SherwoodinHartsa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves
No niin olikin, perhana kun näin eläkeläisen muisti alkaa temppuilemaan. No joka tapauksessa kyse oli lennon viimeisestä tunnista. Meni se edes muistin lokeroissa oikein.....
No niin olikin, perhana kun näin eläkeläisen muisti alkaa temppuilemaan. No joka tapauksessa kyse oli lennon viimeisestä tunnista. Meni se edes muistin lokeroissa oikein.....
Viime viikolla Finnairilla sattui ”mukavampi” moka. Bangkokin lennolle oli unohdettu laittaa mukaan emojen/stuerttien käyttämät maksupäätteet. Joten koko lennon ajan oli ilmainen tarjoilu.
Oho. Maailman kallein halpalentoyhtiö yllättää. Eilen varasin liput Helsingistä Bangkokiin. Finnair ja Qatar samanhintaiset. Finnairin etu lentoajassa on sulanut melkoisesti. Ikävä kyllä Finnair operoi Helsinki - Doha välin, mutta pääsee jaloittelemaan puolessa välissä ja käymään röökillä. Kiire ei ole muutenkaan, kun menen useammaksi kuukaudeksi.Viime viikolla Finnairilla sattui ”mukavampi” moka. Bangkokin lennolle oli unohdettu laittaa mukaan emojen/stuerttien käyttämät maksupäätteet. Joten koko lennon ajan oli ilmainen tarjoilu.
Ei tarvitse olla silmäkarkkia, mutta jos perse on niin iso, että ei mahdu kunnolla käytävällä kävelemään, se tuo tiettyjä ongelmia, sekä työntekijälle että matkustajalle.Ihan helvetin jees, että lentohenkilökuntana voi toimia, vaikkei täyttäisikään setämiesten kriteerejä silmäkarkille.
En puhunut muista kuin Aasian lennoista, joiden piti olla Finnairin valttikortti ja tulonlähde. Kyllä Finnair on halpalentoyhtiö, jos vertailee muihin vastaaviin "valtionyhtiöihin". Kaikesta pitää maksaa lisää. Peruslippuun ei sisälly Thaimaan lennoilla muuta kuin kabiinilaukku, pari ateriaa ja yksi juoma. Ruumalaukku 50€ + penkkivaraus 20-50€, juomat x€. Nämä kaikki saa monesti muilta yhtiöiltä maksutta ja lipun hinta on sama tai halvempi."Maailman kallein halpalentoyhtiö" on muuten kliseisin ja väsynein juttu. Kannattaa katsella niitä täsmällisyyslukuja yhtiöiden kohdalla. Tietysti, jos se ainoa väli jota lentää on wifebeaterpaitaisten unelmalegi Thaimaahan, voi vaikuttaa erilaiselta. Finnair - yhdistettynä HeVan maapalveluihin - on erittäin toimiva yhtiö erityisesti Euroopan yhteyksillä. Terkkuja vaan vaikkapa Lufthansan "cancelled"-osastolle.
En puhunut muista kuin Aasian lennoista, joiden piti olla Finnairin valttikortti ja tulonlähde. Kyllä Finnair on halpalentoyhtiö, jos vertailee muihin vastaaviin "valtionyhtiöihin". Kaikesta pitää maksaa lisää. Peruslippuun ei sisälly Thaimaan lennoilla muuta kuin kabiinilaukku, pari ateriaa ja yksi juoma. Ruumalaukku 50€ + penkkivaraus 20-50€, juomat x€. Nämä kaikki saa monesti muilta yhtiöiltä maksutta ja lipun hinta on sama tai halvempi.
Tämä on ihan totta. Jokainen valitsee sen vaihtoehdon minkä parhaaksi katsoo. Jos ihmisoikeudet on se tärkein asia, jokainen voi katsoa peiliin. Vaatteet, elektroniikka yms. on harvoin kovin ihmisoikeusystävällisiä valintoja.Valintoja, valintoja.
Hyviä ja huonoja uutisia Finnairista, kymmenen täsmällisimmän lentoyhtiön joukossa Euroopan reiteillä:"Maailman kallein halpalentoyhtiö" on muuten kliseisin ja väsynein juttu. Kannattaa katsella niitä täsmällisyyslukuja yhtiöiden kohdalla. Tietysti, jos se ainoa väli jota lentää on wifebeaterpaitaisten unelmalegi Thaimaahan, voi vaikuttaa erilaiselta. Finnair - yhdistettynä HeVan maapalveluihin - on erittäin toimiva yhtiö erityisesti Euroopan yhteyksillä. Terkkuja vaan vaikkapa Lufthansan "cancelled"-osastolle.
Nämä on näitä länsimaiseen demokratiaan kuuluvan kansalaisen valintoja. Sillä Qatarin CC-naisella on toki ollut erilaiset valinnat mietittävänä työsopimusta allekirjoittaessa. Esimerkiksi sellaiset, että onko ok, että työnantaja voi rajoittaa naimisiinmenoa, lapsen hankkimista, somen käyttöä ja sen sellaista pientä.Tällä tavalla kuluttamalla jää enemmän rahaa lentolippuihin ja ne ostan sen perusteella, mistä saa parhaan hinta/laatusuhteen. Ei kiinnosta pätkääkään kuka sen yhtiön omistaa, kunhan palvelut ovat kohdallaan hintaan nähden.
Kiitos valistuksesta, että eurooppalaiset yhtiöt ovat kaikki siirtyneet tuohon "light" hinnoitteluun. En ollut asiasta tietoinen, kun en ole niillä lentänyt pitkään aikaan. Taisi olla KLM viimeinen mannertenvälinen vuonna 2014. Tuon jälkeen Aeroflot, Qatar, Turkish jne.
Kuten sanoin nämä ovat valintoja , joita tulee jokaisen eteen joka päivä. Itse en juo esim. kahvia, jonka tuotannossa on kaikenlaista epäilyttävää, mutta se ei suurinta osaa suomalaisista juurikaan kiinnosta.Nämä on näitä länsimaiseen demokratiaan kuuluvan kansalaisen valintoja. Sillä Qatarin CC-naisella on toki ollut erilaiset valinnat mietittävänä työsopimusta allekirjoittaessa. Esimerkiksi sellaiset, että onko ok, että työnantaja voi rajoittaa naimisiinmenoa, lapsen hankkimista, somen käyttöä ja sen sellaista pientä.
Hyvät on sinun vakkarilentofirmat joo. Seuraatko KHLääkin?
Kuten sanoin nämä ovat valintoja , joita tulee jokaisen eteen joka päivä. Itse en juo esim. kahvia, jonka tuotannossa on kaikenlaista epäilyttävää, mutta se ei suurinta osaa suomalaisista juurikaan kiinnosta.
Näin on. Sen takia oleskelen paikan päällä kuukausia, enkä vain kahta viikkoa. Säästyy CO2 kuormaa kun en ole Suomessa.Kahvissa voisit tehdä niin ikään toki eettisen valinnan. Tosin Thaimaan lennoissa sellaista ei oikein voi tehdä yhtiöstä riippumatta - järkyttävä CO2-kuorma joka tapauksessa.
Ja kumma kyllä, katsoo mitä tahansa ulkomaalaista sivustoa, YouTube-kanavaa tai muuta vastaavaa, niin Finnair saa aina todella kovat kehut kaikesta. Siisteydestä, täsmällisyydestä, palvelusta jne. Mutta vain suomalaiset kokee Finnairin surkeana ja ala-arvoisena."Maailman kallein halpalentoyhtiö" on muuten kliseisin ja väsynein juttu. Kannattaa katsella niitä täsmällisyyslukuja yhtiöiden kohdalla. Tietysti, jos se ainoa väli jota lentää on wifebeaterpaitaisten unelmalegi Thaimaahan, voi vaikuttaa erilaiselta. Finnair - yhdistettynä HeVan maapalveluihin - on erittäin toimiva yhtiö erityisesti Euroopan yhteyksillä. Terkkuja vaan vaikkapa Lufthansan "cancelled"-osastolle.
Palkkaus on toinen ongelma. Muistaakseni Qatarilla perus lentoemäntä tienaa suurinpiirtein 2300 dollaria verottomana käteen(Qatarissa ei makseta tuloveroa). Lisäksi on ilmainen majoitus. Jos suomalainen emäntä kaukolennoilla tienaa 4000€ + työnantajan kulut, jokainen ymmärtää ettei business ole kilpailukykyistä ja kabiinihenkilökuntaan on löydettävä parempi(halvempi) ratkaisu.
"Maailman kallein halpalentoyhtiö" on muuten kliseisin ja väsynein juttu. Kannattaa katsella niitä täsmällisyyslukuja yhtiöiden kohdalla. Tietysti, jos se ainoa väli jota lentää on wifebeaterpaitaisten unelmalegi Thaimaahan, voi vaikuttaa erilaiselta. Finnair - yhdistettynä HeVan maapalveluihin - on erittäin toimiva yhtiö erityisesti Euroopan yhteyksillä. Terkkuja vaan vaikkapa Lufthansan "cancelled"-osastolle.
Youtube-jampat matkustavat yleensä busineksessa. Siellä asiat lienevät kunnossa, vaikka tuonkin luokan palvelusta on tullut valituksia. No aina joku valittaa.Ja kumma kyllä, katsoo mitä tahansa ulkomaalaista sivustoa, YouTube-kanavaa tai muuta vastaavaa, niin Finnair saa aina todella kovat kehut kaikesta. Siisteydestä, täsmällisyydestä, palvelusta jne. Mutta vain suomalaiset kokee Finnairin surkeana ja ala-arvoisena.
Outoa...
Vaikka lentäisi ihan turistiluokassa, niin en ole itse huomannut mitään eroa Finnaririn, Lufthansan, British Airwaysin tai KLM:n palveluissa. Ihan samanlaisia ne kaikki ovat.Youtube-jampat matkustavat yleensä busineksessa. Siellä asiat lienevät kunnossa, vaikka tuonkin luokan palvelusta on tullut valituksia. No aina joku valittaa.
Karjaluokassa palvelu on ihan ok, jos on tottunut halpalentoyhtiöihin, missä lähes kaikki maksaa lisää ja mustikkamehu maistuu. Legendaarista aamiaismunakasta en enää ota vastaan, jos Finskillä lennän. Se on syömättä paskaa. Muiden ruokien taso vaihtelee, mutta muualta löytyy huomattavasti parempia ruokia ilmassa, joista ei tarvitse miettiä onko hyvää vai ei. Lisäksi jaetaan menu, josta voi valita mitä haluaa syödä.
Eikö se ole parempi, että jokainen saa valita mistä palvelusta maksaa verrattuna siihen, että kaikki nämä Finnairin (ja nykyisin melkein kaikkien muidenkin) lisämaksulliset palvelut on jo leivottu lipun hintaan sisään.Karjaluokassa palvelu on ihan ok, jos on tottunut halpalentoyhtiöihin, missä lähes kaikki maksaa lisää ja mustikkamehu maistuu. Legendaarista aamiaismunakasta en enää ota vastaan, jos Finskillä lennän. Se on syömättä paskaa. Muiden ruokien taso vaihtelee, mutta muualta löytyy huomattavasti parempia ruokia ilmassa, joista ei tarvitse miettiä onko hyvää vai ei. Lisäksi jaetaan menu, josta voi valita mitä haluaa syödä.
Kymmenkunta vuotta sitten lentelin muutamia kertoja tämän lentoyhtiön irvikuvan koneilla.Kuwait Airwaysin kabiinihenkilöiden työhaastattelussa on ainakin omasta vinkkelistä katsottuna jännä kulma: haastiksessa pitää riisuutua alusvaatteisilleen. Siitä varmaan haastattelija sitten huomaa sen hakijan ammattitaidon, ei kai nyt muuten noin. Miehiä ei tietenkään palkata, eikä yli 37-vuotiaita naisia.
Aviation recruitment agency Meccti asks Spanish candidates to stand in underwear during interview
During November and December 2022, aviation recruitment agency Meccti held selection days in Madrid, Spain for Kuwait Airways. Dreaming of a job as awww.aviation24.be