Keskustelua lentomatkailusta

  • 665 154
  • 3 352

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Samat määritelmät koskevat muuten israelilaisia. Epämiellyttävää porukkaa tavata matkalla.
Lainaan tämän tuolta matkakohteenne-ketjusta.

Samaan sarjaan menee kiinalaiset. Osaavat olla kyllä todella röyhkeitä lentokentillä. Ei ole mitenkään tavatonta, että kiinalaiset menevät kylmästi bussines jonoon vaikka 100% varmasti tietävät ettei heillä ole ko. jonoon oikeuttavaa lippua. Sitten selvitellään asiaa ja kiinalaiset levittelevät käsiään ja virkailija heltyy päästämään heidät muiden ohi. Toinen on kiinalaisten matkatavarat. Tuntuu että heillä on mukanaan koko omaisuus kotitalon perustuksia myöden. Franfurtissa kiinalaiset olivat miehittäneet Finnairin baggage dropin jo hyvissä ajoin aamulla siten, että jokaisella linjalla odotti yksi kiinalainen. Taustalla odotti noin 30 hengen kiinalaisryhmä matkalaukkuvuoren keskellä. Kun baggage drop aukesi ryntäsi tämä rytmiryhmä sinne jonon kärkeen näiden jonottaneiden seuraksi. He eivät olleet tietenkään tehneet automaatilla mitään ennakkoon vaan virkailija sai tägittää tämän heidän matkalaukkuarmeijan. Kyseisessä tapahtumassa meni melkein tunti ja itsellänikin tuli jo kiire koneeseen. Takanani oli vielä iso joukko muita matkustajia. Liekö kaikki edes ennätti enää tähän Helsingin koneeseen.

Yksi huvittava tapahtuma oli lennolla New York-Miami. Viimeisten koneeseen nousseiden joukossa oli kuusi juutalaista. Ainakin heidän ulkoinen olemus antoi näin ymmärtää. Heillä oli kaikilla mm. useita päällystakkeja puettuna päälle ja omat vaateripustimet mukana. Sitten he alkoivat kuorimaan näitä vaatekertoja päältänsä ja koska käsimatkatavaratilat olivat jo tungettu täyteen lykkäsivät he nämä vaatteensa vain lentoemännille. Lentoemännät sitten pyörittelivät silmiään ja yrittivät löytää näille vaatekasoille jostain tilaa. Itseäni tämä ei mitenkään haitannut, mutta olihan tuota huvittavaa vierestä seurata. Sitä en osaa sanoa, että menivätkö he Miamin kautta jonnekin muualle, mutta mietin ettei ehkä noin montaa paksua takkia Floridassa tarvitsisi.
 

OLLI58

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pikkaisen on maailmantilanne vaikuttanut lentolippujen hintoihin.
Varailin juuri suoria Finnairin lentoja Zürichiin tammikuulle, viime vuonna nämä olivat muistaakseni vähän yli € 400,-, nyt noin € 650,-
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onpas tullu Finskin Munchenin lennot alas hinnoissa, oli pari kuukautta aikaisemmin paljon enemmän samalle ajalle ja nyt joulu-tammikuulle saa lennot parilla sadalla, sieltä kätevä jatkaa esim. Alpeille laskemaan.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Taitaa olla Light-hinnat kyseessä.... Jos laittaa ruumaan tavara, hinta nousee satkun verran ainakin mitä juuri itse katselin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Taitaa olla Light-hinnat kyseessä.... Jos laittaa ruumaan tavara, hinta nousee satkun verran ainakin mitä juuri itse katselin.

Mistä se satanen tulee, kun ruumalaukku maksaa Eurooppaan 29 euroa (jollei ole tasokorttia tai pisteitä)? Toki Economy-Economy light -parilla on muutakin eroa, mutta ei pelkkä laukku satasella hintaa nosta.

Itse tosin ostin kesällä parikin satasen lentoa Finnairilta juuri Müncheniin ensi talvelle, joten eivät nuo nyt ihan äsken ole hinnat alas tulleet.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mistä se satanen tulee, kun ruumalaukku maksaa Eurooppaan 29 euroa (jollei ole tasokorttia tai pisteitä)? Toki Economy-Economy light -parilla on muutakin eroa, mutta ei pelkkä laukku satasella hintaa nosta.

Itse tosin ostin kesällä parikin satasen lentoa Finnairilta juuri Müncheniin ensi talvelle, joten eivät nuo nyt ihan äsken ole hinnat alas tulleet.
Viime kuussa katselin niin oli 400 euroa pitkälti ja nyt oli dropannut. Myös Wienin lennot olivat tulleet 100-150e alaspäin
 

Hakki#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bayern München
Onpas tullu Finskin Munchenin lennot alas hinnoissa, oli pari kuukautta aikaisemmin paljon enemmän samalle ajalle ja nyt joulu-tammikuulle saa lennot parilla sadalla, sieltä kätevä jatkaa esim. Alpeille laskemaan.
Varasin viime viikolla lentoliput Saksaan viikolle 43 ja piti lentää Müncheniin. Jostain syystä sillä viikolla Economy-luokan lippujen hinnat Müncheniin olisi ollut ihan pilvissä, Finnairilla 950€ ja Lufthansalla 1040€. Seuraavalla viikolla samoille päiville maksaisi 530€.
Joten otin sitten Finskin lennot Frankfurtiin (660€) josta vuokra-autolla kohteeseen.
 

ndal88a

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee, Tampere
Onko palstakollegoista joku lentänyt Schipolin kautta non-Schengen alueelle näiden uusien ongelmien ilmaantumisen jälkeen? Millainen sekasorto kentällä vallitsi, pääsikö EU-passilla sujuvasti automaateista läpi ja ehtivätkö laukut koneeseen? Pahimmat ongelmathan siellä selvästi ovat turvatarkastuksessa, mutta onneksi tuota ei käsittääkseni tarvitse nyt selättää, kun ensimmäinen lento saapuu tulee Schengen-maasta.

Syksyllä olisi siis tarkoitus lentää tuota kautta Meksikoon, ja vaihtoaikaa 1h 15min. Virallisesti KLM ilmoittaa vaadittavaksi ajaksi 50min, mutta jotenkin skeptinen olen tuon suhteen vallitsevassa tilanteessa. Yhdellä lipulla matkustamme toki eli taloudellista riskiä ei ole, mutta ei kiinnostaisi häämatkasta käyttää parhaassa tapauksessa paria päivää hollantilaisessa lentokenttähotellissa.
Ehkä myöhäinen vastaus, mutta itse lensin syyskuun puolella reitit New York -Amsterdam- Helsinki ja sama takaisin. Tämä oli siis KLM/KLM lento, saapuminen/lähtö samasta terminaalista, ei turvatarkastuksia. Ekalla lennolla automaattisessa passi tarkastuksessa ei ollut jonoa yhtään, takaisin tullessa autom. Tarkastus ei ollut käytössä, joten vähän aikaa joutui jonottamaan virkailijan tarkastukseen.
Lennot olivat suunnilleen ajallaan, ja matkalaukku saapui perille odotetusti.

JOL
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Schiphol nähty mennen tullen. Mennessä nelisen tuntia vaihtoaikaa, laukut ehtivät samaan koneeseen,. Tullessa oli hiukan jännempää, kun lähtö viivästyi hiukan vajaat puoli tuntia ja vaihtoaikaa oli alun perinkin vain vajaa tunti. Konehenkilöstö tiesi tukalan tilanteemme ja piti meidät ajan tasalla jatkolennon suhteen. Meitä oli kaikkiaan 14, jotka olivat vaihtamassa samaan koneeseen. Onneksi tulo- ja lähtöportti olivat melkein vierekkäin, joten se vartti, mikä jäi laskeutumisen ja portin sulkeutumisen väliin, oli juuri riittävästi. Olisimme siis ehtineet Suomen koneeseen ilman sen lähdön viivästymistäkin. Lähtökin oli meinaan 20 min myöhässä. Koneeseen päästyäni olin hämmästyksestä ymmyrkäisenä, kun matkalaukkumme jököttivät lastaushihnan vieressä. Mutta vielä enemmän olin hämmästynyt siitä, kun lennolla kuulutettiin pahoittelut siitä, että ruumassa oli vain 13 matkalaukkua. Eli täsmälleen se sama määrä, mikä meidän ekalta lennolta siirrettiin (yksi ryhmästämme oli pelkillä käsimatkatavaroilla liikenteessä). Koko muu porukka jäi siis Helsingissä vaille laukkujaan riippumatta siitä, olivatko suoralla vai vaihtolennolla liikenteessä.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näköjään Ryanair aloittaa lennot Helsinki-Wien-Helsinki välillä joulukuussa, ei ole tätä reittiä tainnut aikaisemmin olla Helsingistä Ryanairilla.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Meitä olisi lähdössä 6 aikuisen ja kolmen lapsen porukka Helsingistä Floridaan. Yksi lapsista istuu omalla paikalla eli myös hänelle kuuluisi normaalisti kirjattava laukku. Hän ei kuitenkaan tuota tule tarvitsemaan eikä välttämättä tarvitse myöskään kaikki aikuiset kirjattavaa laukkua.

KLM:n kautta löytyisi lennot ilman kirjattavaa laukkua noin 1000€ halvemmalla ja tuohon päälle oli tarkoitus ottaa erikseen sitten sen verran ruumalaukkuja kuin on tarvis. Olikohan about 100€/laukku.

Mutta koska lennon operoi Delta Airlines, ei ruumalaukkuja voinut lisätä varauksen yhteydessä vaan vasta 24h ennen lennon lähtöä Deltan kautta.

Onkohan kenelläkään kokemusta, että kuinka todennäköistä on, ettei enää tuossa vaiheessa saataisi laukkuja maksettua, koska koneen ruumaan ei enää laukkuja mahdu?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Näköjään Ryanair aloittaa lennot Helsinki-Wien-Helsinki välillä joulukuussa, ei ole tätä reittiä tainnut aikaisemmin olla Helsingistä Ryanairilla.


Reitti avattiin pari vuotta sitten, mutta ainakin uutisen mukaan lennettiin vain lokakuun loppuun asti.

Lennot ovat toki Wien-Helsinki-Wien. Ryanairilla ei ole Helsinkiin beissattuna yhtään konetta vaan kaikki käyvät kääntymässä reitillä XXX-Helsinki-XXX.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kaivelen tässä lentoja, mutta mikä siinä on että noista hakukoneista on tullut mielestäni ihan paskoja. Nytkin, jos haluan mennä Portugaliin, niin pystyn itse katsomaan hintaluokaltaan 100-200 lentoja suunta ja hakukoneilla saan yhteensä 450e jollain 22h lennoilla. Toki ymmärrän että kaikki halpalentoyhtiöt ei ole kaikissa palveluissa, mutta silti pystyn itse yhdistelemään huomattavasti halvempia lentoja kuin nuo palvelut.

Käytetty Travellinkkiä, SuperSaveria ja Ebookersia. Tuleeko teille mieleen jotain parempia? Haisee vähän että noi palvelut on out-of-date ja lentoyhtiöt vaan rahastaa noilla.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaivelen tässä lentoja, mutta mikä siinä on että noista hakukoneista on tullut mielestäni ihan paskoja. Nytkin, jos haluan mennä Portugaliin, niin pystyn itse katsomaan hintaluokaltaan 100-200 lentoja suunta ja hakukoneilla saan yhteensä 450e jollain 22h lennoilla. Toki ymmärrän että kaikki halpalentoyhtiöt ei ole kaikissa palveluissa, mutta silti pystyn itse yhdistelemään huomattavasti halvempia lentoja kuin nuo palvelut.

Käytetty Travellinkkiä, SuperSaveria ja Ebookersia. Tuleeko teille mieleen jotain parempia? Haisee vähän että noi palvelut on out-of-date ja lentoyhtiöt vaan rahastaa noilla.
Skyscanner on minulla aina ensimmäinen paikka mistä lähden lentoja hakemaan, se osaa myös yhdistellä jonkin verran eri yhtiöiden lentoja ja löytää halpalentoja. Tuolta itse suuntaan kyllä yleensä sitten lentoyhtiöiden omille sivuille kun olen löytänyt mitkä yhtiötä lentävät väliä järkevällä hinnalla.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Reitti avattiin pari vuotta sitten, mutta ainakin uutisen mukaan lennettiin vain lokakuun loppuun asti.

Lennot ovat toki Wien-Helsinki-Wien. Ryanairilla ei ole Helsinkiin beissattuna yhtään konetta vaan kaikki käyvät kääntymässä reitillä XXX-Helsinki-XXX.
Aivan :)
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Kaivelen tässä lentoja, mutta mikä siinä on että noista hakukoneista on tullut mielestäni ihan paskoja. Nytkin, jos haluan mennä Portugaliin, niin pystyn itse katsomaan hintaluokaltaan 100-200 lentoja suunta ja hakukoneilla saan yhteensä 450e jollain 22h lennoilla. Toki ymmärrän että kaikki halpalentoyhtiöt ei ole kaikissa palveluissa, mutta silti pystyn itse yhdistelemään huomattavasti halvempia lentoja kuin nuo palvelut.

Käytetty Travellinkkiä, SuperSaveria ja Ebookersia. Tuleeko teille mieleen jotain parempia? Haisee vähän että noi palvelut on out-of-date ja lentoyhtiöt vaan rahastaa noilla.
Jetcost.fi on ainakin mulla toiminut vielä kohtuu järkevästi, joskin se etsii mm. noilta mainitsemiltasi välittäjiltä niitä lentoja. Ja aina kannattaa ottaa se klassinen incognito-tila käyttöön, jännästi edelleen joissain palveluissa hinnoista katoaa se joku 10% alennus, kun usemman kerran hakee.

Mutta huonompaan suuntaan on nuo palvelut menneet ja aika pitkälti lopulta päätyy itse suoraan lentoyhtiöltä lennot varaileman - varsinkin jos on joustoa päivissä niin helpompi se on poimia kalenterista suoraan halvin/sopivin, kuin arpoa onko välittäjällä nyt se paras mahdollinen tarjolla.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
26 tuntia sitten lähdin kotoa Frankfurtin lentoasemalle, josta suota lento Helsinkiin.

Saldo:

Alkuperäinen lento peruttiin ja mut ohjattiin johonkin haistavittukahdellavaihdollafrankfurtistahelsinkiinlennolle päivää myöhemmin eli tänään. Korvaava lento ihan vitusti heti Frankfurtista alkaen myöhässä. Missattu jatkolento. Tällä hetkellä Hampurin lentokentällä. Ruumaan ehkä, mahdollisesti, jossain vaiheessa menneet kamat hukassa (kukaan niistä yhdestä kesäpojasta ei tiedä missä ne ovat - matkatavara-aula täynnä virheellisesti toimitettuja matkatavaroita). Eri jonoissa olen seissyt yhteensä varmaan 6 tuntia. Kaikki mennyt siis jokseenkin päin vittua.

Kahdella saksalaisella lentokentällä on löytynyt yhteensä yksi ammattitaitoinen henkilö joka on yrittänyt tehdä työtänsä. Työntekijöitä on kentillä vähän, osaaminen aivan paskaa, jonot kauheat eikä palvelualttiudessa ole kehuttavaa.

Saksan palvelualojen työvoimapula on ajanut lentoliikenteen tässä maassa aivan karmivaan jamaan. Lentoja perutaan suoraan työvoimapulan takia tai siksi, että lentokenttien palvelu- ja logistiikkaketjut ovat sekaisin työvoimapulan takia.

Sama näkyy junaliikenteessä ja muussa julkisessa liikenteessä myös, mutta lentoliikenteessä tämä korostuu monimutkaisempien arvo- ja palveluketjujen kautta.

Enkä näe, että tilanne voisi parantuakaan. Eivät lentoyhtiöt, lentokentät ja niillä toimivat yhtiöt saa osaavia työntekijöitä mistään tuolla vitun paskalla palkkatasolla.

Itse nyhdän jokaisen saatavan pennin korvausta Lufthansalta. Haistakaa Lufthansa vittu!

Seuraavan kerran tulen junalla, koska se on nopeampi vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Yllä olevaan lisäten:

Kohtalotovereita riittää ja joillain on mennyt vähintään yhtä pahasti päin vittua.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Enkä näe, että tilanne voisi parantuakaan. Eivät lentoyhtiöt, lentokentät ja niillä toimivat yhtiöt saa osaavia työntekijöitä mistään tuolla vitun paskalla palkkatasolla.
Erittäin hyvä huomio kiitos.

Itse olen työskennellyt Helsinki Vantaalla yli 20vuotta. Pakko sanoa että kyllä tuo covid-19 iski lujaa myös meidän omaan lentokenttään. Niin moni oli pitkään ilman hommia kun miltei koko lentoliikenne oli miltei kiinni reilun vuoden. Siinä moni ihminen irtisanottiin taikka lomautettiin pidemmäksi ajaksi. Hyvin moni joka lähti lomautuksen aikana kokeilee muita hommia ei ikinä palannut enään vanhaan hommaan kun liikenne alkoi taas pyöriä. Tässä menetettiin paljon alan todellisia ammattilaisia jotka pitivät hommat pyörimässä. Onhan tuolla lentokentällä tietyillä aloilla varsin heikot palkat. Joten moni löysi uuden homman mistä sai varsin reilun korvauksen verrattuna edelliseen hommaan. Meillä myös laitettiin surutta pihalle paljon väkeä jotka olivat helvetin hyviä tekee hommia. Tietysti näillä ihmisillä oli myös liksa suhteellisen korkealla tasolla. Kun ikälisät+monitaitoisuus vedetty tappiin. Nyt sitten tänä vuonna ollaan ihmetelty että millaista porukkaa meille nyt oikein palkataan. Välillä tuntuu että on tärkeämpää seurata somea kuin keskittyä itse työntekoon.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Erittäin hyvä huomio kiitos.

Itse olen työskennellyt Helsinki Vantaalla yli 20vuotta. Pakko sanoa että kyllä tuo covid-19 iski lujaa myös meidän omaan lentokenttään. Niin moni oli pitkään ilman hommia kun miltei koko lentoliikenne oli miltei kiinni reilun vuoden. Siinä moni ihminen irtisanottiin taikka lomautettiin pidemmäksi ajaksi. Hyvin moni joka lähti lomautuksen aikana kokeilee muita hommia ei ikinä palannut enään vanhaan hommaan kun liikenne alkoi taas pyöriä. Tässä menetettiin paljon alan todellisia ammattilaisia jotka pitivät hommat pyörimässä. Onhan tuolla lentokentällä tietyillä aloilla varsin heikot palkat. Joten moni löysi uuden homman mistä sai varsin reilun korvauksen verrattuna edelliseen hommaan. Meillä myös laitettiin surutta pihalle paljon väkeä jotka olivat helvetin hyviä tekee hommia. Tietysti näillä ihmisillä oli myös liksa suhteellisen korkealla tasolla. Kun ikälisät+monitaitoisuus vedetty tappiin. Nyt sitten tänä vuonna ollaan ihmetelty että millaista porukkaa meille nyt oikein palkataan. Välillä tuntuu että on tärkeämpää seurata somea kuin keskittyä itse työntekoon.

Kiitos näkemyksestä alan sisältä. Jotakuinkin näin ajattelin asian olevan.

Sitten kun Frankfurtin lentokentän kaltaisessa logistiikkahelvetissä ja Lufthansan kaltaisessa jättiyhtiössä kaikki ongelmat kertautuvat, niin tässä tulos. Lisäksi on huomioitava, että palvelun sujuvuus on Saksan lentokentillä ollut jo ennen koronaakin Helsinki-Vantaaseen verrattuna paljon huonompi.

Itse edelleen Hampurissa eikä tietoa, että milloin mahdan päästä Suomeen.

Tavaroiden osalta pelkään, etten näe niitä enää ikinä. Baggage Claim hallissa oli täysi kaaos ja laukkuja rivissä ilman omistajaa joka puolella. Tracing firmojen boksit myös täynnä tavaraa eikä ketään töissä. Sinne pääsi kuka tahansa kävelemään sisään etsimään tavaroitaan ja olisin itsekin voinut ottaa kenen tahansa laukun mukaan. Itse siis checkasin suksibagin, jossa vapaalaskusukset, murtomaasukset + vaatteet. Kohtuullisella euromäärällä siis tavaraa kateissa tällä hetkellä.
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Erittäin hyvä huomio kiitos.

Itse olen työskennellyt Helsinki Vantaalla yli 20vuotta. Pakko sanoa että kyllä tuo covid-19 iski lujaa myös meidän omaan lentokenttään. Niin moni oli pitkään ilman hommia kun miltei koko lentoliikenne oli miltei kiinni reilun vuoden. Siinä moni ihminen irtisanottiin taikka lomautettiin pidemmäksi ajaksi. Hyvin moni joka lähti lomautuksen aikana kokeilee muita hommia ei ikinä palannut enään vanhaan hommaan kun liikenne alkoi taas pyöriä. Tässä menetettiin paljon alan todellisia ammattilaisia jotka pitivät hommat pyörimässä. Onhan tuolla lentokentällä tietyillä aloilla varsin heikot palkat. Joten moni löysi uuden homman mistä sai varsin reilun korvauksen verrattuna edelliseen hommaan. Meillä myös laitettiin surutta pihalle paljon väkeä jotka olivat helvetin hyviä tekee hommia. Tietysti näillä ihmisillä oli myös liksa suhteellisen korkealla tasolla. Kun ikälisät+monitaitoisuus vedetty tappiin. Nyt sitten tänä vuonna ollaan ihmetelty että millaista porukkaa meille nyt oikein palkataan. Välillä tuntuu että on tärkeämpää seurata somea kuin keskittyä itse työntekoon.

Toisaalta ainakin omassa yksikössäni korona oli työnantajalle oiva keino päästä eroon näistä elämäntapasaikuttajista ja muista ainaisista nalkuttajista. Totta on, että ennen niin kehuttu "snowhow" on lähinnä muisto vain kun osaavat työntekijät on platalta lähteneet ja tilalle palkattu ties mitä hottentotteja. Tosin keväällä selvinnee isommat linjat ja voi olla, että joutuu itsekin lomautetuksi tai irtisanotuksi.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaivelen tässä lentoja, mutta mikä siinä on että noista hakukoneista on tullut mielestäni ihan paskoja. Nytkin, jos haluan mennä Portugaliin, niin pystyn itse katsomaan hintaluokaltaan 100-200 lentoja suunta ja hakukoneilla saan yhteensä 450e jollain 22h lennoilla. Toki ymmärrän että kaikki halpalentoyhtiöt ei ole kaikissa palveluissa, mutta silti pystyn itse yhdistelemään huomattavasti halvempia lentoja kuin nuo palvelut.

Käytetty Travellinkkiä, SuperSaveria ja Ebookersia. Tuleeko teille mieleen jotain parempia? Haisee vähän että noi palvelut on out-of-date ja lentoyhtiöt vaan rahastaa noilla.
Mulla on sellainen käsitys, että noi hakusivustot ovat kahden jätin hallussa, (riippumatta millä brändeillä niitä markkinoidaan), eikä muilla ole markkinoille asiaa, sillä ne yhtiöiden lentotiedot eivät ole ilmaisia, vaan "lisenssit" tietoihin maksavat aika paljon. Markkinoille tunkeutuminen vaatisi siis rutkasti pääomaa. Hakukoneet voisivat tehdä hakunsa nopeammin, mutta koska ne saavat tulonsa klikkauksista muille sivuille, niin joka haku kestää ylimääräiset 10+ sekkaa, jotta ihmiset klikkaisivat niitä mainoksia.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös