Mainos

Keskustelua lentomatkailusta

  • 697 543
  • 3 484

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin no, vessat olivat poissa käytöstä viimeisen tunnin ajan paluulennolla Helsinkiin. Ei kannata tintata kaljaa niin paljoa, ettei rakko kestä pientä odottelua :)
Ok, tämä muuttaa hiukan asiaa. Tunnen toki sympatiaa sitä viimeistä kohtaan, joka vessaan ei ennen sulkua ole päässyt.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Viime viikolla Finnairilla sattui ”mukavampi” moka. Bangkokin lennolle oli unohdettu laittaa mukaan emojen/stuerttien käyttämät maksupäätteet. Joten koko lennon ajan oli ilmainen tarjoilu.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Viime viikolla Finnairilla sattui ”mukavampi” moka. Bangkokin lennolle oli unohdettu laittaa mukaan emojen/stuerttien käyttämät maksupäätteet. Joten koko lennon ajan oli ilmainen tarjoilu.

Ei ihme, ettei tästä ole uutisoitu. Kellään jäänyt mitään muistikuvia.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Viime viikolla Finnairilla sattui ”mukavampi” moka. Bangkokin lennolle oli unohdettu laittaa mukaan emojen/stuerttien käyttämät maksupäätteet. Joten koko lennon ajan oli ilmainen tarjoilu.
Oho. Maailman kallein halpalentoyhtiö yllättää. Eilen varasin liput Helsingistä Bangkokiin. Finnair ja Qatar samanhintaiset. Finnairin etu lentoajassa on sulanut melkoisesti. Ikävä kyllä Finnair operoi Helsinki - Doha välin, mutta pääsee jaloittelemaan puolessa välissä ja käymään röökillä. Kiire ei ole muutenkaan, kun menen useammaksi kuukaudeksi.

Matkatavaraa saa Qatarilla 30kg normihinnalla, Finnairilla sen kabiinilaukun. Tuo ilmainen tarjoilu on useimmilla lentoyhtiöillä standardi, Finnairilla saa sen yhden juoman ruoan kanssa. Myös ruokatarjoilut ovat ihan eri tasolla Qatarilla.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Unohtui vielä että vaikka Helsinki - Doha väli on "operated by Finnair", henkilökunta tulee Qatarilta. Kotimaista toden totta. Toki kivempi, kun lennolla ei ole lentoemäntiä, jotka eivät tahdo mahtua käytävälle, kuten viimeiksi kun tulin Bangkokista Helsinkiin Finnairilla.

Toki on hyvä, että Finnair saa koneitaan johonkin käyttöön, kun ovat aika lailla yhden kortin varassa ja se kortti on poistettu toistaiseksi pakasta. Neljä ässää vaihtui kakkospariksi. Tämä myös vapauttaa Qatarin koneita johonkin järkevämpään käyttöön kuin lentämään Helsingin ja Dohan väliä.

Vielä hieman koronahommista. Se että kiinalaisia ei haluta koronasyyniin, on ainoastaan politiikkaa, jolla halutaan heidän käyttävän Finnairin lentoja/ valitsevan matkakohteekseen Suomen.

Finnairin lennot kaukoitään ovat nykyään monta tuntia pidempiä kuin kiinalaisten yhtiöiden lennot, jotka saavat käyttää venäjän ilmatilaa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
"Maailman kallein halpalentoyhtiö" on muuten kliseisin ja väsynein juttu. Kannattaa katsella niitä täsmällisyyslukuja yhtiöiden kohdalla. Tietysti, jos se ainoa väli jota lentää on wifebeaterpaitaisten unelmalegi Thaimaahan, voi vaikuttaa erilaiselta. Finnair - yhdistettynä HeVan maapalveluihin - on erittäin toimiva yhtiö erityisesti Euroopan yhteyksillä. Terkkuja vaan vaikkapa Lufthansan "cancelled"-osastolle.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ihan helvetin jees, että lentohenkilökuntana voi toimia, vaikkei täyttäisikään setämiesten kriteerejä silmäkarkille.
Ei tarvitse olla silmäkarkkia, mutta jos perse on niin iso, että ei mahdu kunnolla käytävällä kävelemään, se tuo tiettyjä ongelmia, sekä työntekijälle että matkustajalle.

Palkkaus on toinen ongelma. Muistaakseni Qatarilla perus lentoemäntä tienaa suurinpiirtein 2300 dollaria verottomana käteen(Qatarissa ei makseta tuloveroa). Lisäksi on ilmainen majoitus. Jos suomalainen emäntä kaukolennoilla tienaa 4000€ + työnantajan kulut, jokainen ymmärtää ettei business ole kilpailukykyistä ja kabiinihenkilökuntaan on löydettävä parempi(halvempi) ratkaisu.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
"Maailman kallein halpalentoyhtiö" on muuten kliseisin ja väsynein juttu. Kannattaa katsella niitä täsmällisyyslukuja yhtiöiden kohdalla. Tietysti, jos se ainoa väli jota lentää on wifebeaterpaitaisten unelmalegi Thaimaahan, voi vaikuttaa erilaiselta. Finnair - yhdistettynä HeVan maapalveluihin - on erittäin toimiva yhtiö erityisesti Euroopan yhteyksillä. Terkkuja vaan vaikkapa Lufthansan "cancelled"-osastolle.
En puhunut muista kuin Aasian lennoista, joiden piti olla Finnairin valttikortti ja tulonlähde. Kyllä Finnair on halpalentoyhtiö, jos vertailee muihin vastaaviin "valtionyhtiöihin". Kaikesta pitää maksaa lisää. Peruslippuun ei sisälly Thaimaan lennoilla muuta kuin kabiinilaukku, pari ateriaa ja yksi juoma. Ruumalaukku 50€ + penkkivaraus 20-50€, juomat x€. Nämä kaikki saa monesti muilta yhtiöiltä maksutta ja lipun hinta on sama tai halvempi.

Toki jos lennon tarkoitus on kahden viikon loma auringossa, ymmärrän että tärkeintä on päästä perille mahdollisimman nopeasti, mutta kuten sanottu, Finnair on nopeudessakin hävinnyt pari tuntia kilpailijoille, kun Venäjän yli ei voi lentää. Minulla matkan kesto on yleensä kuukausia, joten minulle on ihan sama kestääkö lento 11h vai 15h. Lisäksi esim. Qatar tarjoaa peruslippuun 30kg ruumamatkatavaroita, jotka voi jakaa useampaan yksikköön, jolloin ei tarvitse ostaa lisäkiloja, vaikka mukaan tulee vähän enemmän tavaraa.
 

Grafix

Jäsen
En puhunut muista kuin Aasian lennoista, joiden piti olla Finnairin valttikortti ja tulonlähde. Kyllä Finnair on halpalentoyhtiö, jos vertailee muihin vastaaviin "valtionyhtiöihin". Kaikesta pitää maksaa lisää. Peruslippuun ei sisälly Thaimaan lennoilla muuta kuin kabiinilaukku, pari ateriaa ja yksi juoma. Ruumalaukku 50€ + penkkivaraus 20-50€, juomat x€. Nämä kaikki saa monesti muilta yhtiöiltä maksutta ja lipun hinta on sama tai halvempi.

Jos vertaa Finskin economy lightia muiden eurooppalaisten firmojen vastaavaan lipputuotteeseen, niin lähes kaikilla on nykyään aika lailla sama juttu. Jakkaran saat ja käsiveskan hattuhyllylle, muusta maksat lisää. Lufthansa, AirFrance, SAS, KLM, BA mitä näitä on. Kaikilla noilla nykyään ihan samanlainen light-meno kuin Finnairillakin.

Toki jos vertaa Finskiä jonkun sheikin omistamaan leikkikaluun kuten Qatar tai Emirates, niin peli on erilainen. Jos vaakakupissa painaa vain raha, ilmanen viina, ruoka ja 30 kilon Samsonite, niin tokihan niillä hiekkafirmoilla varmaan lentelee. Toisella puolella vaakaa toki heilahtelee vähän ihmisoikeudet ja sen sellaiset pikkuasiat, mutta mitäs niistä kun pääsee pienissä nousuissa Aasiaan.

Valintoja, valintoja.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Valintoja, valintoja.
Tämä on ihan totta. Jokainen valitsee sen vaihtoehdon minkä parhaaksi katsoo. Jos ihmisoikeudet on se tärkein asia, jokainen voi katsoa peiliin. Vaatteet, elektroniikka yms. on harvoin kovin ihmisoikeusystävällisiä valintoja.

Sen verran täytyy hyvesignaloida, että toissa vuonna ostin uudet farkut. Muutoin kaikki vaatteet olen ostanut käytettyinä. Tällä viikolla ostin Ralph Laurenin RLX golfpaidan 7€:lla. Sorry Ralph, että en maksanut 130€ uudesta. Kaikki hävisivät paitsi minä.

Tällä tavalla kuluttamalla jää enemmän rahaa lentolippuihin ja ne ostan sen perusteella, mistä saa parhaan hinta/laatusuhteen. Ei kiinnosta pätkääkään kuka sen yhtiön omistaa, kunhan palvelut ovat kohdallaan hintaan nähden.

Kiitos valistuksesta, että eurooppalaiset yhtiöt ovat kaikki siirtyneet tuohon "light" hinnoitteluun. En ollut asiasta tietoinen, kun en ole niillä lentänyt pitkään aikaan. Taisi olla KLM viimeinen mannertenvälinen vuonna 2014. Tuon jälkeen Aeroflot, Qatar, Turkish jne.
 

ndal88a

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee, Tampere
"Maailman kallein halpalentoyhtiö" on muuten kliseisin ja väsynein juttu. Kannattaa katsella niitä täsmällisyyslukuja yhtiöiden kohdalla. Tietysti, jos se ainoa väli jota lentää on wifebeaterpaitaisten unelmalegi Thaimaahan, voi vaikuttaa erilaiselta. Finnair - yhdistettynä HeVan maapalveluihin - on erittäin toimiva yhtiö erityisesti Euroopan yhteyksillä. Terkkuja vaan vaikkapa Lufthansan "cancelled"-osastolle.
Hyviä ja huonoja uutisia Finnairista, kymmenen täsmällisimmän lentoyhtiön joukossa Euroopan reiteillä:
"According to Cirium's "On-time Performance Report", 85.87% of the Spanish airline's flights in 2022 arrived on time at their destination, out of a total of 91,154 flights.
According to Javier Sánchez-Prieto, CEO of Iberia, “punctuality is one of the qualities that our customers most appreciate”, highlighting, in a statement, the “recognition of the work carried out by each of the employees who make it possible for our aircraft to take off and land on time".
In second place in the Cirium ranking was Air Europa with a punctuality rate of 84.10% among the 48,163 flights carried out, with Iberia Express in third place with 83.80% punctuality in the 35,665 flights carried out.
In the Top 10 of Cirium for the European Continent, Vueling, Austrian, Norwegian Air Shuttle, ITA Airways, Norwegian Air International, Finnair, and LOT – Polish Airlines also appear, in order."


Huono uutinen täsmällisyyden suhteen eli kyse on lentojen myöhästymiskorvauksista jotka EU määrää maksettavaksi, Finnair ei maksa korvauksia jos korvausta on haettu yli kahden kuukauden kuluttua:
"Lautakunta on antanut viime keväänä tekemänsä täysistuntoratkaisun(siirryt toiseen palveluun) lisäksi kymmenkunta päätöstä, joissa se on suosittanut korvausten maksamista, kun korvausta on haettu yli kahden kuukauden kuluttua.
Finnair on kieltäytynyt noudattamasta suosituksia. Se on myös ilmoittanut kuluttajaviranomaisille, että se ei tule noudattamaan muitakaan vastaavissa asioissa annettuja tai annettavia lautakunnan ratkaisuja.
Finnair ei ole aina noudattanut suosituksia myöskään tapauksissa, joissa lautakunta on katsonut, että vakiokorvausten maksamista ei ole voitu evätä poikkeuksellisten olosuhteiden vuoksi."


JOL
 

Grafix

Jäsen
Tällä tavalla kuluttamalla jää enemmän rahaa lentolippuihin ja ne ostan sen perusteella, mistä saa parhaan hinta/laatusuhteen. Ei kiinnosta pätkääkään kuka sen yhtiön omistaa, kunhan palvelut ovat kohdallaan hintaan nähden.

Kiitos valistuksesta, että eurooppalaiset yhtiöt ovat kaikki siirtyneet tuohon "light" hinnoitteluun. En ollut asiasta tietoinen, kun en ole niillä lentänyt pitkään aikaan. Taisi olla KLM viimeinen mannertenvälinen vuonna 2014. Tuon jälkeen Aeroflot, Qatar, Turkish jne.
Nämä on näitä länsimaiseen demokratiaan kuuluvan kansalaisen valintoja. Sillä Qatarin CC-naisella on toki ollut erilaiset valinnat mietittävänä työsopimusta allekirjoittaessa. Esimerkiksi sellaiset, että onko ok, että työnantaja voi rajoittaa naimisiinmenoa, lapsen hankkimista, somen käyttöä ja sen sellaista pientä.

Hyvät on sinun vakkarilentofirmat joo. Seuraatko KHLääkin?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Nämä on näitä länsimaiseen demokratiaan kuuluvan kansalaisen valintoja. Sillä Qatarin CC-naisella on toki ollut erilaiset valinnat mietittävänä työsopimusta allekirjoittaessa. Esimerkiksi sellaiset, että onko ok, että työnantaja voi rajoittaa naimisiinmenoa, lapsen hankkimista, somen käyttöä ja sen sellaista pientä.

Hyvät on sinun vakkarilentofirmat joo. Seuraatko KHLääkin?
Kuten sanoin nämä ovat valintoja , joita tulee jokaisen eteen joka päivä. Itse en juo esim. kahvia, jonka tuotannossa on kaikenlaista epäilyttävää, mutta se ei suurinta osaa suomalaisista juurikaan kiinnosta.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kuten sanoin nämä ovat valintoja , joita tulee jokaisen eteen joka päivä. Itse en juo esim. kahvia, jonka tuotannossa on kaikenlaista epäilyttävää, mutta se ei suurinta osaa suomalaisista juurikaan kiinnosta.

Kahvissa voisit tehdä niin ikään toki eettisen valinnan. Tosin Thaimaan lennoissa sellaista ei oikein voi tehdä yhtiöstä riippumatta - järkyttävä CO2-kuorma joka tapauksessa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kahvissa voisit tehdä niin ikään toki eettisen valinnan. Tosin Thaimaan lennoissa sellaista ei oikein voi tehdä yhtiöstä riippumatta - järkyttävä CO2-kuorma joka tapauksessa.
Näin on. Sen takia oleskelen paikan päällä kuukausia, enkä vain kahta viikkoa. Säästyy CO2 kuormaa kun en ole Suomessa.
 

Rocco

Jäsen
"Maailman kallein halpalentoyhtiö" on muuten kliseisin ja väsynein juttu. Kannattaa katsella niitä täsmällisyyslukuja yhtiöiden kohdalla. Tietysti, jos se ainoa väli jota lentää on wifebeaterpaitaisten unelmalegi Thaimaahan, voi vaikuttaa erilaiselta. Finnair - yhdistettynä HeVan maapalveluihin - on erittäin toimiva yhtiö erityisesti Euroopan yhteyksillä. Terkkuja vaan vaikkapa Lufthansan "cancelled"-osastolle.
Ja kumma kyllä, katsoo mitä tahansa ulkomaalaista sivustoa, YouTube-kanavaa tai muuta vastaavaa, niin Finnair saa aina todella kovat kehut kaikesta. Siisteydestä, täsmällisyydestä, palvelusta jne. Mutta vain suomalaiset kokee Finnairin surkeana ja ala-arvoisena.

Outoa...
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Palkkaus on toinen ongelma. Muistaakseni Qatarilla perus lentoemäntä tienaa suurinpiirtein 2300 dollaria verottomana käteen(Qatarissa ei makseta tuloveroa). Lisäksi on ilmainen majoitus. Jos suomalainen emäntä kaukolennoilla tienaa 4000€ + työnantajan kulut, jokainen ymmärtää ettei business ole kilpailukykyistä ja kabiinihenkilökuntaan on löydettävä parempi(halvempi) ratkaisu.

Nythän kesäkaudelle haetaan työntekijöitä Airpron kautta, Airpron TESillä. Taitaa olla 1300+ € aloituspalkka eli säästöä varmasti tulee ainakin vähän. Toki Finnairin listoilla aloittavien perusliksat kuulostavat myös karmivilta. Mutta kabiinin liksat koostuvatkin pääasiassa lisistä, kun peruspalkka on mitä on.

Esimerkkinä lähipiirissä on ennen purserina toiminut henkilö, jonka perusliksa oli 1700 euroa.

"Maailman kallein halpalentoyhtiö" on muuten kliseisin ja väsynein juttu. Kannattaa katsella niitä täsmällisyyslukuja yhtiöiden kohdalla. Tietysti, jos se ainoa väli jota lentää on wifebeaterpaitaisten unelmalegi Thaimaahan, voi vaikuttaa erilaiselta. Finnair - yhdistettynä HeVan maapalveluihin - on erittäin toimiva yhtiö erityisesti Euroopan yhteyksillä. Terkkuja vaan vaikkapa Lufthansan "cancelled"-osastolle.

Lufthansa on kärsinyt henkilöstöpulasta sekä tuubin sisällä, että ympärillä. Ainakin joulukuussa oli joitain lentoja peruttu siksi, ettei maahenkilökuntaa ollut saatavilla. Saksan päässä siis, Helsingissä homma olisi toiminut normaalisti.
Finnair (kuten suurin osa muistakin eurooppalaisista lentoyhtiöistä) on tippunut lähes samaan kastiin esimerkiksi Norwegianin kanssa Euroopan sisäisillä reiteillä. Kaikki vettä ja mustikkamehua lukuunottamatta maksaa. Norskilla nyt ei tietenkään saa edes sitä.
Ajat muuttuvat. Eipä siitä montaa vuotta ole, kun Lufthansalla sai oluen tai kaksi HEL-FRA/MUC -lennoilla ilman veloitusta, nykyään ei irtoa enää kuin rahalla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: moby

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ja kumma kyllä, katsoo mitä tahansa ulkomaalaista sivustoa, YouTube-kanavaa tai muuta vastaavaa, niin Finnair saa aina todella kovat kehut kaikesta. Siisteydestä, täsmällisyydestä, palvelusta jne. Mutta vain suomalaiset kokee Finnairin surkeana ja ala-arvoisena.

Outoa...
Youtube-jampat matkustavat yleensä busineksessa. Siellä asiat lienevät kunnossa, vaikka tuonkin luokan palvelusta on tullut valituksia. No aina joku valittaa.

Karjaluokassa palvelu on ihan ok, jos on tottunut halpalentoyhtiöihin, missä lähes kaikki maksaa lisää ja mustikkamehu maistuu. Legendaarista aamiaismunakasta en enää ota vastaan, jos Finskillä lennän. Se on syömättä paskaa. Muiden ruokien taso vaihtelee, mutta muualta löytyy huomattavasti parempia ruokia ilmassa, joista ei tarvitse miettiä onko hyvää vai ei. Lisäksi jaetaan menu, josta voi valita mitä haluaa syödä.
 

Rocco

Jäsen
Youtube-jampat matkustavat yleensä busineksessa. Siellä asiat lienevät kunnossa, vaikka tuonkin luokan palvelusta on tullut valituksia. No aina joku valittaa.

Karjaluokassa palvelu on ihan ok, jos on tottunut halpalentoyhtiöihin, missä lähes kaikki maksaa lisää ja mustikkamehu maistuu. Legendaarista aamiaismunakasta en enää ota vastaan, jos Finskillä lennän. Se on syömättä paskaa. Muiden ruokien taso vaihtelee, mutta muualta löytyy huomattavasti parempia ruokia ilmassa, joista ei tarvitse miettiä onko hyvää vai ei. Lisäksi jaetaan menu, josta voi valita mitä haluaa syödä.
Vaikka lentäisi ihan turistiluokassa, niin en ole itse huomannut mitään eroa Finnaririn, Lufthansan, British Airwaysin tai KLM:n palveluissa. Ihan samanlaisia ne kaikki ovat.

Turistiluokka on lentokoneessa ylipäätään sen takia, koska business-asiakkaita ei ole riittävästi. Lentoyhtiöille kaikkien tuottavimmat paikat on nimenomaan business-luokka, kun lasketaan paikan vaatima tila verrattuna sisääntuleva raha.

Ja lentokoneruoasta sen verran, että vähänkin pidemmillä matkoilla ruoka ostetaan aina lähtömaasta. Eli Aasian lennoilla Aasiasta Suomeen, ruoka tehdään Aasiassa. Ei mikään lentoyhtiö lennä muutamaa tuntia pidempää lentoa siten, että ruoka sekä meno- että paluumatkaa varten olisi mukana kotikentältä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki on suhteellista ja moni muistaa, miten kaikki oli ennen paremmin. Röökiäkin sai vetää koneessa, kunhan se tapahtui verhon toisella puolella. Oi niitä aikoja! Ennen sai koulussakin uuden tehtäväkirjan, johon sai kirjoittaa oikein kynällä vastaukset, mutta nykyisin ei. Tehtäväkirjoihin ei kirjoiteta, koska niitä käytetään seuraavat x vuotta. Jotenkin kai siitäkin on selvitty. Ennen ysärin lamaa koulussa sai jälkiruoaksi kiisseliäkin, mutta lama tuli ja vei ne ensimmäisenä. Sitten säännösteltiinkin jo sitä, paljonko sai ottaa Floraa leivänpäälle.

Omat lapseni eivät ole matkustaneet koskaan niin, että lentokoneessa olisi saanut ilmaiseksi muuta kuin mustikkamehua ja vettä. Tai no, ilmaistahan heille kaikki on ollut, kun me olemme kaivaneet kuvetta. Mutta eivät he tiedä, että joskus ei tarvinnut maksaa mistään ja lämmintäkin ruokaa sai. Eivät osaa kaivata sellaista. Eikä junassakaan saa ilmaiseksi mitään. Niin se vain menee.

Busineksessa saa Finskilläkin juoda ilmaiseksi ihan niin paljon kuin haluaa ja aina on lasi täytetty, kun käsi on käytävää kohti suoristunut. Ruokakin on ollut pääasiassa hyvää, paitsi kerran saatiin kaalikääryleitä. Siitä ei oikein tykätty, vaikka sinänsä ihan maistuvia olivatkin. Mutta rumannäköinen ruoka, eikä oikein istu busineksessa matkustamisen mielikuvaan. Ja ilmavaivojakin niistä tulee. Ja aina voi ottaa omat eväät mukaan tai syödä kentällä ennen koneeseen nousua. Tosin eivät nekään ilmaisia ole.

Finski on ihan hyvä lentoyhtiö ja sitä mollataan usein aivan turhaa. Omien havaintojeni perusteella ne, jotka eniten valittavat, kohtaavat joko todella huonoa tuuria ja ns. kaikki menee päin persettä tai sitten ovat itse hankalia ihmisiä, joita ei vain voi miellyttää. Mä olen kerran tällaiselle turhasta määkijälle ja lentoemännän kyykyttäjälle sanonut koneessa, että pitäisiköhän sun pitää turpasi kiinni ja laskeutua tänne muiden turistiluokassa matkustavien surkeuksien tasolle. Kun aika usein ovat vielä omien sanojensa mukaan "kokeneita matkustajia", niin yllättävän pienestä hermostuvat. Omien kokemusteni mukaan paljon matkustavat tervepäiset ihmiset ovat sellaisia, joita ei vähän isommatkaan ongelmat haittaa, koska tietävät, että kaikenlaista voi sattua ja on sattunutkin.

Länkkärilentoyhtiöistä ainoastaan AA:ta pyrin välttämään, jos vain suinkin mahdollista. Paskat ja likaiset koneet ja tympeä henksu, jollei satu joku erityisen hyvä tuuri. Eikä ruoka ainakaan Finskiä parempaa ole koskaan ollut. Itse pyrin lentämään Finskillä aina, kun mahdollista, koska se on helppoa ja suosin muutenkin suoria lentoja. Jos maksaa jonkun kympin enemmän, sitten maksaa. Mutta aina ei edes maksa. Ei mulla ole huonoja kokemuksia oikeastaan muista lentoyhtiöistä kuin AA:sta, eikä nekään kokemukset nyt niin huonoja olleet, etten voisi matkustaa. En vain halua, jos on mahdollista matkustaa muuten. Ja usein on.
 
Karjaluokassa palvelu on ihan ok, jos on tottunut halpalentoyhtiöihin, missä lähes kaikki maksaa lisää ja mustikkamehu maistuu. Legendaarista aamiaismunakasta en enää ota vastaan, jos Finskillä lennän. Se on syömättä paskaa. Muiden ruokien taso vaihtelee, mutta muualta löytyy huomattavasti parempia ruokia ilmassa, joista ei tarvitse miettiä onko hyvää vai ei. Lisäksi jaetaan menu, josta voi valita mitä haluaa syödä.
Eikö se ole parempi, että jokainen saa valita mistä palvelusta maksaa verrattuna siihen, että kaikki nämä Finnairin (ja nykyisin melkein kaikkien muidenkin) lisämaksulliset palvelut on jo leivottu lipun hintaan sisään.
 

Grafix

Jäsen
Kuwait Airwaysin kabiinihenkilöiden työhaastattelussa on ainakin omasta vinkkelistä katsottuna jännä kulma: haastiksessa pitää riisuutua alusvaatteisilleen. Siitä varmaan haastattelija sitten huomaa sen hakijan ammattitaidon, ei kai nyt muuten noin. Miehiä ei tietenkään palkata, eikä yli 37-vuotiaita naisia.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös