Hyvä kuulla. Meillä tulevan Uuden Seelannin matkan ensimmäinen vaihto Dohassa ja vaihtoaika 1 h ja 50 minuuttia joten saisi mielellään mennä aika sutjakasti.Hyvin sujuva ja helppo vaihto Dohassa, ei mitään ihmeellistä.
Hyvä kuulla. Meillä tulevan Uuden Seelannin matkan ensimmäinen vaihto Dohassa ja vaihtoaika 1 h ja 50 minuuttia joten saisi mielellään mennä aika sutjakasti.Hyvin sujuva ja helppo vaihto Dohassa, ei mitään ihmeellistä.
Onko sulla superlight -lippu? Kokeile ihan verkkosivun kautta.Mistä Finnairin lennolle saa lisättyä lippuun käsimatkatavaran? Sekä Finnairin appi ja webbisivut plärätty kirjautuneena ja mitään en löydä.
Oikein mainostavat tuolla nettisivuilla, että lataa appi ja osta lisäpalveluita lennollesi, mutta mistään en tuollaista kohtaa löydä :D
Maailman vanhin halpalentoyhtiö.
Juu superlight. Tuolla "varaukseni" välilehdellä pitäisi olla paikka josta käsimatka- tai ruumaan meneviä laukkuja voi lisätä, mutta ei täältä sellaista löydy... uskomatonta.Onko sulla superlight -lippu? Kokeile ihan verkkosivun kautta.
Edit: jaa verkkosivukin katsottuna jo, no sitten en tiedä.
Mulla on Finskin lentoja appsissa jonossa, mutta niissä kaikissa näkyy "osta lisämatkatavaroita". Tosin yksikään varauksista ei ole superlight.Juu superlight. Tuolla "varaukseni" välilehdellä pitäisi olla paikka josta käsimatka- tai ruumaan meneviä laukkuja voi lisätä, mutta ei täältä sellaista löydy... uskomatonta.
Syy löytyi. Yhden lennoista aikataulu oli muuttunut viidellä minuutilla. Muutos piti käydä "hyväksymässä", jonka jälkeen nuo optiot palautuivat matkaan. Heh..Mulla on Finskin lentoja appsissa jonossa, mutta niissä kaikissa näkyy "osta lisämatkatavaroita". Tosin yksikään varauksista ei ole superlight.
Finnairista puheenollen, tuo lisämaksu käsimatkatavaroista on täysin käsittämätön asia ja tekee paljon hallaa yhtiön arvolle ja imagolle. Halpalentoyhtiöiltä ymmärrän tuollaisen rahastuksen ja heikon palvelun, mutta en perinteikkäältä valtioilliselta yhtiöltä.
On SAS:llakin niitä light-lippuja, joilla saa vain penkin alle menevän ilmaiseksi. Muuten viestistäsi samaa mieltä.Pari viikkoa sitten jouduin ottamaan SAS:n lennot, jossa ymmärtääkseni kuuluu edelleen kaikille myös ylähyllyyn käsimatkatavarat.
Ei tainnut @MegaForce puhua persaukisten matkustajien puolesta, vaan ihan siitä miltä se asiakkaan silmiin näyttää, kun luulet ostavasti lipun yhdelle maailman vanhimmista ja arvostetuimmista lentoyhtiöistä, mutta sitten totuus onkin, että palvelu on mallia Ryanair ja "seisomapaikat".Oon eri mieltä. Matkustan pari kertaa kuukaudessa Helsinki-Tukholma väliä, yleensä Finnairilla. Pari viikkoa sitten jouduin ottamaan SAS:n lennot, jossa ymmärtääkseni kuuluu edelleen kaikille myös ylähyllyyn käsimatkatavarat. Ja vittu mitä sekoilua se boarding oli, kun lähes jokaisella oli perässä vedettävä laukku ja osalla pari muuta nyssäkkää lisänä.
Ei tainnut @MegaForce puhua persaukisten matkustajien puolesta, vaan ihan siitä miltä se asiakkaan silmiin näyttää, kun luulet ostavasti lipun yhdelle maailman vanhimmista ja arvostetuimmista lentoyhtiöistä, mutta sitten totuus onkin, että palvelu on mallia Ryanair ja "seisomapaikat".
Siis oikeasti, 100 vuotta vanha lentoyhtiö ja sun lippuun ei kuulu enää edes kahvi. Vähän kuin ostaisit Mersun, mutta konepellin avatessa siellä onkin Ladan osat sisällä.
Katsoin Qantasilta lippuja ja kotimaan lennoillekin näyttäisi 23 kilon edestä kuuluvan matkatavaraa ilman lisämaksua.
Tässä on kyse samasta, kun Finnair ulkoisti asiakaspalvelunsa tekoälylle, tai siitä että tarjoiluja (edes sitä kahvia) ei ole matkustajille. Palveluja heikennetään ja ylimääräisiä lisämaksuja tuodaan asiakkaille, aivan kuten halpalentoyhtiöissä toimitaan. Lisäksi huonoa palvelua ja typerää, että maksu täytyy suorittaa vaikka samalla PRN-koodin lipulla on lento on toisen yhtiön koneella. Kuten todettua, parin-kolemen kympin maksu ei varmastikaan ole suurimmalle osalle ongelma.Oon eri mieltä. Matkustan pari kertaa kuukaudessa Helsinki-Tukholma väliä, yleensä Finnairilla. Pari viikkoa sitten jouduin ottamaan SAS:n lennot, jossa ymmärtääkseni kuuluu edelleen kaikille myös ylähyllyyn käsimatkatavarat. Ja vittu mitä sekoilua se boarding oli, kun lähes jokaisella oli perässä vedettävä laukku ja osalla pari muuta nyssäkkää lisänä.
Toki jos on kyse kaikkein persaukisimmista matkustajista joille se 20€ kalliimpi lippu on no-go niin harmittaahan tuo. Mutta tällaisena työmatkustajana arvostan sitä, kun kone pääsee pääosin ajallaan liikkeelle ilman älytöntä taistelua matkatavarahyllyllä.
Tuo Lufthansan Munchen-Oulu reitti oli hyvä avaus ja jatkuukin nyt ympärivuotisena. Eiköhän tuo taas ala tuosta elpymään. Käsittääkseni jotakin muitakin reittejä on kehitteillä lähitulevaisuudessa. Koronasta toipuminen näyttää ottavan (pitkän) aikansa. Liekö sitten parantuneet ja nopeutuneet junayheydet etelään päin verottavat kotimaanlentoja Oulunsalosta? Tiedä sitten.Toivon todella että Norski palaisi Oulu-Helsinki välille, niin loppuisi tuo saatanan kuppaus Finskiltä. Menee hyvä kenttä Oulussa ihan hukkaan kun on niin vähän liikennettä
Jep, muistan sen hetken kun , Finski, Norski, Blue one ja Air Baltic lensivät yhtä aikaa. Taisi olla ennen sitä isompaa remonttia, jossa tuli putket yms. Air Baltic suunnitteli Oulusta hubia jne. Noh ensin taisi hävitä Air Baltic kun niiden talous meni kuralle, sen jälkeen SAS löi Blue onen nurin ja sitten lopulta Norski luopui. Tuo Lufthansa on sinänsä ihan kiva juttu, mutta kyllähän se vituttaa asua lentokentän vieressä ja sitten lähes aina ajaa joko Helsinkiin tai Rovaniemelle lähteäkseen reissuun. Rollo nyt on suht lähellä, mutta Helsinkiin pitää käytännössä varata etappi anoppilassa pohjanmaalla.Tuo Lufthansan Munchen-Oulu reitti oli hyvä avaus ja jatkuukin nyt ympärivuotisena. Eiköhän tuo taas ala tuosta elpymään. Käsittääkseni jotakin muitakin reittejä on kehitteillä lähitulevaisuudessa. Koronasta toipuminen näyttää ottavan (pitkän) aikansa. Liekö sitten parantuneet ja nopeutuneet junayheydet etelään päin verottavat kotimaanlentoja Oulunsalosta? Tiedä sitten.
Tuo Norwegianin poistuminen ihmetyttää kyllä. Taisivat tarjota ennen koronaa jotain 4-5 vuoroa per päivä Oulun kentälle vuosien ajan. Parhaimpana aikana taisi jotain 3-4 yhtiötä lentää HEL-OUL väliä?
Siis hetkinen, eihän Rovaniemeltä mene muualle kuin Helsinkiin pari hikistä vuoroa per päivä sesongin ulkopuolella?kyllähän se vituttaa asua lentokentän vieressä ja sitten lähes aina ajaa joko Helsinkiin tai Rovaniemelle lähteäkseen reissuun
No joo, syksyllä ja keväällä (ns talvikausi) tullut lennettyä Lontooseen tuolta. Norski on avaamassa kai uusia reittejä myös sieltä.Siis hetkinen, eihän Rovaniemeltä mene muualle kuin Helsinkiin pari hikistä vuoroa per päivä sesongin ulkopuolella?