Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 690
  • 66 848

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Oletteko koskaan unohtanut uuniin mitään liian pitkäksi ajaksi? Siis että se on niinku "valmis" ja koko kämppä haisee ja poliisit ovella.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Toi Bottas vituttaa. Miten voi olla noin saatanan reppana ja surkea F1 kuljettaja. Kovalainen on mestari tän rinnalla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Paremmatkin rokkilevyt tehdään sillä lailla nykyään missä rumpali voi olla toisella puolella manteretta ja internet toimii. Siinä sitten kitaristi tekee riffinsa päälle.

Rokkilevyjä tehdään kyllä, mutta ei niitä parempia rokkilevyjä. Ne paremmat eli klassiset rokkilevyt on jo tehty, ja ne on tehty pääsääntöisesti aikana ennen internetia yleensä siten, että lauma äijiä on painunut kimpassa studioon niitä soittamaan ja viettämään siellä aikaa.

Joskus on oltu lyhyemmän aikaa (Black Sabbathin ensilevyä nauhoiteltiin yksi päivä 12h ajan käytännössä livesoittona, seuraava päivä oli varattu miksaukselle), joskus pidemmän aikaa leppoisammissa olosuhteissa (Iron Maiden Powerslavea tehtiin 5kk Bahamalla), mutta ei yhtään klassista rokkilevyä ole tehty siten, että eri elementtejä olisi vain leikattu ja liimattu netin välityksellä. Esituotantoa en tähän laske, se on vähän eri asia.

Tosin ei klassisia albumeita ole tehtykään kuin muutama koko uudella vuosituhannella. Joku voisi jopa väittää, ettei niitä ole tullut juuri ollenkaan. Nykyään taas lienee tilanne, jossa albumiformaatti on katoavaa kansanperinnettä ja kansan suuria idoleita ovat Alman tapaiset tähdet, joilta on ilmestynyt pari kolme biisiä sinkkuina digiformaatissa ja kaikki musiikki taustalla on konemusiikkia.

Onneksi on aina musiikin historia ja menneisyys. Eivät nykyisten rock-dinosaurustenkaan keikat olisi mahdollisia ellei niissä kuultaisi niitä vanhoja biisejä joita enemmistö haluaa kuulla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Toi Bottas vituttaa. Miten voi olla noin saatanan reppana ja surkea F1 kuljettaja. Kovalainen on mestari tän rinnalla.
Ihan ei aukea tämä logiikka, Bottaksella kun on kaikesta huolimatta huomattavasti kovempi F1-ura kuin Kovalaisella ikinä. Selkeitä kakkoskuskeja kuitenkin molemmat.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tosin ei klassisia albumeita ole tehtykään kuin muutama koko uudella vuosituhannella. Joku voisi jopa väittää, ettei niitä ole tullut juuri ollenkaan. Nykyään taas lienee tilanne, jossa albumiformaatti on katoavaa kansanperinnettä ja kansan suuria idoleita ovat Alman tapaiset tähdet, joilta on ilmestynyt pari kolme biisiä sinkkuina digiformaatissa ja kaikki musiikki taustalla on konemusiikkia.

Aivan kaikki ei ollut ennen paremmin, mutta monet asiat oli. Vituttaa ja harmittaa ne ihmiset mitkä syyttävät muutosvastaiseksi, vaikka oikeasti monet tai jotkut asiat oli ennen paremmin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kirjoitetaan aluksi tänne, kun tännehän saa kirjoittaa vapaasti lähes aiheesta kuin aiheesta, ehkä tätä kautta saa apua. Tekisi mieli kirjoittaa vastaus käyttäjä motamoron (en osaa edes merkata nimimerkkiä tähän viestiin) viestiin ketjussa Telia- Liigan uusi koti, mutta jos vastaisin siihen niin se menisi kaiketi ohi ketjun aiheen ja siitä voisi seurata kai jotain sanktioita.

Motamoro kirjoittaa tuolla ketjussa että voisin päivittää nykyisen liittymäni vain niin en tarvitsisi toista liittymää Telian katselua varten. Liittymän 50 megan nettinopeudella ja rajattomalla tekstiviesti- ja puhelumäärällä saisi hintaan 20 euroa kuukaudessa hänen mielestään.

Tuohan kuullostaisi edulliselta liittymältä. Sillä nykyään minulla on jo parin vuoden ajan ollut käytössä DNA:n prepaid-liittymä ja siihen maksan 30 euroa kuukaudessa puheaikaa ja se kestää noin kuukauden. Tuossa liittymässä netin nopeus pitäisi olla kai 300 megaan asti. Ja siinä on myös rajaton määrä puheluita ja tekstiviestejä.

Olen kyllä tässä ollut aikeissa hommata uuden liittymän kännykkään. Ehkä saisin jopa muunlaisenkin liittymän vain kun prepaidin. Suostuihan tuo Teliakin tekemään kanssani sopimuksen vaikka minulla on noita maksuhäiriöitä ja velkaa ulosotossa.

Maksan tällä hetkellä siis liittymästäni noin 30 euroa kuukaudessa, joka on mielestäni aika paljon? Jostain kun saisi halvemman liittymän niin olisi hyvä juttu.
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Kirjoitetaan aluksi tänne, kun tännehän saa kirjoittaa vapaasti lähes aiheesta kuin aiheesta, ehkä tätä kautta saa apua. Tekisi mieli kirjoittaa vastaus käyttäjä motamoron (en osaa edes merkata nimimerkkiä tähän viestiin) viestiin ketjussa Telia- Liigan uusi koti, mutta jos vastaisin siihen niin se menisi kaiketi ohi ketjun aiheen ja siitä voisi seurata kai jotain sanktioita.

Motamoro kirjoittaa tuolla ketjussa että voisin päivittää nykyisen liittymäni vain niin en tarvitsisi toista liittymää Telian katselua varten. Liittymän 50 megan nettinopeudella ja rajattomalla tekstiviesti- ja puhelumäärällä saisi hintaan 20 euroa kuukaudessa hänen mielestään.

Tuohan kuullostaisi edulliselta liittymältä. Sillä nykyään minulla on jo parin vuoden ajan ollut käytössä DNA:n prepaid-liittymä ja siihen maksan 30 euroa kuukaudessa puheaikaa ja se kestää noin kuukauden. Tuossa liittymässä netin nopeus pitäisi olla kai 300 megaan asti. Ja siinä on myös rajaton määrä puheluita ja tekstiviestejä.

Olen kyllä tässä ollut aikeissa hommata uuden liittymän kännykkään. Ehkä saisin jopa muunlaisenkin liittymän vain kun prepaidin. Suostuihan tuo Teliakin tekemään kanssani sopimuksen vaikka minulla on noita maksuhäiriöitä ja velkaa ulosotossa.

Maksan tällä hetkellä siis liittymästäni noin 30 euroa kuukaudessa, joka on mielestäni aika paljon? Jostain kun saisi halvemman liittymän niin olisi hyvä juttu.
@motamoro
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja siis käyttäjän merkitseminenhän onnistuu ihan vaan kirjoittamalla @-merkin ennen haluttua nimimerkkiä. Siihen avautuu semmoinen valikko mistä voi sen myös sitten valita

@vilperi
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto akka otti pari huikkaa ja tölkki huulipunaan. Koitin nopeasti kaataa loput kurkusta alas, mutta nyt on fiilis että olis suudellut jotain huulipuna-akkaa. Hyi helvetti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja siis käyttäjän merkitseminenhän onnistuu ihan vaan kirjoittamalla @-merkin ennen haluttua nimimerkkiä. Siihen avautuu semmoinen valikko mistä voi sen myös sitten valita

@vilperi

Miten tämä vain toimii tai ei toimi. En ole koskenut mihinkään asetuksiin, mutta ei mitään ilmoituksia tule koskaan. Ja hyvä niin. Olisinkohan sittenkin muka laittanut ne pois jostain, tuskin.

Joskus olen nähnyt @pernaveikko, mutta ei siitä erikseen ole kerrottu tai ilmoituksia tule.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mitä, joko on aamu, pitääkö nousta? Monet on jo lähteneet duunia tai koulua kohden. Tänään on tiistai. Häneenmaan ABC:lla on tänään kaksi pitsaa yhden hinnalla. En minä kyllä kahta jaksa syödä kun pitsan kanssa saa myös salaattipöydän antamia kerätä itselleen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kiitos @Snacilep ja @ernestipotsi avuista ja vinkeistä! Sainkin tämän nimimerkin merkkaamisen jo toimimaan. Ja helppokäyttöinenhän tämä onkin näemmä.

Pitäisi tosiaan se uusi kännykkäliittymä yrittää hommata. Mutta jotenkin tämän asian kanssa alkuun pääseminen tuntuu hankalalta. Olen kyllä jo saanut selvitettyä sen minkälainen liittymä minulla nyt on käytössä, että sen avulla pääsen vertaamaan uusia mahdollisia liittymiä tähän vanhaan.

En tiedä mikä liittymän mahdollisesta hankkimisesta sitten vaikean tekee? Sekö kun minulla on vajanainen ymmärrys tekniikan päälle vai sekö että tarjontaa on niin paljon?

Pitäisi koittaa hommata etenkin Telian palveluiden vuoksi kokeeksi kännykkäliittymä jossa on nykyistä tehokkaampi netti. Jos sellaista edes löytyy markkinoilta? Kahta liittymää minulla ei ole varaa kustantaa päälelkkäin, eli olisi siis iphonessa liittymä ja sitten olisi erillinen nettiliittymä.

Tämä nykyinen iphonen liittymä kun toimii hyvin tietokoneesakin. Muuten ei valittamista mutta noita Telian palveluita se ei tunnu jaksavan pyörittää kunnolla. No ok, nytkin kun aamulla nopeasti kokeilin niin eilistä HIFK-peliä pystyin taas katselemaan näemmä häiriöittä ja NHL-pelikin tuli melko sulavasti VIasatin kanavalta Telian kautta.

Mutta eilen olin omilla tunnuksillani katselemassa HIFK-peliä siskon perheen luona ja siellä se lähetys toimi todella hyvin. Ilmaan minkäänlaisia häiröitä ja erittäin hyvällä kuvanlaadulla. Mutta siskon perheellä onkin varmaan tehokas, erillinen nettiyhteys.

Ehkä käyminen esimerkiksi DNA:n ja Telian myyntipisteissä auttaa minua liittymän hankkimisessa?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Helvetti tätä touhua. Laaja raportti laittomista elinten myynnistä. Ei tuossa nyt juurikaan uutta ollut sinänsä, mutta sitä ihan todella tapahtuu. Munuainen viedään pois jossain epämääräisellä klinikalla ja saat, jos saat, jonkunlaisen kertakorvauksen siitä. Egyptista oli tämä raportti.

Niistä kerrotaan vain vähän kuka niitä sitten ostaa. Jotkut miljonäärit, joka maassa on rikkaita.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
ASMR.

Tää on hassu juttu. Lapsena sain näitä mielihyvän kokemuksia vaikka jostain kirjoittamisen tai värittämisen kuuntelemisesta. En mä olisi silloin voinut kuvitellakkaan, että tuo on ihan yleistä ja funtsin suunnilleen olevani ainoa niin pöhkö, joka saa jotain kiksejä siitä kun toinen kirjoittaa vieressä.

Varmaan pari vuotta sitten näin ekaa kertaa tuon kirjainyhdistelmän ja hoksasin että tuo mitä penskana pidin erittäin omituisena, onkin ihan yleistä. Ja että niille tuntemuksille on olemassa ihan nimikin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
ASMR.

Tää on hassu juttu. Lapsena sain näitä mielihyvän kokemuksia vaikka jostain kirjoittamisen tai värittämisen kuuntelemisesta. En mä olisi silloin voinut kuvitellakkaan, että tuo on ihan yleistä ja funtsin suunnilleen olevani ainoa niin pöhkö, joka saa jotain kiksejä siitä kun toinen kirjoittaa vieressä.

Varmaan pari vuotta sitten näin ekaa kertaa tuon kirjainyhdistelmän ja hoksasin että tuo mitä penskana pidin erittäin omituisena, onkin ihan yleistä. Ja että niille tuntemuksille on olemassa ihan nimikin.

No niin. Tämä on mielenkiintoinen juttu. Oli googellettava: ASMR – Wikipedia
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mielestäni sanonta, jos tädillä olisi munat se olisi setä, ei pidä paikkaansa. Englannin kielestä lainattuani totean, että, jos tädillä olisi munat se olisi setäti.

Ei, täti olisi kanalan omistaja.

Tästä on ollut paljon harhaan johtavaa tietoa liikkeellä eli tehdään tämä nyt selväksi: oikea muoto on setati.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jos tädillä on munat niin sillä on vapaalippu esiintyyn mihin tahansa viihde/realityohjelmaan.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos tädillä on munat, niin se on todennäköisesti joku laiton maahanmuuttaja naamioituneena pienen partaisen pojan äidiksi.
 

motamoro

Jäsen
Ehkä käyminen esimerkiksi DNA:n ja Telian myyntipisteissä auttaa minua liittymän hankkimisessa?

Taisit jo Telia-ketjun perusteella saada liittymäasiasi hanskaan, hyvä jos hommat nyt toimii ja sait liittymän aiempaa halvemmallakin. Ei ihan jokapäivä täällä tule pyörittyä kirjautuneena, käytännössä ainoastaan silloin kun kirjoitan niin jäi tämä täältä ketjusta huomaamatta. Mukavaa, jos minusta oli jotain apua.
 
Tänään on taas se päivä, kun ei huvita katsoa uutisia, eikä kuunnella radiota tai lukea suomalaisia uutissivustoja, kun joka paikassa tuputetaan verotietoja. Kai suomalaiset tykkäävät lukea noita juttuja, kun niitä ilmestyy varmaan tänäänkin joka sivulle kymmenittäin. Taitaa sama paska jatkua koko loppuviikon, joten pitäisi vain muistaa olla menemättä noille sivuille.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Verokoneessa voi painaa nappia "vai naiset". No missä se "vain miehet"-nappi on? Tämäkö on sitä tasa-arvoa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös