Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 308 075
  • 66 747

Carlos

Jäsen
Menin avaamaan erään iltaisen lehdistön nettisivun, ja "Juuri Nyt" -kohdassa näin jotain mikä muuttaa elämäni ikiajoiksi. En tule toipumaan tästä ehkä koskaan.

En halua laittaa linkkiä uutiseen, mutta laitan liitteeksi screenshotin ko. palvelusta.

Tuleekohan ylimääräinen uutislähetys, mitä luulette?
 

Liitteet

  • IL.jpg
    IL.jpg
    62 KB · kertaa luettu: 339

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Yritin mä auttaa nimimerkki @Elmua ihan hyvää hyvyyttäni ja vihjaisin ettei pariin ekaan viestiin 3 hymiötä välttämättä istu palstalle. No sinne män.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yritin mä auttaa nimimerkki @Elmua ihan hyvää hyvyyttäni ja vihjaisin ettei pariin ekaan viestiin 3 hymiötä välttämättä istu palstalle. No sinne män.
Mietin eilen, että kauankohan vaikuttaa keskuudessamme. RIP Elmu
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mietin eilen, että kauankohan vaikuttaa keskuudessamme. RIP Elmu
Ei minua muuten häiritse, mutta kyseessä oli selvästi vähän nuoremman polven kirjoittaja, eikä Kerhon osiossa koskaan liikaa kirjoittajia ole ollut. Ihan asiallisesti jutusteltiin muutaman viestin ajan ja sanoi vielä ymmärtäneensä pointin, ei vain koskaan ehtinyt sitten muuttaa toimintaansa. En edes tiedä miksi sille kirjoitin, tuli vaan sellainen fiilis, että voi kohta kolahtaa ja viestien ulkoasu oli sellainen etten usko kyseen olleen tarkoituksellisesta touhusta. No täällä on tän paikan säännöt ja sillä hyvä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Britannian urheiluministeri on eronnut. Miten tämä hulluus ei ikinä lopu.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mielestäni sanonta, jos tädillä olisi munat se olisi setä, ei pidä paikkaansa. Englannin kielestä lainattuani totean, että, jos tädillä olisi munat se olisi setäti.
Jos tädillä olisi munien lisäksi jauhoja, niin todennäköisesti hän väkertäisi letut.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jos tädillä olisi munien lisäksi jauhoja, niin todennäköisesti hän väkertäisi letut.
Kyllä aika huonot letut tulisi ilman nestettä että jostain pitäisi jotain maitoa puristaa. Tai kaurajuomaa yms... Mitä näitä nyt on? Mutta eipä tädin tartte vegaanina olla kun on jo niitä munia.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Mikä on se ensimmäinen järkevä steppi jos haluaa tehdä jotain oluen juonnilleen? Työterveys? En tuu tätä yksinään lopettamaan.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mikä on se ensimmäinen järkevä steppi jos haluaa tehdä jotain oluen juonnilleen? Työterveys? En tuu tätä yksinään lopettamaan.
Paha sanoa. Yksi mikä itselläni auttoi suoraan, oli juoksulenkit. Toki nämä ovat yksityiskohtaisia juttuja, mutta suurimmat dokaamiset ja ahdistukset sain pois yksinkertaisesti vain luonnossa olemalla lenkkarit jalassa ja kuulokkeet korvilla. Tsemppiä oikeasti.

Ei tässä absolutisteja olla, mutta perkele että osaa nauttiakin jostain. Elämisessä kun on pääosin kaikki kiinni "kikseistä" ja ne fiilikset (en olis ennen ikinä voinut kuvitellakaan) saa myös juoksemisesta. Tuo on mun selviytymisprosessi.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Paha sanoa. Yksi mikä itselläni auttoi suoraan, oli juoksulenkit. Toki nämä ovat yksityiskohtaisia juttuja, mutta suurimmat dokaamiset ja ahdistukset sain pois yksinkertaisesti vain luonnossa olemalla lenkkarit jalassa ja kuulokkeet korvilla. Tsemppiä oikeasti.

Ei tässä absolutisteja olla, mutta perkele että osaa nauttiakin jostain. Elämisessä kun on pääosin kaikki kiinni "kikseistä" ja ne fiilikset (en olis ennen ikinä voinut kuvitellakaan) saa myös juoksemisesta. Tuo on mun selviytymisprosessi.
Jotain tämän kaltaista täytyisi itsekin yrittää. Jotain muuta kun töistä tullessa se kaljan avaaminen. Lenkkarit jalkaan ja ulos. Kuulostaa kyllä niin tyhmältä kun ei ole edes mitään syytä oikeastaan kitata tota kaljaa, aamulla aina vituttaa mutta silti tulee ne kaupasta haettua ja sama jatkuu. Nyt jo pidemmän aikaa. Oon ihan hyvä tyyppi, vähän vaan yksinäinen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikä on se ensimmäinen järkevä steppi jos haluaa tehdä jotain oluen juonnilleen? Työterveys? En tuu tätä yksinään lopettamaan.

Työterveys auttaa ja niillä on luonnollisesti vaitiolovelvollisuus eivätkä ne muutenkaan siellä tuomitse. Toinen keino on tosiaan tuo, että keksii vaikka väkisin jotain muuta.

Juokseminen on hyvä asia, mutta minulta on vähän motivaatio loppu, kun meni akillesjänne paskaksi. Suunnitelmissa olisi kyllä kokeilla uudelleen, jos siitä mitäään tulisi.

Kaikki on hyväksi missä on muuta ajateltavaa. Oletko käynyt vaikka kotipaikkasi museoissa ihmettelemässä mitähän nämäkin vanhat tavarat nyt on.

Niin ja parisuhde usein tekee hyvää, mutta sellaistahan ei tietenkään etsimällä hommata ja sitten jos ne jättää, niin maistuu entistä enemmän.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei minua muuten häiritse, mutta kyseessä oli selvästi vähän nuoremman polven kirjoittaja, eikä Kerhon osiossa koskaan liikaa kirjoittajia ole ollut. Ihan asiallisesti jutusteltiin muutaman viestin ajan ja sanoi vielä ymmärtäneensä pointin, ei vain koskaan ehtinyt sitten muuttaa toimintaansa. En edes tiedä miksi sille kirjoitin, tuli vaan sellainen fiilis, että voi kohta kolahtaa ja viestien ulkoasu oli sellainen etten usko kyseen olleen tarkoituksellisesta touhusta. No täällä on tän paikan säännöt ja sillä hyvä.

Ei ole tämä tapaus mitenkään tuttu, enkä ota Elmu-tapaukseen itsessään kantaa, mutta eikös ennen muinoin pitänyt palstaoikeuksia varten tehdä anomuskin siitä, miksi haluaa palstatunnukset ja mitä voi palstalle tuoda? Onko vastaavaa käytäntöä enää? Koska jos on, niin luulisi sen aika nopeasti kertovan palstalle haluavien kirjallisesta tasosta ja siitä, kykeneekö kirjoittamaan ns. normaaleita lauseita ilman heikkoa kieliasua ja hymiöiden tulvaa.

Minusta ei pitäisi tuottaa pettymyksiä ja palstalta pois potkimisia sellaisille kirjoittajille, joiden kielellinen taso ei toistaiseksi ihan riitä, eli ennemmin hylkäävä päätös heti alkuunsa kannustavalla saatetekstillä kuin liian löysä pääsy palstalle josta seuraa sitten (sinänsä varmaan oikeutettuja) poispotkimisia. Ennen vanhaan ainakin moni kertoi, että Jatkoaikaan pääsy vaati useammankin anomuksen ja perustelun eivätkä kaikki saaneet kirjoitusoikeuksia heti. Ehkä se paransi myös palstan tasoa, jos/kun eivät heti kaikki päässeet mukaan.

Sinänsä on edelleen oikein hyvä, että uudet kirjoittajat ovat erityistarkkailussa ja saavat muita nopeammin kenkää jos eivät osoittaudukaan saamiensa palstatunnuksien arvoisiksi tavalla tai toisella.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No onpas täällä suttuinen ilma. Taivas on paksussa pilvessä ja ilmassa on ohutta sumua. Se on marraskuu.

Edit. Siis sumua, ei punta. Puhelin lisäsi taas omia sanojaan.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mikä on se ensimmäinen järkevä steppi jos haluaa tehdä jotain oluen juonnilleen? Työterveys? En tuu tätä yksinään lopettamaan.

Minunhan tässä pitäisi myös "asiantuntija" olla kun olen entinen alkoholisti. Alkoholin ja etenkin oluen juomisen annosmäärät oli aikoinaan oikeinkin isoja. Joskus vuosina 2014-2015.

Omien kokemusteni vuoksi tekee myös kirjoittaa tähän vastaus. Ehkä siitä on jotain apua? Vertaistukea?

Työterveys kuullostaa mielestäni hyvältä vaihtoehdolta. Sitä kautta voi saada apua. Minä en tuolloin kun oikein kunnolla join niin ollut töissä missään ja otinkin oma-aloitteisesti yhteyttä suoraan A-klinikkaan. Tuli vaan sellainen fiilis että jotain on tehtävä ja tuli otettua yhteyttä tuohon A-klinikkaan.

Sain sieltä sellaista yksilöllistä terapiahoitoa mutta eihän se paljoa lopulta muistaakseni auttanut. En ainakaan juomisesta silloin vielä eroon päässyt. Olin aikoinaan A-klinikan kautta myös reilun viikon katkolla. Katkollakin ollessani piti käydä olutta kerran juomassa juna-aseman ravintolassa. No se siitä.

Lopulta asiani tuli siihen pisteeseen että ajatukseni alkoivat olla huolestuttavia ja minulla todettiin psykoosi-niminen sairauskin. Alkoholilla oli osuutta asioiden kulkuun.

Päädyin neljäksi kuukaudeksi sairaalahoitoon, mielenterveyspuolelle. Siellä minulle alettiin antaa antabus-lääkitystä ja tuntuu että siitä oli ja on ollut hyötyä. Ollaan paljon tietenkin mieltä, eri mieltäkin antabuksen tehosta mutta minua se on hyödyttänyt. Sen voimalla olen eroon alkoholista päässyt ja nyt olen ollut juomatta kokonaan alkoholia yli puolentoista vuoden ajan.

Tuossa jotain omia kokemuksia tappelusta alkoholista eroon. Tsemppiä! Ja kannattaa hakea apua tosiaan ajoissa.

Nyt minun elämäni on jo siinä pisteessä että aloitan kohta jo työkokeilunkin ja siitä alkaa suuntautumiseni taas takaisin kohti työelämää.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
@vilperi

Kyllä on apua lukea toisten kokemuksista. Hyvä että olet päässyt kuiville. Ihan noin pahassa jamassa ei homma itsellä vielä ole ja korjattavissa ihan hankkimalla selkärangan ja jättämällä ne kaljat kauppaan. Tänään hyvä päivä aloittaa eikä yhtään törppöä kotona ole.

Mutta joo vähän väärä ketju joten riittää tältä erää. Kiitos vastauksista.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Telkkarissa ku aletaan runkkaamaan nii aina otetaan joku rasvapurkki esiin. Voiteleeko joku oikeesti sen valtikan ennen pyhintä toimitusta? Itse en oo ikinä kokeillu. Tosin korvausta vastaan palvelevat neidit on työstäny valeltua miekkaa, mut itte en oo koskenu siihen.

Olen siis esinahallinen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Telkkarissa ku aletaan runkkaamaan nii aina otetaan joku rasvapurkki esiin. Voiteleeko joku oikeesti sen valtikan ennen pyhintä toimitusta? Itse en oo ikinä kokeillu. Tosin korvausta vastaan palvelevat neidit on työstäny valeltua miekkaa, mut itte en oo koskenu siihen.

Olen siis esinahallinen.

Vähän riippuu miten kiire on, että ehtiikö vai roikkuuko jo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös