenkään ole ns. aitoa ruskeaa kastia mutta ajaa asiansa.

No tokihan minä ainakin aina yhden lihaliemikuution soosin joukkoon pistän. Tänään meni jopa kolmekin kun tulikin tehtyä tuota kastiketta melkoinen määrä. Onneksi on pakastin, eikös senkin lopun voi pakastaa ja syö ensi viikolla loput? Kastikkeen joukossa olleet lihapullat kyllä loppuvat jo huomenna mutta onhan ainakin kastiketta myös ensi viikoksi. Sinnehän voi sitten lisätä sitä mitä mieli tekee, vaikka paistettua jauhelihaa tai miksei myös makkaraa...

Mutta joo, lihaliemikuutio tulee kyllä pistettyä usein kastikkeeseen ja antaahan se kyllä tosiaan myös makua ja väriä kastikkeelle. Jos lihaliemikuutioita ei ole kaapissa niin pistän sen sijasta sitten vasikan fondia.

Mutta olen siinä uskossa että kastikkeesta saisi vielä paremman makuisempaa jos antaisi jauhojen kunnolla ruskistua ja väri kastikkeeseen tulisi etenkin sitä kautta.

Minä olen kyllä sitä kastikekoulukuntaa, ettei sitä edes tarvita. Jos esim. lautasella on jo kaalikääryleitä, perunoita ja puolukkahilloa (puolukkasurvosta termeistä nipottaville), niin siihen on ihan turhaa ruveta jotain ruskeaa tai vaaleanruskeaa kastiketta sotkemaan.

Tietysti niin, jos on perunoita ja jauhelihakastiketta, niin siitä on ehkä huono jättää sitä kastiketta pois. Mutta muutoin ruskeakastike on turhake.

No voi se kastike toki siinä tapauksessa olla turhake jos on lautasella jo perunoita, kaalikääryleitä ja puolukkasurvosta. Mutta minunkin tapauksessa lautasella olisi vain ollut spagettia ja lihapullia että se olisi ollut aika kuivaa syödä ilman sitä kastiketta. Kun ei valitettavasti ollut edes salaattia. Josta aasin sillalla hypätään siihen että salaattia voisi kyllä syödä reilusti enemmän.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olen tässä viimeisen puolen vuoden aikana muuttunut jääkiekkomiehestä enemmän jalkapallomiehen suuntaan. Tänään lopetin tuon EHT-pelin katsomisen kesken ja aloin katsomaan Maidenheadin ja Portsmouthin välistä FA Cupin ottelua Yle Areenasta. Toki jääkiekkoa seuraan varmaan määrällisesti eniten tuon Telian Liigapassin kautta, mutta en esimerkiksi Viasatia ottanut NHL:n vuoksi ainakaan vielä. Toki sieltä tulee myös Valioliigaa ja Bundesliigaa, mutta kaikkea ei ehdi kuitenkaan katsoa niin näin parhaaksi että jalkapallonälkääni riittää C Moren paketti ja sieltä Mestareiden liiga, Eurooppaliiga ja La Liga. Tosin nyt olen tuota Viasatin tilaamista miettinyt kun Nations Leaguen otteluita tulee sieltä.

Tässä menneen vuoden aikana huomasin senkin että kyseessä on ollut ensimmäinen vuosi pitkään aikaan kun en ole käynyt yhdessäkään KalPan pelissä paikan päällä, mutta KuPSin peleissä tuli pari kertaa käytyä. Ensi kaudeksi olen siten tehnyt diilin itseni kanssa että pitää käydä vielä enemmän KuPSin otteluissa.

Onko muita vastaavia kohtalotovereita? Onko jääkiekosta joskus kasvanut ulos ja esimerkiksi juurikin jalkapallo on alkanut kiinnostamaan enemmän?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Onko muita vastaavia kohtalotovereita? Onko jääkiekosta joskus kasvanut ulos ja esimerkiksi juurikin jalkapallo on alkanut kiinnostamaan enemmän?

Ja kohta rupeat puhumaan siitä, miltä oluet maistuvat. Mikä se on se sana, ei importtikalja, no sekin, mutta toinen sana, en muista.

Tänne sitten ensi vuonna: Craft Beer Helsinki

Edit. ARTESAANIOLUT
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös