Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 160 331
  • 1 345

SharksAttack

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, KalPa, Sport
Vai mä meen tunteilla? Mä meen ihan järki edellä ja kaikki järki ja ihmisoikeudet on pakkosterilisaatiota vastaan. Se ei vaikuta mihinkään noista jutuista mitä BlackWolf on väittänyt.

Mä jätän tämän inttämisen tähän. Huomaa ettei toinen oo edes tavannut yhtään trans-ihmistä eikä ymmärrä asiasta yhtään mitään.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vai mä meen tunteilla? Mä meen ihan järki edellä ja kaikki järki ja ihmisoikeudet on pakkosterilisaatiota vastaan. Se ei vaikuta mihinkään noista jutuista mitä BlackWolf on väittänyt.
Kerro nyt sitten että jos pakkosterilisaatio poistetaan niin miten varusmiespalvelus toimii? Siis nykylain puitteissa. Väität ettei liity niin selitä nyt miten ei liity.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tasa-arvo ja ihmisoikeudet pitäisi olla fakta eikä mielipideasia.
Tämä on mielestäni fiksuin yksittäinen lause, jonka olen tältä palstalta hetkeen lukenut. Pitäisi olla niin itsestäänselvyys kuin vain olla ja voi, mutta ympäri somea pyöriessä huomaa ettei niin tosiaankaan ole.
 

SharksAttack

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, KalPa, Sport
Kerro nyt sitten että jos pakkosterilisaatio poistetaan niin miten varusmiespalvelus toimii? Siis nykylain puitteissa. Väität ettei liity niin selitä nyt miten ei liity.

Ihan samalla lailla kuin tähänkin asti. Pakkosterilisaation poisto ei vaikuta siihen mitenkään.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihan samalla lailla kuin tähänkin asti. Pakkosterilisaation poisto ei vaikuta siihen mitenkään.
No kerro jos koko ikäluokka ilmoittaa että nyt kaikki on naisia niin ketä tätä maata sitten puolustaa? Miten sinä kuvittelet että se sukupuolen vaihtaminen toimii jos ei ole sterilisaatiota? Katso tuolta aiemmin ne kohdat 1-3.
 

Tuamas

Jäsen
Ovatko poikamme kansan urhokkaat niin löysiä, että vaihtavat sukupuolta ihan vain asepalvelukselta välttyäkseen?

Ihan oikeasti?

Toki asepalvelus ylipäätään tulee tehdä sen verran houkuttelevaksi, että saamme vapaaehtoisia niin paljon ettei ketään tarvitse pakottaa palvelukseen.

Tämän ei pitäisi olla kovin vaikeaa, koska kaikissa kyselytutkimuksissa maanpuolustustahto on korkealla tasolla, myös nuorissa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ovatko poikamme kansan urhokkaat niin löysiä, että vaihtavat sukupuolta ihan vain asepalvelukselta välttyäkseen?

Ihan oikeasti?

Toki asepalvelus ylipäätään tulee tehdä sen verran houkuttelevaksi, että saamme vapaaehtoisia niin paljon ettei ketään tarvitse pakottaa palvelukseen.
Niin eli siis se ongelma onkin olemassa? Äskenhän sellaista ei ollut.

Huom. en väitä sinun niin väittäneen.
 

Tuamas

Jäsen
Niin eli siis se ongelma onkin olemassa? Äskenhän sellaista ei ollut.

Huom. en väitä sinun niin väittäneen.

Niin, siis minä kysyn sinulta, että väitätkö tosissasi porukan marginaalitapauksia lukuunottamatta toimivan noin?

Minä uskon suomalaisiin nuoriin sen verran, että pidän tuota pelkoa lähinnä epäonnistuneena olkiukkona.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin, siis minä kysyn sinulta, että väitätkö tosissasi porukan marginaalitapauksia lukuunottamatta toimivan noin?

Minä uskon suomalaisiin nuoriin sen verran, että pidän tuota pelkoa lähinnä epäonnistuneena olkiukkona.
Väitän että tekevät, varsinkin jos se on helppoa, vielä enemmän jos sillä saa oikeuksia esim naisten pukuhuoneisiin. Jo nyt mennään melkoisuuksiin että vältetään intti. Entä jos se olisi vain ilmoitus että meetkö vai et? Miksi luulet että meillä on edelleen laissa säädetty velvollisuus? Tuonhan on ihmisoikeusjärjestöt tuominneet jo vaikka kuinka ja kauan. Lisää kyllä löydät googlella jos haluat.
 

Tuamas

Jäsen
Väitän että tekevät, varsinkin jos se on helppoa, vielä enemmän jos sillä saa oikeuksia esim naisten pukuhuoneisiin. Jo nyt mennään melkoisuuksiin että vältetään intti. Entä jos se olisi vain ilmoitus että meetkö vai et? Miksi luulet että meillä on edelleen laissa säädetty velvollisuus? Tuonhan on ihmisoikeusjärjestöt tuominneet jo vaikka kuinka ja kauan. Lisää kyllä löydät googlella jos haluat.

Ok, no siinä olemme erimielisiä.

Sodanajan vahvuutta on pienennetty toistuvasti ja palveluksen välttäminen ei ole kovin kummoinen temppu nykyään.

Minä olen sitä mieltä, että porukka joka tekisi noin välttääkseen asepalveluksen, sietäisi pysyä poissa sieltä asepalveluksesta.
 
K

kiwipilot

No kerro jos koko ikäluokka ilmoittaa että nyt kaikki on naisia niin ketä tätä maata sitten puolustaa? Miten sinä kuvittelet että se sukupuolen vaihtaminen toimii jos ei ole sterilisaatiota? Katso tuolta aiemmin ne kohdat 1-3.

On sulla huolet, ei saatana. Tuon aivopierun jälkeen tuskin kukaan pystyy kieltämään kuinka kujalla sinä olet. Ihanko oikeasti väität että tuo tulisi olemaan relevantti ongelma? On tämä yhtä komediaa, voi pojat. Oikeasti, sä taidat nauttia tästä turpaan ottamisesta.

Ps. Ketä sanan käyttö tuossa yhteydessä on melkoisen junttia touhua .
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ok, no siinä olemme erimielisiä.

Sodanajan vahvuutta on pienennetty toistuvasti ja palveluksen välttäminen ei ole kovin kummoinen temppu nykyään.

Minä olen sitä mieltä, että porukka joka tekisi noin välttääkseen asepalveluksen, sietäisi pysyä poissa sieltä asepalveluksesta.
Sitä määrää on pienennetty leikkausten takia, ei siksi että se olisi haluttu tila.
Suomen Puolustusministeriö - Puolustusministeri Niinistön UKK-luento Paasikivi-seurassa 13.9.2016 (linkki puolustusministeriön tiedotteeseen)
On sulla huolet, ei saatana. Tuon aivopierun jälkeen tuskin kukaan pystyy kieltämään kuinka kujalla sinä olet. Ihanko oikeasti väität että tuo tulisi olemaan relevantti ongelma? On tämä yhtä komediaa, voi pojat. Oikeasti, sä taidat nauttia tästä turpaan ottamisesta.

Ps. Ketä sanan käyttö tuossa yhteydessä on melkoisen junttia touhua .
Mä keskustelen teidän kanssa puolustusvoimista vaikka hamaan tappiin. Sun argumentit on nollatasoa ja ne ei ulisemalla parane.
Tule kertomaan missä olen väärässä ja miten. Puolustusvoimat kannattaa yleistä asevelvollisuuta, ne lienee sen alan asiantuntijoita, ei muutama sivarioletettu.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on mielestäni fiksuin yksittäinen lause, jonka olen tältä palstalta hetkeen lukenut. Pitäisi olla niin itsestäänselvyys kuin vain olla ja voi, mutta ympäri somea pyöriessä huomaa ettei niin tosiaankaan ole.
Miten "tasa-arvo" ja "ihmisoikeudet" voisivat olla jotain "itsestäänselviä faktoja", kun ne ovat ihmisten luomia termejä, ja ihmiset määrittelevät niitä eri tavoin? Niihin voidaan sisällyttää tai olla sisällyttämättä lähes mitä tahansa. Ihmisoikeuksien ja tasa-arvon määrittely on ihan puhdasta politiikkaa. Joidenkin mielestä shariakin on ihmisoikeus, toisten mielestä se on ihmisoikeuksia vastaan: Tutkijat puolustavat: Muslimien määrä kasvaa, Sharia on ihmisoikeus – verkkouutiset.fi
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No kerro jos koko ikäluokka ilmoittaa että nyt kaikki on naisia niin ketä tätä maata sitten puolustaa?

Suomessa ei ainakaan 30 vuoteen kenenkään ole ollut pakko käydä inttiä, jos ei ole halunnut. Ihan typerää tuo sinun jankkaaminen tässäkin asiassa.
 

SharksAttack

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, KalPa, Sport
No kerro jos koko ikäluokka ilmoittaa että nyt kaikki on naisia niin ketä tätä maata sitten puolustaa? Miten sinä kuvittelet että se sukupuolen vaihtaminen toimii jos ei ole sterilisaatiota? Katso tuolta aiemmin ne kohdat 1-3.

Se ei edelleenkään tule olemaan ilmoitusasia vaan mennään lääkärin kautta kuten tähänkin asti. Sitäpaitsi armeija on jo nyt todella helppo välttää kokonaan, jos haluaa. Itse kävin sen, koska halusin. Mutta olisin saanut helposti C:n paperit.

Sukupuolenkorjausleikkaus pystyttäisiin tekemään poistamatta kohtua ja munasarjoja. Miehestä naiseksi se on vaikeampaa, mutta siittiöiden säilöminen pitäisi onnistua. Pakkosterilointi perustuu vuonna 1935 kirjoitettuun sterilointilakiin, jonka tarkoituksena oli huolehtia "rotuhygieniasta".
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Se ei edelleenkään tule olemaan ilmoitusasia vaan mennään lääkärin kautta kuten tähänkin asti. Sitäpaitsi armeija on jo nyt todella helppo välttää kokonaan, jos haluaa. Itse kävin sen, koska halusin. Mutta olisin saanut helposti C:n paperit.

Sukupuolenkorjausleikkaus pystyttäisiin tekemään poistamatta kohtua ja munasarjoja. Miehestä naiseksi se on vaikeampaa, mutta siittiöiden säilöminen pitäisi onnistua. Pakkosterilointi perustuu vuonna 1935 kirjoitettuun sterilointilakiin, jonka tarkoituksena oli huolehtia "rotuhygieniasta".
Miksi ne munasarjat pitäisi jättää, jos kerran tuntee olevansa mies? Miten kuvittelet että se lääkäri tapaaminen menee? Se laki on kylläkin 1970, mutta hyvin valehdeltu, viimeksi muokattu 2002 juuri tuon steriloimisen osalta, muunsukupuolisia koskien. 2002 meillä oli todellinen rotuhysteria menossa, natseja ja kaikkea.

Hyvin huomaa, miten mutulla vedetän. Et varmana saa Cn papereita vain haluamalla. Mitä isompi porukka alkaa hakea sitä tiukemmaksi menee, koska on pakko pitää puolustusta yllä. Kaiken muun väittäminen on itselleen valehtelua.
Suomessa ei ainakaan 30 vuoteen kenenkään ole ollut pakko käydä inttiä, jos ei ole halunnut. Ihan typerää tuo sinun jankkaaminen tässäkin asiassa.
Joo saa mennä sivariin tai vankilaan, edelleen ei voi kieltytyä ilman seuraamuksia. Vain lääkärin lausunnolla voi saada vapautuksen jos niitä jaeltaisiin kaikille, niin siihen puututtaisiin.

Ei toimi enää alkuperäinen linkki mutta referoitu tähän
https://maanpuolustus.net/threads/a...autuksen-saa-vain-pienellä-huijauksella.2610/ (linki nytin juttuun siitä kuinka helposti sen vapautuksen oikeasti saa)
 
Viimeksi muokattu:

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Kerro nyt sitten että jos pakkosterilisaatio poistetaan niin miten varusmiespalvelus toimii? Siis nykylain puitteissa. Väität ettei liity niin selitä nyt miten ei liity.
En tiedä millä tavalla tämä oletettu ongelma ratkaistaan, mutta itse tekisin niin, että varusmiespalvelus olisi pakollinen syntymässään miespuolisiksi fyysiseltä sukupuoleltaan määritetyille, joille ei fyysisiä sukupuolenvaihtotoimenpiteitä ole tehty. Sukupuoli-identiteetti, yksityinen tai virallinen ei asiaan vaikuttaisi.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tutustu nyt @BlackWolf tuohon nykyiseen lain mukaiseen prosessiin sukupuolen vaihtamisesta. Tai korjaamisesta kai nykyisin puhutaan. Siinä on aika monta vaihetta, vain yksi on se sterilisointi. En ole tutustunut, millaista lakia ollaan tilalle ehdottamassa, mutta jotenkin en jaksa uskoa, että mentäisiin nykyisestä pitkästä prosessista ihan vaan ilmoitusasiaksi. Kai noilla jokin välimuotokin voi olla.

Vaikka luulen olevani monessakin asiassa suvaitsevainen, niin tuossa sterilisoinnissa menee minulla jokin raja. Minulle on ihan ok, jos joku haluaa korjata tai muuttaa sukupuoltaan, mutta silloin minun mielestä ne lisääntymistavatkin pitää olla sen uuden sukupuolen mukaisia. Jos siis ne olisi mahdollsia. Minusta ei siis ole oikein, että mies (joka oli aiemmin nainen) kykenisi synnyttämään. Luonnollisuuden kautta tätä saatan ajatella.

En silti pidä Prideä tai muitakaan mielipidevaikuutamistapoja näistä asioista väärinä tai tuputtamisena tai mitenkään sellaisina, että niitä missään paheksuisin. Päin vastoin, Pridelle on vielä suurta tarvetta Suomessa(kin). Jos ei muusta syystä, niin värikkäinä bileinä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tutustu nyt @BlackWolf tuohon nykyiseen lain mukaiseen prosessiin sukupuolen vaihtamisesta. Tai korjaamisesta kai nykyisin puhutaan. Siinä on aika monta vaihetta, vain yksi on se sterilisointi. En ole tutustunut, millaista lakia ollaan tilalle ehdottamassa, mutta jotenkin en jaksa uskoa, että mentäisiin nykyisestä pitkästä prosessista ihan vaan ilmoitusasiaksi. Kai noilla jokin välimuotokin voi olla.

Vaikka luulen olevani monessakin asiassa suvaitsevainen, niin tuossa sterilisoinnissa menee minulla jokin raja. Minulle on ihan ok, jos joku haluaa korjata tai muuttaa sukupuoltaan, mutta silloin minun mielestä ne lisääntymistavatkin pitää olla sen uuden sukupuolen mukaisia. Jos siis ne olisi mahdollsia. Minusta ei siis ole oikein, että mies (joka oli aiemmin nainen) kykenisi synnyttämään. Luonnollisuuden kautta tätä saatan ajatella.

En silti pidä Prideä tai muitakaan mielipidevaikuutamistapoja näistä asioista väärinä tai tuputtamisena tai mitenkään sellaisina, että niitä missään paheksuisin. Päin vastoin, Pridelle on vielä suurta tarvetta Suomessa(kin). Jos ei muusta syystä, niin värikkäinä bileinä.
Olen tutustunut ja tiedän kyllä miten tuo toimii. Sinä voit vaikka katsoa translaki.fi lähteestä miten he ajavat juurikin ilmoitusta. Minä kysyinkin mitä ne muut keinot voisi olla, jos ääripäät on nykyinen ja ilmoitus, hiljaista pidellyt. Minusta joku yksittäinen psykologin tutkimuskin on aika vähän jos se jälkeen saa naisen/miehen statuksen mutta värkit on tallella. Sitten kai voi samalla tavalla "eheytyä" kun se itselle sopii. Huom. en väitä että oikeissa tapauksissa tämä olisi se mitä tapahtuu.

Enkä minä ole Prideä vastaan. Olen sitä sinisilmäisyyttä vastaan ja sitä miten yksittäiset tahot pyrkii omimaan omalle poliittiselle agendalleen sellaisia käsitteitä kuin tasa-arvo. Ikäänkuin Priden pitäisi olla kaiken kritiikin yläpuolella ja se kaikki sivuutetaan, koska nyt vaan on niin.
En tiedä millä tavalla tämä oletettu ongelma ratkaistaan, mutta itse tekisin niin, että varusmiespalvelus olisi pakollinen syntymässään miespuolisiksi fyysiseltä sukupuoleltaan määritetyille, joille ei fyysisiä sukupuolenvaihtotoimenpiteitä ole tehty. Sukupuoli-identiteetti, yksityinen tai virallinen ei asiaan vaikuttaisi.
Jokin tälläinen tapahan sen pitäisikin olla, valitettavasti vaati vaan jonkun muun kuin nämä meuhkaajat että sai aikaiseksi asiallista keskustelua. Kelpaisikohan moinen näille ryhmittymille.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mä en ymmärrä miten voi @BlackWolf voi olla noin pihalla ja samalla on kuitenkin edes suurin piirtein samalla pilkulla. Vituttaisi jos ei naurattaisi.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tuli oltua, Pride-bileissä, siis Kaivarissa. Ihan se muistutti mitä tahansa tapahtumayleisöä. Jossain ehkä pojat pussaili poikia ja pojalta näyttävät tytöt tyttöjä, mutta mitään "tuputusta" tai vastaavaa ei ollut. Jengi veti kaljaa ja vinkkua nurtsilla istuen. Soundi soi (mm. New Order: Blue Monday <3 ). Olihan se sateenkaarikuvasto toki esillä, mutta enemmän olen ottanut vastaan flaboja yms.. normi Alpparin bileissä. :) Itse kun on kyyninen ja paiskonut äänimainontaa menemään jo kohta parikyt vuotta, niin en välty ajattelemasta, etteikö yritysmaailmassa olisi "All Aboard Pride-Train"-tyylistä meininkiä enemmän kuin aitoa kantaanottavuutta. Finlaysonin Hesarin etusivu, missä ylioppilas nukkuu Tom Of Finland-lakanoissa, niin siinä oli munaa (no pun intended).
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Johtuisiko tuo kuitenkin siitä, että lehdet ja klikkejä metsästävä media kirjoittaa siitä, minkä olettaa kiinnostavan mahdollisimman suurta määrää lukijoita?

Tämä ei oikeastaan ollut se pointti vaan se miksi tietyt tahot näkevät homorummutuksena sen että Jani Toivola esittelee uuden miesystävänsä, mutta eivät suinkaan suutu siitä että Danny kertoo panevansa jotain parikymppistä laulajaa. Molemmissahan sitä omaa seksuaalista suuntautumista tuodaan esille, mutta toinen vain on väärin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Meillä tulee tuubasta tavaraa kaikkea maan ja taivaan väliltä. Me katsotaan jokaista urheilutapahtumaa joka vain televisioidaan ja useat täällä palstalla laittaa kolmen kuun palkan siihen että pääsee viikoksi katsomaan sitä samaa livenä. Ei kukaan valita siitä että nyt "penkkiurhisoidaan" ihmisiä.

En vain kykene näkemään ongelmaa.

Mainio näkökulma, mutta mielestäni parempi vertaus olisi yleinen kulutuskäyttäytyminen. Nämä homotuputtamisesta puhuvat ihmiset ovat varmaan niitä, jotka tekevät ostoslistoja viikkoja ennen "black fridaytä", ja ostavat ties mitä paskaa vain, koska mainostajat ovat pystyneet iskoistamaan heihin ajatuksen, mitä ihmisillä kuuluu olla. Ja vaikka ei kuuluisi, niin ostaa pitää, kun halvalla saa.

Viimeksi tällä viikolla kiinnitin huomiota vapaan puolen aktivoituneisiin ketjuihin. Ketään ei tuntunut kiinnostavan Sipilän sekoilu sote-kuvioissa, mutta ylhäällä oli sellaisia ketjuja kuin "Uusi kännykkä" ja "Android-laitteet ja sovellukset". Jo mainitulle black fridayllekin on oma ketjunsa. Mutta eihän tämä mitään tuputtamista ole. Vähemmistöjen tasa-arvo, oikeudet ja yleiseurooppalainen katujuhla on.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt on vähän mennyt ohi tämä hinttarijuttu. France24 on tuossa taustalla auki ja ne raportoi Filippiinien jättimarssista.

Ilmeisesti on joku maailmanlaajuinen tapahtuma menossa vähän kuin World Cup. Näihin kisoihin vissiin vain hyväksytään kuka tahansa.

Kuinkahan moni luulee olevansa joku muunpuolinen ryhmäpaineen takia. Aivan varmasti niitäkin on.
 
Meillä tulee tuubasta tavaraa kaikkea maan ja taivaan väliltä. Me katsotaan jokaista urheilutapahtumaa joka vain televisioidaan ja useat täällä palstalla laittaa kolmen kuun palkan siihen että pääsee viikoksi katsomaan sitä samaa livenä.

Ketkä laittaa kolmen kuun palkan viikon penkkiurheilureissuun? Eihän sellasessa ole mitään järkeä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös