Varasin toissa päivänä ruumalaukun kanssa 258e edestakaisin. Näytti joka viikolle pl. joulu ja uv-viikkoTaitaa olla Light-hinnat kyseessä.... Jos laittaa ruumaan tavara, hinta nousee satkun verran ainakin mitä juuri itse katselin.
Taitaa olla Light-hinnat kyseessä.... Jos laittaa ruumaan tavara, hinta nousee satkun verran ainakin mitä juuri itse katselin.
Viime kuussa katselin niin oli 400 euroa pitkälti ja nyt oli dropannut. Myös Wienin lennot olivat tulleet 100-150e alaspäinMistä se satanen tulee, kun ruumalaukku maksaa Eurooppaan 29 euroa (jollei ole tasokorttia tai pisteitä)? Toki Economy-Economy light -parilla on muutakin eroa, mutta ei pelkkä laukku satasella hintaa nosta.
Itse tosin ostin kesällä parikin satasen lentoa Finnairilta juuri Müncheniin ensi talvelle, joten eivät nuo nyt ihan äsken ole hinnat alas tulleet.
Varasin viime viikolla lentoliput Saksaan viikolle 43 ja piti lentää Müncheniin. Jostain syystä sillä viikolla Economy-luokan lippujen hinnat Müncheniin olisi ollut ihan pilvissä, Finnairilla 950€ ja Lufthansalla 1040€. Seuraavalla viikolla samoille päiville maksaisi 530€.Onpas tullu Finskin Munchenin lennot alas hinnoissa, oli pari kuukautta aikaisemmin paljon enemmän samalle ajalle ja nyt joulu-tammikuulle saa lennot parilla sadalla, sieltä kätevä jatkaa esim. Alpeille laskemaan.
Ehkä myöhäinen vastaus, mutta itse lensin syyskuun puolella reitit New York -Amsterdam- Helsinki ja sama takaisin. Tämä oli siis KLM/KLM lento, saapuminen/lähtö samasta terminaalista, ei turvatarkastuksia. Ekalla lennolla automaattisessa passi tarkastuksessa ei ollut jonoa yhtään, takaisin tullessa autom. Tarkastus ei ollut käytössä, joten vähän aikaa joutui jonottamaan virkailijan tarkastukseen.Onko palstakollegoista joku lentänyt Schipolin kautta non-Schengen alueelle näiden uusien ongelmien ilmaantumisen jälkeen? Millainen sekasorto kentällä vallitsi, pääsikö EU-passilla sujuvasti automaateista läpi ja ehtivätkö laukut koneeseen? Pahimmat ongelmathan siellä selvästi ovat turvatarkastuksessa, mutta onneksi tuota ei käsittääkseni tarvitse nyt selättää, kun ensimmäinen lento saapuu tulee Schengen-maasta.
Syksyllä olisi siis tarkoitus lentää tuota kautta Meksikoon, ja vaihtoaikaa 1h 15min. Virallisesti KLM ilmoittaa vaadittavaksi ajaksi 50min, mutta jotenkin skeptinen olen tuon suhteen vallitsevassa tilanteessa. Yhdellä lipulla matkustamme toki eli taloudellista riskiä ei ole, mutta ei kiinnostaisi häämatkasta käyttää parhaassa tapauksessa paria päivää hollantilaisessa lentokenttähotellissa.
Näköjään Ryanair aloittaa lennot Helsinki-Wien-Helsinki välillä joulukuussa, ei ole tätä reittiä tainnut aikaisemmin olla Helsingistä Ryanairilla.
Skyscanner on minulla aina ensimmäinen paikka mistä lähden lentoja hakemaan, se osaa myös yhdistellä jonkin verran eri yhtiöiden lentoja ja löytää halpalentoja. Tuolta itse suuntaan kyllä yleensä sitten lentoyhtiöiden omille sivuille kun olen löytänyt mitkä yhtiötä lentävät väliä järkevällä hinnalla.Kaivelen tässä lentoja, mutta mikä siinä on että noista hakukoneista on tullut mielestäni ihan paskoja. Nytkin, jos haluan mennä Portugaliin, niin pystyn itse katsomaan hintaluokaltaan 100-200 lentoja suunta ja hakukoneilla saan yhteensä 450e jollain 22h lennoilla. Toki ymmärrän että kaikki halpalentoyhtiöt ei ole kaikissa palveluissa, mutta silti pystyn itse yhdistelemään huomattavasti halvempia lentoja kuin nuo palvelut.
Käytetty Travellinkkiä, SuperSaveria ja Ebookersia. Tuleeko teille mieleen jotain parempia? Haisee vähän että noi palvelut on out-of-date ja lentoyhtiöt vaan rahastaa noilla.
Aivan :)Ryanair avasi Wien-Helsinki -reitin - lentoja kolmesti viikossa | lentoposti.fi
Ryanair avasi lentoreitin Wienistä Helsinki-Vantaalle 6. elokuuta. Reittiavauksen oli määrä toteutua jo maaliskuussa, joka kuitenkin siirtyi koronaviruspandemian seurauksena. Ryanairin Boeing 737 -koneen vastaanotti Helsinki-Vantaalla pelastusajoneuvojen vesisuihkutervehdys.www.lentoposti.fi
Reitti avattiin pari vuotta sitten, mutta ainakin uutisen mukaan lennettiin vain lokakuun loppuun asti.
Lennot ovat toki Wien-Helsinki-Wien. Ryanairilla ei ole Helsinkiin beissattuna yhtään konetta vaan kaikki käyvät kääntymässä reitillä XXX-Helsinki-XXX.
Jetcost.fi on ainakin mulla toiminut vielä kohtuu järkevästi, joskin se etsii mm. noilta mainitsemiltasi välittäjiltä niitä lentoja. Ja aina kannattaa ottaa se klassinen incognito-tila käyttöön, jännästi edelleen joissain palveluissa hinnoista katoaa se joku 10% alennus, kun usemman kerran hakee.Kaivelen tässä lentoja, mutta mikä siinä on että noista hakukoneista on tullut mielestäni ihan paskoja. Nytkin, jos haluan mennä Portugaliin, niin pystyn itse katsomaan hintaluokaltaan 100-200 lentoja suunta ja hakukoneilla saan yhteensä 450e jollain 22h lennoilla. Toki ymmärrän että kaikki halpalentoyhtiöt ei ole kaikissa palveluissa, mutta silti pystyn itse yhdistelemään huomattavasti halvempia lentoja kuin nuo palvelut.
Käytetty Travellinkkiä, SuperSaveria ja Ebookersia. Tuleeko teille mieleen jotain parempia? Haisee vähän että noi palvelut on out-of-date ja lentoyhtiöt vaan rahastaa noilla.
Erittäin hyvä huomio kiitos.Enkä näe, että tilanne voisi parantuakaan. Eivät lentoyhtiöt, lentokentät ja niillä toimivat yhtiöt saa osaavia työntekijöitä mistään tuolla vitun paskalla palkkatasolla.
Erittäin hyvä huomio kiitos.
Itse olen työskennellyt Helsinki Vantaalla yli 20vuotta. Pakko sanoa että kyllä tuo covid-19 iski lujaa myös meidän omaan lentokenttään. Niin moni oli pitkään ilman hommia kun miltei koko lentoliikenne oli miltei kiinni reilun vuoden. Siinä moni ihminen irtisanottiin taikka lomautettiin pidemmäksi ajaksi. Hyvin moni joka lähti lomautuksen aikana kokeilee muita hommia ei ikinä palannut enään vanhaan hommaan kun liikenne alkoi taas pyöriä. Tässä menetettiin paljon alan todellisia ammattilaisia jotka pitivät hommat pyörimässä. Onhan tuolla lentokentällä tietyillä aloilla varsin heikot palkat. Joten moni löysi uuden homman mistä sai varsin reilun korvauksen verrattuna edelliseen hommaan. Meillä myös laitettiin surutta pihalle paljon väkeä jotka olivat helvetin hyviä tekee hommia. Tietysti näillä ihmisillä oli myös liksa suhteellisen korkealla tasolla. Kun ikälisät+monitaitoisuus vedetty tappiin. Nyt sitten tänä vuonna ollaan ihmetelty että millaista porukkaa meille nyt oikein palkataan. Välillä tuntuu että on tärkeämpää seurata somea kuin keskittyä itse työntekoon.
Erittäin hyvä huomio kiitos.
Itse olen työskennellyt Helsinki Vantaalla yli 20vuotta. Pakko sanoa että kyllä tuo covid-19 iski lujaa myös meidän omaan lentokenttään. Niin moni oli pitkään ilman hommia kun miltei koko lentoliikenne oli miltei kiinni reilun vuoden. Siinä moni ihminen irtisanottiin taikka lomautettiin pidemmäksi ajaksi. Hyvin moni joka lähti lomautuksen aikana kokeilee muita hommia ei ikinä palannut enään vanhaan hommaan kun liikenne alkoi taas pyöriä. Tässä menetettiin paljon alan todellisia ammattilaisia jotka pitivät hommat pyörimässä. Onhan tuolla lentokentällä tietyillä aloilla varsin heikot palkat. Joten moni löysi uuden homman mistä sai varsin reilun korvauksen verrattuna edelliseen hommaan. Meillä myös laitettiin surutta pihalle paljon väkeä jotka olivat helvetin hyviä tekee hommia. Tietysti näillä ihmisillä oli myös liksa suhteellisen korkealla tasolla. Kun ikälisät+monitaitoisuus vedetty tappiin. Nyt sitten tänä vuonna ollaan ihmetelty että millaista porukkaa meille nyt oikein palkataan. Välillä tuntuu että on tärkeämpää seurata somea kuin keskittyä itse työntekoon.
Mulla on sellainen käsitys, että noi hakusivustot ovat kahden jätin hallussa, (riippumatta millä brändeillä niitä markkinoidaan), eikä muilla ole markkinoille asiaa, sillä ne yhtiöiden lentotiedot eivät ole ilmaisia, vaan "lisenssit" tietoihin maksavat aika paljon. Markkinoille tunkeutuminen vaatisi siis rutkasti pääomaa. Hakukoneet voisivat tehdä hakunsa nopeammin, mutta koska ne saavat tulonsa klikkauksista muille sivuille, niin joka haku kestää ylimääräiset 10+ sekkaa, jotta ihmiset klikkaisivat niitä mainoksia.Kaivelen tässä lentoja, mutta mikä siinä on että noista hakukoneista on tullut mielestäni ihan paskoja. Nytkin, jos haluan mennä Portugaliin, niin pystyn itse katsomaan hintaluokaltaan 100-200 lentoja suunta ja hakukoneilla saan yhteensä 450e jollain 22h lennoilla. Toki ymmärrän että kaikki halpalentoyhtiöt ei ole kaikissa palveluissa, mutta silti pystyn itse yhdistelemään huomattavasti halvempia lentoja kuin nuo palvelut.
Minkähän takia ei ole laskeutuneet Pietariin Pulkovolle tai jollekin muulle vai onko niissäkin paska sää ollut…