Tekisi mieleni nostaa ylös se Hyvää joulua-ketjukin tuon vastapainoksi kun Pahaa joulua-ketjukin on nostettu taas esille. Mutta kun nopealla vilkaisulla tuohon ketjuun ei ole koskaan kirjoitettu vielä tässä vaiheessa vuotta niin en sitä tee. Jotain jouluhajatelmia kirjoittelen sen sijaan tähän ketjuun.
Minä kun olen jouluihminen. En tietenkään tyrkytä joulua sellaisille ihmisille jotka eivät siitä tykkää mutta itse tykkään viettää joulua. Toisaalta odotan samanlaista asennetta muiltakin, myös niiltä joulun inhoajilta. Toivottavasti he eivät yritä latistaa meidän jouluihmisten tunnelmaa.
Eikä tässä nyt ole enää kuin vajaa kuukausi siihen kun se ihana jouluhössötys taas alkaa. Alkaa joululeipomiset (joulukuussa tulee leivottua reilusti enemmän kuin muuna vuonna yhteensä) ja joululahjojen hankkimiset. Toisaalta sitä tykkää melkein joulun valmistelusta yhtä paljon kuin itse joulustakin.
Tosin isä jo sanoi että niitä pipareita ei sitten pidä leipoa tänä vuonna yhtä paljon kuin viime vuonna. Ettei tarvitse niitä juhannuksena sentään enää syödä. Tämä käy vallan mainiosti itselleni, pienempi leipomismäärä saattaa näkyä myös kukkarossa. Tai mistä sitä tietää kuinka paljon siinä säästää kun ei tee pipareita yhtä paljoa kuin viime vuonna. Kun sitä leipoo vähänkin määrän jotain niin pitää kuitenkin ostaa kokonainen jauhopussi, kokonainen siirappipurkki sun muuta. Ei ole kai ostettavissa oikein pienempiä määriä raaka-aineita vaan pitää ostaa kerralla sen verran että niistä melkein leipoisi sitten enemmänkin.
Loppuillan ajattelin tänään kuluttaa siihen että ostan nettikaupoista kotiini lisää joulukoristeita. Tästä se joulun valmistelu ja odotus vähitellen alkaa. Toki laitan koristeet paikoilleen vasta joulukuun alussa, en vielä tässä vaiheessa. Mielummin joulukoristeet paikoilleen myöhemmin ja ottaakin ne vasta sitten Nuutinpäivänä pois. Kun viime vuonna hämmästelin sitä että jotkut ihmiset otti jo Tapaninpäivänä pois joulukoristeet. Ja nämä ihmiset eivät kaiketi olleet mitään joulun inhoajia vaan kuuluivat esimerkiksi Facebookissakin joulun fanittajien ryhmään.