Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 313 878
  • 66 796

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Onnea morsmaikulle @Iisoppi .
Kiitos, kiitos!
Häät meni ihan kivasti, avioliitto saatiin solmittua ja tänään on jo palattu arkeen ja töihin. Oma sukunimi jäi molemmille ja jos ero tulee niin takataskussa on avioehto. No eipä siitä ihmeempiä. Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Tunnelma oli välillä katossa....varsinkin kun kisakatsomossa näki minkä häälahjan miehet juoksi 1500 metrillä!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Häät meni ihan kivasti, avioliitto saatiin solmittua

En usko hetkeäkään, että Lahes olisi ollut häät minne ei olisi poliisia tarvittu. Toisaalta Etlari ei raportoi mitään ja luotan muutenkin sanaasi.

Maailmassa tapahtuu aina ihmeellisiä asioita.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Tuli fiilisteltyä YouTubesta Suomen kiekkohistorian kenties suurinta hetkeä, kun ottivat jenkeiltä 6-0 turpaan Vancouverissa ensimmäisessä erässä. Jos omalta lyhyeltä penkkiurheilu-uralta täytyy joku kohokohta mainita, niin tuo se on. Olin tuolloin vasta 11-vuotias pentu. Eli siis silloin seurasin jääkiekkoa ainoastaan Liigaa radiosta ja keväisin MM-kisoja. NHL:n suomalaisia taisi tulla melko harvoin seurattua teksti tv:stä. MM-kisojen takia minulla oli sellainen käsitys, että Kanada on maailman paras jääkiekkomaa. Sen jälkeen Venäjä toisena, Suomi kolmentena, Ruotsi neljäntenä, Tshekki viidentenä ja kuudennella sijalla oli USA vain hieman Sveitsiä ja Slovakiaa parempana. Tämän vittusaatanan MM-kisojen takia siis luulin, että Suomi on selvä ennakkosuosikki USA-peliin ja olin oikeasti varma että näemme finaalin Suomen ja Kanadan välillä. No sitten tuli kanet ja kumppanit ja latoivat kuusi häkkiä taululle ensimmäiseen 13 minuuttiin. Tuo peli taitaa olla ainut kerta, kun olen kirjaimellisesti itkenyt urheilun takia. Olin vieläpä äidiltä ja isältä pyytänyt tuomaan herkkuja minulle kyseistä ottelua varten. Muistaakseni tuo ottelu pelattiin perjantaina, joten huomenna ei ollut koulua, joten sain vieläpä valvoa myöhään. Vitun hirveä peli. Onneksi en seurannut jääkiekkoa vielä 2003 MM-kisoissa, kun pelattiin puolivälieriä.

Mutta onneksi tuli 2016 nuorten MM-kisat, kun Suomi toi supertähdet kentälle ja otti kotikisoissa huikeiden kisojen jälkeen kultaa. Se on sitten tuon välierän kanssa toinen kohokohta omalla penkkiurheilu-uralta.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuli fiilisteltyä YouTubesta Suomen kiekkohistorian kenties suurinta hetkeä, kun ottivat jenkeiltä 6-0 turpaan Vancouverissa ensimmäisessä erässä. Jos omalta lyhyeltä penkkiurheilu-uralta täytyy joku kohokohta mainita, niin tuo se on. Olin tuolloin vasta 11-vuotias pentu. Eli siis silloin seurasin jääkiekkoa ainoastaan Liigaa radiosta ja keväisin MM-kisoja. NHL:n suomalaisia taisi tulla melko harvoin seurattua teksti tv:stä. MM-kisojen takia minulla oli sellainen käsitys, että Kanada on maailman paras jääkiekkomaa. Sen jälkeen Venäjä toisena, Suomi kolmentena, Ruotsi neljäntenä, Tshekki viidentenä ja kuudennella sijalla oli USA vain hieman Sveitsiä ja Slovakiaa parempana. Tämän vittusaatanan MM-kisojen takia siis luulin, että Suomi on selvä ennakkosuosikki USA-peliin ja olin oikeasti varma että näemme finaalin Suomen ja Kanadan välillä. No sitten tuli kanet ja kumppanit ja latoivat kuusi häkkiä taululle ensimmäiseen 13 minuuttiin kuusi maalia. Tuo peli taitaa olla ainut kerta, kun olen kirjaimellisesti itkenyt urheilun takia. Olin vieläpä äidiltä ja isältä pyytänyt tuomaan herkkuja minulle kyseistä ottelua varten. Muistaakseni tuo ottelu pelattiin perjantaina, joten huomenna ei ollut koulua, joten sain vieläpä valvoa myöhään. Vitun hirveä peli. Onneksi en seurannut jääkiekkoa vielä 2003 MM-kisoissa, kun pelattiin puolivälieriä.

Mutta onneksi tuli 2016 nuorten MM-kisat, kun Suomi toi supertähdet kentälle ja otti kotikisoissa huikeiden kisojen jälkeen kultaa. Se on sitten tuon välierän kanssa toinen kohokohta omalla penkkiurheilu-uralta.
2006 Torino. Sitä tuskaa ei poista mikään ikinä. 2010 olympia välierä oli lähinnä huvittava kokemus siihen verrattuna.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuli fiilisteltyä YouTubesta Suomen kiekkohistorian kenties suurinta hetkeä, kun ottivat jenkeiltä 6-0 turpaan Vancouverissa ensimmäisessä erässä.

Miten tälläinen voi tulla mieleen keskellä kesää. Olin hallissa.

Se oli juuri semmoista tuskaa mitä ei voi sanoin kuvailla. Varsinkin se, kun sitä ihan oikeasti uskoi voittoon ja sitten se oli ajassa 2.04 ohi. Tai ei ihan vielä siinä, mutta niin uskomaton erhe Kiprulta ja ei enää mennytkään kauaa, kun homma oli paketissa.

Kaiken kruunasi vielä se, kun lapsiperhe tuli kysymään (tietenkin ilman mitään vittuilua) voisiko ottaa perheen kanssa kisaturisteista kuvan. Pakkohan se oli suostua ja hymyillä ja olla sillä lailla mikäs tässä peliä se vain on.

Onneksi joku sentään ajatteli lapsia. Kaikille muille voisi antaa kenkää.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
2006 Torino. Sitä tuskaa ei poista mikään ikinä. 2010 olympia välierä oli lähinnä huvittava kokemus siihen verrattuna.
Nojoo, oot kyllä oikeassa että tuo on vielä Vancouverin välierää katkerampi tappio. Mutta itsellä oli pääpointtina se tapa, jolla tappio tuli isossa paikassa. Kun olin oikeasti aivan varma että iso jääkiekkomaa Suomi lyö täydellisesti keskivertojääkiekkomaan USA:n välierässä, mutta näin ei käynytkään.

Torinosta itselläkin on pieniä muistikuvia, vaikka olin tuolloin vasta 7-vuotias. Kuitenkaan tuo tappio ei osannut samalla tavalla vituttaa, sillä en ymmärtänyt urheilusta vielä niin paljoa. Sitäkin on tullut monta kertaa jossiteltua, että jos Olli Jokinen olisi saanut kiekon maaliin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitäkin on tullut monta kertaa jossiteltua, että jos Olli Jokinen olisi saanut kiekon maaliin.

Rupea nyt kunnolla sitten selaamaan sitä videotoistopalvelua kerran rupesit.

Olli Jokinen 11.4.1998 ajassa 71.17.

Senkin jälkeen on urheilua seurattu, mutta tuon jälkeen ei samalla tavalla ole mikään enää tuntunut miltään.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Miten tälläinen voi tulla mieleen keskellä kesää. Olin hallissa.

Se oli juuri semmoista tuskaa mitä ei voi sanoin kuvailla. Varsinkin se, kun sitä ihan oikeasti uskoi voittoon ja sitten se oli ajassa 2.04 ohi. Tai ei ihan vielä siinä, mutta niin uskomaton erhe Kiprulta ja ei enää mennytkään kauaa, kun homma oli paketissa.

Kaiken kruunasi vielä se, kun lapsiperhe tuli kysymään (tietenkin ilman mitään vittuilua) voisiko ottaa perheen kanssa kisaturisteista kuvan. Pakkohan se oli suostua ja hymyillä ja olla sillä lailla mikäs tässä peliä se vain on.

Onneksi joku sentään ajatteli lapsia. Kaikille muille voisi antaa kenkää.
Keskellä kesää? Nythän on syksy. Jokerit on jo aloittanut kautensa sekä potkupallon Veikkausliiga sekä Superpesis on jo kohta päätöksessään.

Mutta sinuna olisin kyllä lähestynyt Suomen jääkiekkoliittoa, ja pyytänyt sekä palauttamaan lippurahat takaisin että saamaan jotain henkistä terapiaa. Tuo erä jää kyllä meidän mieliimme ikiajoiksi. Edes 2011 kulta ei pyyhkinyt tuota hirvitystä pois. Eikä nuorten 2014 kulta vaan ainoastaan tuo nuorten 2016 kulta.

Rupea nyt kunnolla sitten selaamaan sitä videotoistopalvelua kerran rupesit.

Olli Jokinen 11.4.1998 ajassa 71.17.

Senkin jälkeen on urheilua seurattu, mutta tuon jälkeen ei samalla tavalla ole mikään enää tuntunut miltään.
Tuo on tullut kyllä katseltua moneen kertaan, mutta ei juuri sytytä mitään tunteita, kun olin vaippaiässä.

After all, tuo 2010 välierä tulee pysymään ikuisesti meidän mielissä. Ainahan tuollainen voi tapahtua uudestaan, mutta ei varmaan mun elämässä. Onneksi on Suomen kullat 2011, 2014 ja 2016 sekä Real Madridin UCL-dynastia 2016-2018, joka pitää tuollaiset hirvitykset aisoissa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pahoittelen näin jälkikäteen useaa laukaisemaani post-traumaattista stressireaktiota kun mainitsin Torinon 2006 olympialaisten jääkiekon miesten finaalin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pahoittelen näin jälkikäteen useaa laukaisemaani post-traumaattista stressireaktiota kun mainitsin Torinon 2006 olympialaisten jääkiekon miesten finaalin.

Ihmisaivoissa on jonkunlainen mekanismi millä torjua traumoja. Joskus se onnistuu eikä tuota päivittäin enää mieti.

Tuolla en ollut paikalla, mutta muistan aivan liian hyvin missä olin.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Tuolla en ollut paikalla, mutta muistan aivan liian hyvin missä olin.
Tässähän olisi hyvän ketjun paikka. "Missä olit kun Lidström teki ratkaisumaalin olympiafinaalissa?"

Itse olin kotona.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tässähän olisi hyvän ketjun paikka. "Missä olit kun Lidström teki ratkaisumaalin olympiafinaalissa?"

Itse olin kotona.

Oltiin silloisen exän luokse kokoonnuttu katsomaan finaalia. Monta kaveria, paljon juotavaa ja syötävää, hyvä nousuhumala jne. Kaikki pilalle lopulta. Jengi kotiin, laskuhumala ja vitutus jne. Paska matsi.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tässähän olisi hyvän ketjun paikka. "Missä olit kun Lidström teki ratkaisumaalin olympiafinaalissa?"

Itse olin kotona.
Porukoilla katsomassa perheen parissa matsia feat. siskon mies. Vitutus siellä, itku kotona, kun kukaan ei ollut näkemässä. Taisi olla kaikkien aikojen sauma voittaa best vs. best-turnauksessa olympiakultaa. Nyt komissaarit hoitelee hommat niin, että yksi sukupolvi, vai tai ikäluokka ei pääse edes yrittämään. Hassua oli nähdä se valtava muutos Venäjä-peliin jo finaalin ekan erän ekan luistimenpotkun jälkeen. Silti se oli karmaiseva pettymys.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
40.10 2-3 Lidström (Sundin, Forsberg)

Torinosta itselläkin on pieniä muistikuvia, vaikka olin tuolloin vasta 7-vuotias. Kuitenkaan tuo tappio ei osannut samalla tavalla vituttaa, sillä en ymmärtänyt urheilusta vielä niin paljoa. Sitäkin on tullut monta kertaa jossiteltua, että jos Olli Jokinen olisi saanut kiekon maaliin.
Olen vähän jopa kateellinen sulle. Olisin itse enemmän kuin tyytyväinen jos olisin sen verran nuori että mitään kummoisia muistikuvia tuosta ei olisi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hassua oli nähdä se valtava muutos Venäjä-peliin jo finaalin ekan erän ekan luistimenpotkun jälkeen. Silti se oli karmaiseva pettymys.
Jos en väärin muista niin Suomihan pelasi sen ekan erän vielä ihan hyvin. Tarkkaa peliähän se oli ja Suomi meni ylivoimalla johtoonkin. Mutta joo, kyllä se toisesta erästä eteenpäin oli Ruotsin heiniä ja pieni ihme oli jopa että Suomi sai pelin vielä tasoihin toisen erän lopussa, sehän oli suunnilleen koko erän ainoa kunnon hyökkäys. Kolmannessa erässä ei sitten maalipaikkoja ollutkaan kuin se yksi Jokisen paikan puolikas siinä lopussa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Missä olin pe 13.5.2011 kun Granlund teki ilmaveivinsä. Olin oululaisessa baarissa kännissä katsomassa peliä, mutta en muista ottelusta mitään.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
2006 Torino. Sitä tuskaa ei poista mikään ikinä. 2010 olympia välierä oli lähinnä huvittava kokemus siihen verrattuna.

Ei poista. 2010 oli ihan sama siihen verrattuna. Minä olin kotona. Koko kolmannen erän lamassa. Tai siis siitä hetkestä lähtien kun kyllä-te-tiedätte. Se oli pitkä aika. Siitä on liian vähän aikaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
40.10 2-3 Lidström (Sundin, Forsberg)


Olen vähän jopa kateellinen sulle. Olisin itse enemmän kuin tyytyväinen jos olisin sen verran nuori että mitään kummoisia muistikuvia tuosta ei olisi.

Vaan onneksi oli niin jurrissa, että aivan kaikkia yksityiskohtia ei muista.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tänään se kävi. Koulun ruokalassa tuli tyttö kysymään että "saako tähän (vastapäätä) istua". Sanoin että "toki".

Valitettavasti kyseinen tyttö oli kehitysvammainen. Ja noin 10-vuotias.

Mutta kai tääkin on alku, hei.


Eli työmaan vieressä on koulun ruokala jossa käytiin syömässä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Valitettavasti kyseinen tyttö oli kehitysvammainen.

Minkäslainen kynnyskysymys tuo on. Juttelin kerran ravintolan tanssilattialla pyörätuolissa istuvan ihanan tytön kanssa. Hän valitteli kuinka miehet eivät lähesty ja vaikka jalkani eivät toimikaan, niin jalkovälini toimii.

Harmillisesti olin parisuhteessa silloin. Toivottavasti hän on löytänyt jonkun muun.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Silloin joskus muksuna ja teini-iässä tuli katseltua urheilua televisiosta paljon enemmän kuin nykyään, vaikka sitä oli tarjolla paljon nykyistä vähemmän. Tuli katsottua myös monipuolisemmin kaiken maailman formulat, jääpallot ja pesäpallot mukaan lukien.

Nyt kun melkein kaikki on saatavilla maksukanavilta tai sitten netistä, niin ei oikein enää jaksa. Ilveksen pelit ja isot kisat. Siinä se.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Silloin joskus muksuna ja teini-iässä tuli katseltua urheilua televisiosta paljon enemmän kuin nykyään, vaikka sitä oli tarjolla paljon nykyistä vähemmän. Tuli katsottua myös monipuolisemmin kaiken maailman formulat, jääpallot ja pesäpallot mukaan lukien.

Nyt kun melkein kaikki on saatavilla maksukanavilta tai sitten netistä, niin ei oikein enää jaksa. Ilveksen pelit ja isot kisat. Siinä se.
Sama täällä. Nykyään ei jaksa kattoo ku pesäpallot, formulat, KHL, NHL, MM kisat, olympialaiset, EHT-turneet, Liiga ratkaisupelit, valioliiga ja yleisurheilut. Ennen tuli oikeasti vietettyä päivänsä urheilun ääressä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ennen tuli oikeasti vietettyä päivänsä urheilun ääressä.

Yläasteella tuli valehdeltua opettajalle kuinka on sairas ja hän päästi kotiin katsomaan hiihtoa vanhempien ollessa tehtaalla.

Nykyään ei ole mitään mahdollisuutta tietää koko ajan kuka pelaa missä ja milloin. Kyllä siinä äkkiä sitten loppuu mielenkiinto ja seuraaminen vähenee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös